Hamdan Bin Mohammed Smart University

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Readspeaker Lyssna på sidan med hjälp av

Under ledning av Hans Höghet Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, kronprins Dubai och ordförande för universitetet, åtog universitetet utplaceringen av kvalitet och kompetens och vetenskaplig forskning genom e-learning längs kulturen i arabvärlden. Och det har tydligt framgått disciplinerna akademiska kredit för företagsledning, kvalitet, utbildning, hälsovård och miljö. Under hela denna process, fick universitetet trovärdighet och erkännande av den internationella välförtjänt, särskilt mot bakgrund av utvecklingen av akademiska program och professionella skiljer inte uppfyller dagens behov på arbetsmarknaden, men är utformade som vad som kommer att dyka upp i framtiden på behoven hos den blomstrande näringsliv i Förenade Arabemiraten och resten av världen Arabi.

Detta innovativa projekt grundades i högre utbildning år 2002, tack vare de idéer och ansträngningar Dr. Mansoor Al Awar, ordförande för universitetet, som deltog i arbetet med att förbereda och genomföra för att uppfylla de förhoppningar och drömmar för en ny generation av unga araber har blivit ett behov för utbildningen av samtida och modern, från övertygelsen om att e-learning är utbildning för framtiden och att den har en viktig roll för att möjliggöra dessa unga människor. Eftersom detta projekt baserades på en visionär pionjär bidragit till att bana väg för ministeriet för högre utbildning och vetenskaplig forskning i Förenade Arabemiraten för att upprätta tydliga kriterier för antagandet av e-learning institutioner.

Sedan starten, har universitetet arbetat med utvecklingen av den kunskapsbaserade ekonomin genom att lansera pilotinitiativ inom vetenskaplig forskning som syftar till att återuppliva den anda av vetenskaplig forskning i hela den arabiska regionen, och den mest framträdande av dessa initiativ att organisera det årliga vetenskapliga konferens, som omfattar under sitt paraply tre konferenser är kvalitetskonferensen och kompetens inom e-learning årliga konferensen och e-hälsa och miljön. Dessutom universitetet publicerade åtta vetenskapliga tidskrifter som bygger på redigerad av framstående akademiker från hela världen. Dessutom fanns det en distinkt initiativ ingår Mellanöstern Centrum för forskning om situationen och utvecklingen och lanseringen av tilldelning av vetenskaplig forskning och andra övriga utmärkelser i regionen, vilket bidrog till den framstående vetenskapliga forskningsstöd och stödja akademiskt och vetenskapligt ledarskap i utbildning och relaterade områden inriktningar.

Baserat på det integrerade arbetsprogram syftar till att genomföra en inflytelserik roll på lokal nivå, deltog det i pilotprojekten ledde till etableringen i Mellanöstern för att säkerställa kvaliteten på e-lärande, och föreningen i Mellanöstern e-lärande och Association of Middle East Quality Scientific Society of e-hälsa. Dessa initiativ kulminerade i projektet "Initiativ e-learning gemenskap ", som lanserades av universitetet 2013.

Universitetet har erkänts av en aldrig tidigare skådad akademiskt på internationell nivå tack vare sina nära band till de mest framstående globala utbildningsinstitutioner och organ som arbetar med utbildning, som var den första läroanstalt i regionen som är värd för ständiga konferens för Internationella rådet för distansutbildning (SCOPE 2012). Universitetet har också lyckats ingå allianser och internationella partnerskap med University of California, Berkeley, University of Bradford, University of St. Gallen, U 21 Global, University of South Africa, Australian Institute of mänskliga resurser, International Federation of sjukhus, Högskolan vid University of Maryland, asiatiska e-universitet, listan kan göras lång .

Förutom ovanstående, anslöt sig till universitetet en aktiv medlem i många internationella institutioner och organ som Internationella rådet för distansutbildning, Europeiska gruppen för tillverkning av utbildning, British Quality Foundation, European Foundation for Quality Management, International Federation for Information Processing, tillsammans med många andra.

Kort sagt, har universitetet medfört en kvalitativ förändring i den högre utbildningen genom utveckling av grunden för som fokuserar på elever i sin strategi lösningar, vilket innebär att dess förmåga att leverera erfarenheterna av de mest innovativa och mångsidiga än någon erfarenhet som forskare i alla campus, tack vare den utmärkta inlärningsmiljö som inkluderar inlärningsmiljö Virtuell campus post. Eftersom dessa utbildningsmiljöer använder de senaste innovativa tekniker som mobilt lärande och etiska debatt och klassrumstekniker och elektroniska pedagogiska spel och sociala nätverk telefon, inom loppet av integrerad utbildning syftar till att uppnå de behov som elever och studenter och proffs. Inte minst på universitetets engagemang för att fokusera på studenter från ständiga iver att ge sitt fulla stöd till dem från de akademiska godkännandeförfarandet genom virtuella gemenskaper och klubbar forskare, samt ytterligare lärresurser som elektroniska bibliotek och elektroniska tjänster av yrkesvägledning, som använder den senaste utvecklingen inom informationstekniken och kommunikationstjänst för studenter tillsammans världen.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Arabiska

Se MA » Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Master in Human Resource Management

Online och Campus-kombinerat Heltid 3 terminer September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

In today knowledge-driven society the main assets of any organization is its human resource capital. [+]

In today knowledge-driven society the main assets of any organization is its human resource capital. The skills and competencies of employees play a central role in the success of any organization in global competitive environment. The aim of the Master of Human Resource Management program is to prepare professionals in the specialized HRM discipline, well-acquainted with contemporary HRM practices and the strategic importance of people management in organizations so as to meet the challenges of modern organizations. The program emphasizes human resource management as a strategic function of the organization, aims to develop learners. Target audience The Master in Human Resource Management is developed for all those who wish to become future leaders and professional human resource managers in private, government and social/community sector organizations. The program is designed for both in-career personnel as well as fresh university graduates who are keen to acquire critical knowledge and skills in areas related to human resource management for enhancing their career prospects. Program Goals To provide learners with the knowledge, skills, attitudes and abilities to operate as HRM professionals within the context of MENA organizational and socio-cultural environment. To evaluate the challenges and opportunities for human resource management in a rapidly changing world that relates to the unique business environment of the MENA region. To develop people management strategies which support the organization strategic objectives and achieve high performance organizations. Program Outcomes Demonstrate application of knowledge and understanding of the HRM functions and their contribution to organizations operating within the socio-economic environment of MENA region. Demonstrate HRM behavioral competencies and communications skills through written reports and oral presentations. Illustrate problem-solving and ITC skills using various software? Display competencies that relates to effective management of people by undertaking thorough business analyses and its implications for HRM functions for organizations operating in MENA region. Exhibit technical, analytical and decision making competencies by producing Human Resource plans and policies appropriate for organizations operating in the MENA region. Demonstrate performance management, cross-cultural and leadership competencies by undertaking and successfully completing projects in HRM functional areas that require planning and organizing team activities from a diverse membership Career Opportunities Human Resource managers Recruitment Consultant Career & Succession Planning Specialist Personnel manager Employee Relations Specialists Learning & Development managers Human Resources consultants Training Manager Change Managers and Coordinators [-]

Master in Islamic Banking and Finance

Online och Campus-kombinerat Heltid 3 terminer September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

The Master of Islamic Banking and Finance program seeks to educate and train learners in the specialist areas of Islamic banking, Islamic Finance, Shari`ah, Islamic Economics, Islamic Financial Contracts [+]

Islamic banking is considered to be most notable innovation in the banking sector in recent years. Islamic products and portfolios offer a viable alternative mode for investment and finance in recent years. The Islamic finance industry has experienced a remarkable growth during the past two decades. At present, more than 350 Islamic banks and financial institutions are operating in over 60 countries in different regions including Middle East, Europe, America, South Asia, Far East, Africa and Australia. The current size of global Islamic finance industry assets is approaching US $1 trillion, and is expected to reach US$4 trillion by 2020. The Master of Islamic Banking and Finance program seeks to educate and train learners in the specialist areas of Islamic banking, Islamic Finance, Shari`ah, Islamic Economics, Islamic Financial Contracts and Products Development, Accounting for Islamic Financial Transactions, Risk Management in Islamic Financial Markets and Institutions, Islamic Corporate Governance and Legal and Regulatory issues in Islamic Banking and Finance. The Master of Islamic Banking and Finance program will explore theoretical concepts and share regional best practices using case studies. Target audience The Master in Islamic Banking and Finance is addressed to all those who want to become future leaders and professional in the Islamic Banking and Finance. The program is designed for both in-career personnel as well as fresh university graduates who are keen to acquire critical knowledge and skills in areas related to Islamic banking and finance and Islamic Shari. Program Goals Illustrate the need, structure and operations of Islamic banking and finance Explain the concept of Shari`ah, its sources and its application to Islamic banking and financial transactions Explore how Islamic banking differs from the conventional banking system Understand the services and products of Islamic banking Gain practical knowledge of the practice of Islamic banking and finance through conducting case studies Produce high caliber professionals with the necessary technical skills and knowledge in Islamic banking and finance Develop teamwork and experiential skills. Develop research skills and ability to communicate effectively. Strategically train up ambassador learners to build knowledge, skills, competencies and experience as they get into the Islamic finance industry. Program Outcomes Appreciate the rationale behind the growth and development of modern Islamic finance Distinguish Islamic banking and finance from its conventional counterpart Develop an in-depth knowledge of the underlying principles of Islamic banking and finance [-]

MA

Master Of Arts In Online Läroplan Och Instruktion

Online och Campus-kombinerat Heltid 3 terminer September 2016 Förenade arabemiraten Dubai

Kapitalisera på utvecklingen av inlärningsteknik, öppnar det här programmet ett utbildningsområde där eleven (s) med en första examen i utbildning, mänskliga eller samhällsvetenskap kommer att bygga den kapacitet som behövs för att teknik förbättra sina pedagogiska metoder när de är engagerade i utbildning karriärer. [+]

Master of Arts in Online Läroplan och Instruktion Programöversikt Kapitalisera på utvecklingen av inlärningsteknik, öppnar det här programmet ett utbildningsområde där eleven (s) med en första examen i utbildning, mänskliga eller samhällsvetenskap kommer att bygga den kapacitet som behövs för att teknik förbättra sina pedagogiska metoder när de är engagerade i utbildning karriärer (vuxenpedagogik, utbildning, kommunikation, undervisnings design). MA OCI riktar spetskompetens inom utveckling, implementering, leverans och utvärdering av online-kurser. MA OCI kombinerar allmänna kurser som ger grunden för en sund online-utbildning program (lärande och undervisning teorier, psykologi, utbildning teknik, forskningsmetoder), med grundläggande kurser om strategier och politik på nätet pedagogik. Dessutom erbjuder programmet en rad mycket specialiserade valfria representerar de aktuella trenderna inom online-utbildning. Vad är unikt med det här programmet? The Master of Arts in Online Curriculum & Instruction (MAOCI) Programmet ger elever med utbildning, mänsklighet eller samhällsvetenskap bakgrund, möjlighet att stärka och förbättra sina pedagogiska metoder och karriärer inom verktyg för utformning, vuxenpedagogik, utbildning och kommunikation genom att integrera modern teknik och metoder. Programmet svarar att trycka behov av arabvärlden genom att göra kvalitet modern utbildning tillgänglig för en bred publik med flexibla leveransmetoder använder blended learning strategi som kombinerar fördelarna med självstudier lärande, samarbete online och traditionella ansikte mot ansikte lärande. Målgrupp Detta program är utformat för att locka en bred målgrupp intresserad av att skapa, design, konstruktion och leverans av utbildningsmaterial med hjälp av online-teknik och digitala medier. Elever med en bakgrund inom utbildning, människa eller samhällsvetenskap (psykologi, sociologi, filosofi) samt akademiker, HR-specialister, och corporate utbildare kommer att ta en full nytta av detta program. Karriärmöjligheter Efter avslutad detta program, akademiker blir instruktions designers, e-innehållsutvecklare eller andra tillväxt positioner inom utbildnings innovation i skolor, regerings eller privata utbildningsorgan och universitet, eller mänskliga resurser och yrkes utvecklingsavdelningar. Programmål Förbered elever och framtida e-instruktions-ingenjörer att utveckla, genomföra, leverera och bedöma distansundervisning / online-program. Finslipa sin förmåga att använda alla funktioner i en online inlärningsmiljö för att förbättra metoder för deras elev (er) och att förnya sig i sin egen praktik. Utsätta elever och framtida pedagogiska ingenjörer till stora begrepp och teorier relaterade till lärande, undervisning och utbildning med hjälp av pedagogiska teknik, liksom de pedagogiska tillämpningar av dessa begrepp till effektivt tillhandahållande av online-lärande. Utveckla en medvetenhet om den framväxande ramen för Global högre utbildning. Förbereda framtida akademiker med en kritisk förståelse av ramarna för deltagande kunskapsproduktion, kvalitetssäkring och kvalifikation erkännande som behövs för att formulera effektiva strategier på nätet lärande i framtiden. Utveckla förmågan hos eleverna att använda autentiska metoder och strategier för bedömning för att utvärdera, tillämpa och anpassa undervisningsplaner, samtidigt som man främjar alternativa mål och strategier när det behövs, särskilt när det gäller iakttagelser bedömning. Ge eleverna med avancerade principer för verktyg för utformning gör det möjligt för dem att effektivt använda web / multimedia e-lärande författarverktyg. Förbered eleverna att utveckla, förbättra / add-värdet till metoder för planering, leda, utveckla och utvärdera online pedagogiska scenarier och verksamheter. Ge eleverna, användare och författare till material med god kunskap om immateriella rättigheter och upphovsrätt (IPR) frågor som påverkar den digitala online-utbildning. Programresultat Visa kunskap om teorier stora lärande och deras ansökningar till analys, genomförande och utvärdering av online-utbildning program och system. Visa förmåga att analysera behoven hos elever och deras följder i utbildningsfrågor. Visa förmåga att välja planera och genomföra de mest lämpliga och innovativa pedagogiska strategier, med tanke på ramen för lärande, eleven (s) profil och bitar av kunskap läras, kontextualiserad eller skapas från grunden. Visa förmåga att identifiera och definiera mål och mål för ett visst område i studien och tillämpa principerna om instruktions design till utformningen av relevanta läromedel anpassade till detta område av studien. Visa förmåga att matcha lärande sammanhang och lämplig teknik. Visa förmåga att kritiskt analysera möjligheter att lära sig teknik och att tillämpa dessa förmågor till en förbättring av design och leverans av innehåll, garanterar reflexiv och kollaborativt lärande. Visa förmåga att kritiskt utvärdera effekterna av dessa olika bedömnings tekniker på inlärningsprocessen, att tillämpa kompetensbaserade tekniker för bedömning och effektivt mäta studieresultat. Visa förmåga att etablera formativ och summativ utvärderingsplaner, för att utforma giltig och tillförlitlig studenternas lärande bedömningsinstrument och administrera både formativ och summativ verksamhet inom bedömning i en kurs. Demonstrera teoretisk och praktisk kunskap om den roll som e-tutor, e-moderator och e-mentor. Demonstrera kunskaper, färdigheter och förmågor som behövs för att genomföra en online handledning session ger effektiv online stöd till elever, antingen enskilda eller i grupp. Visa förmåga att tillämpa immateriella rättigheter begrepp, strategier och tillvägagångssätt i linje med internationella normer och föränderliga politik till utbyggnaden av utbildningsinnehåll. Visa förmåga att kritiskt analysera och tillämpa etiska principer som är lämpliga för online-kurs utveckling, såsom olika tolkningar av "öppna lärresurser", "icke-kommersiell", och användningen av "inga derivat" material som öppna lärresurser. Visa förmåga att syntetisera och tillämpa kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder för online-utbildning, såsom teoridrivna design, teori byggande forskning eller formgivning baserad forskning. Visa förmåga att skilja mellan olika forskningsansatser och länka forskningsproblem, teori och design. Kunna: att identifiera forskningsämnen, formulera mål och precisa forskningsfrågor och deras svar; att genomföra grundläggande kvalitativ och kvantitativ analys av data; att skapa utkast till forskningsplaner, inklusive arbetspaket och en tidsplan för att genomföra en litteraturstudie, lägga fram bibliografier och göra citeringar. [-]

Videoklipp

Hamdan Bin Mohammed E-University

e-learner testimony

Kontakt

Hamdan Bin Mohammed Smart University

Adress, rad 1 Dubai United Arab Emirates
Hemsida http://www.hbmsu.ac.ae/
Telefonnummer +971 4 424 1111