Civilingenjör i gymnasieutbildning av studenter som är döva eller svåra att höra
Rochester Institute of Technology (RIT)
Nyckelinformation
Campus läge
Rochester, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 41 424 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* årlig undervisning på heltid. Ytterligare avgifter kan tillkomma. Stipendier och hjälpmedel finns tillgängliga
Introduktion
Läs mer om hur RIT hanterar coronaviruskrisen här
Översikt
MS-graden i gymnasieutbildning av döva eller hörselstudenter förbereder eleverna att möta det nationella behovet av lärare för döva eller hörselskolelärare. Programmet förbereder lärare som effektiva och etiska utövare och även som forskare och ledare i yrket.
Fakultetsmedlemmar är internationella ledare inom forskning och är högkvalificerade i utbildningen av döva. Ett omsorgsfullt utformat system av fakultetsrådgivning är ett framträdande inslag i programmet. På campusanläggningar, state-of-the-art teknik och ett väletablerat system av pedagogiska åtkomsttjänster kombineras för att göra detta till ett viktigt program för både döva och hörande studenter som önskar karriär som professionella lärare av döva studenter.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
RIT delar ut mer än $37 miljoner i meritstipendier och assistentskap till doktorander varje år. Stipendier varierar från 5% av undervisningen hela vägen upp till full undervisning. Utmärkelser baseras på en sökandes akademiska excellens. Många saker tas i beaktande när du delar ut stipendier - grundbetyg, poäng för examensplaceringar och din forskning och arbetserfarenhet spelar en roll.
Graduate assistenttjänster erbjuds till heltidsstudenter som utbildade doktorander för att fungera som undervisnings-, forsknings- eller administrativa assistenter. Graduate Assistants får lön (fastställs av den avdelning som gör utnämningen) i utbyte mot utfört arbete. Många utexaminerade assistenter får också eftergift av undervisning (dvs. undervisningsstöd) förutom att de får lön för assistenttjänster.
Forskarstuderande kan tilldelas både stipendier och assistenttjänster. Dessa finansieringsmöjligheter är desamma för både amerikanska och internationella sökande.
RIT delar ut mer än $30 miljoner i meritstipendier och assistentskap till doktorander varje år. Stipendier varierar från 10% - 40% av undervisningen. Vårt medianstipendium är cirka 30% av undervisningen eller $13 000. Utmärkelser baseras på en sökandes akademiska excellens. Många saker tas i beaktande när du delar ut stipendier - grundbetyg, poäng för examensplaceringar och din forskning och arbetserfarenhet spelar en roll.
Graduate assistenttjänster erbjuds till heltidsstuderande forskarstuderande för att fungera som undervisning, forskning eller administrativa assistenter. Graduate Assistants får lön (fastställs av den avdelning som anställer) i utbyte mot utfört arbete. Många utexaminerade assistenter får också eftergift av undervisningen (dvs. undervisningsstöd) förutom att de får lön för assistenttjänster.
Forskarstuderande kan tilldelas både stipendier och assistenttjänster. Dessa finansieringsmöjligheter är desamma för både amerikanska och internationella sökande.
Valfritt Co-Op : kooperativ utbildning är betalda arbetsuppgifter med företag och organisationer runt om i USA och utomlands. Co-op tillåter studenter att tillbringa en eller flera terminer anställda i en betald heltidstjänst relaterad till deras akademiska program innan de tar examen. Många studenter använder andelsinkomster för att finansiera sin utbildning.
Arbetsstudie : Forskarstuderande som studerar på heltid kan ansöka om att arbeta deltid på campus. RIT har mer än 9 000 lediga jobb varje år, och studenter arbetar vanligtvis 10–20 timmar per vecka. Internationella studenter som studerar på ett F-1 eller J-1 visum kan arbeta upp till 20 timmar per vecka på campus och 40 timmar under raster.
Läroplan
Kursarbete kräver minst fyra terminer. En kumulativ GPA på minst 3,0 måste bibehållas. Före examen förväntas studenterna ha minst mellanliggande teckenfärdigheter enligt en intervju med teckenspråksfärdighet.
Gymnasieutbildning för elever som är döva eller hörselskada, MS-examen, typisk kurssekvens
Första året
- MSSE-700 Historia om dövas pedagogiska tanke och praktik
- MSSE-701 Psykologi och mänsklig utveckling
- MSSE-703 Specialpedagogik i socialt sammanhang
- MSSE-704 Undervisning av döva elever med särskilda utbildningsbehov
- MSSE-710 Allmänna instruktionsmetoder
- MSSE-712 Practicum
- MSSE-715 Issues in mainstream Education
- MSSE-725 Strukturer för ASL och engelska
- MSSE-726 Språkinlärning och språkinlärning
- MSSE-727 ASL i instruktionsleverans
- MSSE-785 Foundations of Educational Research
Andra året
- MSSE-702 Utbildnings- och kulturell mångfald
- MSSE-713 Principer och praxis för bedömning
- MSSE-714 Läroplanens innehåll och undervisningsmetoder
- MSSE-722 Pedagogisk audiologi och talat språkutveckling
- MSSE-728 Literacy and the Deaf Adolescent
- MSSE-760 Student Undervisning I*
- MSSE-761 Student Teaching II*
- MSSE-790 Professional Portfolio
- MSSE-794 Enquiry in Teaching (valfritt)
Karriärmöjligheter
Industries
- K-12 Utbildning
- Ideell organisation
- Övrig utbildning
Typiska jobbtitel
- Döva lärare
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.