Master- och doktorandprogram i pedagogiskt ledarskap
Cambridge Graduate University
Nyckelinformation
Campus läge
Cambridge, Amerikas förenta stater
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master- och doktorandprogram i pedagogiskt ledarskap
Uppdraget för master- och doktorandprogram i pedagogiskt ledarskap är att förbereda utbildningsledare med en avancerad, bred och djup kunskapsbas och färdigheter för att effektivt bygga och upprätthålla meningsfulla och målmedvetna relationer med beståndsdelar och att verkställa reformansträngningar som leder till en förbättrad studenten prestation.
Curriculum Översikt
"... Åtgärder som förkroppsligar vissa egenskaper. Dessa inkluderar ett åtagande för människors välbefinnande och sökandet efter sanningen, och respekt för andra. Det är effekten av personer som är fria, som har möjlighet att agera för sig själva ... praxis är alltid riskabelt "(Carr och Kremis 1986: 190)
CGU examen läroplan bygger på tematiska tråd ledarskap Praxis. Kursens innehåll och pedagogik syftar till att understryka dialogisk strategi, action och balanserad mätning som erkänner, omfamnar och tar ansvar för en skyldighet för läkare-forskare att forma samhället och förändra världen. CGU läroplan är fastkilad till verkliga globala och branschfrågor presenteras med jämförande global regionalt perspektiv av lokala och internationella akademiska och branschexperter.
College of Education Curriculum
Den College of Education: s läroplanen sträcker sig över en intensiv fyra akademiska kvarten program (som består av 28 poäng från tvärvetenskapliga grundläggande kurser och 20 poäng från College of Education grundläggande kurser). Kurserna syftar till att ge elever med de nödvändiga begrepp och tekniska verktyg som krävs för att utöva ledande alla nivåer av utbildningsorganisationer i regering och privata akademiska inställningar. Den magisterexamen kan levereras som en fristående examen eller som en del av banan mot en doktorsexamen (antingen eller doktorsexamen i utbildning). Studenter som söker en magisterexamen eller forskarutbildning i pedagogik måste först fullfölja universitetets tvärvetenskapliga läroplanen.
Kvartal 1
- Foundations of Knowledge - Tvärvetenskaplig Kärn
- Jämförande kulturer och mänskliga rättigheter: Navigera en komplex global gemenskap - Tvärvetenskaplig Kärna
- Globala politiska ekonomier - Tvärvetenskaplig Kärna
Kvartal 2
- Etik och moraliska dilemman - Tvärvetenskaplig Kärna
- Förhandlingar och konfliktlösning - Tvärvetenskaplig Kärn
- Metoder och teorier för strategisk beslutsfattande - Tvärvetenskaplig Kärn
- Innovation, teknik och entreprenörskap - Tvärvetenskaplig Kärna
Kvartal 3
- Avancerade teorier om ledarskap och Organizational Behavior - Tvärvetenskaplig Kärna
- Principer för utbildning Ledarskap - COE Curriculum Kärn
- Teori och praktik i komplexa organisationer - COE Curriculum Kärn
Kvartal 4
- Curriculum Perspektiv för pedagogiskt ledarskap - COE Curriculum Kärn
- Avancerad Seminarium i pedagogiskt ledarskap: Teori och praktik - COE Curriculum Kärn
- Research Methods i pedagogiskt ledarskap - COE Curriculum Kärn
Universitetets Tvärvetenskaplig läroplan är obligatorisk för alla studenter som söker mästare, Ph.D., och doktorsexamina över CGU: s tre högskolor.
Efter genomgången Interdisciplinary Core skulle doktorander anmäla dig till CGU: s COE läroplan också anges i tabellen ovan. Student som tidigare genomgått en Masters skulle gå direkt till sina akademiska domän inriktningar (40-48 hp), korsdomän valfria (8 till 16 poäng) och, slutligen, sin forskning och avhandling (24 poäng).