Hamdan Bin Mohammed Smart University

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Readspeaker Lyssna på sidan med hjälp av

Under ledning av Hans Höghet Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, kronprins Dubai och ordförande för universitetet, åtog universitetet utplaceringen av kvalitet och kompetens och vetenskaplig forskning genom e-learning längs kulturen i arabvärlden. Och det har tydligt framgått disciplinerna akademiska kredit för företagsledning, kvalitet, utbildning, hälsovård och miljö. Under hela denna process, fick universitetet trovärdighet och erkännande av den internationella välförtjänt, särskilt mot bakgrund av utvecklingen av akademiska program och professionella skiljer inte uppfyller dagens behov på arbetsmarknaden, men är utformade som vad som kommer att dyka upp i framtiden på behoven hos den blomstrande näringsliv i Förenade Arabemiraten och resten av världen Arabi.

Detta innovativa projekt grundades i högre utbildning år 2002, tack vare de idéer och ansträngningar Dr. Mansoor Al Awar, ordförande för universitetet, som deltog i arbetet med att förbereda och genomföra för att uppfylla de förhoppningar och drömmar för en ny generation av unga araber har blivit ett behov för utbildningen av samtida och modern, från övertygelsen om att e-learning är utbildning för framtiden och att den har en viktig roll för att möjliggöra dessa unga människor. Eftersom detta projekt baserades på en visionär pionjär bidragit till att bana väg för ministeriet för högre utbildning och vetenskaplig forskning i Förenade Arabemiraten för att upprätta tydliga kriterier för antagandet av e-learning institutioner.

Sedan starten, har universitetet arbetat med utvecklingen av den kunskapsbaserade ekonomin genom att lansera pilotinitiativ inom vetenskaplig forskning som syftar till att återuppliva den anda av vetenskaplig forskning i hela den arabiska regionen, och den mest framträdande av dessa initiativ att organisera det årliga vetenskapliga konferens, som omfattar under sitt paraply tre konferenser är kvalitetskonferensen och kompetens inom e-learning årliga konferensen och e-hälsa och miljön. Dessutom universitetet publicerade åtta vetenskapliga tidskrifter som bygger på redigerad av framstående akademiker från hela världen. Dessutom fanns det en distinkt initiativ ingår Mellanöstern Centrum för forskning om situationen och utvecklingen och lanseringen av tilldelning av vetenskaplig forskning och andra övriga utmärkelser i regionen, vilket bidrog till den framstående vetenskapliga forskningsstöd och stödja akademiskt och vetenskapligt ledarskap i utbildning och relaterade områden inriktningar.

Baserat på det integrerade arbetsprogram syftar till att genomföra en inflytelserik roll på lokal nivå, deltog det i pilotprojekten ledde till etableringen i Mellanöstern för att säkerställa kvaliteten på e-lärande, och föreningen i Mellanöstern e-lärande och Association of Middle East Quality Scientific Society of e-hälsa. Dessa initiativ kulminerade i projektet "Initiativ e-learning gemenskap ", som lanserades av universitetet 2013.

Universitetet har erkänts av en aldrig tidigare skådad akademiskt på internationell nivå tack vare sina nära band till de mest framstående globala utbildningsinstitutioner och organ som arbetar med utbildning, som var den första läroanstalt i regionen som är värd för ständiga konferens för Internationella rådet för distansutbildning (SCOPE 2012). Universitetet har också lyckats ingå allianser och internationella partnerskap med University of California, Berkeley, University of Bradford, University of St. Gallen, U 21 Global, University of South Africa, Australian Institute of mänskliga resurser, International Federation of sjukhus, Högskolan vid University of Maryland, asiatiska e-universitet, listan kan göras lång .

Förutom ovanstående, anslöt sig till universitetet en aktiv medlem i många internationella institutioner och organ som Internationella rådet för distansutbildning, Europeiska gruppen för tillverkning av utbildning, British Quality Foundation, European Foundation for Quality Management, International Federation for Information Processing, tillsammans med många andra.

Kort sagt, har universitetet medfört en kvalitativ förändring i den högre utbildningen genom utveckling av grunden för som fokuserar på elever i sin strategi lösningar, vilket innebär att dess förmåga att leverera erfarenheterna av de mest innovativa och mångsidiga än någon erfarenhet som forskare i alla campus, tack vare den utmärkta inlärningsmiljö som inkluderar inlärningsmiljö Virtuell campus post. Eftersom dessa utbildningsmiljöer använder de senaste innovativa tekniker som mobilt lärande och etiska debatt och klassrumstekniker och elektroniska pedagogiska spel och sociala nätverk telefon, inom loppet av integrerad utbildning syftar till att uppnå de behov som elever och studenter och proffs. Inte minst på universitetets engagemang för att fokusera på studenter från ständiga iver att ge sitt fulla stöd till dem från de akademiska godkännandeförfarandet genom virtuella gemenskaper och klubbar forskare, samt ytterligare lärresurser som elektroniska bibliotek och elektroniska tjänster av yrkesvägledning, som använder den senaste utvecklingen inom informationstekniken och kommunikationstjänst för studenter tillsammans världen.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Arabiska

Se MA » Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Projektledning

Online och Campus-kombinerat Heltid September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

Master of Project Management är ett tvåårigt program för att beväpna dig med erforderlig kompetens för att hantera människor, processer eller industrier i Mellanöstern organisationer. [+]

Mästare i Projektledning Projektledning har vuxit fram som en avgörande faktor som avgör framgången för en organisation. Vare sig det är inför en ekonomisk kris eller genererar stor omsättning, spelar den en viktig roll i tillväxten av ett företag. Master of Project Management är ett tvåårigt program för att beväpna dig med erforderlig kompetens för att hantera människor, processer eller industrier i Mellanöstern organisationer. Läroplanen är utformad för att ge dig en grundlig förståelse av centrala begrepp, principer och tekniker inom projektledning. [-]

Master Of Management I Entreprenörs Ledarskap

Online och Campus-kombinerat Heltid 3 terminer September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

Detta program är avsett att förbereda de studerande med de kunskaper och färdigheter som behövs för att fungera som en entreprenöriell ledare i den globala ekonomin. Eleverna kommer att bedöma, utforska, kritik, och fira fenomenet entreprenörskap ledarskap och management i små till stora organisationer inom den offentliga, privata och sociala sektorn. [+]

Master of Management i Entrepreneurial Leadership Programöversikt Detta program är avsett att förbereda de studerande med de kunskaper och färdigheter som behövs för att fungera som en entreprenöriell ledare i den globala ekonomin. Eleverna kommer att bedöma, utforska, kritik, och fira fenomenet entreprenörskap ledarskap och management i små till stora organisationer inom den offentliga, privata och sociala sektorn. Fokus kommer att ligga på den roll entreprenöriella ledarskapet spela över livscykler människor Vad är unikt med det här programmet? Den enda sådan grad program som erbjuds i hela regionen: Designad för att passa "intraprenörer", ledarna för en stor eller medelstora företag som vill utöka sin verksamhet och service i nya riktningar för att möta konsumenternas efterfrågan eller strategiska mål. Också utformad för att passa företag och sociala "entreprenörer" som syftar till att inleda litet företag eller sociala / samhälls ventures och växa till mognad skede. Användning av de flesta avancerade undervisnings- och inlärningsmetoder för att utveckla särskild sakkunskap och kompetens Flexibel leveransmodell med hjälp av e-learning medium för att passa liv upptagen yrkesverksamma i heltidsarbete Undervisas av världsklass experter i fyra världsdelar. Kunskap och fall anpassas till kulturen i Mellanöstern och Nordafrika. Målgrupp Master of Management i Entrepreneurial Leadership program syftar till att utveckla kompetensen hos den nya generationen av ledare från stora eller medelstora företag som vill utöka sin verksamhet och service till nya riktningar, och för att möta konsumenternas efterfrågan eller strategiska mål. Programmet är också utformad för ambitiösa individen som syftar till att initiera små affärsprojekt, och för dem som är i inledningsskedet av en start-up som vill utöka sin verksamhet till ett mognadsstadiet. Det är också mycket fördelaktigt för ledande befattningshavare och ledare i stora organisationer som arbetar med att utveckla nya produkter, tjänster, nya idéer till marknaden för konsumentnyttan. Karriärmöjligheter Yrkespersoner som redan i de offentliga, privata och sociala sektorns organisationer kan inta nyckelpositioner i olika organisationer som verkställande direktörer, ordförande, styrelseledamot, riskkapitalist, FoU-chef, och intraprenörer. För akademiker och yrkesverksamma med självständigt tänkande som vill vara "sin egen chef"; de kan starta egna företag och bli en "serie" entreprenör. Programmål Skapa och etablera framgångsrika entreprenörssatsningar; Bly entreprenörssatsningar; Bygg och växa framgångsrika entreprenörssatsningar Underhålla och skörda entreprenörssatsningar framgångsrikt. Kommunicera effektivt med interna valkretsar en entreprenöriell verksamhet, inklusive tjänstemän, chefer, anställda och agenter; Skapa innovativa idéer för nya produkter / tjänster Kommunicera effektivt med de externa valkretsar en entreprenöriell verksamhet, inklusive kunder, investerare, långivare, leverantörer och tillsynsmyndigheter. Programresultat Formulera en livskraftig affärsplan för att skapa ett nytt företagsprojekt. Tillämpa begrepp och principer för entreprenöriell verksamhet ledarskap till skapandet av nya idéer, produkter och tjänster Utforma och genomföra en effektiv strategi för att växa en entreprenöriell verksamhet Tillämpa effektiva finansiella tekniker för att starta, underhålla och utvärdera resultaten av en entreprenöriell verksamhet Utforma effektiva kommunikationsmekanismer för att säkerställa korrekt kommunikation med de interna valkretsar en entreprenöriell verksamhet Tillämpa begrepp och principer för kreativitet och innovation för att skapa nya företaget; Inrätta lämpliga och effektiva kommunikationskanaler med de externa valkretsarna av entreprenörssatsningar. [-]

MA

Master Of Arts In Online Läroplan Och Instruktion

Online och Campus-kombinerat Heltid 3 terminer September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

Kapitalisera på utvecklingen av inlärningsteknik, öppnar det här programmet ett utbildningsområde där eleven (s) med en första examen i utbildning, mänskliga eller samhällsvetenskap kommer att bygga den kapacitet som behövs för att teknik förbättra sina pedagogiska metoder när de är engagerade i utbildning karriärer. [+]

Master of Arts in Online Läroplan och Instruktion Programöversikt Kapitalisera på utvecklingen av inlärningsteknik, öppnar det här programmet ett utbildningsområde där eleven (s) med en första examen i utbildning, mänskliga eller samhällsvetenskap kommer att bygga den kapacitet som behövs för att teknik förbättra sina pedagogiska metoder när de är engagerade i utbildning karriärer (vuxenpedagogik, utbildning, kommunikation, undervisnings design). MA OCI riktar spetskompetens inom utveckling, implementering, leverans och utvärdering av online-kurser. MA OCI kombinerar allmänna kurser som ger grunden för en sund online-utbildning program (lärande och undervisning teorier, psykologi, utbildning teknik, forskningsmetoder), med grundläggande kurser om strategier och politik på nätet pedagogik. Dessutom erbjuder programmet en rad mycket specialiserade valfria representerar de aktuella trenderna inom online-utbildning. Vad är unikt med det här programmet? The Master of Arts in Online Curriculum & Instruction (MAOCI) Programmet ger elever med utbildning, mänsklighet eller samhällsvetenskap bakgrund, möjlighet att stärka och förbättra sina pedagogiska metoder och karriärer inom verktyg för utformning, vuxenpedagogik, utbildning och kommunikation genom att integrera modern teknik och metoder. Programmet svarar att trycka behov av arabvärlden genom att göra kvalitet modern utbildning tillgänglig för en bred publik med flexibla leveransmetoder använder blended learning strategi som kombinerar fördelarna med självstudier lärande, samarbete online och traditionella ansikte mot ansikte lärande. Målgrupp Detta program är utformat för att locka en bred målgrupp intresserad av att skapa, design, konstruktion och leverans av utbildningsmaterial med hjälp av online-teknik och digitala medier. Elever med en bakgrund inom utbildning, människa eller samhällsvetenskap (psykologi, sociologi, filosofi) samt akademiker, HR-specialister, och corporate utbildare kommer att ta en full nytta av detta program. Karriärmöjligheter Efter avslutad detta program, akademiker blir instruktions designers, e-innehållsutvecklare eller andra tillväxt positioner inom utbildnings innovation i skolor, regerings eller privata utbildningsorgan och universitet, eller mänskliga resurser och yrkes utvecklingsavdelningar. Programmål Förbered elever och framtida e-instruktions-ingenjörer att utveckla, genomföra, leverera och bedöma distansundervisning / online-program. Finslipa sin förmåga att använda alla funktioner i en online inlärningsmiljö för att förbättra metoder för deras elev (er) och att förnya sig i sin egen praktik. Utsätta elever och framtida pedagogiska ingenjörer till stora begrepp och teorier relaterade till lärande, undervisning och utbildning med hjälp av pedagogiska teknik, liksom de pedagogiska tillämpningar av dessa begrepp till effektivt tillhandahållande av online-lärande. Utveckla en medvetenhet om den framväxande ramen för Global högre utbildning. Förbereda framtida akademiker med en kritisk förståelse av ramarna för deltagande kunskapsproduktion, kvalitetssäkring och kvalifikation erkännande som behövs för att formulera effektiva strategier på nätet lärande i framtiden. Utveckla förmågan hos eleverna att använda autentiska metoder och strategier för bedömning för att utvärdera, tillämpa och anpassa undervisningsplaner, samtidigt som man främjar alternativa mål och strategier när det behövs, särskilt när det gäller iakttagelser bedömning. Ge eleverna med avancerade principer för verktyg för utformning gör det möjligt för dem att effektivt använda web / multimedia e-lärande författarverktyg. Förbered eleverna att utveckla, förbättra / add-värdet till metoder för planering, leda, utveckla och utvärdera online pedagogiska scenarier och verksamheter. Ge eleverna, användare och författare till material med god kunskap om immateriella rättigheter och upphovsrätt (IPR) frågor som påverkar den digitala online-utbildning. Programresultat Visa kunskap om teorier stora lärande och deras ansökningar till analys, genomförande och utvärdering av online-utbildning program och system. Visa förmåga att analysera behoven hos elever och deras följder i utbildningsfrågor. Visa förmåga att välja planera och genomföra de mest lämpliga och innovativa pedagogiska strategier, med tanke på ramen för lärande, eleven (s) profil och bitar av kunskap läras, kontextualiserad eller skapas från grunden. Visa förmåga att identifiera och definiera mål och mål för ett visst område i studien och tillämpa principerna om instruktions design till utformningen av relevanta läromedel anpassade till detta område av studien. Visa förmåga att matcha lärande sammanhang och lämplig teknik. Visa förmåga att kritiskt analysera möjligheter att lära sig teknik och att tillämpa dessa förmågor till en förbättring av design och leverans av innehåll, garanterar reflexiv och kollaborativt lärande. Visa förmåga att kritiskt utvärdera effekterna av dessa olika bedömnings tekniker på inlärningsprocessen, att tillämpa kompetensbaserade tekniker för bedömning och effektivt mäta studieresultat. Visa förmåga att etablera formativ och summativ utvärderingsplaner, för att utforma giltig och tillförlitlig studenternas lärande bedömningsinstrument och administrera både formativ och summativ verksamhet inom bedömning i en kurs. Demonstrera teoretisk och praktisk kunskap om den roll som e-tutor, e-moderator och e-mentor. Demonstrera kunskaper, färdigheter och förmågor som behövs för att genomföra en online handledning session ger effektiv online stöd till elever, antingen enskilda eller i grupp. Visa förmåga att tillämpa immateriella rättigheter begrepp, strategier och tillvägagångssätt i linje med internationella normer och föränderliga politik till utbyggnaden av utbildningsinnehåll. Visa förmåga att kritiskt analysera och tillämpa etiska principer som är lämpliga för online-kurs utveckling, såsom olika tolkningar av "öppna lärresurser", "icke-kommersiell", och användningen av "inga derivat" material som öppna lärresurser. Visa förmåga att syntetisera och tillämpa kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder för online-utbildning, såsom teoridrivna design, teori byggande forskning eller formgivning baserad forskning. Visa förmåga att skilja mellan olika forskningsansatser och länka forskningsproblem, teori och design. Kunna: att identifiera forskningsämnen, formulera mål och precisa forskningsfrågor och deras svar; att genomföra grundläggande kvalitativ och kvantitativ analys av data; att skapa utkast till forskningsplaner, inklusive arbetspaket och en tidsplan för att genomföra en litteraturstudie, lägga fram bibliografier och göra citeringar. [-]

Videoklipp

Hamdan Bin Mohammed E-University

e-learner testimony