Istituto Marangoni

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Varje år över två tusen studenter från hela världen träffas på Istituto Marangoni att föra en gemensam dröm: mode. Här unga talanger kan hitta kompetens, professionalism och lång erfarenhet, för att bli proffs inom sin bransch.

&nbsp

Tre campus att erbjuda mode kurser i Milano, Paris och London, 92 olika ursprungsländer för cirka 2400 totalt studenter: detta är bara några av de nummer som representerar Istituto Marangoni inom utbildningssektorn. Denna mångfald är en del av den kreativa, grundläggande och oumbärliga smältdegel för bildandet av nya talanger med ett kosmopolitiskt förhållningssätt.

&nbsp

&nbsp

Istituto Marangoni

&nbsp

Istituto Marangoni grundades i Milano i 1935 som konstnärlig Institute of plagg Marangoni. Sedan dess har tanken bakom de mål som eftersträvas av Institutet alltid varit bildandet av professionella och välutbildade tekniker för mode-systemet.

&nbsp

Genom åren har detta mål varit oförändrad, men institutet har vuxit i takt med tillväxten av italienskt mode, ständigt uppdatera dess bildande program. Genom vår banbrytande vision, schoolhas denna äldsta italienska modehuset alltid kunnat reagera snabbt på arbetsmarknadens behov, genom att utbilda unga talanger genom sitt mode kurser.

&nbsp

Numera Istituto Marangoni, med huvudkontor i Milano, Paris och London, gör det möjligt för studenter att lära sig mode där den största designers arbetar där smaken blir internationellt och där de bästa möjligheterna till arbete är, genom att erbjuda program som specialiserat sig på alla områden av mode: kreativa, organisatoriska och kommersiella.

&nbsp

Under 2007 har institutet blev en del av Career Education Corporation, ett amerikanskt företag som specialiserat sig på utbildningsområdet med sitt huvudkontor i Chicago, som alltid har åtagit sig att uppnå kvalitet för att säkerställa framgångsrika karriärer för sina studenter.

&nbsp

Grundades 1994, har Career Education Corporation genomgått en snabb tillväxt, snabbt nå sin eftersträvade målet, nämligen att betrakta världen som en av de viktigaste aktörerna inom utbildning, montering ihop under sin logotyp endast de bästa europeiska och amerikanska skolor operativsystem inom områdena hälsa, affärer och konst & design.

&nbsp

&nbsp

Internationella

&nbsp

Mata in Istituto Marangoni innebär att vara del av ett speciellt community där gemensamma länken alltid är mode i alla dess former.

&nbsp

Vi har över 2400 studenter från 92 länder världen över. Var och en av dem med sina egna unika intressen, stilar och kunskap. Att studera på Istituto Marangoni egentligen innebär att bli en del av de mest internationella studenter sammanhang i världen och att kunna dra nytta av olika kulturella bakgrund varje elev.

&nbsp

Istituto har tre prestigefyllda campus i de tre huvudstäder världen mode: i Milano, i den berömda "fyrkanten", i Paris, i Avenue Raymond Poincaré, mycket nära Trocadéro, och i London, i den svala och edgy East End.

&nbsp

Med hjälp av sina kurser som specialiserat sig på mode och designthe Istituto Marangoni erbjuder alla sina studenter en unik möjlighet att ta till sig, förstå och studera idéer och inspiration från de många ensidig översikt över de europeiska mode i dessa tre olika sammanhang.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se MA » Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Corporate Finance Och Ekonomisk Styrning Av Mode Och Lyx Affärer

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Syftar till verkställande kandidater som kan ha en kandidatexamen i företagsekonomi i marknadsföring, ekonomi, mode eller liknande alternativ med beprövad arbetslivserfarenhet. [+]

Master i Corporate Finance och Management Control för Mode & Luxury Business kursen Syftar till verkställande kandidater som kan ha en kandidatexamen i företagsekonomi i marknadsföring, ekonomi, mode eller liknande alternativ med beprövad arbetslivserfarenhet. Denna University magisterexamen är utformad för att utbilda företagets ekonomichefer och controllers som specialiserat sig på lyxiga sektorn, figuren som sitter på styrelse och stöder företag i deras internationaliseringsprocesser, partnerskap och börsnotering. Proffs på detta område kan utveckla lämpliga strategiska planer och bedöma ekonomiska och finansiella hållbarhet, ta itu med utvecklingen av system för verksamhetsstyrning. Deltagarna kommer att börja sin resa med studiet av internationella redovisningsstandarder och US GAAP och kommer fram till en förståelse av de mest aktuella tekniker för bedömning av finansiella resultat, moms och juridisk planering. Teoretiska ansatser kommer att tillämpas på fallstudier och exempel från aktiva företag som är verksamma inom sektorn lyxartiklar, för att förstå det väsentliga i förvaltning och planering. Deltagarna kommer att krävas för att studera historia och sociologi av mode, belysa hur förändringar i dagens samhällen har förvandlat den typ av företag inom mode och lyx, från små familjeföretag till multinationella företag som är noterade på börser runt om i världen. Den typ av sektorn utforskas genom att titta på dynamik som hastigheten på livscykeln för en modeprodukt, en önskan om "identifiering" och kommunikation, social konsumtion, mass elitism; variabler som måste vara kända i detalj och utvärderas i finansiell planering i mode och lyx företag. I kursen ingår även en modul på diskussionen om styrning av företag. I slutskedet av kursen, erfarenheterna från analysen av fallstudier och forskningsmetoder som förvärvats kommer ge deltagarna möjlighet att utveckla ett projekt för att utarbeta sina teser. En deltid (1 vecka per månad för 40 timmar i klassrummet utbildning för 8-månaders kurs), lämplig för erfarna proffs som redan arbetar på en erkänd professionell nivå och har lite tid för att fortsätta sina studier. möjligheter En specialist inom redovisning, revision, inom finans, i skatteplanering och finansiell planering, finanschef och controller för mode och lyx har ett grepp om allt från marknadsföring till mode. Förstå de metoder för att analysera lönsamheten för ett företag, försäljningsställen och företagsledning i en värld av lyx, kan dessa chefer utforma strategier för hållbar utveckling, strategier som tilltalar både ekonomiskt och finansiellt till stora investerare i sektorn, medan på Samtidigt kvar "kreativ" chefer som känner en värld av lyx och dess singulariteter. Den professionella utvecklingen av utexaminerade under loppet kan ske i företaget där de för närvarande fungerar, där deras nyförvärvade kunskaper i världen av corporate finance kommer väl till nytta, eller nystartade företag eller företag i lyx mode som bidrar viktiga innovationer till fältet. lärandemål utveckla finansiella planer som kan öka aktieägarvärdet; integrera språk respektive ekonomichef och ekonomi direktörer varumärket med utvecklaren; utveckla lämpliga system för verksamhetsstyrning och cash management; hantera relationer och dialog med bankvärlden och institutionella investerare; förstå den makroekonomiska miljön för lyx industrin genom att analysera dynamiken i olika industrisektorer; utvärdera effekten av lyxmärken genom sociala, kulturella och semiotiska värderingar; analysera förhållandet mellan historia mode och sociologiska teorier som tolkar dem som ett globalt fenomen. kurs teman Enterprise Performance Management och budgetering koncernredovisningen corporate finance och styrning hantering av lyx aktuella frågor inom mode utformning kreativitet och innovation dissertation * Master i Mode Corporate Finance & Management Control för Mode & Luxury Business hålls i samarbete med Università Carlo Cattaneo LIUC i Castel (Varese) där universitetet magisterexamen delas ut. [-]

Magister I Emotionella Och Välbefinnande Utformning

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Befälhavaren är avsedd för de elever som redan har en grund i planering och design för inredning, men vem vill fördjupa sina kunskaper inom ... [+]

Master i Emotionell och välbefinnande Design

 

"Salus per Aquam", hälsa genom vatten: Begreppet välbefinnande idag kommer genom synesthesia av lyx och kroppskännedom. Syftet med kursen emotionella och välbefinnande design är att utforma utrymmen för spa och skräddarsydda badrum genom dessa två begrepp rotad i dagens trender i välbefinnande och den teknik som nu finns på marknaden. Befälhavaren är avsedd för de elever som redan har en grund i planering och design för inredning, men vem vill fördjupa sina kunskaper inom den nya filosofin att leva inom välbefinnande utrymmen. Kursen ger de studerande en fullständig förberedelse genom en fördjupad förståelse av välbefinnande design med fina exempel genom historien och social kultur.Eleverna kommer att få kunskap och analys av de vändningar av marknaden samt dess pågående evolution för önskvärd boende för kunden. Därför börjar med historia och kultur av välbefinnande som finns i världen, kommer kursen att analysera användningen av naturliga material som sten eller trä och plats för dem i planering och utformning av dessa utrymmen. Eleverna kommer att studera deras användning i miljöer med höga temperaturer, samt studier av sensoriska designlösningar i färg och ljud som bidrar till att frammana en känsla av välbefinnande för kropp, själ och ande. Ämnet för befälhavarens kommer att täcka disciplinerna design, arkitektur, material, trender och lyx för välbefinnande. De spa och välmående designer fungerar överallt som är tillägnad välbefinnande och fysiska hälsa, liksom gym, solarier, spa, skönhetssalonger, etc.Dessa yrkesmän vet hur man designar skräddarsydda lösningar, samtidigt som behov, idéer och värderingar av sina kunder. Designern inom detta område arbetar inom studior i design, arkitektur och planering, som har projekt och bygglov inom inredningslösningar för gymnastiksalar, termalbad, skönhetssalonger, Francise eller fristående hotell och fitness center. Akademiker i detta program kommer att kunna få arbete som projektledare och designers i företag som arbetar med friskvård, eller de kan också arbeta frilans på mer än ett projekt åt gången. De karriärmöjligheter inom denna sektor som har blivit tillgängliga under de senaste åren är noteworthy.This är blandningen o av material, färger, ljus och klimat för att framkalla positiva, lugnande känslomässiga upplevelser, särskilt under de senaste åren.... [-]


Magister I Fashion Marknadsföring Och Kommunikation

Campusstudier Heltid 1 år February 2017 Storbritannien London Italien Milan Frankrike Paris + 4 fler

Mode promotor är en person som planerar reklamkampanjer och avyttrar främjande av modeprodukter genom lämpliga kanaler.Han arrangerar presentationer, evenemang och utställningar catwalken [+]

Mästare i Fashion Promotion & Kommunikation Mode främja forskning är en person som planerar reklamkampanjer och avyttrar främjande av modeprodukter genom lämpliga kanaler. Han arrangerar presentationer, evenemang och visar catwalken som återspeglar bilden av företaget. Mode promotorn upprättar relationer med marknadsföring byråer, designateljéer, annonsörer, mode grafiska designers och tjänsteleverantörer. Han måste alltid visa sig en hög nivå av initiativ och använda sina kontakter för att öppna nya dörrar. Så journalister, pr chefer, evenemang och arrangörer visar måste lära på vilket sätt representerar sätt genom bild, språk och händelser med strukturer och kommunikationsmedel för att väcka medvetenheten bland allmänheten och näringslivet. Kursen i Fashion Promotion & Kommunikation hjälper eleverna att bli ännu mer eklektisk, kreativa och utveckla i bästa de färdigheter som krävs för detta jobb. En fashion promotor kan representera en enda etikett, som arbetar i pressen kontor ett företag, eller han kan arbeta med rådgivning och marknadsföring företag. Det är viktigt för ett mode promotor för att ha en perfekt förståelse av relevanta konsument-och marknadens behov, en hälsosam intuition skicklighet, lite av kommersiell stil och en stark förmåga till varsel och kommunikation. ... [-]


Magister I Fashion Photography

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Betona själen eller personlighet ett varumärke är en extremt känslig uppgift, ett verk som tilldelats modefotografen: styrkan i ett varumärke reklambudskap är bokstavligen i händerna.Modefotografer [+]

Mästare i Fashion Photography

Betona själen eller personlighet ett varumärke är en extremt känslig uppgift, ett verk som tilldelats modefotografen: styrkan i ett varumärke reklambudskap är bokstavligen i händerna. Modefotografer kan arbeta i studion och på plats för att producera fantasifulla bilder för att illustrera och göra reklam kläder, accessoarer och livsstilar. En modefotografen måste helt förstå själen i varumärket innan du försöker börja arbeta och han måste också kunna arbeta i team med andra kreatörer, som modedesigner eller företaget entreprenör. Dessutom modefotografer måste vara nyskapande och konstnärliga, med brinnande intresse för trender och även en gedigen kunskap om mode, historia, konst och fotografi. Syftet med Master i Fashion Photography är att utbilda yrkesverksamma som når en gedigen kunskap och förståelse för ämnet, samt det inflytande som bio, konst och semiology har på det. Programmet presenterar ett tvärvetenskapligt undervisning struktur, där studenterna kommer att arbeta för fotografiska projekt i ett område av modebranschen. ... [-]


Magister I Fashion Styling & Portfolio

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Framgången för ett varumärke är kopplat framför allt till bilden: allt talar om varumärket, från tonen i en fotosession med anordnandet av en show, från displayen i en butik eller showroom förbindelserna med pressen.Stylister är involverade i varje steg av [+]

Mästare i Fashion Styling & Portfolio

Framgången för ett varumärke är kopplat framför allt till bilden: allt talar om varumärket, från tonen i en fotosession med anordnandet av en show, från displayen i en butik eller showroom förbindelserna med pressen. Stylister är involverade i varje steg för att främja en samling och är nödvändiga i att sätta samlingen tillsammans, från planering till skapandet av en total look. Kursen i Fashion Styling & Portfolio kombinerar kulturella analys med tolkande skicklighet och teknik: dess syfte är att studenterna mot en förståelse av mode kommunikation som överskrider alla förväntningar, vilket gör att utveckla sin personliga kreativa tillvägagångssätt. Studenterna kommer att bli säker på att använda olika uttrycksmedel och kommunikation, analysera marknadsföringsstrategier och lära sig om utvecklingen av trender, få fördjupad kunskap om den historiska och nutida mode miljö, med avsikten att omvandla kläder och kollektioner till mode. Kursen i Fashion Styling & Portfolio kommer att hjälpa studenter att "levandegöra" en samling, ett klädesplagg eller en accessoar genom fotografering eller visning i en butik, vilket skapar en unik stil som representerar varumärket eller kändis i en omisskännlig sätt. ... [-]


Magister I Fint Smyckedesign

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Kursen är avsedd för dem som redan har en examen och en portfölj som innehåller exempel på smycken design. eleverna får lära sig att design ... [+]

Mästaren i Fine Jewellery Design

 

Kursen är avsedd för dem som redan har en examen och en portfölj som innehåller exempel på smycken design. eleverna får lära sig att designa smycken samlingar, som kombinerar kreativitet, forskning och innovation. förvärva avancerade kunskaper i det italienska och internationella tillverkning traditionen tillåter studenten att skapa smycken som är i linje med aktuella trender på marknaden och med bilden av märket krav. Med utgångspunkt från studien av de material som används i fina smycken och tillämpning av ritverktyg för visuell representation av deras idéer, kommer studenten fördjupa analysen av smycken design, i syfte att utveckla nya förslag som syftar till en modern marknad. Studien av ett projekt som refererar till en internationell fina smycken företag, tillåter eleven att studera egenskaperna hos spetskompetens inom process-och produkt relaterade till varumärket.Studenten kommer att fortsätta att använda ett kreativt förhållningssätt och göra en samling av smycken mönster som syftar till den aktuella marknadsräntan för ett ledande företag inom sektorn för "Made in Italy 'fina smycken. Arbetet kommer även att omfatta inrättandet av en prototyp i verkstaden genom utveckling av alla faser av projektets utveckling, från grafisk design och 3D visuella förslag till den slutliga konstruktionen. Dessutom ska studenten få kunskap om forskningsmetoder, förvaltning och marknadsföring. Designern och smycken maker har fullständig kunskap om de teoretiska och tekniska färdigheter i fina smycken design och produktion. Denna professionella är en konstnär, smycken maker och designer som kan utveckla kollektioner i linje med internationella professionella normer. den kreativa individen uppfyller gällande krav från marknaden och bilden av märket kunden för vilka de arbetar.De förstår varje steg i produktionsprocessen, genom att ta hänsyn till marknadsföring och management strategier samt kommunikation och marknadsföring av produkten. Designern och skapare av smycken verk frilans eller, alternativt, i ett av de många företag som sysslar med mode och lyx smycken i nationella och internationella sammanhang. ... [-]


Magister I Inredning För Lyx Boende

Campusstudier Heltid 9 månader February 2017 Italien Milan

Interiören designer är en topp professionell som vet hur man arbetar med känslor av kunder och tittare.Projekt orienterade på lyxiga livsstil och modern levande be om design som [+]

Mästare i Interior Design för Luxury Living

Interiören designer är en topp professionell som vet hur man arbetar med känslor av kunder och tittare. Projekt orienterade på lyxiga livsstil och modern levande be om design som ständigt korsar fasta mellan dröm och verklighet. Idag inredning, mode och design är parallella och överlappande världar, av denna anledning relationen mellan mode och inredning återspeglas i Retail Design projekt för modebutiker och utställningslokaler. Konsten att utforma ett inre innebär att tillgodose behov hos kunder med innovativa lösningar som är i samklang med globala trender. Den inredningsarkitekt måste välja inredningstextilier och tapeter, sätta i praktiken kunskaper om hem samlingar och internationell design. Kursen i Interior Design för erbjudanden Luxury Living med utställningen design, skjuter utrymmen för händelser, står för mässor och utrymmen museum, med betoning på innovativa innehållet med en dramatisk visuell effekt. Av denna anledning en inredningsarkitekt behöver utveckla en stark estetisk känsla, att experimentera med belysning design för att skapa olika atmosfärer. Kursen är inställd för dem som redan har en teknisk / bakgrunden och vill köpa en hög yrkesutbildning inom inredning för lyx utrymmen och känslomässiga upplevelser levande. ... [-]


Magister I Italienska Produktdesign

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Milan

Kursen riktar sig till studenter som redan har en examen i design, arkitektur, teknik eller i ett liknande område, med en portfölj och / eller yrkesmässiga ... [+]

Master i italienska Produkt Design

 

Kursen riktar sig till studenter som redan har en examen i design, arkitektur, teknik eller i ett liknande område, med en portfölj och / eller yrkeserfarenhet inom projectual sektorn. Oumbärliga kraven är kunskapen om Rhino programvara, autocad (eller liknande) och Adobes programsvit (Photoshop, Illustrator, Indesign). Kursen kommer att utvecklas genom upptäckt och förstärkning av produktionen inom design, från sin nära kontakt med verkligheten i näringslivet och de kulturella förändringar som påverkar konsumenternas beteende. Med utgångspunkt från en trendanalys av de samtida livsstil, förbrukning och känslomässiga uppfattningar elevens kommer att identifiera kännedom om projektet utvecklas. Eleverna arbetar både individuellt och i grupper på specifika projekt som föreslagits av lärare och bransch levande projekt.De måste integrera sin kreativitet med kunskap om de tekniska egenskaperna hos material och med tillämpning av ny teknik. Tack vare den grafiska representationen och förverkligandet av små prototyper som de kommer att bättre förstå samspelet mellan sådana föremål med omgivande rymden och att utvärdera dess funktionella och ergonomi aspects.Thanks till studiet av historien av italiensk design genom analys av kult produkt Made in Italy eleverna kommer att närma sig med den estetiska känslan, som är ett av det viktigaste inslaget i den framgångsrika italienska stil runt om i världen. De kommer att uppmanas att identifiera och utvecklas ett projekt bana och tillämpa teoretiska kunskaper för utformningen praktiken. Genom att arbeta med design proffs och företag som de kommer att bygga sin skicklighet och potential som kreativa utövare.Djup kunskap och forskning i frågor som industri, entreprenörskap, marknad, konsumenten, trend och kommunikation kommer att vara viktiga faktorer att tänka på och informera projektförslag. Under kursen kommer att innehålla några mycket viktiga designers fallbeskrivningar, som kommer att följa steg för steg för utvecklingen av de projekt som gjorts av deltagare till kursen. Den professionella är en "designer vid 360 ° ', vars tankar och idéer är en referenspunkt för framtida boende. Designern handlar om en värld av produkter och föremål, och har att hantera komplexiteten i designen i ljuset av kulturella influenser, ett behov av visioner och kompetens. Designers måste etablera effektiva relationer med företag och marknaden, i harmoni med sina egna personliga förhållningssätt till design, vilket möjliggör leverans av projektets intressenter i en utmanande kreativ design visionen.Deras kapacitet för idéer och försäljning av dem kommer att leda till att uppnå rätt design förslag och framgångsrik kommunikation av det. Produkt designers hitta mycket olika karriärmöjligheter inom tekniska studios prestigefyllda designföretag, i rollen som Art Director både som permanent eller som tillfällig lösning eller som en kreativ konsult och projektledare. Alternativt, designers kan framgångsrikt arbeta som frilansande formgivare eller konsulter. ... [-]


Magister I Modedesign Herrkläder

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Syftet med Master i modedesign Herrkläder är att utbilda utövare av herrkonfektion samlingar, redo att interagera direkt med yrket och marknaden, hitta en [+]

Master i Fashion Design Herrkläder

Syftet med Master i modedesign Herrkläder är att utbilda utövare av herrkonfektion samlingar, redo att interagera direkt med yrket och marknaden, hitta en lyckad balans mellan stil och produkter, kreativitet och marknadsföring. Den herrkläder modedesigner är ansvarig för forskning och utveckla kreativa idéer för en herrkollektion och inspirerande trender: han inser samlingar för kläder, tyger och världen av tillbehör, hantera kreativitet, teknik, information och trender. Masterprogrammet i Fashion Design Herrkläder erbjuder en uppdaterad och djup översikt över det här sättet näringsliv. Kursen kommer att behandla alla aspekter och kategorier av herrkonfektion samlingar: klassiska, mode, övre avslappnad och sport. Eleverna lär sig att designa för hand och med dator, samt att i detalj studera herrkläder modellering och tekniker för att göra kläder från den enklaste till den mest strukturerade. En viktig fördel med Master i modedesign Herrkläder är deltagandet av chefer och kreatörer från Ermenegildo Zegna-gruppen, som kommer att dela med eleverna sitt kunnande och sin kompetens inom områdena produktutveckling, stil och detaljhandel. I programmet ingår även avsnitt om produktledning som i dag är nyckeln till företagens utveckling av herrkonfektion produkter, med besök till produktionsanläggningar och Ermenegildo Zegna är utställningslokaler. ... [-]


Magister I Modedesign Samlingen

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Frankrike Paris Italien Milan Storbritannien London + 4 fler

Utforma en samling och känna igen tyger är inte längre nog att ha framgång i modevärlden.Det är nödvändigt att gå djupare: att forska, identifiera stilar, skapa och samtidigt förutse mest fängslande [+]

Mästare i Fashion Design Collection

Utforma en samling och känna igen tyger är inte längre nog att ha framgång i modevärlden. Det är nödvändigt att gå djupare: att forska, identifiera stilar, skapa och samtidigt förutse de mest fängslande trenderna. Modedesigners måste att inspirera modetrender, skapa samlingar för kläder, textilier och accessoarer, och hantera kreativitet, teknik och information. Allt måste planeras i detalj: den modedesigner dagens måste kunna designa och tolka livsstil i linje med stämningen i det ögonblick, som ständigt förändras och utvecklas beroende på historiska, kulturella och sociala evenemang. Så en modedesigner måste mata sin kreativitet, sätta den i direkt kontakt med fungerande realitet, svårigheter marknaden måste produktionen, kundernas förväntningar och varumärke samt nuvarande och framtida trender. Syftet med masterprogrammet i mode design Collection är Sträck den praktiska undervisningen av hur en samling måste samordnas. Kursen kommer att förklara för eleverna hur att lansera en produkt, en herrkläder eller damkläder insamling, börjar med noggrann forskning och vistas i linje med de trender och livsstilar för tillfället. ... [-]


Magister I Modeelit

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Milan

Syftar till maximalt 12 utmärkta kandidater per år, som valts ut av de bästa modeskolor världen eller från arbetslivet. [+]

Master i Fashion Elite kursen Syftar till maximalt 12 utmärkta kandidater per år, som valts ut av de bästa modeskolor världen eller från arbetslivet, som har ett minimum av yrkeserfarenhet och / eller har lanserat ett varumärke med stor framtidspotential. Max fyra deltagare kommer att väljas från vardera av följande utbildningsvägar: Design, art direction och Business. De utvalda kommer att förväntas ha en bra första examen i design- eller företagsekonomi. Kursen är utformad för att utbilda framtida ledare i modebranschen att förstå, analysera och hantera de viktiga områdena ett modeföretag. Genom att studera ämnen som samlingen uppbyggnad, produktionsmetoder, budgetering, marknadsföring och kommunikation, kan deltagaren lära sig att inte bara teoretiska begrepp utan att utveckla innovativa och framtids tänkande praktiska metoder som syftar till att skapa, tillverka och lansera en produkt eller samling produkter på den globala marknaden. Dessa tolv deltagare kommer att delas upp i tre tvärvetenskapliga grupper. Varje grupp kommer att bestå av en deltagare med en design bakgrund, en med en konstriktning bakgrund och en med en affärsmässig bakgrund. Samtliga tre grupper kommer att närvara en nio månaders intensivkurs som innehas av de bästa handledare och chefer för modebranschen inom varje område (design, konst, affärs), under vilken de kommer att utveckla sin egen affärsidé eller en idé från sponsrande varumärket. Under kursen varje grupp kommer att stödjas av: en coach; tre handledare, en för varje ämnesområde. Det blir inga pre-byggda enheter, men innehållet kommer att förhandlas fram och drivas av varje lag, med fokus på projektutveckling; chefer för varje funktion (kreativitet, kommunikation, digital, textil, riskkapital, affärsplanering, marknadsföring, detaljhandel, etc.) som kommer att arbeta direkt på deltagarnas projekt. möjligheter Genom att bygga upp kompetens inom idéer utveckling, problemlösning, lagarbete och fokuserad projektledning, kommer deltagarna att kunna leda grupper av människor att förverkliga komplexa projekt. De kommer att kunna bidra entreprenörstänkande till nya koncept för befintliga företag eller generera nya företag och skapa nya marknader för innovativa produkter. lärandemål forskning, utveckla och lösa alla kreativa idéer samtidigt producerar en ambitiös, professionell och modern samling (kreativa färdigheter); kritiskt genomföra ett individuellt arbetsprogram visar organisatoriska och ledarskap i att planera, organisera och slutföra projektet (affärskompetens); utvärdera förfaranden som är involverade i att inrätta och driva ett företag venture (affärskompetens); relatera lämpligt och effektivt inom olika organisatoriska sammanhang; utveckla effektiva själv ledarförmåga i form av tid, planering och beteende, motivation, självstartande, enskilda initiativ och företagande när realisera ett projekt (mjuka färdigheter). kurs teman Programmet är nyskapande eftersom den är baserad på en coachande förhållningssätt. Detta bestäms av deltagarna när de sätter sina mål och stöds och styrs av akademiska grupper över mode discipliner. [-]

Magister I Mode Produkter Och Produktionsstyrning

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Fantasi, kreativitet, så kommersiella verkligheten för en produkt: eller snarare konsten att vända drömmar till verklighet genom nya idéer, nya processer och ny teknik.Den [+]

Mästare i Fashion Produkter & Production Management

Fantasi, kreativitet, så kommersiella verkligheten för en produkt: eller snarare konsten att vända drömmar till verklighet genom nya idéer, nya processer och ny teknik. Mode produktionschef förvandlas kreativitet i en giltig kommersiellt erbjudande: han organiserar och övervakar allt arbete, från de första exemplaren till den slutliga produkten. Mode produktionschef ansvarar också för att samordna och genomföra protokoll för att garantera kvaliteten på produktionen. Detta sätt professionella hanterar vanligtvis en viss produkt eller en linje av produkter och är specialiserad inom ett specifikt område av modebranschen. Den roll som f ashion produkter och produktionschef anses centralt för modeindustrin: han måste samordna bilden budgeten och framtagandet tider en hel samling. Den produktchef håller också relationerna mellan leverantörer och produktion, outsourcing, kvalitetskontroll och prissättning säkerställa att samlingen respekterar de nödvändiga leveransdatum, priser och stilar. Delta i kursen i Mode Produkter & Produktion elever Management utvecklar en teknisk förståelse av konstruktion och produktion av varje skapad beläggning, en bred kunskap om tyger och deras användning i kombination med förståelsen av vad som är möjligt när det gäller stil, konstruktion och produktion gånger. Alla dessa saker låta produktchef för att skapa en produkt med önskade resultat marginalerna för den aktuella marknaden.... [-]


Magister Inom Mode & Lag

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Milan

Syftar till kandidater som har tidigare grundutbildningen i juridik, ekonomi eller marknadsföring. De som har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom dessa områden kan också komma åt den här kursen. [+]

Master i Mode & Law kursen Syftar till kandidater som har tidigare grundutbildningen i juridik, ekonomi eller marknadsföring. De som har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom dessa områden kan också komma åt den här kursen. Den globala aktiviteten hos majoriteten av lyxmärken, kräver att de är kunniga om rättsliga krav i samband med modebranschen. Genom att studera ämnen som licensiering, merchandising, import och export, distribution och franchiseavtal, immateriella rättigheter, sysselsättning och arbetsmarknad relationsfrågor, säkerhet, hållbarhet och frågor konsumentskydds kommer deltagarna lära sig de tekniska och teoretiska begrepp som de behöver för att ge råd och utveckla företagets strategi. Genom att analysera olika aspekter av handels- och bolagsrätt, immaterialrätt, varumärkesrätt, arbetsrätt och affärsjuridik, kommer deltagarna att förstå hur det är möjligt att expandera varumärket och se till att juridiska och etiska frågor respekteras fullt ut. Tyngdpunkten i kursen ligger på kunskap om aspekter som rör utvecklingen av leveranskedjan och försäljning av modeprodukt, utvärderas i ett jämförande sätt i olika länder. Kreativitet, produktion, försäljning och marknadsföring sker på olika platser runt om i världen, och lagarna i dessa frågor är lika olika som länderna själva. Deltagarna kommer att samarbeta med olika frågor, lyfta innovativa lösningar som lyx och modemärken har ansökt i fält. möjligheter Ansvaret för den framtida mode chef är att vara medveten om hållbarhet företag och de etiska frågor som är skyddade alltmer enligt lag. Kundernas medvetenhet innebär också att konsumenten är uppmärksam produkterna levereras på marknaden och deras roll för att säkerställa att produkten är lämplig för marknaden. Den professionella utvecklingen av utexaminerade under loppet kommer genom företaget där de för närvarande tränar, och har möjlighet att ta med det de lär sig i kursen för att berika sin egen prestation inom en advokatbyrå; nyvunna kunskaper från modevärlden kommer att informera sina färdigheter inom området. Deltagarna kommer också att kunna informera nystartade i lyx mode som kommer att bidra viktiga förbättringar till området för moderätt. lärandemål bedöma begreppet kreativitet appliceras på mode och lyxprodukter och utvärdera hur företag hantera produktdesign, tillverkningsprocesser, kommersialisering och marknadsföring alternativ i ett hållbart sätt; forskning och utvärdera fallstudier där utvecklingen av ett etiskt förhållningssätt till marknaden har ökat varumärkesvärde; förstå begreppet lyx i den globala lyxvaror marknaden och kritiskt analysera de olika lyxiga affärsmodeller och tillväxtstrategier lämpliga för mogna och / eller tillväxt lyxvaror marknader; kritiskt analysera mode specifika juridisk rådgivning för att möta de utmaningar som frågor som modeföretag i internationella sammanhang; utvärdera en rad sociologiska teorier mode för att analysera viktiga utvecklingar inom historia mode i den 20: e och 21-talen och deras förhållande till samtida trender, kulturella rörelser och innovation. kurs teman mode lag och finans mode marknadsföring etik och hållbarhet aktuella frågor inom mode mode licensiering forskningsmetoder [-]

Magister Inom Multimedia Och Interaktiv Design

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Milan

Kursen vänder sig till sökande som redan har en examen i grafisk design, fotografi eller inneha motsvarande arbetslivserfarenhet. Läroplanen är ... [+]

Master i Multimedia & Interactive Design

 

Kursen vänder sig till sökande som redan har en examen i grafisk design, fotografi eller inneha motsvarande arbetslivserfarenhet. Läroplanen är utformad för att förbereda studenterna som rollen av specialister inom visuella språk à ¢ â, ¬ â € ¹ â, ¬ â € ¹ relaterade till multimedia kommunikation genom strategiska kompetens i den praktiska användningen av video, ljud och interaktion med verkliga rymden . Vid inlämning av en portfölj, en kunskap om Adobe Photoshop, Illustrator och Indesign samt grunderna i fotografering är en förutsättning för tillträde befälhavaren. Studenten kommer att kunna realisera multimedia projekt komplexitet för användning i olika sammanhang. Starta från processen av storyboards, kommer studenten förvärva tekniska och teoretiska kunskaper inriktat på skapandet av ett videoprojekt från inställning till fotografering.Därefter kommer studenten att gräva i de tekniker och föremål analys för att föreställa förslag, som kommer att bli användbara utgångspunkter för utvecklingen av ett projekt för ett företag i branschen. I slutfasen av kursen har erfarenheterna med företaget och den forskning förvärvade metoderna kommer att tillåta eleven att skapa självständigt ett verkligt projekt som är både nyskapande och personligt. Tack vare användningen av tekniker såsom 3D-animering och ljuddesign som appliceras på den rörliga bilden, kommer studenten att skapa en video som kontextualiserad i en fysisk plats. Specialiserat sig på användningen av multimedia språken kopplade till video, ljud, rörlig grafik och 3D-animering, kommer den visuella designern har en kulturell utbildning i Aereas av film, konst och musik med nya trender inom kommunikation.De kommer att förstå de metoder för att ställa in och skjuta en video med hjälp av de mest innovativa programvaran, samt att planera experimentella strategier som är i linje med området nya medier och koder kommunikation. Den visuella designern arbetar som frilansande designer eller med någon av de många företag som sysslar med "varumärke upplevelse", reklam, företagsidentitet, webb och evenemang design. I den mån de karriärmöjligheter som finns, kan denna professionella hitta arbete i en reklambyrå, TV och radio och TV, video byråer produktion, webbyråer, kontor press eller i en grafisk design studio, etc. ... [-]


Magister På Modet Att Köpa

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan Storbritannien London + 2 fler

Inom modebranschen att göra rätt val är avgörande.Mode Köparen är länken mellan modehus och konsumenter, en professionell som flyttar från en leverantör till en annan, [+]

Mästare i Fashion köpa

Inom modebranschen att göra rätt val är avgörande. Mode Köparen är länken mellan modehus och konsumenter, en professionell som flyttar från en leverantör till en annan, från mässor till bryggor, resor världen och talar en hel del språk. En f ashion köparen har att tolka smaker sina kunder och definiera inköp för massa återförsäljare, butikskedjor eller enskilda butiker, införande av rätten försörjningsordningen och planera rätt produktmix. Han måste vara lyhörd för nya idéer och tillgängliga för nya upplevelser, han bestämmer vilka kläder säljs, erkänner de samlingar som kunderna kommer att föredra och presenterar de format som är mest efterfrågade. Han måste också vara en organisatör och en affärsman, kapabel att hantera kostnader och vinster, behandlar mängder, leveransdagar och med både idealism designers och verkligheten på marknaden. Kursen i Fashion Köpa ger eleverna chansen att få en djup kunskap om mode produkten: produktionsbegränsningar som metoder för att köpa val och säljteknik. ... [-]


Master I Digital Modedesign

Campusstudier Heltid 8 månader February 2017 Italien Milan

Kursen är avsedd för studenter som redan har en examen i grafisk eller kommunikation eller marknadsföring och som känner till grunderna för kodning i html. Kursen ... [+]

Master i Digital Fashion Design

 

Kursen är avsedd för studenter som redan har en examen i grafisk eller kommunikation eller marknadsföring och som känner till grunderna för kodning i html. Kursen kommer att omfatta vilka trender och tekniska lösningar måste genomföras för att förbättra kommunikationen varumärke värdet på vald varumärkeskapital och hantera, som sociala medier samordnare, politik av online kundrelation management (social & PR). Eleverna kommer också att kunna analysera olika strategier för elektronisk handel, bedöma vilka av dessa som bör tillämpas i detaljhandeln politik ett varumärke. Syftet med kursen är, i själva verket, att utveckla en kritisk analys av de bästa sätten att integrera direkt kommersiell kanal, till webbaserade man, till användning av sociala medier, och CRM dataanalys ytterligare förbättra värdet av ett varumärke och locka konsumenter till online modemarknaden från hela världen.Således eleverna kommer att studera programmeringsspråk för ny digital teknik och mobila enheter som används i varumärkeskommunikation. De kommer att studera strategier för marknadsföring på nätet och hur värdena i ett företag kommuniceras till kunden publiken. Samtidigt kommer de också att i detalj studera webb marknadsföring och kommunikationsstrategier av de viktigaste fallbeskrivningar. Teman i utformningen och planeringen av en webbplats kommer att analyseras genom utveckling av ett projekt i verkliga samarbete med ett företag i branschen. Efter studien av de rättsliga konsekvenserna av e-handel och den visuella framställningen av projektet för kunden, kommer kursen att fokusera sedan på analys av ämnen med anknytning till styling och visual merchandising att förstå hur ett företag kan komma in den virtuella världen med den lyx och överklagande av sitt varumärke identitet. Den slutliga projektet kommer att inriktas på genomförandet av en e-handel webbplats för en befintlig modemärke.Experten på Internet mode är en yrkesperson som ser mot framtiden. Inför den växande efterfrågan i det framväxande nätet försäljning sektorn, har Istituto Marangoni skapat en mästare i digital modedesign länka modebranschen med online-världen. Genom fördjupade kunskaper om marknadsföring på nätet och digitala medier och trender på det internationella planet, kommer specialisten i digital mode utveckla nya strategier som syftar till att främja bilden av ett varumärke, i linje med de olika produkt-och mål klient. Vid slutet av kursen, yrkesverksamma har många roller de kunde åta sig på arbetsmarknaden, såsom: från att hantera en webbyrå för att arbeta med tidningar "eller modeföretag 'redaktion når vertikala e-handel portaler.Andra karriärmöjligheter är: digital art director, digital brand manager, webb modedesigner, Customer Intelligence Manager, webbutik manager, webb visual merchandising, webbmarknadsföring specialist och sociala nätverk samordnare. ... [-]


Master I Lyx Detaljhandeln Utrymmen Designen

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Kursen är avsedd för de studenter som redan har en relevant examen inom området, samt med en professionell portfölj. Syftet med Master är att utbilda ... [+]

Master i Luxury Retail Spaces Design

 

Kursen är avsedd för de studenter som redan har en relevant examen inom området, samt med en professionell portfölj. Syftet med Master är att utbilda yrkesverksamma som är specialiserade och kunna föreslå arkitektoniska lösningar, som är sofistikerade och innovativa inom detaljhandeln. Fokus i kursen är tillägnad lyx och high fashion-varumärken, och etablera en samverkan mellan varumärket och kunden. Genom ytterligare utredning av frågan om Interior Design, utforskar eleven i designmetodik och överföring av filosofin av ett modemärke till ett projekt i interiörer. Så småningom med en analys av material och användningen av digitala tekniker genom 3D-avbildning, kommer pedagogiska verktyg ledas att tillåta eleven att översätta det kreativa tänkandet i ett verkligt projekt.I den andra delen av kursen, med studier av språket i varumärket, och vilka egenskaper som definierar den i lyx marknaden, informera forskningsfasen som kommer att följa och leda till utveckling av ett personligt projekt av eleven för en företag inom detaljhandeln sector.At slutet av kursen kommer eleven att kunna genomföra innovativa förslag i utvecklingen av ett projekt kring en mode-och lyxvarumärke. tolkningen av internationella trender inom lyx detaljhandeln, färdigheter i att arbeta med stödjande programvara för visualisering av planerade utrymmen och för professionella presentationer för kunder, är en väsentlig del av kursen. Designer för sådana utrymmen arbetar inom design studios av en mode och design varumärke, i en av de många italienska företag som handlar lyx och för den internationella marknadsföringen av butiker.Att arbeta frilans för olika arkitektkontor eller i inredning studios är också en del av utbudet av professionella möjligheter öppna för inredningsarkitekt. ... [-]


Master I Lyx Fordonsindustrin Inredning

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Kursen är avsedd för studenter som har en examen i bildesign, industriell design, ingenjörer i fordonets konstruktion eller motsvarande samt för ... [+]

Master i lyx Automotive Interior Design

 

Kursen är avsedd för studenter som har en examen i bildesign, industriell design, ingenjörer i fordonets konstruktion eller motsvarande samt för dem som har stor erfarenhet inom området. Syftet med kursen är att förbereda design specialister inom high-end inredning. De är kapabla att utveckla projectual lösningar på specifika bilinredningar fältet, med hjälp av innovativa och avantgarde tekniker och materials.The Kursen fokuserar på att utveckla ett projekt med syfte att täcka varje fas, som gör det möjligt att översätta den konceptuella idén till en inredning lösning för sådana utrymmen. Under överinseende av skickliga lärare, kommer eleverna visa sin förmåga att arbeta i team och lära sig det specifika språket av sektorn.De kommer att lära sig att använda verktygen på tekniska ritningar, 3D-modellering, metoder forskning och hur man skapa lösningar som är i linje med marknadens behov och företagets varumärkesidentitet. Med utgångspunkt från den korta med kunden, kommer studenterna att utveckla ytterligare projekt, i samarbete med viktiga företag inom sektorn, visar sin förmåga att självständigt hantera alla aspekter av utveckling. De kommer att respektera att ledtider, korrekt användning av professionella verktyg, anordnande av utvecklingsprocessen ända till den slutliga presentationen. Utbildarna ska leda processen med särskild tonvikt på kvalitet i arbetet på grundval av forskningsmetoder som används för att generera idéer som är innovativa och sammanhängande med den stil av företagets varumärke, liksom den kommunikativa förmågan när det gäller arbete. Den slutliga projektet kommer att bedömas av det företag som beställt projektet. Designers av dessa "mobila" utrymmen kan integrera begreppet ergonomi och komfort i begreppet skönhet och samtidighet, så att skapa utrymmen som kan generera känsla av välbefinnande i inredningar för bildesign. Sådana specialiserade och skickliga yrkesmän kan tolka dessa minskade utrymmen och effekterna av material och belysning på dem, för att göra alternativa lösningar med hög kvalitativ innehållsanalys, i linje med varumärket och specifikationer av projektet. . Specifikt, kommer de att utforma inredningen i båtar, husbilar lyx, första och business klasser av flygplan och tåg, samt sviter på kryssningsfartyg .. Vid slutet av de studerande utbildning väg kommer att kunna arbeta som frilansande formgivare eller för någon av de många professionella studios inom bildesign, berörda industrier, sjöfart gårdar etc.... [-]


Master I Lyx Förpackningsdesign

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Riktar sig till sökande som redan har en examen i grafisk design, produkt eller liknande arbetslivserfarenhet. Undervisningen är till för dem som arbetar i särskilda "Lyx ... [+]

Master i lyx Packaging Design

 

Riktar sig till sökande som redan har en examen i grafisk design, produkt eller liknande arbetslivserfarenhet. Undervisningen är till för dem som arbetar i särskilda "Lyx orienterade " marknader eller varumärken som syftar till att uppnå en unik position i klustret av lyxvaror. Presentationen av en portfölj och goda kunskaper i Adobe Photoshop, Illustrator och Indesign är förutsättningar för kursen. Målet är att skapa art directors och formgivare varumärke med en rik kunskap och informerade synvinkel kreativa och strategiska metoder för att positionera lämpligt ett varumärke genom kommunikation i lyxförpackning. Med utgångspunkt från studier av de grundläggande teknikerna för 3D-modellering, utforskar läroplanen användningen av material och visuell kommunikation, med fokus på karakterisering av typsnitt och viktiga visuella.Efter en överblick av de historiska och sociala-kulturella utvecklingen av lyxvaror, kommer lärandet att leda till analys och definition av varumärkets värderingar â ¬ â € ¹ â, ¬ â € ¹ för målgrupp. Kursen fokuserar på de avancerade virtuella beräkningsmodeller och teknologier papperstillverkning tillgängliga för formgivare samt grafisk design syftar till lyx förpackning och identifiering av senaste stilar och trender i världen av lyx orienterade produkter. Förvärva strategiska kunskaper för att bygga varumärke personlighet inom lyx, kommer studenten att delta i skapandet av ett nytt koncept för ett lyxvarumärke produkt genom briefing fas med kunden, bygga en strategisk och praktisk tillämpning av 3D-modellering teknik , och avancerade prototyper.Projektet genomförs kommer att handla om utvecklingen av lyxvarumärket på branschnivå och kommer att innebära en presentation till klienten. Tack vare kommandot av samtida trender inom OD lyx, är designern som specialiserat sig på Luxury Packaging kunna utarbeta innovativa produkt strategier tack vare genomgången fas med kunden, den strategiska konstruktionen och den praktiska tillämpningen av beräkningsmodeller i 3d och prototyp skapande . Denna process kommer att leda eleven fram till förverkligandet av det slutliga projektet som inte bara kommer att leda förpackningsutveckling av ett lyxvarumärke på industriell nivå, men kommer också att inkludera den verkliga presentation till klienten. Tack vare den fördjupade kunskap om de aktuella trenderna inom mode och lyx industrin, är designern specialiserat på lyxiga förpackningar som expert högspecialiserade som kan tänka innovativa produkt strategier för att ge ett varumärke en oväntad, nya och verkligt marknadsföring mervärde En designer specialiserad på Luxury Packaging arbetar i en design studio eller i en av de många internationella lyx design eller modeföretag. I utbudet av nya karriärmöjligheter som finns, kan det lyxförpackning designern hitta arbete i branding byråer, reklam, grafisk design studios eller i kommunikation avdelningar inom mode och företag lyxiga. ... [-]


Master I Lyx Tillbehör Utformning Och Förvaltning

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Milan

Kursen är avsedd för dem som redan har en examen och en portfölj som innehåller samlingar i tillbehör eller som innehar ett professionellt ... [+]

Master i lyx Accessoarer Design & Management

 

Kursen är avsedd för dem som redan har en examen och en portfölj som innehåller samlingar i tillbehör eller som innehar en sund yrkesbakgrund. Fokus för befälhavaren är att koncentrera sig på att skapa en linje av tillbehör som anser de aspekter som kännetecknar ett "Made in Italy", från design till produktion. Eleverna kommer att undersöka hur italienska tillverkningsindustrin är exemplariskt hela världen för sin förmåga att identifiera potentialen av material och tillämpa denna kunskap för att framgångsrikt balansera form och funktion med en sofistikerad estetik. Tack till denna kurs eleven kommer att få chansen att träffa de viktigaste italienska företagen i branschen. Kursen startar kommer utformningen av en samling av tillbehör knutna till begreppet "dekorativa" lyx.Eleverna kommer att lära sig om teknik vad gäller tillämpningen av material till produkt, idéer och prototyper prospektering. De kommer också att analysera ledarskap och marknadsföring aspekter i disciplinen, och kommer att genomföra forskning i historien om lyxiga tillbehör. Designidéer kommer att tillämpas på ett kvinnors tillbehör samling kopplad till en ledande italiensk varumärke. Under projektets studenterna kommer att utveckla begreppet "dolda lyx" i samband med "made in Italy", med stor uppmärksamhet på arv värden och tillverkning och inter-säsongartat produkt av design. Efter studier av kostnadsberäkning och produktionsprocesser i samband med marknadsföring av en designprodukt, kommer eleverna formulera en samordnad utformning samling som innehåller en rad olika tillbehör som kan inkludera handväskor, små lädervaror, glasögon högteknologiska.Den slutliga projektet kommer att genomföras i samarbete med ett prestigefyllt italienskt företag, med chefen för stil och chefer produkt som efter avslutad willassess den kreativa utvecklingen av den, i forskning, trendanalys, effekterna av visuell kommunikation och byggandet av prototyp. Designern och skapare av tillbehör har fullständig teknisk kunskap och förståelse av egenskaperna hos material och lämplig konstruktion och tillverkning av tillbehör som är förknippade med dem. Den professionella kan tolka modetrender och varumärke till produktion av tillbehör varor, och som svarar mot marknadens krav med framåttänkande förslag. De är också experter på teknik som ger mervärde till traditionella material. Designers har möjlighet att omvandla skor, väskor, bälten, till nya ikoniska föremål. Den tillbehör designer arbetar för sitt eget varumärke, eller i någon av de många företag som arbetar inom accessoarer, skor eller i de allmänna utrymmena av lädervaror. De kan arbeta i forskning och utveckling prognos studios eller kan arbeta med modehusen antingen haute couture eller prêt-a-porter. Den avancerade kunskaper i marknadsföringsstrategier och produktion logik, öppnar dörrar för arbete i världen av projektledning och produktutveckling i företag som är specialister inom detta segment av marknaden. ... [-]


Master I Mode Detaljhandeln

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Riktar sig till sökande som har tidigare grundutbildning i ekonomi, marknadsföring, mode design eller liknande, eller beprövad relevant arbetslivserfarenhet. Utbildningen syftar till att fastställa vilken roll ... [+]

Riktar sig till sökande som har tidigare grundutbildning i ekonomi, marknadsföring, mode design eller liknande, eller beprövad relevant arbetslivserfarenhet. Utbildningen syftar till att fastställa den roll som specialist på att en butik, från flaggskeppet till en enskild butik, genom utveckling av kompetens inom detaljhandeln marknadsföring, human resource management och mode category management. I slutet av kursen kommer deltagarna att kunna förstå varumärkets värderingar och överföra dem till konsumenten, vilket gör köpprocessen en unik och oförglömlig upplevelse, så att de kommer att vinna kundens förtroende och lojalitet vid försäljningsstället. Undersökningen av utvecklingen av de mänskliga resurserna, butikskommunikation och integration av IT i butiken är grundläggande för att förstå den nuvarande roll av detaljhandelschefen och är framtiden för yrket. Genom kursen läroplanen kommer deltagarna att utveckla den kunskap som behövs för den ekonomiska analysen av en butik, se till att de kan förstå budgeten och övervaka indikatorer som mäter prestanda i butiken, försäljning-för-kategori indikatorer på korsförsäljning, lagerrotation och täckningsanalys. Kursen kommer också att göra det möjligt för deltagaren att förstå vilka strategier för att främja och vilka lojaliteter att vidta för att förbättra kundnöjdheten och shoppingupplevelse för köparen. Analys av kommunikation i butiken kommer också möjligt för deltagarna att förstå hur traditionella strategier kan komplettera de som baseras på teknisk innovation, i syfte att utveckla mer interaktivitet och konsumenternas engagemang. Mål • Kunna bedöma de ekonomiska uppgifterna i butiken och har strategier för att förbättra sin lönsamhet, • Utveckla innovativ detaljhandel marknadsföring politik och fastställa effektiva strategier för hantering av kundrelationer, bedöma motivationen hos konsumenter, konkurrenter, varumärkesvärden och kulturella influenser, • Planera ny former av butiksshoppingupplevelse som kombinerar Business Intelligence applikationer till de förändrade sociala vanor konsumtions lyxiga och modemarknaden, • Applicera och fastställa alla aspekter av detaljhandeln kommunikation, från multisensory färg, ljus, lukt-och ljud förslag samt som monterdesign, till förvaltning av butikshändelser, • Hantera butikspersonal med det ledarskap och genom tillämpning av motivation och incitament politik användbara för detta ändamål, • Välj och definiera de indikatorer som mäter effektiviteten i värde som genereras i butiken, analysera säsongsvariationer och trender i modebranschen, • Strategiskt planera inköpen av nya modekollektioner med köpare är medvetna om trender och aktiepolicy och logistikprocesser i / ut ur butiken. Program • Verksamheten i detaljhandeln • Mode marknadsföring • Retail management • Contemporary fråga i mode • Kraften i kommunikationen i POS • Forskningsmetoder Möjligheter The fashion retail manager är en nyckelperson i distributionskedjan och är ytterst ansvarig för att hantera logistiken för distribution av produkten. Mode detaljhandeln chefer är högt utbildad personal inom modebranschen och måste vara ständigt uppmärksam på trender i samlingarna. De måste också ha förmåga att lösa problem samt förhandling och sociala färdigheter till den högsta nivån för att samverka på ett konstruktivt sätt med både kunder och personalavdelningen i butiken. The fashion retail chef kan arbeta i flaggskeppsbutik, varuhus, utställningslokaler och butiker, både enda märke och flera varumärken. De kan hantera utvecklingen av butiksnät bestående av ett företag eller hantera sin internationalisering. [-]

Master I Ytan Och Textildesign

Campusstudier Heltid 1 år October 2017 Italien Milan

Befälhavaren är avsedd för de elever som redan har en viss examen, eller som yrkesutövare inom denna sektor. kursen kommer att börja med ... [+]

Master i Surface & Textil Design

 

Befälhavaren är avsedd för de elever som redan har en viss examen, eller som yrkesutövare inom denna sektor. kursen kommer att börja genom att erbjuda en djupgående historia av tyger och utvecklingen i återgång till inredningen genom ny teknik withthe utveckla en design kollektion som kommer att vara en del av en studerande portfölj av arbete. Kursen kommer att behandla de historiska och kulturella rötter av födelsen av inredning. Det blir då en analys av de successiva tekniska utvecklingen på ytan och i det allmänna området design. eleven kommer att bedriva en forskning fas i studien av dess tillämpning på material och tyger. föremål för modern teknik kommer också att undersökas för dess inflytande i omvandlingen och den efterföljande utvecklingen i möbler, tapeter design, dekoration av keramik och porslin. Eleven kommer att förvärva de grundläggande principerna för analys, varefter de kommer att utveckla, med ett kreativt förhållningssätt, sin egen personliga stil som kommer att utvecklas från forsknings-och studioarbete stöds av fakulteten. tack vare experiment i tyger, design och färger, kommer eleven att passera från befruktningen av en kreativ idé till att kunna svara mot marknadens behov. Projektet föreställer utvecklingen av förslag för material som kan användas i antingen inre eller yttre utformning. ... [-]


Påbyggnadsutbildning - Design Management

Campusstudier Heltid October 2017 Italien Milan

Kursen artikulerar längs tre axlar byggda kring en uppsättning av enheter med fokus på affärer, design och forskning. Det ger förståelse för designprocessen och kreativitet verktyg som krävs för att utveckla produkter och tjänster inom tvärvetenskaplig [+]

Kursen artikulerar längs tre axlar byggda kring en uppsättning av enheter med fokus på affärer, design och forskning. Det ger förståelse för designprocessen och kreativitet verktyg som krävs för att utveckla produkter och tjänster inom multidisciplinära innovationsdrivna affärssammanhang i lyx mode och lyx designområdet. Deltagarna bedriva inter och tvärvetenskapliga projekt som kombinerar designen medvetenhet och affärskunskap, som kräver en förståelse för förvaltningsmodeller, projektledning, kreativitet och ledarskap. Kurs tåg deltagarna i forskningsmetoder inom design och förvaltning för att ge en större förståelse av design och förvaltningsproblem, och som en grund genom att utveckla en forskningstema som kommer att undersökas och åtgärdas i deras examensarbete. Företag inser alltmer värdet av design och sättet designers tänka som en strategisk tillgång som ett nödvändigt alternativ till traditionella metoder och angreppssätt för hantering. Design chefer med dubbla design och ledarkompetens är fortfarande sällsynta på marknaden och denna herres kurs ger deltagarna en konkurrensfördel. Vanligtvis designchefer integrerar företag på olika nivåer och inom olika enheter, men naturligtvis kan fungera med eller inom FoU Institutioner, produktutveckling, marknadsföring, till Brand Strategy utveckla en designdriven innovation och kreativitet synsätt i hela företaget. Lärandemål - Tillämpa förvaltning teori och praktik till komplexa, globala affärssammanhang; - Tillämpa en designtänkande metod för att öka innovationen inom en affärsdriven kontext genom integrativ tänkande, upplevelsebaserat lärande och empati; - Identifiera och analysera komplexa problem och visa problemlösningsförmåga i multidisciplinära teamet bly projekt; - Visa fördjupade kunskaper i projektledning och styrning ledarskap och teambuilding för designdrivna affärs företag inom snabbrörliga och skiftande globala sammanhang; - Tillämpa kreativitet metoder till generering av nya produkter och tjänster genom interaktiva, användarcentrerade och systemisk designlösningar. Kurs teman - Förvaltningsmodeller - designteori - projektledning - designen praktiken - kreativitet och ledarskap - avancerad design praxis - forskningsmetoder och avhandlingen Milano - Språk: en - 5 okt 2015 - 3 juni 2016 [-]

MA

Magister I Mode Marknadsföring, Kommunikation Och Medier

Campusstudier Heltid 12 - 15 månader February 2017 Storbritannien London Italien Milan Frankrike Paris + 4 fler

Kursen ger deltagarna möjlighet att förvärva samtliga tekniska och teoretiska begrepp som de behöver för att skapa en kommunikationskampanj genom studier av ämnen som mode & lyx marknadsföring, PR & mode och lyx mode reklamkampanjer. [+]

Master i Fashion Promotion, kommunikation och medier Syftar till kandidater som har tidigare grundutbildningen inom områdena kommunikation, reklam, affärer och marknadsföring eller liknande, eller beprövad arbetslivserfarenhet. Kursen ger deltagarna möjlighet att förvärva samtliga tekniska och teoretiska begrepp som de behöver för att skapa en kommunikationskampanj genom studier av ämnen som mode & lyx marknadsföring, PR & mode och lyx mode reklamkampanjer. Under den här kursen kommer deltagarna att kunna reagera på nya utvecklingen i medier och kommunikation och utforska de stora teorier och debatter som dominerar studier och praktik av mode marknadsföring, kommunikation och media. Den utvärderar också de olika teknikerna är tillämpliga i att skapa och förstå betydelsen av modebild, samtidigt analysera historiska och samtida referenser. Om man tittar på modereklam, redaktionellt och kreativt riktning i media, kommunikation och marknadsföring, deltagarna utvärdera och analysera trender inom mode styling, fotografering och journalistik. De framsteg också deras fördjupade kunskaper om den kreativa och skriftlig process för att uppmuntra sina egna ursprungliga kreativitet och förbereda sig professionellt i roller modebranschen som främjar innovation, entreprenörskap tänkande och problemlösning. Särskild vikt läggs vid PR inom modehusen, från kundhantering till identifieringen av kändisar, modevisning organisationen och förvaltningen av pressdagar. Möjligheter Mode tagare definierar reklamkampanjer och organisera marknadsföring genom de mest lämpliga kommunikationskanaler. De organiserar presentationer, evenemang och modevisningar, som speglar och representerar bilden av ett varumärke. De organiserar presskontor och PR och de har stora observation och kommunikationsförmåga. Mode tagare känner kraven i modeprodukt konsumenter mycket väl och de marknader där de är verksamma. De kan arbeta antingen för en enda varumärke eller rådgöra med olika organisationer. De kan arbeta i en budgetkapacitet som författare med ansvar för PR, eller modevisning tagare inom modebranschen. Lärandemål visa en systematisk förståelse av de viktigaste modekommunikationskanaler och teorier, över skriftliga och visuella medier, och tillämpa denna förståelse för modebranschen sammanhang, genererar kreativa och originella lösningar till specialiserade och icke-specialiserade publik på ett sätt som är lämpligt för den disciplin området; kritiskt uppskattar mode teorier branding och omni-kanal affärsstrategier och demonstrera övergripande förståelse av de aktuella utmaningar som industrin informeras av aktuell forskning möter; kritiskt värdera och analysera de aktuella teorier, begrepp och ledning som används för att främja mode och förändrade roll sociala medier, PR i den digitala tidsåldern och konceptualisera kreativa digitala kampanjer för ett modemärke till ett globalt samhälle; visa ledarskap och problemlösning färdigheter relevanta för kreativa riktning för mode media, och tolka kunskap och praktik i bräschen för den disciplin; kritiskt värdera forskning och tillämpa lämpliga metoder för forskning och utredning för att äga oberoende forskning, som producerar en betydande del av arbetet med att industrin och akademiska normer. Kurs teman samtida mode kommunikation och kritik strategisk branding och innovation management aktuella frågor inom mode sociala medier och digital pr hantering kreativa riktning forskningsmetoder dissertation [-]

Magister I Samtida Mode Köper

Campusstudier Heltid 15 månader October 2017 Frankrike Paris Storbritannien London Italien Milan + 4 fler

Detta masterprogram syftar till att utbilda deltagaren att bli ett mode köpare, en erfaren professionell i valet och köpet av modeprodukter. [+]

Master i Contemporary Fashion Köpa Syftar till kandidater som har tidigare grundutbildningen i nationalekonomi, marknadsföring eller modedesign med marknadsföring. De som har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom dessa områden kan också komma åt den här kursen. Det syftar till att utbilda deltagaren att bli ett mode köpare, en erfaren professionell i valet och köpet av modeprodukter. Denna master kurs är "modern" som det skiljer sig genom att erbjuda nuvarande och framtida modeller av verksamheten, som kapslar in senaste och framtida innovation och teknik, undervisas av kvalificerade industri utövare. Köpare måste vara affärsinriktad med stark analytisk förmåga, men också kunna förhandla och arbeta tillsammans med kreativa avdelningar. Genom att studera ämnen som köper struktur, trendanalyser, produkt och visuell display, kommer deltagarna lära sig alla tekniska och teoretiska begrepp som de behöver för att skapa en kampanj för att köpa. Genom att analysera olika butiksformat, få förståelse för en organisation från en inköpsteam och studera viktiga makrotrender, kommer de att kunna exakt förstå vilken roll köpare och handlare på den globala marknaden för mode och lyx. Innehållet i kursen kommer att ägnas åt kunskap om korrekt aktie mix, kommer de viktigaste teknikerna för import / export samt prisstrategier och lönsamheten för en modeprodukt analyseras. Det kommer att ge deltagarna att lära sig hur man korrekt planera inköp av säsongs samling, med hjälp av en balanserad blandning av produkter och varumärken som till fullo uppfyller de behov och smak av konsumenten. Dessutom studiet av olika tekniker för produktutveckling, roll visual merchandising inom en butik och antagandet av gemensamma förhandlingsteknik, gör det möjligt för deltagarna att ta itu med ett verkligt projekt för att köpa från ett företag som är en branschstandard. I slutskedet av kursen, kommer forskningsmetoder och den erfarenhet som förvärvats med affärsprojekt ge deltagarna möjlighet att utarbeta ett förslag till strategi för att köpa självständigt. Möjligheter Mode köparna är avgörande för en framgångsrik organisation, interagera med många olika avdelningar inom ett företag. Kursen ger också möjligheter till progression på forsknings grader och gör det möjligt för deltagarna att bedriva ledande arbetstillfällen inom mode köper merchandising, produktutveckling och visual merchandising, trendanalyser och detaljhandel samt inom andra områden av de kreativa näringarna. Lärandemål visa en omfattande förståelse av praxis, teorier och förvaltning som rör mode köper genom förmågan att använda kritisk kunskap om viktiga trender, marknadsundersökningar och försäljningsanalys för att nå affärsmålen för modemärken och intressenter; kritiskt utvärdera köpprocessen och förstå konsekvenserna av nya innovationer och teknik med hjälp av teoretiska ramar och forskning, och föreslå strategier för att möta på kort och lång sikt handel mål globala modeföretag; visa systematisk förståelse av mode produktutveckling förvaltningsprocessen, plagg konstruktion och kritisk väg ledningen att tillgodose behoven hos särskilda målgrupper globala marknader; kritiskt bedöma global sourcing möjligheter (off-shore och inhemska) och supply chain management komponenter för att möta konsumenternas behov och affärsmål; kritiskt värdera forskning med relevanta forskningsmetoder för att skaffa kunskap genom egna iakttagelser och de av andra för att skapa en betydande bit av självstyrd forskning till industri och akademisk standard. Kurs teman strategiskt mode köpa mode marknadsföring aktuella frågor inom mode mode köpa och produktutveckling hantering mode köpa och supply chain management forskningsmetoder dissertation * Studenter som genomför programmen ges på engelska i Paris och London kommer att belönas med en magisterexamen från MMU (Manchester Metropolitan University). Högskoleexamina omfattar 12/14 veckors praktik. 180 högskolepoäng punkter finns för att få en magisterexamen efter avslutad kurs. Alla kandidater ska uppfylla särskilda krav (kolla hemsidan www.mmu.ac.uk/international indikerar din nationalitet och studienivå); för ytterligare information så tveka inte att kontakta informationskontor vid den valda campus. ** Studenter som genomför programmen som lärs ut i milano kommer att belönas med en Istituto Marangoni certifikat. [-]