LUISS Business School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Luiss Business School

&nbsp

Den Luiss Business School är en division inom Luiss Guido Carli universitet som har ett världsomspännande erkännande som ett kunskapsnav för forskarutbildningen. En av de viktigaste egenskaperna hos Luiss Business School är dess långvariga relation med italienska och internationella näringslivet, som gör att teorin att informera praktik och vice versa.


Luiss Business School bygger både på erfarenheterna av universitetets professorer, och på kunskap om personer som arbetar inom områdena ekonomi, rådgivning och redovisning. Under de senaste åren har många ansträngningar har gjorts för att förbättra Business School för att behålla sin konkurrenskraft aspekt i den ständigt föränderliga värld, och det nya IMBA programmet är resultatet av denna process. Den Luiss Business School forskning, är höga i stringens och relevans med särskilt fokus på etik och internationalisering, vilket gör Luiss IMBA den ultimata prototyp av högsta kvalitet i undervisning metoder.

&nbsp

&nbsp

En World Class Campus i hjärtat av Rom

&nbsp

Locka besökare från hela tack vare sin historiska och konstnärliga underverk, är Rom inte enbart ett kulturellt centrum världsrykte. Det är också ett viktigt nav i det nätverk av ekonomiska och kommersiella artärerna kopplad både norra och södra Italien samt Medelhavsområdet med resten av världen.

&nbsp

Med sin omfattande utveckling och mycket effektiv infrastruktur denna Medelhavet kapitalet fungerar som en länk mellan gamla marknader och nya. Bekvämt beläget nära centrum, ett stenkast från en av stadens vackraste parker och lätt att nå med kollektivtrafik, är Luiss Guido Carli ett universitetsområde, där kvaliteten på den inställningen är i nivå med de tjänster som erbjuds. Designad för att vara värd världsklass händelser, och utrustad med state-of-the-art undervisningslokaler, är detta en idealisk plats för en gång-i-en unik erfarenhet av lärande. I över trettio år har Luiss Guido Carli fortsatte att möta de ständigt föränderliga behov hos sina studenter. I spetsen för den ekonomiska utvecklingen tar universitetet stolt över att stärka sina band med det nationella och internationella näringslivet.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Italienska

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Mabda - Magister I Stora Datamängder

Campusstudier Heltid March 2017 Italien Rom

Luiss Business School Master i Big Data Analytics, som utvecklats i samarbete med Oracle, ger unga yrkesverksamma med kompetens att ligga i framkant av modern Business Analytics teknik och bli duktig [+]

Luiss Business School Master i Big Data Management ger unga yrkesverksamma med kompetens att ligga i framkant av modern Business Analytics teknik och bli skicklig Data Scientist. Digitaliseringen av världsekonomin gör tillgängliga data på en aldrig tidigare skådad takt. Företag och organisationer runt om i världen arbetar för att göra data en integrerad del av deras affärsmodell. En viktig ingrediens i receptet för en lyckad datacentrerade beslut inställning till verksamheten är "data vetenskapsman". Denna nya professionella siffra eftertraktad som företag i allt större utsträckning utnyttja data till sitt förfogande. Flera undersökningar i Europa och i USA visar att "dataforskare" är en av de mest efterfrågade professionella siffror. Master i Big Data Management är ett perfekt tillfälle för alla dem som söker en karriär i den fascinerande och snabbt växande värld av data som en kvalificerad uppgifter vetenskapsman. PROGRAM Eleverna börjar med de förberedande och General Management kurser och sedan fokusera på valfria och olika labbverksamhet, i syfte att garantera en gradvis professionell och personlig utveckling för varje elev. Under de sista månaderna av programmet, kommer fältet Project låta eleverna sätta sina kunskaper i praktiken. Programmet varar 12 månader bestående av 8 månader föredrag baserade följt av en period fyra månaders fältprojekt. förberedande kurser Information Management Concepts Introduktion till Big Data Infrastructure Introduktion till Data Management Introduktion till Big Data programmering Introduktion till Statistik för Data Scientist Specialiserade kurser IT-kurser Insamling och Transformation Technology åtkomstverktyg avancerade Visualisations Avancerad programmering för Big Data Metod kurser Statistik Econometrics Ekonomiska prognoser Maskininlärning affärs~~POS=TRUNC kurser~~POS=HEADCOMP Företags och affärsstrategi Marknadsföring Analytics Finansiell ekonomi och Analytics Den utbildning som erbjuds Programmets läroplan är utformad för att lära eleverna hur man kan utnyttja och bearbeta stora mängder data, design analysmodeller och tolka dem för att hjälpa till att utforma marknadsföringskampanjer, förstår kundernas beteende och optimera alla affärsprocesser. BEHÖRIGHETSKRAV - Bachelor ELLER magisterexamen i nationalekonomi, statistik, teknik, informationssystem, matematik eller närliggande områden - flytande engelska - Admission Test (obligatoriskt) [-]

Magister I Corporate Finance

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Rom

I dessa dagar, förvaltning av finansiella resurser och förhållandet med finansmarknaderna och investerare är kritiska och grundläggande mål inom företag, finansiella institutioner och andra organisationer. [+]

I dessa dagar, förvaltning av finansiella resurser och förhållandet med finansmarknaderna och investerare är kritiska och grundläggande mål inom företag, finansiella institutioner och andra organisationer. Det finansiella systemet dimensioner och relevans har ökat liksom dess komplexitet: nya finansiella instrument, investerare och operatörer bestämma marknadsförhållanden och tillgång till likviditet. Den strategiska roll Corporate Finance har därför blivit allt viktigare på grund av dominansen av finansiering på produktiva investeringar. Chefer måste betala starkare uppmärksamhet åt att anskaffa kapital, finansiell planering, riskhantering och placeringsverksamhet. Finansiell utbildning genomgår kritiska förändringar i den globala ekonomin sedan utövare har att möta nya krav och utmaningar och bli sanna affärspartners på beslutsfattande nivåer. Vårt program syftar till att förbereda dig för att ta itu med allt mer komplexa ekonomiska utmaningar som ger deltagarna gedigen teknisk kunskap och färdigheter, samt övergripande kompetens som krävs för att hantera komplexa ekonomiska situationer i en internationell miljö. Finansiell utbildning inte längre erbjuder sig att lära sig att öka kunskapen, men det handlar om att främja direkt inverkan till stöd för förändring. Vi kommer att stödja er att skaffa en grundlig kunskap om de begreppsmässiga och empiriska verktyg för att klara av de nya utmaningarna att förvandla dem till nya möjligheter. PROGRAM Eleverna börjar med de förberedande och General Management kurser och sedan fokusera på de grundläggande kurser och olika labbverksamhet, i syfte att garantera en gradvis professionell och personlig utveckling för varje elev. Under de sista månaderna av programmet, kommer fältet Project låta eleverna sätta sina kunskaper i praktiken. Programmet varar 12 månader bestående av 8 månader föredrag baserade följt av en period fyra månaders fältprojekt. förberedande kurser redovisning Analys desk Kvantitativa metoder för finans Fundamentals of Business Statistik Grundläggande kurser Nationella och internationella redovisningsstandarder Nyckeltal Analys Planering och styrning Corporate finance Koncernstrategi Affärsetik och styrning Capital Markets Trade Finance Derivat Firm Värderings Metoder Finansiella och Real Options Analys Sammanslagningar och förvärv Project Finance och Private Public Partnership Corporate Banking Private equity och venture capital Den utbildning som erbjuds Mästaren i Corporate Finance avser att erbjuda teoretisk och tillämpad kunskap genom förvärv av ledande verktyg och tekniker som involverar studenter i projekt som syftar till att utveckla sina mjuka och entreprenörskap. BEHÖRIGHETSKRAV - Högskoleingenjör eller magisterexamen i någon disciplin - flytande engelska - Admission Test (obligatoriskt) [-]

Magister I Förvaltning Inom Energibranschen

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Rom

Master i Management i energibranschen syftar till att omvandla och utnyttja elevernas bakgrund, bygga kompetens gentemot funktionella uppgifter och en gedigen kunskap om ekosystemet. [+]

Master i Management i energibranschen syftar till att omvandla och utnyttja elevernas bakgrund, bygga kompetens gentemot funktionella uppgifter och en gedigen kunskap om ekosystemet. Framför allt kommer deltagarna att kunna bygga särskilda kunskaper och verktyg ad hoc berika deras förståelse av ekonomiska, miljömässiga och sociala dimensionen. Master är inriktat på studenter som har fått en kandidatexamen eller en Master of Science (eller analog utländsk akademisk examen) inom samhällsvetenskap eller teknik med ett starkt intresse inom energibranschen och dess ekonomiska, miljömässiga och samhälleliga dimensionen. De yrkesprofiler omfattar: Energimarknadsanalytiker Affärsutvecklingschef miljöchef Energieffektivitet konsult Energiplaceringsanalytiker Energi projektledare. PROGRAM Masterprogrammet varar 12 månader, kommer de första 9 månaderna föreläsningar bygger de senaste 3 månaderna kommer att ägnas åt att utveckla ett fältprojekt. Grundläggande kurser Strategi marknadsföring redovisning Ekonomisk förvaltning Affärsrätt Economics of Strategy Organisations & HRM Inriktning Banor Industrin Ekosystembanor Olja gas power Utilities Renewables & Green Energy Network Infrastructure & Smart Grid Energy Management & Storage Riskhantering Marknader & Energy Trading Energy Management kurser Miljöplanering och Hållbarhet Finansiell modellering och projekt Financiang för energi Rörelseförvärv och M & A för energi Business Law & regelverk LÄRANDE LABs Eleverna att utveckla mjuka färdigheter genom att delta i en mängd olika Learning Labs noggrant integreras i MaMEI programmet. Laborationer ge studenterna möjlighet att odla sin intellektuella flexibilitet; utveckla problemlösning kompetens och tillvägagångssätt för att hantera olika situationer; förfina tvärkulturell medvetenhet. fältprojekt The Field Project är en unik möjlighet för studenter för att sätta sina kunskaper i praktiken genom de kunskaper de har lärt sig under kursen. The Field Project kan ta flera former: I en företags Projektarbete: studenterna tränas av ett företag handledare under utvecklingen av ett projekt som gäller särskilda affärsområden. Entreprenörs Projekt: utveckling av sina affärsidéer och samtidigt skapa en affärsplan. Forskningsrojekt. Forskningsprojekt utveckling om ämnen överens med fakulteten. BEHÖRIGHETSKRAV - Grundexamen i ekonomi, teknik eller närliggande områden - Goda kunskaper i engelska - Admission Test (obligatoriskt) [-]

Magister I Turism Förvaltning

Campusstudier Heltid 12 månader October 2017 Italien Rom

I vårt program, kommer du att leva en entusiastisk lärorik erfarenhet som kommer att förbättra din personliga inställning till turism ger dig en avgörande lyft för din lysande karriär i världen av turism. [+]

Åtminstone för de närmaste två decennierna, är marknaden och erbjudandet inom turism väntas fortsätta växa och öka deras ekonomiska betydelse. I vårt program, kommer du att leva en entusiastisk lärorik erfarenhet som kommer att förbättra din personliga inställning till turism ger dig en avgörande lyft för din lysande karriär i världen av turism. Denna relevant tillväxt, tillsammans med tillgång till ny teknik, kommer att avgöra stora förändringar i strukturen i branschen, mer intensiv konkurrens och samtidigt den utbredda av nya former av samarbete mellan offentliga och privata aktörer, liksom små företag och stora internationella koncerner. Vår herre ger dig koncept, teknisk kunskap och operativa färdigheter användbara för att utveckla dessa resurser och göra dig att bli en framgångsrik chef, professionell eller entreprenör inom turistnäringen. Det kommer att ge dig med att lära inte bara öka kunskapen utan att spela relevanta roller i de berörda i turistorganisationer. PROGRAM Eleverna börjar med de förberedande och General Management kurser och sedan fokusera på de grundläggande kurser och olika labbverksamhet, i syfte att garantera en gradvis professionell och personlig utveckling för varje elev. Under de sista månaderna av programmet, kommer fältet Project låta eleverna sätta sina kunskaper i praktiken. Programmet varar 12 månader bestående av 8 månader föredrag baserade följt av en period fyra månaders fältprojekt. förberedande kurser Strategi marknadsföring redovisning Ekonomisk förvaltning Affärsrätt Economics of Strategy Organisation & HRM Grundläggande kurser Economics of Tourism Hantering av turistmål Datahantering för turister Juridiska frågor i turism Teknisk och Business Innovation i turism HOTEL MANAGEMENT Intäkter och Yield Management Webbkommunikation och Social Media Marketing Valfria Place branding och kommunikation turist lyx E-handel inom turism Principer för Tourist beteende Den utbildning som erbjuds Programmet utbildar yrkesverksamma inom turistnäringen, tilltalande för en teknisk, och ledande kunskap som kommer att kunna förbättra en "stor potential" -fältet speciellt landet. BEHÖRIGHETSKRAV - Högskoleingenjör eller magisterexamen i någon disciplin - flytande engelska - Admission Test (obligatoriskt) [-]

Master In International Management

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Rom

Luiss MIM-programmet är ett unikt utbildningsprogram för unga akademiker från en rad olika studie discipliner som är motiverade att bli globala chefer. [+]

Luiss MIM-programmet är ett unikt utbildningsprogram för unga akademiker från en rad olika studie discipliner som är motiverade att bli globala chefer. Eleverna kommer att utsättas för toppen akademiker och erfarna chefer att utveckla verksamheten färdigheter som krävs för att arbeta i internationella sammanhang och att arbeta effektivt i mångkulturella miljöer och i organisationer som kännetecknas av en stark internationell inriktning. Programöversikt MIM läroplan hjälper upptäcka hur Made in Italy ledare vinner på etablerade och nya marknader, utveckla en entreprenörsanda med ett globalt perspektiv. MIM kurser samman funktionella och tvärfunktionell kunskap för att ge studenterna möjlighet att avancera kompetens inom funktionella områden för internationella affärer samt förvärva perspektiv och sammanhang för att bygga tvärfunktionella färdigheter. Den fokuserar på personlig utveckling. Programmet varar ett år. Det är på heltid och är uppdelad i 3 termer. PRE-PROGRAM VERKSAMHET Mjuklandning: syftar till studenter socialisering med varandra och med Luiss Business School organisation Verktygslåda: ger studenterna med regler och mjuka färdigheter som behövs för att framgångsrikt ta itu med MIM Path Italienska Crash Program: intensivkurs i italienska språket Skräddarsy programmet: bedömning, coachning, mentorskap och orientering för arbetsförmedling I TERM - obligatoriska kurser redovisning Ekonomisk förvaltning internationell affärsjuridik internationella relationer Global Organizational Design International HR Management Multinationell strategi och prestanda International Innovation och entreprenörskap Megatrender och Business Transformation II SIKT - Fördjupningskurser Hantera globala SMF International New Business Development International People Management Jämförande och inter förvaltning Internationell marknadsföring Vinnande affärer i Emerging Markets Vinnande affärer i etablerade marknader III TERM - INTERNATIONAL fältprojekt Studenter avsluta programmet med ett fältprojekt, som består av individuella uppgifter som ska utföras under överinseende av ett företag mentor och en akademisk handledare, orienterad till att lösa ett riktigt företag problem som identifierats av LUISS BS Corporate Partners. Projektet gör det möjligt för studenter att genomföra internationella karriär vägar i ett brett spektrum av organisationer såsom: industriella multinationella företag; konsultföretag; små och medelstora företag som bedriver internationaliseringsstrategier; universitet eller andra organisationer som bidrar till internationella forskningsprojekt; nationella och internationella offentliga förvaltningen och politiska organisationer eller institutioner för utrikeshandeln. LÄRANDE LABs Eleverna att utveckla mjuka färdigheter genom att delta i en mängd olika Learning Labs noggrant integreras i MIM-programmet. Laborationer ge studenterna möjlighet att odla sin intellektuella flexibilitet; utveckla problemlösning kompetens och tillvägagångssätt för att hantera olika situationer; förfina tvärkulturell medvetenhet. BEHÖRIGHETSKRAV - Kandidatexamen i ekonomi, samhällsvetenskap, naturvetenskap och teknik eller närliggande områden - Goda kunskaper i engelska - Admission Test (obligatoriskt) [-]

Master Mode Förvaltning

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Rom

Luiss Business School Master of Fashion Management omvandlar klassrum i mötesplatser mellan stora yrkesverksamma inom branschen och studenter. Inflödet gästtalare kommer att garantera ett didaktiskt produkt som består av högkvalitativa professionella erfarenheter, tekniska begrepp och övertygande fallstudier att inspireras av. [+]

Luiss Business School Master of Fashion Management omvandlar klassrum i mötesplatser mellan stora yrkesverksamma inom branschen och studenter. Inflödet gästtalare kommer att garantera ett didaktiskt produkt som består av högkvalitativa professionella erfarenheter, tekniska begrepp och övertygande fallstudier att inspireras av. Eleverna kommer att få en 360 ° vision för företaget scenen av modesystemet och alla arbetstillfällen kommer att beskrivas, så att inspirera, incitament och direkta kandidater till yrkesområdet mer lämpade för sina böjelser och kapacitet. Alla dessa faktorer gör denna Master ett perfekt val för en framtid inom modebranschen. PROGRAM Studieplanen består av 13 grundläggande kurser, delas in i kreativa och ledande kurser. Tillsammans med de grundläggande kurser, studenter delta i laboratorier och valfria, som kan väljas bland de som erbjuds av Luiss Creative Business Center. Grundläggande kurser: Eleverna kommer att förstå driftsmekanismer i modeföretag, i modebranschen som helhet, förstå företags- och affärsstrategier, studera hur man kan hantera produktportföljen, lära sig att analysera detaljhandeln kanaler, upptäcka moderna nyckelroller som är verksamma inom modebranschen och kommer att bli skicklig med kommunikations- och bild verktyg och tekniker. Branding affärs~~POS=TRUNC modeller~~POS=HEADCOMP Affärsplanering Stödfunktioner och Stödsystem Kommunikation & Marketing Fördelning finans mode historia mode lag mode strategi Drift & Supply chain management Produktstrategi & Merchandising Talent management och organisation PROJEKTARBETE Eleverna kommer att testa deras framställning genom att utföra ett grupparbete. Under ledning av en handledare, kommer de att ta itu med en riktig mode fall valts ut av våra partners, och presentera sina slutsatser till en expertkommitté. karriärservice Career Service främjar möten mellan studenter och företag individuell rådgivning Bedömning och urvalsprocessen verkstad Placering CV redigering och eCareer bok BEHÖRIGHETSKRAV - Grundexamen från någon disciplin - Admission Test (obligatoriskt) - Kunskaper i engelska språket [-]

Videoklipp

MBA

Kontakt

LUISS Business School

Adress, rad 1 Viale Pola 12
Rome 00198, Italy
Hemsida http://www.mba.luiss.edu
Telefonnummer +39 06 85 225 689