Bologna Business School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

BBS (est. 2000) är handelshögskolan vid universitetet i Bologna (est. AD 1088) föddes i en av de mest dynamiska och utvecklade regioner i Europa och är idag ett av de viktigaste skolor ledningen på kontinenten och en av de mest innovativa i Italien. Tvärvetenskap, integration med näringslivet och internationell inriktning är nyckelorden som kännetecknar filosofin i skolan som syftar till att ge ungdomar med de rätta verktygen för att hantera kunskap och expertis på komplexa ekonomiska scenario.

Bologna Business School erbjuder en utbildning till 360 °: heltid masterprogram i engelska och italienska språket för nyutexaminerade, master deltid och korta program för chefer och professionella. BBS står tillsammans framgångsrika företag som utvecklar program på efterfrågan och samarbetar med andra offentliga och privata institutioner för att göra ett konkret bidrag till den internationella utvecklingen av dess ekonomiska territorium, placerar samma skola bland de mest kända personer i deras egen branschomfattande nationellt och internationellt.

BBS är också en stor gemenskap av studenter, alumner, lärare, chefer och en stor affärsnätverk består av mer än 500 ledande företag inom nationell och internationell nivå. Studenter, cirka 600 varje år, som kommer från hela världen och från olika högskolekurser och tidigare deltagare till mer än 6000 i dag. Fakulteten har mer än 300 nationella och internationella professorer, akademiker men även chefer och mycket erfarna och framstående konsulter, alla BBS erbjuda deltagarna möjlighet att bygga upp starka professionella och personliga nätverk av kompetens, kreativitet och effektivitet.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magisterexamen I Administration, Ekonomi Och Kontroll

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i redovisning, finansiering och kontroll riktar sig till studenter som vill komma in i finansiella och operativa delar av företag. [+]

Master i redovisning, finansiering och kontroll Master i redovisning, finansiering och kontroll riktar sig till studenter som vill komma in i finansiella och operativa delar av företag. Denna Master gör att du snabbt komma in på arbetsmarknaden (85% placering inom 6 månader) Tack vare en noggrann och engagerande utbildningsväg som ger användbara verktyg för att strategier ekonomisk-finansiella företag. Master är kredite ASFOR (Italiensk sammanslutning för Management Education). Marknaden idag kräver en tvärfunktionell syn och inter administrativa frågor, ekonomisk förvaltning och kontroll, bland annat genom användning av informationsteknik och de senaste affärs analysmetoder. De unga master bildar chefer med en omfattande förberedelser kan bli en nyckelperson i bolaget. Programmet tar upp både frågor om ekonomisk styrning av både företagets ekonomi också presenterar fallstudier och bästa praxis som har gjort kontrollen och administrativa kapaciteten en avgörande framgångsfaktor. Mästaren avslutas med en aktivitet av praktik på gården eller i revisionen och konsultfirma. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 27 DELTAGARE: 20-40 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 15, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i redovisning, finansiering och Control ger 1500 timmar övergripande inlärning av 12 månaders studie, fördelat på 400 timmar av klassrumsundervisning, 600 timmar beräknas för individuell studieplan och 500 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: Maj 2017 - Juli 2017 Scen: September 2017 - December 2017 Den första cykeln kännetecknas av behandling av basmaterial och klasser av chefer och oberoende revisorer partners; Cykeln avslutas med ett business case. I den andra cykeln kommer vi att presentera de insikter i de mest avancerade material med hjälp av fallstudier, affärs vittnesmål, projektarbete och master föreläsningar. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik förvaltningskommitté: • Matthew Arduini, Chef of Management Control, Brevini• Paolo Balice, President, AiAF • Cesare Bassoli, President, ANDAF Emilia-Romagna • Johannes Döparen Vacchi, VD, Grandi Navi Veloci• Andrea Bontempi, Partner, KPMG Advisory• Paolo Capitanio, Associate Partner, KPMG Advisory • Gianluca Focaccia, Partner, Ernst & Young• Barbara Grisoli, CFO, Dalla Rosa Prati• Giacomo Iannelli, Partner, Ernst & Young• Annalisa Malfatti, Allmän rådgivare och internrevision Officer, Burgo Group• Pierpaolo Marziali, M & A och IR Officer, Landi Renzo• Sergio Marzo, CFO, Ima• Gianluca Settepani, Partner, Studio Gnudi• Massimo Tamburini, Partner, KPMG Audit bANOR~~POS=HEADCOMP Revision och intern kontroll Bolagets räkenskaper Management Control strategisk kontroll FINANSIELL ANALYS FINANCE BASE EXTRA FINANCE INFORMATION SYSTEMS AFFÄRSSTRATEGI METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. kurserna kärna Mästare integreras från förberedande kurser och valbara respektive förberedande aktiviteter och insikter i vissa frågor som anses viktigast. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i administration, finans och kontroll. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master 11.200 euro (momsfri) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6.000 euro Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magisterexamen I Digital Handel

Campusstudier Heltid 1 år December 2016 Italien Bologna

Varje företag söker chefer som kan skapa, hantera och spåra digital försäljning. Mästaren i Digital Commerce ger kompetens att utarbeta strategier och framgångsrikt uppnå sina mål i alla typer av kommersiella kanal, blir en specialist inom digital marknadsföring ... [+]

Varje företag söker chefer som kan skapa, hantera och spåra digital försäljning. Mästaren i Digital Commerce ger kompetens att utarbeta strategier och framgångsrikt uppnå sina mål i alla typer av kommersiella kanal, blir en specialist inom digital marknadsföring. De viktigaste målen för deltagarna är: lära sig att utveckla strategier för att lyckas i online-sammanhang utveckla digital-saltprojekt vet och kommersialisera olika typer av affärer och plattformar arbetar som professionell i varje område av digital marknadsföring inklusive användbarhet, e-postmarknadsföring, marknadsföring och sökmotoroptimering, webbanalys. Genom att delta med en grupp av företag som är kända över hela världen som företagsledare, är denna herre en aldrig tidigare skådad blandning av vetenskaplig kunskap och internationell bästa praxis. Det ger en sammanhängande uppsättning tekniska och administrativa kunskaper, med fokus på omnichannel och digital marknadsföring för att öka karriärer unga akademiker. Master i Digital Commerce har en löptid på 12 månader och klasser undervisas helt på engelska. Praktiken på 600 timmar att deltagarna äger rum i slutet av programmet kommer att ge möjlighet att möta verkliga situationer som uppstår varje dag i företagsmiljö. Struktur Master i Digital Commerce räknar 1500 totalt antal timmar av lärande av 12 månaders studie, indelade i 360 timmar av klassrumsundervisning, uppskattningsvis 540 timmars individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i fyra cykler: Grundnivå: December 2016 Avancerad nivå: januari 2017 - juni 2017 Tredje cykel: Juli 2017 Scen: Augusti 2017 - November 2017 Master har en serie av pre-kurser startar utbildningen Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete, för att inte tala om uppmärksamhet till enskilda studenter och till ledningen relationer. Kurser redovisning Data Management and Security digital Reklam Digital Customer Relationship Management Fundamentals of Economics och General Management marknadsföring Marketing Research och Analytics omnichannel Retail Management Social Media Management Standardplattform Tools Supply Chain Management Ux och användargränssnitt Hantering Webbteknik Fundamentals Metodik Utbildningen modellen innebär växlingen av föreläsningar med utarbetandet och utvecklingen av fallstudier, både genom individuella och grupparbeten. Vissa övningar och tester kan utföras på grundval av verkliga fall lämnats direkt från företag i skolans nätverk. karriärutveckling Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School, även för Masters i Digital Commerce program. Skapa anställbarhet är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. Praktiken är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. kostnader Anmälningsavgiften för Masters är 14.800 € (moms undantagna). I avgiften ingår deltagande till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster, bland annat personligt konto wi-fi BBS, använda datorn Lab PC, användning av områden studera, tillgång till inomhus gym för restaurang skolans. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan är en stor parkeringsplats grat. lån på Bologna Business School är att slutföra åtgärder för att ge deltagarna möjlighet att få tillgång till lån med låg ränta för att täcka registreringsavgiften. Som ett exempel, de konventioner de senaste åren ingår: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas Möjlighet till ett tilläggsbelopp för "levande kostnader" subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 12 år Utan begränsningar av utrotning På 3% av lånet värde som skall avsättas till en fond för konkursrisker hederstäck stipendier I Bologna Business School förstår vi att våra studenter är mycket viktigt att få ekonomiskt stöd för att uppnå sina mål. Ge dig ut på en väg av högkvalitativa studier innebär ett betydande finansiellt åtagande, men vi tror att investera i sin framtid är alltid ett bra val. Bologna Business School är glada att tillhandahålla de mest meriterade studenter partiella stipendier. Alla dessa stipendier kommer att överföras på grundval av meriter till studenter som kommer att ockupera de högsta positionerna i urvalsfasen. De högst rankade studenter kommer att vara de som kommer att ha inte bara en gedigen akademisk bakgrund och professionell, men också de som har visat sig vara den mest motiverade att gå kursen. BBS ger stipendier till 6000 € och 4000 € stipendium. Alla sökande kommer att övervägas för ett stipendium utan att behöva fylla i ett visst program. Stipendierna kommer att ges under alla stadier av val. Vinnarna kommer att meddelas i samband med antagning. krav För att bli antagen till kursen måste du ha: en första examen (som skall uppnås inom utsatt tid registreringar) Utmärkt nivå av engelska språket För tillträde till kursen är föremål för tillfredsställande av en enskild intervju och engelskt språktest, om inte engelska som modersmål. antagningsprocessen Mästaren syftar till kandidater som har tjänat en kandidatexamen före utgången av registreringarna i varje fas. Registreringen är två steg: de märkningar den första omgången avslutades i september 2016 medan den andra omgången stängdes i november 2016. CV examensbevis Kopia av identitetskort motiverande brev Brev / och referenser (valfri men rekommenderas) Urvalsprocessen kommer att äga rum i Bologna Business School. Valen för den första omgången kommer att äga rum i oktober 2016 medan val för den andra omgången i november 2016. I linje med antalet tillgängliga platser, tillträde till kursen beror på placeringen i rangordningen av kandidaterna kommer att baseras på totala antalet poäng som ackumulerats under urvalsprocessen. [-]

Magisterexamen I Företagsekonomi / Asiatiska Marknaderna

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Business Management adress asiatiska marknaderna utbildar unga chefer som har möjlighet att kombinera de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion med förståelsen av utvecklingsprocessen av dessa nya marknader. [+]

Master i Business / Asien Hantering Master i Business Management adress asiatiska marknaderna utbildar unga chefer som har möjlighet att kombinera de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion med förståelsen av utvecklingsprocessen av dessa nya marknader. Master hjälper till att förstå de miljömässiga, reglerande och kulturella faktorer som företag måste ta itu med både konsumenter, både med staten. Jämförelsen med entreprenörer, chefer och påverkare, i kombination med en personlig service av placering, kan du utveckla en professionell-baserade företag färdigheter administration och en djup kunskap om de asiatiska marknaderna. Kina är nu den största exportören i världen och den näst största importören efter USA med en pool av mer än en miljard potentiella konsumenter. BNP växte med i genomsnitt 10% under de senaste 30 åren, vilket gör landet näst största ekonomi. Fjärran Östern (från Sydkorea till Thailand, via Hong Kong) absorberar 5,5 miljarder i exporten av italienska modesystemet, men också utmärkt mat och produkter i landet mekanisk industri. Dessa siffror förklara enorm affärspotential på asiatiska marknader där Master hjälper att förstå de möjligheter, tack vare den internationella affärsnätverk skola skolan och interaktionen med en fakultet av italienska forskare, gästprofessor, gästtalare och toppchefer. Master i Business Management Asien adress är organiserad i tre cykler som integrerar klassrumsaktiviteter, vittnesmål, grupparbeten, workshops och affärsprojekt med en löptid på en månad vardera, tillägnad detta territorium. Programmet låter dig att förvärva de ledande verktyg för att spela en nyckelroll i internationalisering av affärsprocesser gränsar till de asiatiska marknaderna. Deltagarna konfronteras med företag och erfarna chefer kan förklara, från levde upplevelser, vardagliga problem och strategiska och de lösningar som valts, och är personligen involverad i sin analys. Mästaren avslutas med en aktivitet av praktik i företaget. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 25 DELTAGARE: 20-50 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 16, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i Business Management - asiatiska marknaderna förväntade 1500 timmar övergripande inlärning av 12 månaders studie, uppdelat i 360 timmar av klassrumsundervisning, 540 timmar beräknas för individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: Maj 2017 - Juli 2017 Scen: September 2017 - December 2017 Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete. Kursen berikas av tre långa företags projekt sektorsövergripande strategi (som varar en månad vardera) som är åtskilda och är integrerade med klassrumsaktiviteter och fallstudier. Mästaren ger kurser Företagsekonomi som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. De är också planerade kurser och projekt med sektors fokus på frågor som rör de asiatiska marknaderna. De företagsekonomiska kurserna är huvudsakligen koncentrerade i den första cykeln och är gemensamma för alla adresser Master; ta itu med de särskilda kurser och affärsprojekt sker dock i den andra cykeln. Med tanke på betydelsen av engelska i arbetslivet, ger skolan möjlighet att delta i samtalsspråk händelser under studietiden i klassrummet. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik Förvaltningskommittén: Fabrizio Andalo, Export Manager, Zucchetti • Saverio Bellomo, Direktör för den internationella verksamheten, Eclipse Aerospace • Massimiliano Brescia, International Sales Manager, Abbvie • David Caramico, Global Brand Manager, Ferretti Group • Franco Magagni, Oberoende Management Consulting Professional • Fabio Martinelli, Medlem i det verkställande utskottet, SFIR Group • Marco Mazzanti, Group Technical Director, PBM-gruppen • Luca Rossi, Vice generaldirektör, Confindustria Emilia-Romagna • Titian Toschi, Senior Vice President Global R & D, Electrolux Vitvaror • Marcello Zannini, Innovation Director, Jodhpurs bANOR~~POS=HEADCOMP ADMINISTRATION OCH KONTROLL Corporate Communication Fördjupningskurs i affärsengelska DIGITAL MARKETING CORPORATE FINANCE HANTERING AV asiatiska marknaderna Internationalisering av italienska företag på nya marknader MARKNADSFÖRING Marknadsundersökningar Supply chain management METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. Programmet är utvecklat i nära samarbete med partnerföretag både under kurserna, uppdelade i två faser, både under tre företags projekt sektorsövergripande strategi; undervisningen tillvägagångssätt är helt annorlunda än traditionella universitetskurser, eftersom erfarenheterna från Master ger verkliga funktionella verktyg för att utföra konkreta projekt. Detta designvision leder till: ett företag projekt (jan-Dec 2017) som utvecklas under hela Master 3 stora projekt med en månad vardera (maj, juni och juli 2017) på sektorn för valda destinationen andra kortare projekt som ingår i enskilda kurser den slutliga utformningen för scenen. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i Business Management - asiatiska marknader. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master EUR 11.200 (skattefritt) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6.000 euro Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magisterexamen I Företagsekonomi / Detaljhandel

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Business Management adress Retail Management utbildar unga chefer inom distributionssektorn och konsumentvaror som de använder de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion, inklusive med de typiska problem i denna värld. [+]

Master i Business Management / Retail Management Master i Business Management adress Retail Management utbildar unga chefer inom distributionssektorn och konsumentvaror som de använder de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion, inklusive med de typiska problem i denna värld. ett år praktiska aktiviteter, Study, interaktion, implikation, Direkt konfrontation med entreprenörer, chefer och ledare detaljhandeln, Internationella master föreläsningar, projektarbeten i samarbete med ledande aktörer inom industrin, tillsammans med en placering personlig service, möjliggöra en snabb insättning i detta segment (85% placering inom 6 månader). Att verka framgångsrikt i en värld av detaljhandeln - från massdistribution som i egenägda butiker - planering verktyg behövs, marknadsföring och kanal, internationalisering av affärsstrategier och marknadsanalyser. Master förbereder proffs med dessa specifika färdigheter, chefer har möjlighet att styra företagets utbud i de mest lämpliga försäljningskanalerna, för att ta tillvara de möjligheter som den nya logik e-handel och innovativa distributionsprojekt. Master i Business Management Adress Retail Management är organiserad i tre cykler som integrerar klassrumsaktiviteter, vittnesmål ansökan, grupparbeten, workshops och affärsprojekt som varar en månad vardera i distributionen. Mästaren avslutas med en praktik i bolaget under en period av 600 timmar. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 25 DELTAGARE: 20-50 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 16, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i Business Management - Retail Management planer 1500 timmar övergripande inlärning av 12 månaders studie, uppdelat i 360 timmar av klassrumsundervisning, 540 timmar beräknas för individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: Maj 2017 - Juli 2017 Scen: September 2017 - December 2017 Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete, för att inte tala om uppmärksamhet till enskilda studenter och hanteringen av mellanmänskliga relationer. Kursen berikas av tre långa företags projekt sektorsövergripande strategi (som varar en månad vardera) som är åtskilda och är integrerade med klassrumsaktiviteter och fallstudier. översiktsplaner of Business Administration kurser som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. De är också planerade kurser och projekt med sektors fokus för Retail Management teman. De företagsekonomiska kurserna är huvudsakligen koncentrerade i den första cykeln och är gemensamma för alla adresser Master; ta itu med de särskilda kurser och affärsprojekt sker dock i den andra cykeln. Med tanke på betydelsen av engelska i arbetslivet, ger skolan möjlighet att delta i samtalsspråk händelser under studietiden i klassrummet. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik Förvaltningskommittén: Fabio Aiola, Director Retail Europa, Valentino • Serena Boni, Grupp som ansvarar SARC, Unipol Assicurazioni • Gianluca Camplone, Partner, McKinsey & Co • Carlo Caranza, managementkonsult • Fabio D'Angel, Executive Vice President Retail lyx och Sun, Luxottica • Oscar Farinetti, Grundare, Eataly • Fabrizio Penta, Commercial Director, Mandarina Duck • Ivano Piran, Human Resources Director, parfym citroner • Gianni Tofanelli, Marketing Manager, Chiarezza.it • Angelo Trubia, Human Resources Director, Merca Group One bANOR~~POS=HEADCOMP ADMINISTRATION OCH KONTROLL FINANSIELL ANALYS AV DISTRIBUTION Category Management Corporate Communication DIGITAL MARKETING CORPORATE FINANCE MARKNADSFÖRING Marknadsundersökningar RETAIL MANAGEMENT Supply chain management METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. Programmet är utvecklat i nära samarbete med partnerföretag både under kurserna, uppdelade i två faser, både under tre företags projekt sektorsövergripande strategi; undervisningen tillvägagångssätt är helt annorlunda än traditionella universitetskurser, eftersom erfarenheterna från Master ger verkliga funktionella verktyg för att utföra konkreta projekt. Detta designvision leder till: ett företag projekt (jan-Dec 2017) som utvecklas under hela Master 3 stora projekt med en månad vardera (maj, juni och juli 2017) på sektorn för valda destinationen andra kortare projekt som ingår i enskilda kurser den slutliga utformningen för scenen. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i Business Management - Retail Management. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master EUR 11.200 (skattefritt) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6.000 euro Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magisterexamen I Företagsekonomi / Gjort I Italien

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Business Management Adress Made in Italy som unga chefer för områdena mode, design och produktutveckling / avancerade tjänster. [+]

Master i Business Management / Made in Italy Master i Business Management Adress Made in Italy utbildar unga chefer inom områdena fashion, den utformning och produkter / tjänster fastigheterna. Mästaren ger möjlighet att kombinera en passion för italienska produkter och förståelse för denna kända varumärke i världen med den mest avancerade tekniken av marknadsföring, ekonomi och produktion. Ett års praktiskt arbete och studier, nätverk och dialog med företagare, chefer och påverkare av högt symbolsektorer värde, internationella master föreläsningar, projektarbeten i samarbete med företag, tillsammans med en personlig service placering tillåter snabb åtkomst och kvalificerade i världen av Made in Italy (85% av placering inom 6 månader). Made in Italy är den starka punkten för många branscher och en stor möjlighet för tusentals företag som behöver först av alla chefer som kan förstå värdet, att verka på den globala marknaden med bibehållen banden med territoriet, att växa passion för produkterna, utnyttja dess tekniska kunskaper och färdigheter. Mästaren svarar på dessa behov genom att tillhandahålla de kunskaper som krävs för att förbättra produkter "Made in Italy" och bygga stark och konkurrenskraftig varumärke på den globala marknaden. Master i Business Management Made adress i Italien är organiserat i tre cykler som integrerar klassrumsaktiviteter, vittnesmål ansökan, grupparbeten, workshops och affärsprojekt med en löptid på en månad vardera. Mästaren avslutas med en aktivitet av praktik i näringslivet. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 25 DELTAGARE: 20-50 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 16, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i Business Management - Made in Italy planer 1500 timmar övergripande inlärning av 12 månaders studie, uppdelat i 360 timmar av klassrumsundervisning, 540 timmar beräknas för individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: Maj 2017 - Juli 2017 Scen: September 2017 - December 2017 Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete. Kursen berikas av tre långa företags projekt sektorsövergripande strategi (som varar en månad vardera) som är åtskilda och är integrerade med klassrumsaktiviteter och fallstudier. Mästaren ger kurser Företagsekonomi som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. De är också planerade kurser och projekt med sektors fokus på teman Made i Italien. De företagsekonomiska kurserna är huvudsakligen koncentrerade i den första cykeln och är gemensamma för alla adresser Master; ta itu med de särskilda kurser och affärsprojekt sker dock i den andra cykeln. Med tanke på betydelsen av engelska i arbetslivet, ger skolan möjlighet att delta i samtalsspråk händelser under studietiden i klassrummet. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik Förvaltningskommittén: Antonio Allegra, Director Italian Market klistermärken och kort, smörgåsar • Arrigo Berni, VD, Moleskine • Joseph Bulone, Divisionschef Läder, Dolce & Gabbana • Alessandro Church, Urval manager, Ferrari bilar • Corrado Colli, Global Business Director, Technogym • Alberto Festa, Generaldirektör, Bulgari Italien • Michele Furianetto, Konsult, Blum • Gianmarco Messori, President, Messori Italien • Gianni Romiti, VD Keyart • Jenny Zanotti, Director Retail, Zanotti bANOR~~POS=HEADCOMP ADMINISTRATION OCH KONTROLL Corporate Communication DIGITAL MARKETING EXPORT MANAGEMENT CORPORATE FINANCE INDUSTRIELL FORMGIVNING MADE IN ITALY MANAGEMENT MARKNADSFÖRING Marknadsundersökningar Supply chain management METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. Programmet är utvecklat i nära samarbete med partnerföretag både under kurserna, uppdelade i två faser, både under tre företags projekt sektorsövergripande strategi; undervisningen tillvägagångssätt är helt annorlunda än traditionella universitetskurser, eftersom erfarenheterna från Master ger verkliga funktionella verktyg för att utföra konkreta projekt. Detta designvision leder till: ett företag projekt (jan-Dec 2017) som utvecklas under hela Master 3 stora projekt med en månad vardera (maj, juni och juli 2017) på sektorn för valda destinationen andra kortare projekt som ingår i enskilda kurser) den slutliga utformningen för scenen. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i Business Management - Made in Italy. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master EUR 11.200 (skattefritt) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6,000 € Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Dessutom ger aktien att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magisterexamen I Företagsekonomi / Latinamerika Marknader

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Business Management i Latinamerika Markets adress bildar unga chefer som kan kombinera de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion med en förståelse för de specifika utvecklingsmässiga aspekter av dessa tillväxtmarknader. [+]

Master i Business Management / Marknader Latinamerika Master i Business Management i Latinamerika Markets adress bildar unga chefer som kan kombinera de metoder för marknadsföring, ekonomi och produktion med en förståelse för de specifika utvecklingsmässiga aspekter av dessa tillväxtmarknader. Master sker i samarbete med Handelshögskolan och Högskolan för språk och litteraturer, Universitetet i Bologna, eftersom öppnandet av dessa nya marknader kräver att ledarförmåga De stöds av språk- och kommunikationsförmåga. För europeiska företag att exportera till Latinamerika har nått mer än 25 miljarder euro per år. De regionala sammanhang i dessa områden visar mycket stora skillnader och kulturella särdrag. Detta hjälper till att förstå Master affärsmöjligheter av dessa marknader, utvärdering med tillräckliga kunskaper i marknadspotentialen och miljömässiga, regelverk och kulturella området. Mästaren i Business Markets Adresshantering i Latinamerika ger en studieperiod i Bologna för att lära de analytiska, operativa verktyg, forskning, förvaltning och marknadsföring är nödvändiga för förvaltningen av ett företag intresserade av att internationalisering. Dessutom, tack vare det särskilda partnerskapet med universitet och lokala företag, Master ger en period av internationell studie i Buenos Aires varar tre månader, i hjärtat av Latinamerika. Mästaren avslutas med en praktik i företaget. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 25 DELTAGARE: 20-50 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 16, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i Business Management - Latinamerika Markets erbjuder 1500 timmar totalt Att lära av 12 månaders studie, uppdelat i 360 timmar av klassrumsundervisning, 540 timmar beräknas för individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 i Bologna Avancerad nivå: Maj 2017 - juli 2017, i Buenos Aires, Argentina sätet vid universitetet i Bologna Scen: September 2017 - december 2017 i Latinamerika eller Italien, väljs av studenten. Den latinamerikanska marknader adress kännetecknas av att anordnas på två platser. Den hålls i Bologna Center under den första cykeln av Master Bologna Business SchoolMed företagsekonomiska kurser som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. Från maj och framåt, studenter flyttar in i hemmet av "Universitetet i Bologna i Buenos AiresVar planeras kurser och projekt med partnerföretag, med fokus på de latinamerikanska marknaderna. Den del av befälhavaren sker i Buenos Aires kommer i första hand på spanska, så kunskapen om språket är ett obligatoriskt krav för inträde till befälhavaren. Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete, för att inte tala om uppmärksamhet till enskilda studenter och hanteringen av mellanmänskliga relationer. Kursen berikas av tre långa företags projekt sektorsövergripande strategi (som varar en månad vardera) som är åtskilda och är integrerade med klassrumsaktiviteter och fallstudier. översiktsplaner of Business Administration kurser som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. De är också planerade kurser och projekt med sektors fokus på frågor om de latinamerikanska marknaderna. De företagsekonomiska kurserna är huvudsakligen koncentrerade i den första cykeln och är gemensamma för alla adresser Master; ta itu med de särskilda kurser och affärsprojekt sker dock i den andra cykeln. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik Förvaltningskommittén: Lorenzo Baroncini, President y generaldirektör, Ducati Energia Sydamerika SA • Pablo Cámara, President, Coffice SA - Lavazza • Nicolás De Gracia, VD y VD Telespazio Argentina SA • José María Hidalgo, Generaldirektör, ENDESA • Franco Livini, President, Pirelli NEUMÁTICOS SAIC • Cesare Margotta, President, Seguros Generali Argentina, Vice President, Caja de Ahorro y Seguros SA • Ruben Cesar Moleon, VD Pilotes Trevi • Cristiano Rattazzi Santiago Argentino, President, Fiat Argentina, Vice President, ADEFA • Jul A. Rigano, President, Fiat Industrial Argentina bANOR~~POS=HEADCOMP ADMINISTRATION OCH KONTROLL Corporate Communication SPANSKA KURS FÖR FÖRETAG DIGITAL MARKETING CORPORATE FINANCE HANTERING AV Latinamerika Internationalisering av FÖRETAG I latinamerikanska marknaderna MARKNADSFÖRING Marknadsundersökningar Supply chain management METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. Programmet är utvecklat i nära samarbete med partnerföretag både under kurserna, uppdelade i två faser, både under tre företags projekt sektorsövergripande strategi; undervisningen tillvägagångssätt är helt annorlunda än traditionella universitetskurser, eftersom erfarenheterna från Master ger verkliga funktionella verktyg för att utföra konkreta projekt. Detta designvision leder till: ett företag projekt (jan-Dec 2016) som utvecklas under hela Master 3 stora projekt med en månad vardera (maj, juni och juli 2017) på sektorn för valda destinationen andra kortare projekt som ingår i enskilda kurser den slutliga utformningen för scenen. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i Business Management - Marknader Latinamerika. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master EUR 11.200 (skattefritt) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6,000 € Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Dessutom kommer deltagarna i denna masteradress dra nytta av nedsatt avgift 9.200 €. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magisterexamen I Företagsekonomi / Mat & Vin

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Business Management Adress Food & Wine utbildar unga chefer i viner som kombinerar kompetens inom marknadsföring, ekonomi och produktion med en förståelse för de typiska aspekterna av denna marknad. [+]

Master i Business Management / Food & Wine Master i Business Management Adress Food & Wine utbildar unga chefer i viner som kombinerar kompetens inom marknadsföring, ekonomi och produktion med en förståelse för de typiska aspekterna av denna marknad. Ett år och studieprojekt, interaktion, engagemang, jämfört med företagare, chefer, kockar och påverkare av mat och vinindustrin, Internationella master föreläsningar, projektarbeten i samarbete med verkligheten i branschens finaste, med en placering personlig service, ger snabb tillgång och kvalificerad i arbetslivet (85% placering inom 6 månader). Bologna mat uttrycker kulinariska och kulturella kompetens och är i centrum av ett system av företag och institutioner som har gjort Food & Wine ditt källa av exklusivitet. Företagen inom denna sektor kräver ett växande antal professionella och kompetenta chefer, som kan frigöra potentialen i italienska produkter. Denna Master kan du förvärva förvaltningstekniker för hantering av livsmedelsföretagSåsom förbättring av organoleptiska kvaliteten på produkterna och hantering av nya distributionsmetoder, förutom kommunikation och marknadsföring färdigheter, såsom att bygga ett starkt varumärke och dess internationalisering. Samtidigt erbjuder Master möjligheten att arbeta som chef för high-end catering företag, I kommunikationsföretag, I institutionerMen även starta eget företag med personer som du kommer i kontakt med mästarna. Master i Business Management Mat & Vin-adress är organiserad i tre cykler som integrerar klassrumsaktiviteter, vittnesmål ansökan, grupparbeten, workshops och företagsprojekt i Food & Wine varar en månad vardera. Master slutar med praktik av varaktigheten för 600 timmar. Befälhavaren är en investering. Lån av HEDER är sättet att finansiera det. "Perte lån med Praise" inga garantier, låg ränta och täckning av hela registreringsavgiften. FAKTA FORMAT: Heltid SPRÅK: Italienska LÄNGD: 12 månader CFU / ECTS: 60 Medelålder: 25 DELTAGARE: 20-50 KALENDER DEADLINE: November 11, 2016 VAL: November 16, 2016 REGISTRERINGAR DEADLINE: December 12, 2016 START: December 2016 STRUKTUR Master i Business Management - Food & Wine ger 1500 timmar totalt Att lära av 12 månaders studie, uppdelat i 360 timmar av klassrumsundervisning, 540 timmar beräknas för individuell studieplan och 600 timmars praktik. Strukturen för Master är uppdelad i tre cykler: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: Maj 2017 - Juli 2017 Scen: September 2017 - December 2017 Frekvensen är ca 30 timmar per vecka undervisning utformas så att kunna ägna utrymme även för grupparbete, för att inte tala om uppmärksamhet till enskilda studenter och hanteringen av mellanmänskliga relationer. Kursen berikas av tre långa företags projekt sektorsövergripande strategi (som varar en månad vardera) som är åtskilda och är integrerade med klassrumsaktiviteter och fallstudier. översiktsplaner of Business Administration kurser som syftar till att befästa och tillämpa konceptuella kunskaper i fall affärs, metodiska och operativa tekniker. De är också planerade kurser och projekt med sektors fokus för Mat & Vin teman. De företagsekonomiska kurserna är huvudsakligen koncentrerade i den första cykeln och är gemensamma för alla adresser Master; ta itu med de särskilda kurser och affärsprojekt sker dock i den andra cykeln. Med tanke på betydelsen av engelska i arbetslivet, ger skolan möjlighet att delta i samtalsspråk händelser under studietiden i klassrummet. Masterprogrammet uppdateras och anpassas till marknadens behov genom en kontinuerlig jämförelse mellan fakulteten och en specifik Förvaltningskommittén: Massimo Bottura, Chef, Osteria Francescana • Marco Caprai, Producent Arnaldo Caprai • Gennaro Esposito, Chef, restaurang Torre del Saracino • Nicola Farinetti, VD Eataly Rom • Davide Paolini, Gastronauta, Il Sole 24 Ore • Michael Corvo, Office presschef och Public Relations, Ferrarelle • Sergio Soavi, Ansvariga produkter, Coop Italien • Massimo Spigaroli, President, Consortium Culatello Zibello bANOR~~POS=HEADCOMP ADMINISTRATION OCH KONTROLL Corporate Communication DIGITAL MARKETING Ekonomi och management livsmedelsföretag CORPORATE FINANCE Mat och vin MANAGEMENT MARKNADSFÖRING Marknadsföring och kommunikation för mat & vin Marknadsundersökningar Supply chain management METODIK De pedagogiska sessioner ge olika metoder lärande, bland annat föreläsningar, simuleringar, fallstudier diskussioner och presentationer av företag, vittnesmål, grupparbeten. Slutföra utbildnings sökväg Master föreläsning visas av yrkesverksamma från näringslivet, den akademiska världen och politik, och många möjligheter till diskussion och samverkan med näringslivet genom fallbeskrivningar. Programmet är utvecklat i nära samarbete med partnerföretag både under kurserna, uppdelade i två faser, både under tre affärsprojekt sektorsövergripande strategi; undervisningen tillvägagångssätt är helt annorlunda än traditionella universitetskurser, eftersom erfarenheterna från Master ger verkliga funktionella verktyg för att utföra konkreta projekt. Detta designvision leder till: ett företag projekt (jan-Dec 2017) som utvecklas under hela Master 3 stora projekt med en månad vardera (maj, juni och juli 2017) på sektorn för valda destinationen andra kortare projekt som ingår i enskilda kurser den slutliga utformningen för scenen. KARRIÄRUTVECKLING Integrationen med företag är en prioritet och en differentierande aspekt i alla Bologna Business School program, inklusive en Master i Business Management - Food & Wine. skapa anställbarhet Det är en verksamhet där skolan är fast besluten genom systematiska åtgärder för karriärutveckling, med ett pågående arbete med att kombinera de bästa professionella studentprojekt med de behov som företag. den praktik Det är en utmärkt språngbräda, tillräckligt för att anse att sex månader efter utgången av heltid mästare i Bologna Business School i genomsnitt 85% av alumner ingår i bolaget. KOSTNADER Anmälningsavgiften är master EUR 11.200 (skattefritt) som skall betalas i tre omgångar: Första inbetalning: 1.500 € Andra delen: 6.000 euro Tredje delen: 3.700 € Den avgiften inkluderar frekvensen till Master, alla läromedel tillgängliga via online-plattformen och tillgång till Bologna Business School tjänster som Wi-Fi personliga konto, användning av datorn Lab PC, användning av studieområden, tillgång till inomhus gym, lokaler för skolan restaurangen. Avgiften berättigar dig att delta i aktiviteter undervisning, såsom språkkurser och stora föreläsning på inbjudan. I parken i skolan den är tillgänglig med gott om gratis parkering. Dessutom med den studentkort University of Bologna studenter har tillgång till alla universitetsanläggningar, inklusive mer än 100 bibliotek, digitala resurser och grupprum (inklusive online abonnemang och databanker); 3 matsalar universitet; rabatterade terminspriser i ett antal mottagningsanläggningar. Ära LÅN Tack vare ett avtal mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna kan få tillgång till ära lån "Foryou lån med beröm" på en subventionerad ränta för att täcka registreringsavgiften. Huvuddrag: Belopp som motsvarar den procentandel som innehas subventionerad ränta utan garantier Återbetalas i 10 år Utan begränsningar av utrotning STIPENDIER Bologna Business School erbjuder partiell stipendier, tilldelas baserat på meriter, till vinnarna i urvalsproven. Dessutom, i slutet av kursen, skolan ut ett pris till bästa elev. Kostnaden för Master kan stödjas eller sponsras av tredje part: statliga myndigheter, stiftelser eller företag. INPS Bidrag från INPSDe har tilldelats denna herre stipendier på 10.000 Euros reserverad för medlemmar INPS offentlig förvaltning, till barn och barn till medlemmar och offentliga pensionärer. [-]

Magister I Marknadsföring, Kommunikation Och Nya Medier

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid engelska program som syftar till att förbereda studenter från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch som genomgår en kontinuerlig revolution. 96% av placering i 6 månader. Genom en utbyggnad av mobila enheter varje dag fler och fler människor runt om i världen att ansluta till sociala medier: Twitter har ... [+]

Master i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid engelska program som syftar till att förbereda studenter från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch som genomgår en kontinuerlig revolution. 96% av placering i 6 månader. Genom en utbyggnad av mobila enheter varje dag fler och fler människor runt om i världen att ansluta till sociala medier: Twitter har 230 miljoner användare, Google+ har 500 miljoner YouTube 800 miljoner och Facebook 1230 miljoner. Vad vi bevittnar är mer än en teknisk revolution, det är en djup sociokulturell omvandling. Företag över hela världen som ständigt ökar det belopp som de investerar i sin reklam på nätet för att förbättra sin relation med konsumenterna och näringslivet. Tillsammans med partnern IAB (International Advertising Bureau), ger denna magisterexamen studenter med de kunskaper och färdigheter för att starta en ledande eller konsult karriär inom digital kommunikation. En unik atmosfär av en 16th Century villa i bergen i Bologna kommer du att studera marknadsföring, kommunikation och nya medier: det ämne som kommer att forma 21st Century. Under en internationell kurs med studenter från hela världen, till en fakultet består av professorer, chefer och entreprenörer, tack projektarbeten, företagsprojekt och master föreläsningar eleverna komma i kontakt med de viktigaste världar den digitala tidsåldern: lyssna, publicera innehåll, dela och delta. Mästaren avslutas med en praktikplats på ett företag. Struktur Magisterexamen är en 12-månaders heltid program inklusive en praktikplats eller projektarbete (total längd: 1500 arbetstimmar). Den akademiska delen är uppdelad i två terminer. Du kommer att omfatta 1000 timmars studier: 400 timmar klassrumsaktiviteter och 600 timmars individ / grupparbete. Under den första terminen kommer du att studera grunderna i marknadsföring och kommunikation, medan den andra termen kommer att behandla de praktiska aspekterna och fokusera på de nya medie verktyg du kommer att använda i din yrkeskarriär (du hittar mer detaljerad information om de kurser du kommer att studera i avsnittet "Kurser" nedan). De två villkoren följs av en praktikperioden på 500 arbetstimmar. Denna praktik kan genomföras på olika företag och myndigheter i Italien eller utomlands. Det är din chans att sätta i praktiken teori och teknik lärt sig under de två terminerna genom att arbeta med marknadsföring och kommunikation strategier / kampanjer, analysera och skapa lösningar på verkliga problem och arbetet med handlingsplaner. Du förväntas att göra det bästa av dessa möjligheter genom att lära av de yrkesverksamma du kommer att arbeta med. I slutet av den praktik kommer du vara tvungen att lämna in en "slutrapport", som du kommer att lägga fram för studierektor visa upp dina aktiviteter och analysera teorier och lärdomar under den akademiska delen. Studenter som är intresserade kan också välja att ta en extracurricular kurs i italienska. Första termen: December 2016 - April 2017 Kick Off och isbrytande verksamhet Grundläggande kurser: Redovisning; Företagskommunikation; Information Systems och databaser; Business and Trade Marketing; Marknadsföring och Marknadsundersökningar Andra termen: April 2017 - juli 2017 Fokuserade kurser: Digital Interactive Marketing; Integrerad kommunikation Planering; Industri struktur Digital kommunikation; Strategiska positionering och Online / Offline rykte; Search Marketing och Web Analytics för företag; Web Technologies Praktik: Augusti 2017 - December 2017 PRAKTISK ERFARENHET Hörnsten projekt inlärningsmetod Huvudsyftet med vår lärare är att först fastställa en fast grund av teorin innan du börjar bygga vidare på det genom att införa mer praktiska aspekter. Detta kommer att resultera i att du tryggt ange arbetsmiljön hos denna industri, redo att ta itu med de scenarier du kommer att möta. Lärarkåren kommer att hjälpa dig förstå dessa begrepp och tekniker genom användning av föreläsningar och seminarier; grupparbeten och företagsbesök, Gästföreläsare och fallstudier; videor och presentationer; individuella uppgifter och assisterad privat studera. Kurserna har inrättats för att ge maximal frihet att lära sig eleverna och låta professorer att undervisa och bedöma eleverna på bästa möjliga sätt. Bedömningar kan ske i form av enskilda / grupp presentationer, projekt, muntliga och skriftliga prov samt, naturligtvis, klassens deltagande. Avgifter Terminsavgifter för 2016/2017 läsåret är 14.800 euro som skall betalas ut i flera omgångar, den första vid inskrivningen. Avgifterna täcker alla akademiska material via nätet lärplattformen, alla faciliteter i Alma Bologna Business School, inklusive användning av datorer och säkra personliga Wi-Fi-konton, tillgång till studieområden och gym, liksom studentrabatter i skolans cafeteria. Fri parkering finns också inom grunderna för skolan. Dessutom, med universitetet i Bologna studentkort du kommer att ha tillgång till alla universitets anläggningar med mer än 100 bibliotek (inklusive online abonnemang och databaser), de tre stadens centrum matsalar och alla universitetsstuderande relaterade rabatterbjudanden. Stipendium / ekonomiskt stöd På Bologna Business School förstår vi vikten av ekonomiskt stöd för att stödja våra elever att nå sina utbildningsmål. Vi är medvetna om att en avancerad, högkvalitativ utbildning väg kan vara en betydande engagemang men vi också verkligen tror att investera i sin framtid betalar alltid tillbaka. Bologna Business School är glada att kunna erbjuda partiella stipendier till de mest meriterande studenter: det finns stipendier om 6000 euro och stipendier om 4000 euro. Alla sökande kommer att övervägas för ett stipendium - ingen särskild ansökan krävs. Tack vare avtalet mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna är berättigade att ansöka om "Perte Prestito Con Lode", en långsiktig och låg ränta ära lån. Huvudegenskaper: Lånebeloppet är lika med inskrivningsavgiften Reducerad ränta Ingen säkerhet krävs Återbetalas i 10 år Utan tidig stängning avgifter [-]

Magister I Mänskliga Resurser Och Organisation

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Den MHRO är en heltid (och full erfarenhet) English program, som syftar till att förbereda studenter från någon disciplin att behärska organisatorisk design och personalförvaltning utmaningar i mångkulturella sammanhang. Detta program är både en Master of Science och Master of Practice, så att säga. Medan den akademiska kompetens säkerställs genom internationella-fokuserade akademiska Professorer, kommer du att ha möjlighet att ... [+]

Varför företag presterar bättre än andra? Vi kommer att svara på denna fråga tillsammans. Men en del försäkrar att det beror på strategi och andra på teknik eller produkter. Vi kommer att upptäcka att företagens resultat är beroende av hur topp ledningsgrupper formulera och genomföra strategier, hur organisationer är utformade för att utnyttja potentialen i teknik, och hur människor samarbetar för att förnya produkter och tjänster. Organisationer och människor är i mitten av scenen, både i världsekonomin och i det här programmet. Den MHRO är en heltid (och full erfarenhet) English program, som syftar till att förbereda studenter från någon disciplin att behärska organisatorisk design och personalförvaltning utmaningar i mångkulturella sammanhang. Detta program är både en Master of Science och Master of Practice, så att säga. Medan akademisk excellens garanteras av internationella-fokuserade akademiska professorer, kommer du att ha möjlighet att ta upp olika frågor som arbetar med chefer längs hela året. Interaktiva klasser, ledare "Föreläsningar, gruppuppgifter, In-företag Workshops, Skicklighet Labs, yrkesvägledning, 1 månad Team Projektarbete med en O & HR-direktör, Möten med skolans nätverk av Alumni, och en 3-till-4-månaders praktik ger en unik miljö för att utmana sig själv, lära, och man börjar en framgångsrik karriär på affärsresa eller konsultföretag. Det är den första italienska Inter-University Master i HRO, tack vare samarbete mellan universiteten i Bologna, Ferrara, Modena, och Reggio Emilia. Partnerships Master sponsras av det italienska Association of Human Resources Management (AIDP). Föreningen kommer att ge den bästa Projektarbete Team "AIDP Award för Bar-raisers" som består av en studieresa i Europa och ett besök på ett multinationellt företag för ett belopp motsvarande € 3.000. Banor Jämförande Industrial Relations Företags och arbetsrätten i EU Cross-kultur och organisationskommunikation Global Strategy HR avdelningar HR-system och processer International HR Management Knowledge Management och ITC Arbetsmarknadspolitik i EU Organizational Behavior Organizational Design Organisationsteori Performance Management & Kompensation Rekrytering och Onboarding strategisk Accounting Utbildning och livslångt lärande Balans i livet, Diversity Management och arbetshälsan Avgifter Terminsavgifter för 2016/2017 läsåret är 14.800 euro som skall betalas ut i flera omgångar, den första vid inskrivningen. Avgifterna täcker alla akademiska material via nätet lärplattformen, alla faciliteter i Alma Bologna Business School, inklusive användning av datorer och säkra personliga Wi-Fi-konton, tillgång till studieområden och gym, liksom studentrabatter i skolans cafeteria. Fri parkering finns också inom grunderna för skolan. Dessutom, med universitetet i Bologna studentkort du kommer att ha tillgång till alla universitets anläggningar med mer än 100 bibliotek (inklusive online abonnemang och databaser), de tre stadens centrum matsalar och alla universitetsstuderande relaterade rabatterbjudanden. Stipendium / ekonomiskt stöd På Bologna Business School förstår vi vikten av ekonomiskt stöd för att stödja våra elever att nå sina utbildningsmål. Vi är medvetna om att en avancerad, högkvalitativ utbildning väg kan vara en betydande engagemang men vi också verkligen tror att investera i sin framtid betalar alltid tillbaka. Bologna Business School är glada att kunna erbjuda partiella stipendier till de mest meriterande studenter: det finns stipendier om 6000 euro och stipendier om 4000 euro. Alla sökande kommer att övervägas för ett stipendium - ingen särskild ansökan krävs. Tack vare avtalet mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna är berättigade att ansöka om "Perte Prestito Con Lode", en långsiktig och låg ränta ära lån. Huvudegenskaper: Lånebeloppet är lika med inskrivningsavgiften Reducerad ränta Ingen säkerhet krävs Återbetalas i 10 år Utan tidig stängning avgifter [-]

Master I Datavetenskap

Campusstudier Heltid 12 månader December 2016 Italien Bologna

Master i Data Science är utformad för nyutexaminerade är intresserade av hantering och analys av data och vem vill ta en roll som är central för alla företag och dess värdeskapande: Data Scientist, har redan blivit en av de mest eftertraktade experter i den professionella världen. Data verksamheten blir en nyckelsektor för den europeiska ekonomin, utveckling av produkter och ... [+]

Master i Data Science är utformad för nyutexaminerade är intresserade av hantering och analys av data och vem vill ta en roll som är central för alla företag och dess värdeskapande: Data Scientist, har redan blivit en av de mest eftertraktade experter i den professionella världen. Data verksamheten blir en nyckelsektor för den europeiska ekonomin, utveckling av produkter och tjänster baserade på data och analys av data som samlats in i företag, offentliga organ eller som finns på sociala nätverk. Syftet är att få operativa indikationer och för att identifiera nya affärsmöjligheter. I ett ord: Big Data, men inte uteslutande. Företag, i själva verket har både ett behov och en brådskande att hantera förvärvet, presentation, dela, analys och visualisering av data. Data Scientist definieras av The Economist som "den mest intressanta jobb av det tjugoförsta århundradet, kombinerar kompetensen hos en IT-tekniker, statistiker och berättare att extrahera guldklimpar gömda under bergen data." The Master i Data Science erbjuder 3 olika typer av kompetens: fast datautbildning, är förståelsen av de tekniska aspekterna och kunskap om affärsdynamik. Denna Master skapar yrkesverksamma med över hela linjen färdigheter som har möjlighet att relatera till bolagets ledning. Programmet avslutas med ett fält Laborationer och ett företag praktik. Struktur Befälhavaren i Data Science är en heltid program strukturerat i 1500 timmar lärande över 12 månaders studie, delas in i: 360 timmars föreläsningar, uppskattningsvis 540 timmars självstudier och 600 timmars praktik. Strukturen av Master är uppdelad i tre termer: Grundnivå: December 2016 - April 2017 Avancerad nivå: April 2017 - juli 2017 Praktik: Augusti 2017 - December 2017 Klassrum deltagande är ca 30 timmar per vecka struktureras för att ge tid för att arbeta i grupp, utan att försumma enskilda studenter fokuserar och förvaltning av mellanmänskliga relationer. inlärningsmetod De pedagogiska sessioner ger olika inlärningsmetoder, bland annat föreläsningar, simuleringar, diskussioner av fallstudier och presentationer av företag, vittnesmål, och grupparbeten. Läroplanen kompletteras med Master föreläsningar som innehas av yrkesverksamma från världar företag, akademi och politik, med möjligheter till diskussion och interaktion med näringslivet genom fallbeskrivningar. Avgifter Terminsavgifter för 2016/2017 läsåret är 14.800 euro som skall betalas ut i flera omgångar, den första vid inskrivningen. Avgifterna täcker alla akademiska material via nätet lärplattformen, alla faciliteter i Alma Bologna Business School, inklusive användning av datorer och säkra personliga Wi-Fi-konton, tillgång till studieområden och gym, liksom studentrabatter i skolans cafeteria. Fri parkering finns också inom grunderna för skolan. Dessutom, med universitetet i Bologna studentkort du kommer att ha tillgång till alla universitets anläggningar med mer än 100 bibliotek (inklusive online abonnemang och databaser), de tre stadens centrum matsalar och alla universitetsstuderande relaterade rabatterbjudanden. Stipendium / ekonomiskt stöd På Bologna Business School förstår vi vikten av ekonomiskt stöd för att stödja våra elever att nå sina utbildningsmål. Vi är medvetna om att en avancerad, högkvalitativ utbildning väg kan vara en betydande engagemang men vi också verkligen tror att investera i sin framtid betalar alltid tillbaka. Bologna Business School är glada att kunna erbjuda partiella stipendier till de mest meriterande studenter: det finns stipendier om 6000 euro och stipendier om 4000 euro. Alla sökande kommer att övervägas för ett stipendium - ingen särskild ansökan krävs. Tack vare avtalet mellan Bologna Business School och Intesa Sanpaolo deltagarna är berättigade att ansöka om "Perte Prestito Con Lode", en långsiktig och låg ränta ära lån. Huvudegenskaper: Lånebeloppet är lika med inskrivningsavgiften Reducerad ränta Ingen säkerhet krävs Återbetalas i 10 år Utan tidig stängning avgifter [-]

Videoklipp

The Best of Taking Italian Excellence Global

Taking Italian Excellence Global - students

Reunion and Graduation 2015

Kontakt

Bologna Business School BBS

Adress, rad 1 Via degli Scalini
Bologna, Italia
Hemsida http://www.bbs.unibo.it/
Telefonnummer +39 051 209 0111