UIT The Arctic University of Norway

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Uit Det arktiska universitetet i Norge Universitetet i Tromsø fusione 1 Augusti 2013 med Högskolan i Finnmark och blev uit Arktiska universitet Norge.

UIT Det arktiska universitetet i Norge är det nordligaste universitet världen. Dess plats på kanten av Arktis innebär ett uppdrag. Arktis är av ökande global betydelse. Klimatförändringen, exploatering av Arktis resurser och miljöhot är ämnen av stor oro hos allmänheten, och som universitetet i Tromsø tar särskilt intresse. På uit Det arktiska universitetet i Norge kan du utforska globala frågor från en närbild perspektiv.

Knowledge på toppen av världen Livet i de nordligaste formas av vild natur, kontrasterande ljus och väderförhållanden, geografiska avstånd och mångkulturalism. Många av UiT's forskningscentra och utbildningar återspeglar den specifika karaktär arktiska Norge.

UiT's nyckel forskning fokuserar på polarmiljön, klimatforskning, ursprungsbefolkning, fred och konfliktomvandling, telemedicin, medicinsk biologi, rymdfysik, fiske vetenskap, marin biosprospecting, lingvistik och beräkningskemi.

UiT's Centrum för avancerade studier i teoretisk lingvistik, Castl och CTCC, Centrum för teoretisk och beräkningskemi, har båda utsetts norska spetsforsknings. År 2002 Tromsø-baserade NST, norska Centrum för Telemedicin, utsågs en Världshälsoorganisationen Collaboration Centre.

Den arctos nätverket vid fakulteten för biovetenskap, fiske och ekonomi, är ledande inom forskning om marina arktiska ekosystemen och en viktig partner för Norsk Polarinstitutt i Tromsö. Institutionen för fysik fokuserar på norrsken och rymdforskning. Alla dessa institut är av hög internationell renommé.

Universitetet är en del av FRAM - nordligaste forskningscentret för klimat och miljö (Fram Centre) i Tromsö. I januari varje år den internationella konferensen Arctic Frontiers inbjuder forskare, politiker och representanter från näringslivet för att diskutera arktiska frågor över disciplingränserna. Sekretariatet i Arktiska rådet är beläget vid Fram Centre. Forskare från universitetet och Fram Center är involverade i flera internationella program i Arktiska rådet.

En internationell knutpunkt 12000 studenter och 2700 anställda studier och arbete vid universitetet i Tromsø. Undervisningen är forskningsbaserad. UiT's sju fakulteter erbjuder, trots en dedikation till Nord frågor, ett brett utbud av utbildningar. Den akademiska världen i Tromsø är mycket internationellt. Mer än 20% av den akademiska personalen och 10% av studenterna kommer från utlandet. Universitetet erbjuder mer än 20 engelska lärde magisterexamen program och alla fakulteter erbjuder engelska undervisade kurser på både kandidat- och masternivå.

Uit Det arktiska universitetet i Norge är en av grundarna av universitetet i Arktis, ett internationellt nätverk av 140 studie- och forskningsinstitutioner i cirkumpolära området. Men universitetet samarbetar med alla delar av världen. 200 internationella avtal säkra ett aktivt akademiskt utbyte av studenter och personal med partnerinstitutioner över hela världen.

Den 1 januari 2009 Universitetet i Tromsø gått samman med Högskolan i Tromsø. Den 1 augusti 2013 fusione universitetet med Högskolan i Finnmark. Det nya universitetet har nu fyra campus. De locaded i Tromsø, Alta, Hammerfest och Kirkenes. Antalet studenter och utbildningar ökar på grund av denna sammanslagning. Det nya universitetet har blivit en allt viktigare drivkraft för norra Norge och internationellt samarbete inom de nordligaste.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se MSc » Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magisterexamen I Filosofi I Engelsk Språkvetenskap

Campusstudier Heltid 2 år January 2017 Norge Tromsø

Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Programmet har en stark jämförelse komponent, även om studiet av engelska bibehåller naturligtvis en central plats i programmet. [+]

Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Programmet har en stark jämförelse komponent, även om studiet av engelska bibehåller naturligtvis en central plats i programmet. Programbeskrivning Den magisterexamen i engelska språkvetenskap omfattar forskarnivå studier i engelsk lingvistik, och skall ses som en förlängning av arbete på kandidatnivå. Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Programmet har en stark jämförelse komponent, även om studiet av engelska bibehåller naturligtvis en central plats i programmet. Studenterna kommer att utveckla insikt i strukturen av språket i allmänhet och engelska i synnerhet social och geografisk variation, liksom den historiska utvecklingen och förvärvet av engelska. På avancerad nivå, kommer eleverna att utveckla speciella intressen baserat på deras kurser och kommer att skriva antingen en masteruppsats eller två artikel längd papper vars huvudsakliga empiriska fokus bör ligga på engelska. Programmet består av följande komponenter: 60 hp av kurser och 60 högskolepoäng för antingen en (1) avhandling, eller två (2) artiklar Både kurser och avhandling / artiklar måste ha engelska som sin huvudsakliga empiriska fokus. De tre valbara tio poängskurser kan komma från någon 3000-nivå kurs i språk eller lingvistik erbjuds av grupperna för engelska och allmän språkvetenskap. Om deras relevans för programmet kan påvisas, kan andra kurser accepteras av ansökan. Examensarbete Graden omfattar 60 högskolepoäng som måste tjänas antingen (i) genom att skriva en masteruppsats (60 hp) eller (ii) genom att skriva två dokument (30 hp vardera). Detta arbete sker normalt individuellt, men kan vara en del av ett större forskningsprojekt som bedrivs vid fakulteten, särskilt projekt som genomförs vid Centrum för avancerade studier i teoretisk lingvistik (Castl). Ämnena för detta arbete kommer att väljas i samråd med en av den akademiska personalen, som kommer att fungera som handledare. De väljer att skriva två uppsatser, måste skriva en av dem i kärnan discipliner fonologi eller syntax. De två tidningarna kan inte vara i samma område. Deltidsstudier I princip är programmet öppet för deltidsstudier, men strukturen av programmet inte är utformad för att rymma deltidsstuderande. tvärvetenskapliga kurser En del av magisterexamen program som erbjuds av fakulteten överlappningen till en viss grad genom att de erbjuder en rad "tvärvetenskapliga" kurser. Till exempel är de centrala discipliner fonologi och syntax lärs ut som en del av både teoretiska lingvistik och engelsk språkvetenskap, och därför tilldelas en HIF-kod i universitetskatalogen. Inte alla av de HIF-kurser, kan emellertid vara lämplig för införlivande i ett givet program. Att ta reda på vilka HIF-kurser accepteras som en del av magisterexamen i engelsk språkvetenskap, vänligen kontakta program personal. Progression Följande kurser är obligatoriska i Termin 1: HIF-3010 Syntax I HIF-3022 Fonologi I. I tillägg studenter krävs för att slutföra en valbar kurs. Följande kurs är obligatorisk i Termin 2: Antingen HIF-3011 Syntax II eller HIF-3021 Fonologi II. Dessutom studenter måste fylla två valbara kurser. Lärandemål Efter avslutad Master of Philosophy i engelsk språkvetenskap eleverna kommer att ha förvärvat följande: Kunskap och förståelse: specialiserad kunskap om en språklig delfält genom arbete med masteruppsats fördjupad kunskap om engelsk lingvistik genom studier av kärnämnen breddade kunskaper i angränsande områden genom valbara kurser en kritisk granskning av teorier och metoder som har underliggande språkforskning Färdigheter: Studenterna kommer att ha uppnått förmåga att orientera sig i språk vetenskaplig litteratur med särskild hänsyn till utvecklingen av teori och metoder, och tidigare forskning färdigheter i problemlösning, analys av språkliga data och presentation av resultaten enligt akademisk standard färdigheter i att kommunicera vetenskapliga innehållet i engelska på en hög nivå Kompetens: Kärnan Målet med programmet är att förbereda studenterna för studier på doktorandnivå. Det kvalificerar även för arbete inom yrken som kräver ingående kunskaper om mänskligt språk och / eller erfarenhet av självständigt projektarbete. Behörighetskrav Antagning till masterprogrammet i engelsk språkvetenskap kräver en kandidatexamen (180 hp) i engelsk språkvetenskap, eller en examen som kombinerar engelska språket och litteraturen, eller motsvarande kompetens. Den sökande bör ha minst tre terminer (minst 80 hp) av koncentrerat arbete i engelsk språkvetenskap och / eller språk. En medelhalt på motsvarande C eller bättre i det norska betygssystemet krävs. De sökande måste bifoga en ansökan essä (Statement of ändamål) skriven på engelska (högst två sidor). Detta bör innehålla beskrivningar av deras motivation för, intresse och förväntningar i samband med sin magisterstudier och idéer för deras examensarbete grader. Mer information om behörighet: Sökande från Norge eller Norden: Ansökningstiden för norska och andra nordiska sökande den 15 april för tillträde till höstterminen Sökande från länder utanför Norden: Ansökningstiden för internationella sökande är 1 December för antagning till höstterminen. Undervisning och bedömning Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier. Utvärdering genomförs i slutet av varje kurs på grundval av en portfölj av studenterna skriftligt arbete. Som en Master student, kommer du att tilldelas en handledare som kommer att följa dina framsteg under dina studier. Den Examensarbete kommer att tilldelas en klass (från A till F); De kurser kommer att graderas på samma skala. För information om undersökningar, Vänligen se de individuella kursbeskrivningarna. Bytesmöjligheter Studenter kan ansöka om utbytesstudier eller fältarbete utomlands enligt avtalen finns samarbete inom stipendieprogram som Erasmus, Nordplus, Barentsplus eller North2North. Kontakta internationell koordinator vid fakulteten för mer information. Jobb prospectives Kärnan Målet med programmet är att förbereda studenterna för studier på doktorandnivå. Det kvalificerar även för arbete inom yrken som kräver ingående kunskaper om mänskligt språk och / eller erfarenhet av självständigt projektarbete, till exempel undervisning, programmering, administration, industri eller media. Tillträde till vidare studier Efter avslutad utbildningsprogrammet kan studenter vara kvalificerad för antagning till en doktorsexamen i lingvistik. [-]

Magisterexamen I Filosofi I Teoretisk Lingvistik

Campusstudier Heltid 2 år January 2017 Norge Tromsø

Programmet är väl lämpad för studenter som vill studera språket i ett jämförande perspektiv. Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Tillvägagångssättet för dessa discipliner bygger på jämförande studier av många språk. [+]

Programmet är väl lämpad för studenter som vill studera språket i ett jämförande perspektiv. Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Tillvägagångssättet för dessa discipliner bygger på jämförande studier av många språk. Den magisterexamen i filosofi i teoretisk lingvistik omfattar studier forskarnivå i teoretisk lingvistik, och skall ses som en förlängning av arbete på kandidatnivå. Programmet lägger särskild tonvikt på de formella aspekterna av grammatik, särskilt syntax och fonologi. Tillvägagångssättet för dessa discipliner bygger på jämförande studier av många språk. Studenterna kommer att utveckla insikt i strukturen av språket, jämförande aspekter av språkforskning, social och geografisk variation, den historiska utvecklingen av språk och språkinlärning. På avancerad nivå, kommer eleverna att utveckla speciella intressen baserat på deras kurser och kommer att skriva antingen en masteruppsats eller två artikel längd papper. Programmet består av följande komponenter: 60 hp av kurser och 60 högskolepoäng för antingen (1) en avhandling eller (2) två artiklar. De två valbara tio poängskurser kan komma från någon 3000-nivå kurs i språk eller lingvistik erbjuds av grupperna för engelska och allmän språkvetenskap. Genom ansökan, kan andra kurser accepteras (t.ex. kurser i filosofi, psykologi, matematik, och så vidare). Examensarbete Graden omfattar 60 högskolepoäng som måste tjänas antingen (i) genom att skriva en masteruppsats (60 hp) eller (ii) genom att skriva två dokument (30 hp vardera). Detta arbete sker normalt individuellt, men kan vara en del av ett större forskningsprojekt som bedrivs vid fakulteten, särskilt projekt som genomförs vid Centrum för avancerade studier i teoretisk lingvistik (Castl). Ämnena för detta arbete kommer att väljas i samråd med en av den akademiska personalen, som kommer att fungera som handledare. De väljer att skriva två uppsatser, måste skriva en av dem i kärnan discipliner fonologi eller syntax. De två tidningarna kan inte vara i samma område. tvärvetenskapliga kurser En del av magisterexamen program som erbjuds av fakulteten överlappningen till en viss grad genom att de erbjuder en rad "tvärvetenskapliga" kurser. Till exempel är de centrala discipliner fonologi och syntax lärs ut som en del av både teoretiska lingvistik och engelsk språkvetenskap, och därför tilldelas en HIF-kod i universitetskatalogen. Inte alla av de HIF-kurser, kan emellertid vara lämplig för införlivande i ett givet program. Att ta reda på vilka HIF-kurser accepteras som en del av magisterexamen i teoretisk lingvistik, kontakta program personal. Progression Följande kurser är obligatoriska i Termin 1: HIF-3010 Syntax I HIF-3022 Fonologi I. I tillägg studenter krävs för att slutföra en valbar kurs. Följande kurser är obligatoriska i Termin 2: HIF-3011 Syntax II, och HIF-3021 Fonologi II. Dessutom studenter krävs för att slutföra en valbar kurs. Valbara kurser kan väljas från listan över kurser grupperna för engelska, finska, franska, lingvistik, tyska, skandinaviska, ryska och samiska. Observera att valbara kurser måste vara inriktade på teorin om språket snarare än att lära praktisk språk. Det är också möjligt att läsa kurser som erbjuds av andra fakulteter så länge som deras relevans till den grad kan dokumenteras. Lärandemål Efter avslutad Masterprogrammet i teoretisk lingvistik studenterna kommer att ha förvärvat följande: Kunskap och förståelse: specialiserad kunskap om en språklig delfält genom arbete med masteruppsats fördjupad kunskap om teoretiska lingvistik genom studier av kärnämnen breddade kunskaper i angränsande områden genom valbara kurser en kritisk granskning av teorier och metoder som har underliggande språkforskning Färdigheter: Studenterna kommer att ha uppnått förmågan att orientera sig i språk vetenskaplig litteratur med särskild hänsyn till utvecklingen av teori och metoder, och tidigare forskning färdigheter i problemlösning, analys av språkliga data och presentation av resultaten enligt akademisk standard färdigheter i att kommunicera vetenskapligt innehåll på en hög nivå Kompetens: Kärnan Målet med programmet är att förbereda studenterna för studier på doktorandnivå. Det kvalificerar även för arbete inom yrken som kräver ingående kunskaper om mänskligt språk och / eller erfarenhet av självständigt projektarbete. Behörighetskrav Antagning till masterprogrammet i Teoretisk lingvistik kräver en kandidatexamen (180 hp) på ett språk eller språkvetenskap, eller en examen som kombinerar språkvetenskap och litteratur, eller motsvarande kompetens. Den sökande bör ha minst tre terminer (minst 80 hp) koncentrerat arbete i lingvistik och / eller språk. En medelhalt på motsvarande C eller bättre i det norska betygssystemet krävs. De sökande måste bifoga en ansökan essä (Statement of ändamål) skriven på engelska (högst två sidor). Detta bör innehålla beskrivningar av deras motivation för, intresse och förväntningar i samband med sin magisterstudier och idéer för deras examensarbete grader. Mer information om behörighet: Sökande från Norge eller Norden: Ansökningstiden för norska och andra nordiska sökande den 15 april för tillträde till höstterminen Sökande från länder utanför Norden: Ansökningstiden för internationella sökande är 1 December för antagning till höstterminen. Sökande från de nordiska länderna (Finland, Island, Norge, Sverige och Danemark) med gymnasieutbildning från dessa länder måste gälla som vanliga sökande. Utländska icke nordiska sökande med giltigt uppehållstillstånd i Norge och bevis på norska språkkunskaper måste gälla som vanliga sökande. Norska medborgare med gymnasieutbildning från en icke-nordiskt land måste gälla internationella sökande. Undervisning och bedömning Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier. Utvärdering genomförs i slutet av varje kurs på grundval av en portfölj av studenterna skriftligt arbete. Som en Master student, kommer du att tilldelas en handledare som kommer att följa dina framsteg under dina studier. Den Examensarbete kommer att tilldelas en klass (från A till F); De kurser kommer att graderas på samma skala. För information om undersökningar, se de enskilda kursbeskrivningarna. Bytesmöjligheter Studenter kan ansöka om utbytesstudier eller fältarbete utomlands enligt avtalen finns samarbete inom stipendieprogram som Erasmus, Nordplus, Barentsplus eller North2North. Kontakta internationell koordinator vid fakulteten för mer information. Jobb prospectives Kärnan Målet med programmet är att förbereda studenterna för studier på doktorandnivå. Det kvalificerar även för arbete inom yrken som kräver ingående kunskaper om mänskligt språk och / eller erfarenhet av självständigt projektarbete, till exempel undervisning, programmering, administration, industri eller media. Tillträde till vidare studier Efter avslutad utbildningsprogrammet kan studenter vara kvalificerad för antagning till en doktorsexamen i lingvistik. [-]

Magister I Inhemska Studier

Campusstudier Heltid 2 år August 2017 Norge Tromsø

Fakulteten för humaniora, samhällsvetenskap och utbildning, i samarbete med Centrum för samiska studier, erbjuder en tvåårig heltid Masterprogram i Indigenous Studies (MIS). Programmet är tvärvetenskapligt och utnyttjar den kompetens som ackumulerats i flera institutioner vid fakulteten. Den tematiska inriktningen av masterprogrammet är framväxten av den internationella inhemska rörelsen, de historiska erfarenheter och ... [+]

Master i Indigenous Studies Fakulteten för humaniora, samhällsvetenskap och utbildning, i samarbete med Centrum för samiska studier, erbjuder en tvåårig heltid Masterprogram i Indigenous Studies (MIS). Programmet är tvärvetenskapligt och utnyttjar den kompetens som ackumulerats i flera institutioner vid fakulteten. Den tematiska inriktningen av masterprogrammet är framväxten av den internationella inhemska rörelsen, de historiska erfarenheter och nutida sammanhang som urfolk upplever över hela världen. Under de två åren av studier, kommer eleverna att ta kurser om 120 poäng (120 hp). En 10-poängskurs kan väljas från andra kurser som erbjuds av universitetet. Detta valbar kurs måste godkännas av Academic Coordinator och bör baseras på de intressen som den enskilde studenten som en förberedelse för examensarbete. De återstående kurser är obligatoriska. De är utformade för att ge en bred bas, från vilken den enskilde studenten kan välja en relevant ämne för examensarbete. Examensarbetet handleds av lärare från de samverkande enheter på UIT Arktiska universitet Norge och ämnen väljs i samarbete med de utsedda rådgivare. Det är brukligt att genomföra datainsamling för magisteruppsats i slutet av det andra halvåret. Lärandemål Varje program på UIT Arktiska universitet Norge har satt upp mål för kunskap, analytisk förståelse och färdigheter och kompetenser som eleverna borde ha nått i slutet av sina studier. Behörighetskrav Antagning till masterprogrammet i Indigenous Studies kräver en kandidatexamen (180 hp), eller motsvarande kompetens inom samhällsvetenskap och sociala tillämpning av lag och humaniora. En särskilt intresse för ursprungsfrågor är en förutsättning. De sökande måste bifoga en redogörelse för syftet skrivna på engelska (högst två sidor). Detta bör omfatta en beskrivning av deras motivation för, intresse för och förväntningar på den magisterstudier. Dokumenterad erfarenhet från arbetet med ursprungsbefolkningar och / eller studier kommer att vara en fördel. Sökande från andra universitet än universitetet i Tromsø bör bifoga en kort beskrivning av alla relevanta kurser som nämns i applikationer och certifikat. Programmet syftar till att rekrytera samiska, nordiska och internationella studenter. En blandad grupp studenter kommer att stärka de komparativa aspekterna av programmet, och kommer att bidra till den internationella nätverksbyggande. Upptagande av studenter från olika länder och regioner kommer att betonas i syfte att säkerställa en varierad studentgrupp. Etnisk bakgrund kommer också att vara relevant i detta avseende. Undervisning och bedömning Organisationen av undervisningen kommer att bero på karaktären och innehållet i varje kurs. Den typ av undersökning anges i varje modul. Mer information om undervisning och examination finns i beskrivningen av varje enskild kurs. Seminarier i metodik och avhandlingen skriver kör parallellt med andra kurser i hela studierna. Kursen i metodiken knyter ihop de olika kurser och disciplinära metoder. Detta utgör grunden både för utvecklingen av elevernas individuella forskningsdesign och för integration av inhemska perspektiv i forskningen. Alla elever kommer att utses en akademisk handledare under det andra halvåret. Tillsynen ska ges både genom seminarier och individuell handledning. Undervisningsspråk Engelska. Jobb prospectives Med en magisterexamen i Indigenous Studies, eleverna är kvalificerade för arbete inom: undervisning och utbildning, främjande och genomförande av inhemska frågor internationellt, det civila samhällets organisationer, regeringen och den offentliga sektorn, projektledning, forskning och studier inom inhemska frågor. [-]

Magister I Turismvetenskap

Campusstudier Heltid 2 år August 2017 Norge Alta

Befälhavaren på turismstudier program är utformat för att förbereda studenterna för karriär post eller positioner i kommersiella, offentliga eller ideella organisationer som tillhandahåller tjänster besökare på lokal, nationell eller internationell nivå. Godkända sökande kommer under den tvååriga programmet har fått lämpliga kunskaper på turismen som en industri och som samhällsfenomen, inblick i skärningspunkten mellan produktion, marknadsföring och ... [+]

Master of Turismvetenskap Befälhavaren på turismstudier program är utformat för att förbereda studenterna för karriär post eller positioner i kommersiella, offentliga eller ideella organisationer som tillhandahåller tjänster besökare på lokal, nationell eller internationell nivå. Godkända sökande kommer under den tvååriga programmet har fått lämpliga kunskaper på turismen som en industri och som samhällsfenomen, inblick i skärningspunkten mellan produktion, marknadsföring och konsumtion, samt samhället, kultur och natur. Programmet betonar särskilt hur natur och kultur kan användas av en ansvarsfull bransch. Den bygger på teorier om marknadsföring, event management, sociologi, geografi och antropologi. Programmet fokuserar också på genusperspektiv och jämställdhet. Godkända sökande kommer under den tvååriga programmet har fått lämpliga kunskaper på turismen som en industri och som samhällsfenomen, inblick i skärningspunkten mellan produktion, marknadsföring och konsumtion, samt samhället, kultur och natur. Programmet betonar särskilt hur natur och kultur kan användas av en ansvarsfull bransch. Den bygger på teorier om marknadsföring, event management, sociologi, geografi och antropologi. Programmet fokuserar också på genusperspektiv och jämställdhet. Programmet ger en vetenskaplig förståelse av resor och turism, som skall genomföras i ett examensarbete. Det betonar också forskningsetik och utveckling av analytiska, kritiskt tänkande. Programstruktur Filosofi of Social Science Turist Teori Heritage turism Turism Konsumtion och praktik Natur Turism Based Evenemangsledning Resor & Turism Marknadsföring Forskningsmetoder Examensarbete Lärandemål Kunskap: fördjupad kunskap om turism specialiserad kunskap om turism konsumtion och praktik, resor och turism marknadsföring och event management specialiserad kunskap om kulturarvet turism specialiserad kunskap om naturturism ingående kunskap om vetenskapliga perspektiv och metoder inom området för turism Färdigheter: analysera befintliga teorier och metoder inom området för turism arbeta självständigt med praktiska och teoretiska lösningar på problem som är relevanta för turismen genomföra ett begränsat forskningsarbete under handledning och i enlighet med tillämpliga etiska normer kritiskt analysera informationskällor och använda dessa för att strukturera och formulera resonemanget självständigt genomföra turismforskning Allmän kompetens: analysera turismen i kritiska och etiska sätt tillämpa kunskap om turism i nya projekt kommunicera reflexiv tänkande på turismens utveckling bidra till innovation och innovationsprocesser inom turismen bedöma en hållbar utveckling av turismen Behörighetskrav De sökande måste ha en Bachelor`s examen inom turism, samhällsvetenskap eller humaniora som inkluderar minst 80 poäng som anses vara relevanta för den här studien. Sista ansökningsdag är 15 april för norska sökande. För internationella sökande tidsfristen är 1 december. De sökande måste ha en Bachelor`s examen inom turism, samhällsvetenskap eller humaniora som inkluderar minst 80 poäng som anses vara relevanta för den här studien. Alla sökande måste dokumentera en lägst betyget C från grundexamen. Icke-EU-sökande måste ha en högre utbildning Entré Kvalificering från sina hemländer och certifierade språkkrav på engelska. En lista över de krav på högskole Entré Kvalificering i Norge finns på webbplatsen för den norska myndigheten för kvalitetssäkring inom utbildning (NOKUT). För språkkrav hänvisar vi till NOKUT`s GSU-listan. För studenter från icke engelsktalande länder, är ett engelskt språktest brukar också krävas. Undervisning och bedömning Forskningsbaserad undervisning sker i seminarier med föreläsningar och åtaganden från kandidaterna i form av grupparbete, diskussioner och presentationer. Kandidaterna är utbildade i statistiska beräkningar. Vissa ämnen kan ske i samarbete med andra institutioner. Innan kandidaterna får sitta för testet, måste alla nödvändiga arbetet godkännas. Om det arbete som behövs inte har godkänts, får den sökande inte sitta för regelbunden examen förrän han / hon har passerat en separat skriftlig tentamen. Kandidater utses en handledare till avhandlingen efter att ha lagt den obligatoriska förslaget. Scandinavian talande kandidater får använda första språket i slut bedömningarna. Undervisningsspråk Engelska Jobb prospectives Studien ligger till grund för en rad arbetsområden: Utveckling av hållbar turism och äventyr produkter Marknadsföring och kommunikation av turism och äventyr produkter Etablering av kulturbaserade och naturbaserade företag Resor Livets organisationsenhet (norska Hospitality, Innovasjon Norge, etc.) Internationella organisationer (NGO) Offentliga angelägenheter och regelverk för turism Konsult arbetar för turistnäringen Utredning Work Forskning och utveckling undervisning Tillgång till fortsatta studier Studien lägger grunden för forskarstudier. [-]

Master Of Philosophy I Visuella Kulturstudier

Campusstudier Heltid 2 år January 2017 Norge Tromsø

Är du intresserad av mänsklig kultur och hur man använder videokameran i samhällsvetenskaplig forskning? Vid Visual Cultural Studies du ges möjlighet att studera etnografiska forskningsmetoder, antropologisk teori och etnografiskt filmskapande i en internationell miljö, som kulminerade med produktionen av din egen film och skriftlig avhandling. [+]

Är du intresserad av mänsklig kultur och hur man använder videokameran i samhällsvetenskaplig forskning? På Visuella Cultural Studies du får möjlighet att studera etnografiska forskningsmetoder, antropologisk teori och etnografiskt filmskapande i en internationell miljö, som kulminerade med produktionen av din egen film och skriftlig avhandling. Institutionen för arkeologi och socialantropologi erbjuder en tvåårig heltid masterprogrammet i Visual Cultural Studies (VCS). Syftet med detta program är att lära eleverna hur man producerar kunskap om människors liv och kulturer genom en undersökning av deras vardag som bygger på användning av kvalitativa samhällsvetenskapliga forskningsmetoder och etnografisk film. Programmet kombinerar föreläsningar i akademisk teori och metod, film och praktisk undervisning i camera, ljudinspelning och redigering. Studenterna på masterprogrammet följer en uppsättning kurser de två första terminerna innan de reser på fältarbete. Baserat på denna fältarbete, skriver studenterna en masteruppsats och göra en etnografisk film. För en fullständig uppsättning av programmet hänvisas till programstrukturen nedan. Filmerna produceras vid VCS är väl kända för sin kvalitet. Varje år flera filmer ut för internationell dokumentär och etnografiska filmfestivaler. Originaliteten i programmet har lett till en särskild utbildningspris från uit, Arktiska universitetet i Norge och en ytterligare tilldelning för utbildningens kvalitet från undervisningsministeriet. Lärandemål Efter avslutad framgångsrikt programmet förväntas studenten ha förvärvat följande lärandemål. Kunskap kandidaten har kunskap om utvecklingen av den sociala vetenskapliga tradition i allmänhet och fördjupade kunskaper om teoretiska perspektiv inom området visuell antropologi speciellt. har ingående kunskap om regionen och / eller område där hans / hennes rätta examensarbete sker och gedigen kunskap om framkanten av hans / hennes Mästare project¿s tema. har ingående kunskap om etnografisk forskningsmetodik och de olika stegen i en forskningsprocess som innebär användning av videokameran. kan tillämpa de förvärvade metoder och teoretiska perspektiv i beskrivningen och analyser av nya områden inom den akademiska området visuell antropologi. kan reflektera kritiskt på användningen av olika filmiska språk och narrativa strukturer som `sätt knowing¿ i specifika historiska och samhälleliga sammanhang. har teknisk kunskap om hur man ska hantera och använda inspelning och redigering utrustning för video. Förmåga kandidaten kan på ett systematiskt sätt hantera, bearbeta och analysera kritiskt material från olika källor och använda dem för att strukturera och formulera en skriftlig vetenskaplig argument. Kan fånga berättande begrepps sina fält partner med hjälp av video och skapa begripliga berättarstrategier med en framtida publik i åtanke. kan visa hur film och text ömsesidigt informera, inspirera och motsäger varandra, och kritiskt utvärdera rollen av filmen i skapandet av samhällsvetenskaplig kunskap. kan under handledning genomföra en oberoende forskningsprojekt som använder sig av deltagande observation och audiovisuella verktyg med gällande normer för forskningsetik. kan använda sig av video som ett verktyg i förvärv och spridning av samhällsvetenskaplig kunskap. Allmänna kompetenser kandidaten kan identifiera, analysera och diskutera olika teoretiska och metodologiska ansatser till sin egen empiriska materialet och tillämpa den i beskrivningen och analys av andra sociokulturella fenomen. behärskar språk och terminologi av visuell sociokulturell forskning och kan kommunicera med kollegor, partner och offentliga publik, de metodologiska / analytiska metoder som används in- och de slutliga resultaten av- hans / hennes eget arbete. kan bygga upp ansvar gentemot partners inom området och därmed en djup medvetenhet om etik och möjligheter för egenmakt forskning och spridning. kan bidra till nytänkande och innovationsprocesser baserade på en undersökning av möjliga potentialer visuella och analysverktyg. är på ett självständigt sätt kunna tillämpa audiovisuella verktyg kreativt och kritiskt för att öka / klargöra sina berättelse berättelser inom ramen samhällsvetenskap. Behörighetskrav Antagning till masterprogrammet i Visual Cultural Studies kräver en kandidatexamen (180 hp) eller motsvarande kompetens inom samhällsvetenskap eller ett närliggande område inom humaniora. En medelhalt på motsvarande C eller bättre i det norska betygssystemet krävs. De sökande måste bifoga en ansökan uppsats skriven på engelska (högst två sidor). Detta bör omfatta beskrivningar av deras motivation för, intresset och förväntningarna rörande sin magisterstudier och idéer för deras Master`s examensarbete. Sökande från Norge eller Norden: Ansökningstiden för norska och andra nordiska sökande den 15 april för tillträde till höstterminen Sökande från länder utanför Norden: Ansökningstiden för internationella sökande är 1 December för antagning till höstterminen. Ansökan online, studera kod 2038 Undervisning och bedömning Programmet är organiserat som en kontinuerlig deltagande läroprocess: föreläsningar, filmvisningar, skriv- och inspelningsuppgifter, och seminarier utgör den unika kumulativa inlärningsprocessen av de två års studier. Eleverna uppmuntras att samarbeta med varandra för att utveckla kompetens och förståelse under hela studien. I programmet ingår olika typer av undersökningar och kurser krav, såsom essäer, forskningsrapporter och filmpresentationer. Observera att vissa kurser har kurser krav. Endast studenter vars kurser krav har godkänts kommer att tillåtas att sitta undersökningen. Undervisning och bedömningsmetoder beskrivs i kursplanen för respektive kurs. Denna magisterexamen är ett intensivt program. Alla kurser är obligatoriska och kräver ett aktivt deltagande från studenterna. Bytesmöjligheter Eleverna har möjlighet att utföra sitt fältarbete utomlands. Jobb prospectives VCS examen kan öppna dörrar till en mängd olika nationella och internationella befattningar inom social forskning, television och filmproduktion, administration, kommunikation, museer, utbildnings- och ungdomsprogram, etc. Studera i en sådan internationell miljö utvecklar kompetens i interkulturell kommunikation samt värdefulla tillgångar till ett antal karriärmöjligheter. Tillträde till vidare studier Efter avslutad utbildningsprogrammet kan studenter vara kvalificerad för antagning till en forskarutbildning i ett antal akademiska områden på UIT, Arktiska universitetet i Norge eller någon annanstans. [-]

MSc

Civilingenjör I Datavetenskap

Campusstudier Heltid 2 år August 2017 Norge Tromsø

Datavetenskap omger oss överallt i vardagen, till exempel internet och mobiltelefoner. Programmet är mycket praktiskt och experimentellt, där studenterna lär sig att designa, utveckla och programmera avancerade datasystem. All undervisning kommer att hållas på engelska, och programmet har studenter från hela världen. [+]

Programmet omfattar både den teoretiska grunden och de experimentella metoder inom datavetenskap. Kurser på högre nivå är direkt anslutna till forskningen inom institutionen. Detta innebär en möjlighet för betydande kunskap inom de områden som omfattas. Programmet består av fyra obligatoriska kurser i datavetenskap, sammanlagt 40 högskolepoäng, och 20 hp av valbara kurser. De valbara kurserna kan vara inom ämnen som ekonomi, management, psykologi och företagande. Programmet avslutas med ett examensarbete på 60 högskolepoäng. Examensarbetet kan också göras i samarbete med en extern IT-bolag. Lärandemål För varje program på Uit finns uppsatta mål för kunskap, analytisk förståelse, kunskap och kompetens som en student skulle ha nått fram till slutet av studierna. Kunskap - Kandidaten kommer ... Ha en bred solid grund i datavetenskap Har betydande djup förståelse av ett markerat område av specialisering Ha en djup förståelse för toppmodern distribuerade och parallella mjukvaruarkitekturer Ha en gedigen förståelse för systemet och applikationsutveckling relevant för den valda specialitet Färdigheter - Kandidaten kommer ... Arbeta självständigt på ett betydande icke-trivialt problem under en längre tidsperiod Analysera ett problem och planera hur man arbetar mot en lösning Planera, organisera och utföra det arbete som krävs för att lösa problemet. Anpassa sig till förändringar och begränsningar. Demonstrera genomförbarhet lösningen genom att genomföra viktiga delar Samla in och analysera relevanta mätetal som kännetecknar problemet och lösningen Skriv en väl strukturerad och tydligt formulerade rapport som beskriver examensarbetet och reflektera över dess resultat Allmän behörighet - Kandidaten kommer ... Har ett intresse för den fortsatta utvecklingen av datavetenskap som ett dynamiskt fält under påverkan av framsteg inom disciplinen, förändringar i teknik, och på tillämpningsområden, affärsmodeller, och företag. Kommunicera effektivt, muntligt och skriftligt, inom området, och med allmänheten samt experter inom andra områden Fortsätta livslångt lärande och utveckling Var medveten om relevanta sociala och etiska frågor och tillämpa denna medvetenhet till yrkesetiken Behörighetskrav Antagning till Master`s programmet i datavetenskap kräver en Bachelor`s examen (180 hp) i datavetenskap eller motsvarande kompetens. Mer information om behörighetskrav: Grundläggande behörighet - Mästare Dessutom inriktning mot datavetenskap värt motsvarande minst 80 högskolepoäng krävs. Goda kunskaper i programmering, (helst i C, Python) på systemnivå, och kunskaper om operativsystem är starkt krävs. Studenterna förväntas ha kunskaper motsvarande förutsättningar kurserna i utbildningen bygger på. Sökande från Norge eller Norden: Sista ansökningsdag för norska och andra nordiska sökande är 15 april för antagning till höstterminen Sökande från utanför Norden: Sista ansökningsdag självfinansiering och kvotschema sökande är 1 December för tillträde till höstterminen. Online ansökan, studiekoden 2017. Sökande från länder utanför Norden ska bifoga en översikt på sina praktiska kunskaper i programmering och vilka stora implementeringsprojekt som de har varit inblandade i. De sökande bör ge exempel (se webbadresser) av sådana projekt och deras eget bidrag (programmeringsdelen) till dessa projekt. [-]

Master Of Science - Elektroteknik

Campusstudier Heltid 4 terminer January 2017 Norge Narvik

Masterprogrammet i elektroteknik är lämplig för studenter med intresse av elektriska kraftsystem och elektriska energikällor, kraftelektronik och elektriska motordrifter, och elektroteknik är ett snabbt växande område med en hel del karriärmöjligheter. [+]

Den masterprogrammet i elektroteknik är lämplig för studenter med intresse av elektriska kraftsystem och elektriska energikällor, kraftelektronik och elektriska drivsystem och elektroteknik är ett snabbt växande område med en hel del karriärmöjligheter. elektroteknik deais om tillämpad elteknik. Det är en komplex och dynamisk disciplin som sträcker sig från mikroelektronik genom elektromagnetism till hög effekt teknik, från utveckling av morgondagens informationsteknik till automatisering och instrumentering av komplexa industriella processer. Elektronikingenjörer har i decennier revolutionerat vår vardag. Begreppet "high tech" bygger till stor del på innovationer i fieldelectrical teknik. Inom området för denna disciplin, har du möjlighet att lära sig att behärska en rad olika färdigheter. Förnybar energi Stabilitet och tillförlitlighet i kraftsystem Drift, kontroll och ekonomi i kraftsystem Kraftelektronik och elmotordrifter reglerteori Masterprogrammet ger dig en gedigen förståelse för områden som datateknik, signalbehandling, reglerteknik, kraftelektronik, mikroprocessorteknik och programmering, mekatronik och elmotordrifter och elektromagnetism. Du kommer också att arbeta i det praktiska, industrirelaterade projekt, vilket ger ytterligare en möjlighet för akademiska studier. Både projekt och examensarbete utförs vanligen i samarbete med företag. Detta ger dig en unik möjlighet att komma i kontakt med en eventuell framtida arbetsgivare. Lärandemål Under master utbildningen i elektroteknik bör skaffa tillräckliga kunskaper om elkraftsystem och förnybara energikällor, reglerteknik, kraftelektronik och elmotordrifter, bland andra ämnen. De bör kunna utforma, bygga och driva avancerade och innovativa elektriska system med ett brett spektrum av applikationer. Behörighetskrav En relevant grundutbildning kandidatcivilingenjörsprogrammet med minst 30 hp matematiska / statistik ämnen. Undervisning och bedömning Undervisning och lärande metoder De flesta kurserna är baserade på föreläsningar, självstudier och övningar, enskilt eller i grupp. Övningar kan vara antingen frivilligt eller obligatoriskt. Det finns flera laborationer som ingår i projekt. Hänvisas till individuella kursbeskrivningar för ytterligare information. Till viss del finns det också obligatoriska projekt som ska göras. Dessa genomförs av grupper av studenter som arbetar ut en slutlig projektrapport som skall presenteras för en lärare, en examinator eller studiekamrater. Ämnen för ett sådant projekt kan grunda sig på laboratorieförsök, relevanta affärsfrågor eller liknande. Vissa kurser är helt baserad på projekt med viss vägledning från lärare. Den slutliga examensarbete kan utföras i nära samarbete med relevanta industripartners och / eller på grundval av befintliga FoU-projekt. Studenten arbete sker normalt individuellt. Under arbetsperioden kommer det att finnas presentationer och delmålsstatusmöten. Form av bedömning Under hela programmet, är olika former av utvärdering används för olika ämnen, beroende på preferenser lärarna. I de flesta fall en skriftlig examen ger huvud utvärderingen. Förutom de skriftliga proven, obligatoriska uppgifter eller projekt (enskilt eller i grupp) ofta kommer att ingå i den slutliga utvärderingen. bedömning portfölj används för vissa ämnen, medan andra utvärderas på grundval av slutrapporten och kanske också en presentation. Examensarbetet är enbart utvärderas på grundval av en skriftlig slutrapport. Mer information om de olika kurserna återfinns i kursbeskrivningarna. Bytesmöjligheter Det är möjligt att studera delar av masterprogrammet vid andra universitet. En individuell plan skall i detta fall ske i enlighet med programmet ledare. Jobb prospectives Du kan arbeta i utveckling, konstruktion, forskning och projektledning inom elektronik, automation, telekommunikation, övervakning miljö, datateknik, el- och instrumentering. Arbetsgivare är ofta i processindustrin och energisektorn. Tillträde till vidare studier Doktorander utföra sitt forskningsarbete i forskargruppen elektromekaniska system. Programmet kvalificerar eleverna att ta en doktorsexamen, och campus Narvik kan erbjuda en sådan utbildning i samarbete med andra universitet i Norge och Sverige. [-]

Master Of Science - Industriell

Campusstudier Heltid 4 terminer January 2017 Norge Narvik

En civilingenjörsexamen i industriell ekonomi kommer att ge eleverna de kunskaper och förmåga att använda lämpliga metoder, färdigheter och verktyg för att identifiera, formulera, analysera och lösa industriella tekniska problem. [+]

Industriteknik är på väg att se "helheten" när man har att göra med komplexa processer och system. Fältet fokuserar på att analysera de många ¿wheels¿ som måste arbeta tillsammans, så att en organisation kan fungera på det mest effektiva och lönsamma sättet. Som student får du inblick i olika metoder, tekniker och verktyg som du kan tillkomma för att förbättra organisationens resultat. Förmågan du får genom denna studie gör dig särskilt väl lämpad för en chefsposition. En Civilingenjörsexamen i industriell kommer att ge eleverna de kunskaper och förmåga att använda lämpliga metoder, färdigheter och verktyg för att identifiera, formulera, analysera och lösa industriella tekniska problem. Med normal utveckling, kommer en student att kunna få en magisterexamen efter två år, motsvarande 120 hp. Om studenten vill kombinera masterstudie med arbete i ett externt företag, är det möjligt att utvidga programmet till tre eller fyra år. Ett skräddarsytt utbildningsplanen kommer då att föreslås. Efter avslutad utbildningen kommer studenterna att ha en solid grund för att ange en rad olika positioner på global bas. De typiska positionerna är befälet, projektledare, utvecklare, konsulter, chefer och forskare. Många av våra tidigare studenter håller ledande eller ledande forsknings positioner i offentliga organisationer eller privata företag. Lärandemål Kunskap (K): K1: Har avancerade kunskaper inom det akademiska området matematik, fysik och teknik, och specialiserade och uppdaterad kunskap inom området industriell teknik. K2: Har goda kunskaper om olika teorier och metoder som förbättrar industriföretag prestanda ur ett helhetsperspektiv. K3: Kan tillämpa kunskap om olika industriprocesser särskilt i samband med tillverkning och relevant teknik, koncept och system såsom robotik, CAD / CAM, CIM, virtuell tillverkning, tillverkning logistik, supply chain management, operationsanalys, kvalitetsstyrning och förbättring (Lean Six Sigma), projektledning samt ny utveckling inom den akademiska området industriell teknik. K4: Kan analysera akademiska problem som grundar sig på historia, traditioner, särskiljningsförmåga och plats i samhället av den akademiska området industriell teknik. Färdigheter (S): S1: Kan analysera och hantera kritiskt med olika informationskällor och använda dem för att strukturera och formulera vetenskapliga argument. S2: Kan analysera befintliga teorier och tolkningar inom området industriell teknik och arbeta systematiskt och självständigt på praktiska och teoretiska problem. S3: Kan använda relevanta metoder i industriell att utföra forskning och utveckling på ett oberoende sätt. S4: Kan göra en oberoende, begränsad forskning eller utvecklingsprojekt inom området industriell teknik under övervakning och i enlighet med gällande normer för forskningsetik. Allmän behörighet (GC): GC1: Kan analysera relevant akademisk, professionell och forskningsetiska problem. GC2: Kan tillämpa de kunskaper och färdigheter inom industriteknik i nya områden för att utföra avancerade uppdrag och projekt. GC3: Kan kommunicera om akademiska frågor, analyser och slutsatser inom industriteknik med terminologin i fältet för att kommunicera med både specialister och allmänheten. GC4: Kan bidra till nytänkande och innovationsprocesser med hjälp av kunskap från de metoder och teorier inom industriteknik. Behörighetskrav För att bli antagen till utbildningsprogrammet är en kandidatexamen i maskinteknik, elkraft eller elektronik krävs. Sökande med annan bakgrund kan antas på grundval av en professionell utvärdering. Undervisning och bedömning Undervisning och lärande metoder Utbildningen är uppbyggd med koncentrerade kurser där studenterna arbetar på ett ämne i taget. Detta ger en jämn arbetsbelastning under hela programmet. Programmet är FoU-baserade, och professorerna ofta använder sina egna forskningsresultat i föreläsa. De flesta kurser är baserade på traditionella föreläsningar, teoretiska övningar, laborationer, exkursioner och självstudier. Övningar kan vara antingen frivilligt eller obligatoriskt och förs individuellt eller i grupp. Obligatoriska projektarbeten är också ofta används i samband med de olika ämnena. Projekten utförs i regel av studentteam. Lagen förbereder projektrapporter som presenteras för de professorer, examinatorer och ibland även till andra studenter. Projekten kan vara baserade på laboratorieförsök, affärsidéer eller liknande. Vissa ämnen helt baserad på ett projekt övervakas av den faktiska professor. Den examensarbete kännetecknas av ett ämne av vetenskaplig karaktär och kan utföras i nära samarbete med ett relevant industripartner och / eller baserat på en befintlig FoU-projekt. Arbetet är uppdelat i två faser där den första fasen består normalt av en litteraturstudie för att ge studenterna en starkare teoretisk grund för att utföra fas två. Fas två är den viktigaste delen av avhandlingen och är en dedikerad FoU uppgift där studenterna kommer att få fördjupad kunskap om det valda ämnet. Resultatet av arbetet skall presenteras i form av en vetenskaplig rapport för att dokumentera allt arbete som utförs i samband med avhandlingen. Arbetet utförs normalt individuellt, men i särskilda fall med en grupp av två eller tre studenter. Det kommer att finnas milstolpe status möten och presentationer under arbetsperioden, och det slutliga resultatet presenteras för lärare personal och studiekamrater. Form av bedömning Under hela programmet, är olika former av utvärderingsmetoder som används i samband med de olika ämnena. I de flesta fall individuella skriftliga prov används som den viktigaste formen av ämne betygssättning. Dessutom är obligatoriska projekt (individuellt eller i grupp) som används för att fastställa slutbetyget. Vissa föremål utvärderingar baseras på en portfölj av utförda uppdrag, medan andra är baserade på projektarbeten där betygen bestäms utifrån skriftliga rapporter, ibland följt av muntliga presentationer. Graderingen av det slutliga examensarbetet grundar sig enbart på den skriftliga rapporten med relevanta bilagor. Mer information om utvärderingsmetoden för varje ämne definieras i respektive kursbeskrivning, men graderingen baseras normalt på ECTS-systemet med betygen A, B, C, D, E och F, där F är "inte passerat". Bytesmöjligheter Studenterna har stora möjligheter att ta vissa delar av utbildningen vid andra universitet i utlandet, särskilt i samband med den slutliga examensarbete. Vår högskola har aktiva samarbeten med andra universitet i länder som Kina, Japan, USA, Ungern, Sverige, Tyskland och Spanien. Jobb prospectives Med en M.Sc. examen i industriell, kommer du att ha goda arbetstillfällen som studien utrustar dig med en omfattande kunskap som i hanteringen av tekniska och administrativa utmaningar i tillverkningsindustrin; dvs automation, olja och gas, mekaniska och elektriska, logistik och sjöfart. [-]

Master Of Science - Konstruktion

Campusstudier Heltid 4 terminer January 2017 Norge Narvik

Engineering Design, är design baserad på ingenjörsvetenskap och innehåller kunskap om produktdesign och beräkningsteknik. Huvudingredienserna i Konstruktion Tekniska vetenskapliga computaions / beräkningar och tillämpad matematik som appliceras på problem i samband med konstruktion, geometri och materialvetenskap. Engineering Design ger naturligtvis studenterna en förståelse av design och estetisk design utöver djup förståelse av matematiska och fysikaliska principer och metoder i designprocessen. Vi lägger särskild vikt vid geometri och form, produkt- och designprocesser, hållfasthetsberäkningar och analyser, material, datorbaserad modellering och simulering. [+]

Högskoleingenjör med kunskap inom materialteknik, mekanik och modellering, men även andra kan vara anpassad till masterprogrammet i teknisk design. Särskilt intresse att förstå matematiska och fysikaliska teorier och beskrivningar av exempelvis olika constuction beteenden, design processeses får material beteende vara en fördel för att maximera lärandemål i utbildningen. konstruktionÄr design baserad på ingenjörsvetenskap och innehåller kunskap om produktdesign och beräkningsteknik. Huvudingredienserna i Konstruktion Tekniska vetenskapliga computaions / beräkningar och tillämpad matematik som appliceras på problem i samband med konstruktion, geometri och materialvetenskap. Engineering Design ger naturligtvis studenterna en förståelse av design och estetisk design utöver djup förståelse av matematiska och fysikaliska principer och metoder i designprocessen. Vi lägger särskild vikt vid geometri och form, produkt- och designprocesser, hållfasthetsberäkningar och analyser, material, datorbaserad modellering och simulering. Den viktigaste egenskapen hos en produkt är att den kan tåla de påfrestningar som det är avsett att utsättas för. Till exempel, design och material anpassade för extrem värme eller kyla, tunga laster över lång eller kort tid, och elektriska eller värmestrålning. Ibland friktionen bör vara så stor som möjligt, medan andra gånger det bör vara så liten som möjligt. Flexibla gångjärn (t.ex. plast toppar) bör tåla att öppnas och stängas många gånger utan att gå sönder. Dessutom kan vi ha olika krav och önskemål till exempel att produkten ska vara så lätt som möjligt, så styv som möjligt, så billigt som möjligt eller så ljudisolerade som möjligt, vilket innebär att design och material måste optimeras i enlighet därmed. Denna process kräver noggrann analys och beräkningar specifika processer och tekniker som du lär dig under studieperioden. Bra och lämpliga lösningar på avancerade tekniska vetenskapliga problem kan lösas med hjälp av kunskap i de matematiska och fysikaliska teorier som du arbetar med under studien. Under Naturligtvis finns det också projekt där studenterna design, beräkna, modell, simulera, omforma och skapa prototyper. Med en magisterexamen inom vetenskap, i teknisk design, kommer du att ha en bred teoretisk plattform. Detta kommer att göra dig en oumbärlig resurs för alla företag som är angelägna om att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen. Du lär dig om de systematiska sätt att göra rätt val av material och utformning av olika produkter och strukturer. Kompositmaterial, moderna och avancerade material och strukturer är viktiga inslag i programmet. Dessutom får du lära tillämpad matematik och teorier som används bland annat för att modellera, visualisera, simulera och utföra beräkningar på produkterna och strukturella element. Förutom att utföra design, modellering och visualisering projekt på datorer, vi också använda modellering verkstad och lager produktionsteknik (SLA) eller 3D-skrivare för att skapa en mängd olika fysiska prototyper av produkterna i projekten. Lärandemål Kunskap: har fördjupade kunskaper inom det akademiska området matematik, fysik och teknik och fördjupad insikt i ett begränsat område inom området konstruktion (K1) har ingående kunskaper om olika teorier och metoder inom området för konstruktion (K2) kan tillämpa kunskap till nya områden inom det akademiska området av numeriska och analytiska beräkningar, beräkningar, material, systematisk designprocessen, beräkningsmetoder, konstruktions (K3) kan analysera akademiska problem på grund av historien, traditioner, särskiljningsförmåga och plats i samhället av det akademiska området inom teknik (K4) Färdigheter: kan analysera och hantera kritiskt med olika informationskällor och använda dem för att strukturera och formulera vetenskapliga argument (S1) kan analysera befintliga teorier och tolkningar inom konstruktion och arbeta självständigt på praktiska och teoretiska problem (S2) kan använda relevanta metoder i teknisk design för forskning och vetenskaplig på ett oberoende sätt (S3) kan utföra en oberoende, begränsad forskning eller utvecklingsprojekt under övervakning och i enlighet med gällande normer för forskningsetik (S4) Allmän kompetens: kan analysera relevant akademisk, professionell och forskningsetiska problem (GC1) kan tillämpa de kunskaper och färdigheter inom konstruktion på nya områden för att utföra avancerade uppdrag och projekt (GC2) kan kommunicera omfattande självständigt arbete och mästare språk och terminologi av den akademiska området konstruktion (GC3) kan kommunicera om akademiska frågor, analyser och slutsatser inom konstruktion, både med specialister och allmänheten (GC4) kan bidra till nytänkande och innovationsprocesser (GC5) Behörighetskrav Kandidatexamen i teknisk design med minst 30 högskolepoäng i matematik / statistik. Undervisning och bedömning Undervisning och lärande metoder Programmet omfattar föredrag kurser, samt en hög grad av problembaserad utbildning (dvs. lära by doing), där studenterna tillbringar sin tid arbetar på relevanta projekt under ledning av en högt kvalificerad personal. Projekten handlar om relevanta ämnen inom området konstruktion. Form av bedömning Genom tvåårsmasterprogrammet i teknisk design, är studenterna utvärderas både teoretiska kunskaper och tekniska färdigheter. Utvärderingen baseras på skriftliga eller muntliga prov, förutom skriftliga rapporter och presentation av projektresultat. Programmet syftar till att vara internationella och forskningsbaserade, och studenterna kommer därför förvärva state-of-the-art teknisk kompetens. Bytesmöjligheter Det är möjligt att studera delar av masterprogrammet vid andra universitet. En individuell plan skall i detta fall ske i enlighet med programansvarig. Jobb prospectives Du kan arbeta för alla som är beroende av ständig utveckling av sina produkter, såsom till exempel, tillverkare, konstruktörer eller konsultfirmor inom biltillverkning, rymdteknik, olje gren, båt och mobila lättviktskonstruktioner, hus och bygga detailing, teknisk utrustning eller konsumtionsvaror. Dessutom kan du arbeta i undervisning, forskning och utveckling, eller så kan du vara en kandidat för befattningar inom den offentliga och den privata sektorn. Baserat på tidigare erfarenheter, är konstruktörer extremt eftertraktade och enkelt hitta sig intressanta jobb. Tillträde till vidare studier Efter avslutad masterstudie i Konstruktöringenjöring kandidaten har en MSS grad som kvalificera sig för att börja som en doktorand inom relevanta doktors-områden (dvs. maskinteknik, tillämpad matematik, computaional metoder). UIT Campus Narvik har en Ph.D. utbildning inom området tillämpad mathematiccs och beräkningsteknik, där elever från Konstruktöringenjöring är kvalificerade att få en position på, om graderingen är tillräckligt bra (till exempel för godkännande som doktorand), och om det finns lediga platser. [-]

Master Of Science - Satellitteknik

Campusstudier Heltid 4 terminer January 2017 Norge Narvik

Masterprogrammet i Satellite Engineering är tillämplig för studenter med intresse för att lära, utveckla och tillämpa state-of-the-art teknik för rymdrelaterade ändamål. Denna typ av teknik har också stora likheter med teknik för andra extrema miljöer, såsom i arktiska områden och undervattens och studenter med intresse för utveckling av teknik inom dessa områden finns också här programmet som relevant. [+]

Rymdfarkoster har utvecklats till ett ovärderligt verktyg för vårt samhälle genom tillämpningar inom områden som miljö, övervakning, metrologi, kommunikation och navigation. För att utnyttja utrymmet till fullo måste rymdskepp optimalt utformade, konstruerade och utnyttjas, vilket kräver kunskap för flera teknikområden. Den Masterprogrammet i Satellite Engineering gäller för studenter med intresse för att lära, utveckla och tillämpa state-of-the-art teknik för rymdrelaterade ändamål. Denna typ av teknik har också stora likheter med teknik för andra extrema miljöer, såsom i arktiska områden och undervattens och studenter med intresse för utveckling av teknik inom dessa områden finns också här programmet som relevant. Masterprogrammet i Satellite Engineering vid IVT-fakulteten, ger UIT Narvik Campus en unik utbildning i Norge, där man som student får lära sig om de mest relevanta teknik för design, konstruktion och utnyttjande av satelliter som från rymden plattformar för olika ändamål. Genom det tvååriga program, viktiga teoretiska förberedelser såsom tillämpad matematik, kommunikation, digitalt system och signalteori, realtidssystem, mikroprocessorteknik, navigation och reglerteknik omfattas, liksom mer specialiserade ämnen på raketdynamik, rymdskepp framdrivning, styrning och kontroll. Genom ett tvärvetenskapligt program, eleverna lära sig relevanta metoder och kompetens inom olika tekniska områden, med en gemensamhet genom dess tillämpning i rymdrelaterade system. Programmet omfattar föredrag kurser, samt en hög grad av problembaserad utbildning (dvs. lära by doing), där studenterna tillbringar sin tid arbetar på relevanta projekt under ledning av en högt kvalificerad personal. Projekt ämnen väljs från nuvarande och framtida nationella och internationella rymdprojekt, som UIT deltar i, liksom pågående interna forskningsprojekt. Därför har flera projekt avslutades i resultat på hög internationell nivå, publicerade i internationella vetenskapliga tidskrifter. Studenterna har också kunnat presentera sina resultat för en internationell publik på vetenskapliga konferenser och workshops. Under de senaste åren har sådana projekt som ingår: Förhållandebestämnings och styrsystem konstruktion för European Student Earth Orbiter (ESEO) och European Student månen Orbiter (ESMO) rymdfarkoster enligt SSETI-projektet (http://www.sseti.net/) initierat av European Space Agency (ESA) . Utveckling av en Aerosol detektor raket nyttolast för insamling av joniserade dammpartiklar under ESPRIT-projektet (http://spirit.ee.psu.edu/spiritiii/home.html) initierades av NASA. Markstation och elförsörjning utveckling i den norska studerande satellitprojekt Ncube en och Ncube 2. Design, implementation och test av alla delsystem (markstations, nätaggregat, datahantering, kontroll, kommunikation och nyttolast) i UiTs egen rymdfarkost HiNCube (http://hincube.hin.no/). Matematisk modellering, synkronisering och samordnad kontroll av små rymdfarkoster i formation, i samarbete med interna doktorander och handledare. Matematisk modellering, styrning och kontroll av obemannade (UAV), i samarbete med interna doktorander och handledare. För att ge en högkvalitativ utbildning med relevans för industrin, är UIT samarbetar med de nationella universiteten i Oslo (UIO), Bergen (UiB), Trondheim (NTNU), samt European Space Agency, Norsk Romsenter och norska centret för rymdrelaterade utbildning (NAROM). UIT har också en policy för att förespråka internationellt samarbete, och flera elever har under de senaste åren utfört (delar av) huvud projektet välkända universitet utomlands. Lärandemål Kunskap: har fördjupade kunskaper inom det akademiska området matematik, fysik och teknik och fördjupad insikt i ett begränsat område inom området för satellitteknik har ingående kunskaper om olika teorier och metoder inom området för satellitteknik kan tillämpa kunskaper i kommunikation, elektronik, reglerteknik och systemteknik för områden inom satellitteknik kan analysera akademiska problem inom satellitteknik på grundval av historien, traditioner, särskiljningsförmåga och plats i samhället av det akademiska området Färdigheter: kan analysera och hantera kritiskt med olika informationskällor och använda dem för att strukturera och formulera vetenskapliga argument kan analysera befintliga teorier och tolkningar inom satellitteknik och arbeta självständigt på praktiska och teoretiska problem kan använda relevanta metoder för forskning och akademiskt arbete på ett oberoende sätt kan utföra en oberoende, begränsad forskning eller utvecklingsprojekt under övervakning och i enlighet med gällande normer för forskningsetik kan utveckla samarbetsförmåga för att arbeta i tvärvetenskapliga projekt och att arbeta i grupp Allmän kompetens: kan analysera relevanta akademiska, professionella och forskningsetiska problem kan tillämpa de kunskaper och färdigheter inom satellitteknik i nya områden för att utföra avancerade uppdrag och projekt kan kommunicera omfattande självständigt arbete och mästare språk och terminologi av den akademiska området för satellitteknik kan kommunicera om akademiska frågor, analyser och slutsatser inom satellitteknik, både med specialister och allmänheten kan bidra till nytänkande och innovationsprocesser Behörighetskrav Att gälla för masterprogrammet i Satellite Engineering, måste du ha en högskoleingenjör, främst inom elektronik eller rymdteknik, men det kan också vara inom närliggande områden såsom reglerteknik, kommunikation, kraftelektronik eller datateknik. Du måste dock ha en tillräcklig bakgrund inom elektronik och kommunikation. Det finns också ett krav på 30 poäng med förberedelser i matematik / statistik, motsvarande de norska Matematik 1, 2 och 3, samt statistik. Undervisning och bedömning Undervisning och lärande metoder Programmet omfattar föredrag kurser, samt en hög grad av problembaserad utbildning (dvs. lära by doing), där studenterna tillbringar sin tid arbetar på relevanta projekt under ledning av en högt kvalificerad personal. Projekt ämnen väljs från nuvarande och framtida nationella och internationella rymdprojekt, som UIT deltar i, liksom pågående interna forskningsprojekt. Under de senaste åren har sådana projekt som ingår: Förhållandebestämnings och styrsystem konstruktion för European Student Earth Orbiter (ESEO) och European Student månen Orbiter (ESMO) rymdfarkoster enligt SSETI-projektet (http://www.sseti.net/) initierat av European Space Agency (ESA) . Utveckling av en Aerosol detektor raket nyttolast för insamling av joniserade dammpartiklar under ESPRIT projekt initierat av NASA. Markstation och elförsörjning utveckling i den norska studerande satellitprojekt Ncube en och Ncube 2. Design, implementation och test av alla delsystem (markstations, nätaggregat, datahantering, kontroll, kommunikation och nyttolast) i UiTs egen rymdfarkost HiNCube (http://www.hincube.com/). Matematisk modellering, synkronisering och samordnad kontroll av små rymdfarkoster i formation, i samarbete med interna doktorander och handledare. Matematisk modellering, styrning och kontroll av obemannade (UAV), i samarbete med interna doktorander och handledare. För att ge en högkvalitativ utbildning med relevans för industrin, är UIT samarbetar med de nationella universiteten i Oslo (UIO), Bergen (UiB), Trondheim (NTNU), samt ESA, Norsk Romsenter och norska centret för Space relaterad utbildning (NAROM). UIT har också en policy för att förespråka internationellt samarbete, och flera elever har under de senaste åren utfört (delar av) huvud projektet välkända universitet utomlands. Form av bedömning Genom det tvååriga masterprogrammet i Satellite Engineering, studenterna utvärderas både teoretiska kunskaper och tekniska färdigheter. Denna utvärdering genomförs baserat på skriftliga eller muntliga prov, förutom skriftliga rapporter och presentation av projektresultat. Programmet syftar till att vara internationella och forskningsbaserade, och studenterna kommer därför förvärva state-of-the-art teknisk kompetens och kunna leverera forskningsresultat på en internationell nivå. Bytesmöjligheter Det är möjligt att studera delar av masterprogrammet vid andra universitet. En individuell plan skall ske i enlighet med programansvarig. Jobb prospectives Framgångsrikt kvalificerade kandidater kan få jobb i en rad norska företag som bidrar tekniska produkter och tjänster inom satellitteknik. Företag som Andøya Rocket Launch Centre (ARS), Tromsø satellitstationen, Kongsberg Spacetec, Kongsberg Defence & Aerospace, Nammo Raufoss och Norspace är bland de intressanta arbetsplatser för våra Masters kandidater. Tillträde till vidare studier Efter examen från masterprogrammet i Satellite Engineering, kan kandidaterna bedriva doktorandstudier vid uit campus Narvik, i samarbete med t.ex. University of Science and Technology i Trondheim eller andra fakulteter vid universitetet i Tromsø inom områden som ingenjörscybernetik, kommunikation eller rymd . [-]

Master Of Science I Internationell Fiskeriförvaltning

Campusstudier Heltid 2 år January 2017 Norge Tromsø

Internationella fiskeri (IFM) program vänder sig till studenter med olika vetenskapliga bakgrunder och nationaliteter. Det är en unik, tvärvetenskaplig masterutbildning som öppnar karriärer inom den privata och offentliga sektorn, samt ytterligare akademiska studier. Hittills har studenter från mer än 30 länder examen från IFM-programmet. [+]

Den Internationella fiskeri (IFM) Programmet vänder sig till studenter med olika vetenskapliga bakgrunder och nationaliteter. Det är en unik, tvärvetenskaplig masterutbildning som öppnar karriärer inom den privata och offentliga sektorn, samt ytterligare akademiska studier. Hittills har studenter från mer än 30 länder examen från IFM-programmet. Programmet betonar kunskap om vetenskaplig teori och metod, och kommer att erbjuda studenterna erfarenhet av användning av dessa. Genom att underlätta reflektion och använda fallstudier från olika delar av världen, kommer programmet att utveckla studenternas förståelse för hur fiske och vattenbruk hanteras. Studenterna kommer att genomföra nio kurser under en period av 1,5 år (totalt 90 hp), innan du skriver masteruppsats (30 hp). Två av de nio kurserna är valfria, med vissa kurser rekommenderas, beroende på tidigare meriter. En typisk avhandling är problemorienterad och omfattar: en litteraturstudie eller granskning, teori, metoder och data som används, resultat och politiska och förvaltningsmässiga konsekvenser. Eleverna kan använda data från sitt ursprungsland, data från en norsk inställning eller andra relevanta uppgifter, allt beroende av godkännande från den utsedda handledare. Varje elev får en lokal handledare och vid behov en extern. Kurserna är utformade för att erbjuda en grundläggande förståelse för fiskeribiologi, teknik, ekonomi och förvaltning. Genom kursen FSK-3005 de olika ämnena binds samman, erbjuder en tvärvetenskaplig syn på ett antal utvalda fisken och fall vattenbruk. Lärandemål För varje program på UIT - Artic University of Norge finns en uppsättning mål för kunskap, analytisk förståelse, färdigheter och kompetens som en student skulle ha nått fram till slutet av studierna. En examen från IFM-programmet bör: ha goda kunskaper om hur fisket utvecklas och fungera som biologiska, ekonomiska och sociala processer, inklusive en ordentlig kunskap om världens fiske och tillhörande ledningssystem har en djup förståelse för hur fiskeriförvaltning kan användas för att uppfylla givna politiska mål i samband med användning av akvatiska resurser, och dessutom ha god kunskap om de biologiska, ekonomiska och sociala egenskaper och konsekvenserna av att använda olika förvaltningsåtgärder ha en förståelse för hur vattenbruk konkurrerar och samarbetar med traditionellt fiske kunna använda sig av vetenskapliga teorier och metoder i samband med ledningsfrågor fisket och vara kvalificerad för att utföra fiske administrativa uppgifter eller fortsatte sina studier mot en akademisk karriär ha god kunskap om forskningsetik och kunna identifiera god vetenskaplig prestation vara en intresserad, kritisk, analytisk och välinformerad professionell inom fiske och vattenbruk Behörighetskrav Antagning till masterprogrammet i internationella fiskeri kräver en kandidatexamen (180 hp) i biologi, ekonomi, samhällsvetenskap, kombinationer av dessa, eller motsvarande kompetens. De sökande måste bifoga en ansökan uppsats skriven på engelska (en sida). Detta bör innehålla beskrivningar av deras motivation, intresse och förväntningar i samband med sin magisterstudier och idéer examen för deras Master`s examensarbete. Sökande från Norge eller Norden sista ansökningsdag för norska och andra nordiska sökande 15 april. Sökande från länder utanför EU-länderna: Sista ansökningsdag är den 1 december. Ansökan online, studera kod 2032. Undervisning och bedömning Undervisning och bedömningsmetoder beskrivs i kursplanen för respektive kurs. Denna magisterexamen är ett intensivt program. De flesta kurser är obligatoriska och kräver ett aktivt deltagande från studenterna. Stor vikt läggs på direkt studentinflytande, i form av litteratursökning och datahämtning, muntliga presentationer, uppsatser, fältarbete, laborationer och datorsalar. Undersökningen formen varierar mellan kurser och omfattar: skriftliga prov, uppsatser, presentationer och laborationsrapporter. Den slutliga granskningen är baserad på examensarbete och en muntlig tentamen. Alla slutprov har en intern och en extern examinator. Betygsskalan är AF, där AE är passerat, och F misslyckades. Bytesmöjligheter Även kurser i IFM utbildningen är öppen för inkommande utbytesstudenter, vi normalt rekommenderar inte att studenter tar andra än de som erbjuds på UIT valbara kurser. Jobb prospectives Framgångsrikt slutförande av programmet tillåter eleverna att examen efter två år. Graden öppnar dörrarna till en mängd olika nationella och internationella befattningar inom fiske och vattenbruk förvaltning, icke-statliga organisationer, internationella organ, näringslivet, liksom i forskning och Skolor. Tillträde till vidare studier Efter avslutad utbildningsprogrammet kan bäst rankade studenterna vara kvalificerad för antagning till en forskarutbildning i ett antal akademiska institutioner. Det bör dock understrykas att IFM-studien är i första hand ett managementorienterat program, som syftar till att ge mer kvalificerade fiske och chefer vattenbruk runt om i världen. [-]

Mastersexamen I Telemedicin Och E-hälsa

Campusstudier Heltid 2 år August 2017 Norge Tromsø

Han tvååriga masterprogrammet i telemedicin och e-hälsa ger en inblick i utformningen, tillämpningen och genomförandet av modern teknik för att den offentliga sjukvården. Masterprogrammet är ett samarbete mellan uit Arktiska universitet Norge och det norska centret för integrerad vård och telemedicin (NST), som är internationellt erkänd för sin expertis inom telemedicin och e-hälsa. Eleverna kommer att få ... [+]

Master of Science i telemedicin och e-hälsa Det tvååriga masterprogrammet i telemedicin och e-hälsa ger en inblick i utformningen, tillämpningen och genomförandet av modern teknik för att den offentliga sjukvården. Masterprogrammet är ett samarbete mellan uit Arktiska universitet Norge och det norska centret för integrerad vård och telemedicin (NST), som är internationellt erkänd för sin expertis inom telemedicin och e-hälsa. Studenterna kommer att ha möjligheter att utveckla professionella samarbete med Centrum (NST). Som en av de mest internationellt kända Telemedicin forskningscentra i världen, den norska Centrum för integrerad vård och Telemedicin erbjuder en stimulerande forsknings- och studiemiljö för studenter i masterprogrammet. Under det första året, måste studeranden att avsluta alla de obligatoriska kurserna. Både de teoretiska och metodologiska aspekter av programmet kommer att täckas. Det andra året fokuserar främst på studentens individuella forskningsprojekt och uppskrivning av examensarbete. Två strömmar erbjuds: Hälsa och teknik Lärandemål För varje program vid UIT Arktiska universitet Norge finns sätts mål för kunskap, analytisk förståelse, färdigheter och kompetenser som en student borde ha nått i slutet av studierna. Kandidaterna ska kunna: Beskriv de viktigaste typerna av telemedicinska applikationer som för närvarande används i det norska hälsosystemet samt identifiera de primära aktörerna; Förstå hur teknik och e-hälsotjänster kan utnyttjas strategiskt för att skapa nya sätt att arbeta tillsammans; Bidra i utformningen, genomförandet och användningen av telemedicin och e-hälsosystem; Främja och införa telemedicin och e-hälsotjänster och program; Identifiera förutsättningar för ett framgångsrikt genomförande av telemedicin och e-hälsotjänster; Applicera telemedicin och e-hälsotjänster inom professionell hälsoarbete; Masterprogrammet kommer också kvalificera studerande för forskarutbildning inom telemedicin och e-hälsa. Studenterna kommer att förvärva: Kunskap och analytisk förståelse för: Design och implementera modern teknik i medicinsk praxis, Konstruera e-hälsoprocesser, system och strategier. Färdigheter och kompetenser: Relatera teoretiska och metodologiska ramverk för telemedicin och e-hälsoprocesser; Utveckla kommunikationsförmåga genom aktivt deltagande i gruppdiskussioner, grupparbete och presentationer; Design och genomföra ett forskningsprojekt som innebär användning av evidensbaserad datainsamling. Behörighetskrav Antagning till Master`s programmet i telemedicin och e-hälsa kräver en Bachelor`s examen (180 hp) eller motsvarande i: Hälsorelaterade yrkesstudier (för "Hälsa" stream såsom medicin, Omvårdnad, och Sjukgymnastik), OR Datavetenskap (för "Teknik" stream. Eleverna måste ha goda kunskaper i kärn datavetenskap ämnen och har goda kunskaper i programmering). Undervisning och bedömning Undervisning och bedömningsmetoder beskrivs i kursplanen för respektive kurs. Undervisning: Undervisningsmetoder består av en kombination av regelbundna och kompakta föreläsningar, där studenterna ska närvara fysiskt på campus och även nätbaserade föreläsningar, övningar och uppgifter. Bedömning: Olika former för bedömning används bland annat gruppredovisningar, projektrapporter, experimentella och laboratorieuppgifter. Det norska betygssystemet tillämpas: AE (pass), med F som misslyckas. Undervisningsspråk Undervisningsspråket och allt kursplan materialet är engelska. Bytesmöjligheter Studera utomlands kan genomföras under det andra året efter de obligatoriska kurserna är avslutade. Jobb prospectives Masterprogrammet i telemedicin och e-hälsa kvalificerar sina studenter till: Främja och införa telemedicin och e-hälsotjänster och program; Delta i utvecklingen av telemedicin och e-hälsa produkter och tjänster; Applicera telemedicin och e-hälsotjänster i professionell vård. Tillgång till fortsatta studier Efter avslutad utbildningsprogrammet, kan eleverna vara kvalificerad för antagning till en forskarutbildning i ett antal akademiska områden vid UIT Arktiska universitet Norge eller någon annanstans. [-]

Videoklipp

Telemedicine and E-health - Master

Tourism

Indigenous Studies - Master

Business Creation and Entrepreneurship - Master

Kontakt

University of Tromsø

Adress, rad 1 9019, Norway
Telefonnummer +47776440009

UIT - Norges Arktiske universitet - Campus Alta

Adress, rad 1 Follumsvei 31
Alta 9510, Norway
Telefonnummer +47 78 45 05 00

UiT - Norges arktiske universitet, campus Narvik

Adress, rad 1 Lodve Langesgate 2
8514, Norway
Telefonnummer +47 77 64 40 00