Oslo School of Management

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Vid Oslo School of Management vi har att göra med att skapa en god lärande miljö för våra studenter. Vi tror att när du trivs socialt, är den lärande effekt också större.

&nbsp

Vid Oslo School of Management vi tror på en kombination av teoretisk och praktisk inlärning. Vi tror att du lär sig bäst genom att testa den teoretiska kunskap som du har förvärvat genom praktiskt problemlösning, så snart som möjligt. Inte bara detta resultat i dina studier är mer spännande och omväxlande, garanterar det också att du får erfarenhet av att lösa verkliga problem hämtade från näringslivet. Upplevelse som ger dig en stor fördel när du startar ditt första jobb efter examen.

&nbsp

&nbsp

Vår akademiska fokus ger både en praktisk och akademisk syn på marknadsföring ämnen.Samhällsvetenskap, inklusive sociologi och retorik, samt mer traditionell ekonomi / företagsekonomi patienter ger en unik grund för det fortsatta arbetet i marknadsföringen på arbetsplatsen eller i ytterligare studier.

&nbsp

Vi betonar närhet, trygghet och god social kontakt. Vi är övertygade om att god kontakt med föreläsare resulterar i god elevernas resultat och vår klass-baserade undervisning genomförs därför i mindre undervisningslokaler, med hjälp av grupp-baserade projekt, snarare än i stora hörsalar som vid andra högskolor.

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Marknadsföring Och Marknadskunskap

Campusstudier Heltid 2 år September 2016 Norge Oslo

På Oslo School of Management, vi är övertygade om att en bättre förståelse av de sociala förhållanden som påverkar marknaden, gör en bättre och mer attraktiv marknad. [+]

Det är därför vi erbjuder en Master i marknadsföring och marknadskunskap som ser marknadsföring, konsumtion, organisationskultur och livsstil i ett helhetsperspektiv. Mästaren ger djup kunskap om konsumenten och de processer som skapar attraktiva varumärken. Läsning från de senaste nyheterna på forskningsfronten, och möter du några av de mest kända talare, som också sökte högtalare i näringslivet och ofta de ämnen kommentatorer i media.   För att förstå utvecklingen på marknaden, måste du förstå samhällsutvecklingen. Förändringar på arbetsplatsen och familjeliv, tillsammans med stigande köpkraft, bättre utbildade, äldre våg och ökad rörlighet förändras och behov konsumenternas köpvanor. Samma skift i befolkningen och bosättningar. Att inte tala om globaliseringen. Den ekonomiska situationen påverkar köpkraften, konsumenttransaktioner, marknader, branscher och företag. Vidare påverkar de tekniska, politiska och ekonomiska förhållanden.   Det är denna insikt som ligger till grund för   School of Marketing har utvecklat en Master som också drar social dimension. Samhällsutveckling har en stark effekt på marknaderna, och utvecklingen på marknaden påverkar samhället. Tillsammans påverkar marknadsförare arbetsvillkor. Medierna och handel digitaliserat, samma händer med former av kommunikation och marketing.All dessa förändringar gör en inverkan på hur vi ser på marknadsföring.   Om du håller med positionsbeskrivning vi har just gett, du är välkommen som student på vår   MSc i marknadsföring   och kunskap om marknaden.... [-]