Johan Cruyff Institute

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Johan Cruyff Institute bildar idrottare, sportchefer och andra yrkesverksamma att vara ledare i Sports Management.

Johan Cruyff Institute är en kraftfull blandning av lärare, personal och partners som delar samma passion för att utbilda nästa generation av ledare i sportbranschen pro idrottare, idrottspartner, organisationer och eleverna själva.

Enligt Johan Cruyff: "Min vision av Sports Management är ganska enkel. Jag tror att människor som brinner för sporten är att idrottsorganisationer bör ta ledningen. " Johan Cruyff Institute vet att passionen för sporten främjar också lärande och utveckling. Hennes elever, från idrottare till idrottschefer och andra yrkesverksamma, har ett gemensamt mål: att bli nästa generation av ledare i Sports Management.

Sättet du sätta denna vision i praktiken bygger på sunt förnuft, pragmatism, intuition och optimism. Utmaningarna inför bättre tillsammans med laganda, för att vara väl informerade och inspirera andra till gagn för alla.

Mer än 6000 studenter över hela världen har deltagit i både online akademiska program, på plats och ansikte i sport management, sport marknadsföring, sponsring, coachning och fotboll administration. De är nästa generation av idrottsorganisationer beredda att hantera världsledande.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Spansk

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Coaching Amsterdam

Campusstudier Heltid 8 månader May 2017 Nederländerna Amsterdam

Utbildningen av Master i Coaching bygger på Johan Cruyff vision: coaching handlar om att hantera själv, spelarna och personalen, och laget miljön. [+]

Studien program Master i Coaching bygger på Johan Cruyff vision där coaching är mer än användningen av taktiska och tekniska kunskaper. Det handlar om att hantera själv, spelarna och personalen, laget och miljön. Varje deltagare personliga bakgrund är en bas för fortsatt utveckling och bättre förståelse av sig själv som en coach och / eller chef. Principen om coaching är att du sedan använda denna insikt kunskap i counseling andra. Detta program är intressant för dem som är en tränare eller chef inom idrotten, men det är lämpligt för (lag) chefer, personal konvergensnivån, ledare, rådgivare och HRM-konsulter från branscher också. Till exempel, eleverna kom från, polisen, ett försäkringsbolag, en energileverantör och en stor kongresscenter. Klasserna i Master i Coaching levereras vid Johan Cruyff Institute Amsterdam, ligger intill Olympiastadion. Olympiastadion var värd för 1928 olympiska spelen, vilket ger en länk mellan historien och framtiden för sporten. Denna unika miljö inspirerar vår personal och studenter att utmärka sig i coaching. Mål och innehåll Fokus i coachingprogram är på självkännedom och självutveckling. Du kommer att få insikt i dina styrkor som en coach (som du kommer att utvecklas under programmet), och de av idrottsmän / anställda, med målet att förstå dem bättre för att förbättra prestanda. Efter avslutad programmet kommer du att ha utvecklat din personliga coaching stil, och du kommer att kunna sätta den här stilen i praktiken. Du kommer att kunna presentera dig själv på ett effektivt sätt. Du kommer att veta vad som krävs för individers och gruppers framgång, och hur du kan hantera denna framgång. LÄRANDEMÅL Efter avslutad programmet kommer du att ha: Djup förståelse av principerna för ledarskap, coachning och gruppdynamik. Djup förståelse av en personlig coaching stil; Kontinuerlig reflektion på beteende och handlingar. Förmågan att effektivt hantera gruppdynamik: att bygga framgångsrika team. Förmågan att genomföra professionella coaching (individuellt / lag); Performance Coaching, att hjälpa andra nå sin fulla potential i ett område i deras liv. Förmågan att coacha i alla situationer: att vinna, förlora och under tryck. Förmågan att effektivt hantera media; Professionella kommunikationsförmåga. RIKTAD MOT Denna Master i Coaching är rätt för dig om: Du är en sport tränare som vill vidareutveckla din coaching kunskaper för att vägleda idrottare att utmärka sig i idrott och livet. Du har byggt upp erfarenhet som coach och vill utveckla en professionell karriär inom sportbranschen. Du är en chef som vill vidareutveckla din coachning från en sport perspektiv. Du är en chef som vill utveckla en karriär inom idrotten coaching. professionella möjligheter Akademiker är mer medvetna om professionella insatser och hur de kan tillämpa sina coachning effektivt i sitt jobb. De vet hur man utmärka sig som tränare, hur de kan upprätthålla yrkesmässig framgång och vidareutveckla sina karriärer och har möjlighet att vidareutveckla sin personliga coaching stil. Behörighetskrav krav~~POS=HEADCOMP För att bli antagen till master i Coaching, kommer du måste uppfylla följande behörighet: Minst tre års yrkeserfarenhet som en (sport) tränare eller chef / arbetsledare. "Efter 18 år i professionell idrott, studerade jag Mästaren i Coaching. Jag såg att det var en fantastisk möjlighet att gräva i disciplin coaching istället för att fokusera på sport taktik, vilket är vad du främst göra som ett team idrottsman. Programmet utmanar dig även att titta på dig själv, med fokus på personlig utveckling och överföra dina färdigheter och kunskaper till andra. Detta är något som är mycket användbara i mitt nuvarande arbete med polisen." Femke Dekker, fd OS-roddaren "En av våra viktigaste mål sedan den senaste tidens förändringar i vår organisation är att öka vår coaching nivå. Vi strävar efter att uppnå detta genom denna Masterprogrammet och individuell vägledning av tränare av erfarna tränare. Vi är stolta över att arbeta tillsammans och förbättra våra prefessional kompetens och laget föreställningar genom detta prestigefyllda programmet." Merijn Zeeman, tränare för en professionell Cycling Team [-]

Magister I Sport Management I Amsterdam

Campus eller Online-studier Heltid 10 månader September 2017 Nederländerna Amsterdam

Master i Sport Management syftar till att ge studenterna en fördjupad kunskap om sport management och de kunskaper som krävs för en yrkeskarriär i världen i samband med idrott. [+]

INTRODUKTION Den Master i Sport Management syftar till att ge studenterna en fördjupad kunskap om sport management och de kunskaper som krävs för en yrkeskarriär i världen i samband med idrott. De som fullföljer programmet kommer att dyka upp helt förberedd för att få tillgång till ett brett utbud av affärsmöjligheter som väntar på den internationella sportbranschen, om att hantera ett företag eller en organisation, rikta en klubb eller sport anläggning, eller till och med starta eget företag. Denna Master är för dig om: Du är en (tidigare) friidrottare som söker akademisk utbildning i ledarskap för att ge din karriär en knuff. Du arbetar i en affärsmiljö och vill specialisera sig på sportbranschen. Du vill komplettera din utbildning med en specialiserad forskarexamen inom administration och sport management. LÄRANDEMÅL För att förstå och tillämpa en strategisk, global och objektiv vision att sportbranschen ur ett affärsperspektiv. Att skapa nya möjligheter på marknaden genom att tillämpa en entreprenörsanda och en kultur som lutar mot innovation inom idrottsorganisationer. Om du vill använda de mest innovativa lösningar inom sport marknadsföring och bli mer effektiva i varumärkesstrategi och genomförande sponsring. För att detektera de viktigaste faktorerna för att leda professionella team och få bästa möjliga resultat. Att tolka de finansiella rapporterna för en idrottsorganisation och skapa ekonomiska strategier för nya produkter och företag. För att optimera hanteringen av en idrottsanläggning och sportevenemang. FÖRDELAR Learning 3.0: flexibla scheman, olika lärande och tekniska miljöer. Världsklass fakultet: interaktion med expert professorer och yrkesverksamma från industrin. Samarbetsverktyg, grupparbeten, kommunikation och debatt. Sportbranschen orienterade: närmar sig utbildning från näringslivet till sportbranschen. Lärande baserat på erfarenhet: syftar till att förbättra professionalism. professionella möjligheter Idrottstävling (professionella idrottslag och arrangörer). Governance (idrottsförbunden och föreningar). Faciliteter och idrottsevenemang (mästerskaps arrangörer, idrottsföreningar). Gemenskaps Sport (stiftelser, kommuner). Sports Consulting (privata företagsinitiativ). Sport journalistik (medier). Marknadsföring och Sponsring (privat och offentliga företag). Förkunskapskrav Kandidatexamen, examensbevis eller motsvarande. 3 års yrkeskarriär erfarenhet (sport) industrin. Erfarenhet som en elitidrottare krävs inte för det här programmet. Antagningsprocessen omfattar en personlig intervju med en medlem av Antagningsenheten kommittén. De flesta av de klasser levereras vid Johan Cruyff Institute Amsterdam, ligger intill Olympiastadion. Olympiastadion var värd för 1928 olympiska spelen, vilket ger en länk mellan historien och framtiden för sporten. Denna unika miljö inspirerar vår personal och studenter att utmärka sig i sport management. Under hela läsåret vissa lektioner hålls på plats vid idrottsanläggningar i hela Nederländerna, förbättra den praktiska genomförandet av programmet. Finns även i spanska i Barcelona och på nätet på engelska och spanska. [-]

Magister I Sport Marknadsföring Och Sponsring

Online och Campus-kombinerat Deltid 13 månader September 2017 Spanien Barcelona

På marknader som blir allt mer konkurrensutsatt, har sport marknadsföring och sponsring blir hög effekt områden för ett företags framgång. Följaktligen är utbildning av personal växer som en efterfrågan på specialister inom hela sportmarknadsföringscykeln, både i affärsföretag liksom i idrotts stiftelser, föreningar, förbund och organisationer. Denna Master är ett krävande, noggrann och flerdimensionella program som gräver i viktiga marknadsförings- och sponsringsfrågor tillämpas på idrotten. [+]

INTRODUKTION Huvudsyftet med den Master i Sport Marketing & Sponsring är att följa med dig i din utveckling som en integrerad sport marknadsföring och sponsring professionell, och träna dig i användningen av marknadsföringsverktyg tillämpas på idrotten för att kunna identifiera affärsmöjligheter, etablera strategier i kreativa näringar, förutse förändringar, optimera resurser och analysera information resurser klokt. AKADEMISK PROGRAM Du har möjlighet att studera magisterexamen i Sport Marketing (27 hp) och magisterexamen i Sponsring (27 hp), eller så kan du ta moduler Master separat som specialiserade kurser. På så sätt kan du tjäna poäng mot att erhålla magisterexamen i en period av 3 år högst från början av den första modulen. Denna Master är för dig om: Du är en (fd) idrottsman och letar efter specialiserad utbildning inom sport marknadsföring och sponsring för att ge din karriär en knuff. Du arbetar i marknadsföring och vill fördjupa dina kunskaper och färdigheter inom marknadsföring och sponsring tillämpas på idrotten. Du vill komplettera din utbildning med en specialiserad forskarexamen i sport marknadsföring och sponsring för att skapa en framtid för dig inom sportbranschen. LÄRANDEMÅL Att känna till verksamhetsmiljö idrottsorganisationer, funktionella områden och analysverktyg. För att förstå, analysera och genomföra marknadsföring och sponsring strategier, utvecklingsstrategier och lanseringen och placering av nya produkter. För att fatta beslut som rör produkt, pris, distribution och kommunikationskomponenter. För att förstå den kvalitativa och kvantitativa analysen och diagnostiska verktyg för marknadsidrottsforskning. För att förstå, analysera och bedöma betydelsen av digitala samhällen och sociala medier i idrottsorganisationer. Att analysera och utvärdera marknadsföringsstrategier för internationalisering av sportaktiviteter. Om du vill använda tekniska hjälpmedel för att utnyttja affärs resurser genom sport marknadsföring. FÖRDELAR Learning 3.0: flexibla scheman, olika lärande och tekniska miljöer. Världsklass fakultet: interaktion med expert professorer och yrkesverksamma från industrin. Samarbetsverktyg, grupparbeten, kommunikation och debatt. Sportbranschen orienterade: närmar sig utbildning från näringslivet till sportbranschen. Lärande baserat på erfarenhet: syftar till att förbättra professionalism. professionella möjligheter Sport marknadsföring och sponsring (privata och offentliga företag). Reklam och varumärkesutveckling / Branding (reklambyråer och mediebyråer). Idrottstävling (professionella idrottsklubbar och arrangörer). Ledarskap och management (förbund, idrottsföreningar, icke-statliga organisationer och stiftelser). Sports Consulting (privata företagsinitiativ). Sport journalistik (mediebyråer och massmedia). PROGRAM Läroplanen för Master i Sport Marketing & Sponsring består av 2 obligatoriska moduler och en extra instruktions-modul. Varje modul har ett antal lektioner (UD) och var och en består av en kontinuerlig bedömning test, där du interaktivt tillämpa teori, kompletterat med lösa övningar och praktikfall. Mästaren är klar med slutförandet av ett examensarbete som handlar om att utveckla marknadsföring och sponsring planen i en organisation. MODUL 1: SPORTS MARKETING Sport marknadsföring verktyg och resurser Förvaltningsstrukturer och tillgångar i sportbranschen Rättigheter, arenor och organisatoriska plattformar för sportevenemang Ekonomisk struktur och sport affärsmodell MODUL 2: SPONSRING & BESKYDD Sponsring / mediastrategi Sponsring från fastigheten, varumärke, agentur och media Taktik: genomförande och sponsring aktivering: Mätning och analys Beskydd MODUL 3: * Du kommer att kunna välja ett av följande valbara moduler: Internet marknadsföring och affärsstrategier Möjlighet erkännande Viral marknadsföring Webb 3,0 Branding Digital marknadsföring Gatu marknadsföring Sponsring av evenemang av exceptionellt allmänintresse MODUL 4: MASTER FINAL PROJEKT * Utövandet av en yrkesverksamhet med anknytning till sport marknadsföring och sponsring, fastighetsförvaltning, organisering av evenemang, sponsring, etc, kan erkännas som valbara poäng. BEHÖRIGHETSKRAV För att bli antagen, måste du uppfylla ett av följande krav: Ha en kandidatexamen, examensbevis eller motsvarande. Har minst 3 års erfarenhet inom marknadsföring och / eller sponsring. Har utvecklat en karriär som professionell idrottsman. [-]

Nätet Magisterexamen I Sports Management

Online Deltid 13 månader September 2017 Spanien Barcelona

Master i Sports Management är ett program för 13 månader, som gräver i de viktigaste aspekterna av förvaltningen tillämpas på idrott. [+]

INLEDNING Huvudsyftet med Master i Sports Management är att utbilda dig i användningen av verktyg för att kunna känna igen affärsmöjligheter, utveckla strategier, förutse förändringar, optimera resurser och analysera information med diskretion, utan tid eller plats utgör ett hinder, anpassa studietakt till din individuella arbetsbörda och din tillgänglighet. AKADEMISK PROGRAM Du har möjlighet att bedriva forskarutbildning i Sports Management (32 hp) och Sports Marketing (27 hp) eller moduler separat i specialiserade korta kurser (i någon form). På detta sätt kan du samla poäng för att få masterexamen i en period av 3 år från starten av den första modulen. Behörighetskrav Har en grundexamen, examen eller motsvarande, Har en upplevelse av tre år, åtminstone när det gäller sport management, Han har utvecklat en karriär som professionell idrottsman. Detta Masters är för dig om: Du (ex) idrottsman och letar efter träning och sport managementutbildning för att ge ett uppsving för din karriär. Du arbetar i branschen inom och vill specialisera sig på sportbranschen. Du vill ytterligare din utbildning med en specialiserad examen i sport administration och management examen. bEFOGENHETER Förstå och genomföra strategiska, allsidig och saklig bild av sportbranschen ur ett affärsperspektiv. Skapa nya marknadsmöjligheter med hjälp av entreprenörskap och innovation benägna att idrottsorganisationerna kultur. Använda de mest innovativa metoder för sport marknadsföring och bli mer effektiva i att utföra varumärkesstrategier och sponsring. Identifiera nyckeln till leda professionella team och få de bästa resultaten faktorer. Tolka finansiella rapporterna för en idrottsorganisation och skapa finansieringsstrategier för nya projekt och verksamheter. Optimera hanteringen av en idrottsanläggning och ett idrottsevenemang. FÖRDELAR Learning 3.0: flexibla scheman, olika inlärningsmiljöer och teknik. Världsklass fakultet: samverkan med branschfolk och expert fakultet. Samarbetsverktyg, lagarbete, kommunikation och debatt. Sport orienterad industri: utbildning närmar sig näringslivet i sportbranschen. Baserat lärande: utformad för professionell förbättring. KARRIÄR Idrottstävling (professionella idrottsklubbar och evenemang). Governance (idrottsförbunden och föreningar). Faciliteter och sportevenemang (mästerskap arrangörer, idrottsföreningar). Gemenskaps Sport (stiftelser, kommuner). Sports Consulting (initiativ själva affärs). Sport journalistik (medier). Marknadsföring och sponsring (privata och offentliga företag). Virtual Campus Som student i Graduate Sports Marketing, har du exklusiv tillgång till lärplattformen som låter dig följa din akademiska framsteg 24 timmar om dygnet från var som helst i världen. Den virtuella campus erbjuder en kollaborativ miljö mellan lärare, handledare och studenter som underlättar post, chattar, filmer, böcker, artiklar, fallstudier, simuleringar, upplevelser, webbplatser, bloggar och video. Du kommer att ha ett brett utbud av verktyg till ditt förfogande för att göra din inlärning är klar, interaktiv och givande. [-]

Videoklipp

Johan Cruyff Institute

Johan Cruyff Institute (en español)

Kontakt

Johan Cruyff Institute

Adress, rad 1 Carrer de Pomaret 8
Barcelona 08017, Spain
Hemsida http://www.cruyffinstitute.org/
Telefonnummer +34 934 18 78 68

Adress, rad 1
Telefonnummer