Civilingenjör i internationell evenemangshantering
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £10 400 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
På vår MSc International Events Management kommer du att få arbetslivserfarenhet och interagera med praktiker och akademiker.
Du kommer att bygga en stark grund i event management och tillämpa teori i praktiken genom att engagera dig i praktisk event management. Live fallstudier och design och leverans av verkliga evenemang gör att du kan uppleva ett innovativt och kreativt förhållningssätt till ditt lärande.
Du kommer att få en mängd kunskap inklusive:
- evenemangsdesign
- planera
- leverans
- arbeta med nyckelintressenter
- kärnprinciperna för evenemangsmarknadsföring inklusive digital marknadsföring och marknadsanalys
- ekonomi och redovisning för företag
- ledarskap i ett internationellt sammanhang
- beslutsfattande färdigheter för att utforma marknadsplaner och kommunikation.
Du kan utveckla din potential att bli ledande inom branschen genom att tillsammans med våra forskare utforska nyare forskning och utmaningarna inom branschen.
Om du väljer smörgåsläget kan du ansöka om ett års betald arbetslivserfarenhet under en evenemangsmarknadsföring.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lärande och bedömning
Du kommer att studera nio obligatoriska moduler, inklusive en modul som hjälper dig att utveckla dina professionella och akademiska färdigheter. Du väljer att ta en avhandling eller ett kundprojekt.
Kursen varar i två år med praktik och ett år utan.
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Contemporary Issues in Events Management}
Denna modul ger dig kontexten för området internationella evenemang, hjälper dig att förstå bredden och komplexiteten i evenemangsbranschen och utbudet av intressenter som är involverade i internationell evenemangshantering. Du kommer kritiskt att analysera en rad samtida frågor som är involverade i att hantera evenemang på den internationella scenen i flera miljöer, skalor, sektorer och samhällen. Nyckelbegrepp som att utvärdera effekterna av händelser; deras hållbara drift och ledning och viktiga frågor kring finansiering, sponsring, mänskliga resurser och marknadsföring av evenemang utforskas djupare genom linserna från samtida forskning och debatter. - Principer för internationell evenemangsmarknadsföring
Denna modul introducerar dig till de viktigaste principerna, koncept och verktyg för marknadsföring inom ramen för den internationella evenemangssektorn. Kritisk utvärdering av makro- och mikromiljöerna och följdeffekterna på evenemangsmarknadsföring undersöks tillsammans med effekterna av samtida frågor som hållbarhet på evenemangsmarknadsföringsbeslut. Studenter undersöker mångfalden av evenemangsintressenter och använder marknadsföringstekniker för att kritiskt analysera dessa gruppers inverkan på strategiska marknadsföringsbeslut, i slutändan har studenter möjlighet att undersöka och utveckla en marknadsföringsplan för strategiska evenemang. - Utveckla det hållbara evenemanget
Denna modul är baserad på globala branschstandarder för evenemangshantering. Inom ramen för design och planering av ett verkligt evenemang, som äger rum och utvärderas under termin två, introducerar denna modul principerna för hållbar projektledning och utvecklar färdigheter i kreativitet, arbeta med klienten, utforma planering, genomföra och utvärdera projekt mot en trippel slutlinje - miljö, socialt och ekonomiskt. Du lär dig hur du använder projekt- och ekonomihanteringsverktyg, hur man identifierar, hanterar och mildrar risker och hur du hanterar förändringens inverkan på projektet och hanterar prestanda. - Leverera det hållbara evenemanget
Denna modul förbereder dig för liveevenemang. Du kommer att bygga vidare på din planering för att utveckla det hållbara evenemanget och ta med viktiga principer och begrepp för internationell evenemangshantering till leveransen av ett verkligt evenemang. Det finns fokus på att utveckla en förståelse för kopplingarna mellan strategi, beslut och resultat av ett evenemang och dess intressenter - internt och externt. Delkursen är uppdelad i tre distinkta faser - teoretisk grund, deltagande i praktisk händelseleverans och reflektion och utvärdering av både event och individuellt lärande. Aktiviteter efter evenemanget som sammanställning av feedback, utvärdering och övervägande av arv undersöktes också med studenter som utvärderar sin egen händelse. - Professionell och akademisk utveckling
Denna professionella och akademiska kompetensutvecklingsmodul hjälper dig att bli en livslång elev och förbättrar din anställbarhet. Börjar med fokus på hur du uppnår ditt bästa akademiskt, du utvecklar sedan dina färdigheter för anställning och karriärplanering. Du kommer att arbeta igenom en självutvecklingsplan, ta ledningen i ditt eget lärande och utveckling. Du kommer att coachas i att identifiera, engagera sig i och reflektera över hur du kan vinna på utvecklingsaktiviteter inom universitetet och externt. - Forskningsmetoder för evenemang och marknadsföring
Denna modul levererar de färdigheter som gör att du kan bedriva marknadsundersökningar självständigt. Studenter på MSc-programmen förväntas genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor vid utarbetandet av kurser. Du kommer att utsättas för en rad metodologiska problem, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. För övrigt, denna modul är inriktad på förberedelserna för, och framgångsrikt slutförande av, hög kvalitet, rigorös och systematisk forskning för företag och ledning. - &Finansredovisning för företag
Denna modul syftar till att utveckla en grundläggande förståelse och kritisk bedömning av företagens finansiella information ur användarens perspektiv. Detta kommer att omfatta både finansiell och ledningsredovisningsinformation som täcker tre områden: grundläggande terminologi: syften, användare, regler och förordningar för affärsenheter; finansiell redovisning: viktiga finansiella rapporter publicerade konton och analys och tolkning genom nyckeltal; ledningsredovisning: kostnadsberäkning, budgetering och prognoser, budgethantering och prissättning. - Ledarskap och ledning: Internationellt perspektiv
Detta kommer att utveckla dina internationella lednings- och ledarskapsfärdigheter, introducera dig till viktiga ledningsfrågor som illustreras av fallstudier. Det kommer att förbättra din tvärkulturella medvetenhet och förbättra din effektivitet när du arbetar med en internationell organisation. - Marknadsföringsstrategi för digitala och sociala medier
Digital teknik har förändrat marknadsföringen, de erbjuder nya källor till kundinsikt, de har dramatiskt förändrat kundbeteendet, möjliggjort nya affärsmodeller och påverkat hur organisationer interagerar med sina kunder och viktiga intressenter. Denna modul syftar till att ta ett strategiskt perspektiv på den digitala och sociala mediemiljön. Den fokuserar på samspelet mellan konsumenter, företag och andra organisationer och hur digitalt tänkande kan bidra till effektiv marknadsföring. Webbaserade medier, mobila plattformar, sociala medier och digitala verktyg granskas, praktiseras och kritiskt utvärderas för att identifiera framgångsrika resultat och skapa samtida digitala marknadsföringsstrategier.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Denna modul ger dig möjlighet att utforska och utveckla expertis inom ett intresseområde. Du uppmuntras att välja ämnen som är värdefulla i din framtida karriär. Detta är en självstyrd aktivitet, driva ditt eget forskningsprojekt samtidigt som du guidas och rådfrågas av en handledare, baserat på förslaget utvecklat i modulen Research Methods in Marketing. - Kundprojekt
Du har möjlighet att koppla teori till praktik genom att analysera en verklig organisatorisk fråga. Efter att ha identifierat ett projekt (med godkännande av både kundföretaget och modulledaren) undersöker du en viss fråga, en som kan stödjas genom relevant litteratur och genom att bedriva primär forskning med klienten. Denna modul är inte en praktikplats men kan tas i samband med en praktik du har identifierat och deltar i. Frågan i fråga kan vara ett aktuellt ledningsproblem för kundorganisationen eller relaterat till framtida strategiska val. Klientprojektet ger dig en betydande erfarenhet av lärande och personlig utveckling.
Praktik
- Evenemangspraxis (sandwich-läge)
Denna modul är ett utmärkt tillfälle att få ett års övervakad betald arbetslivserfarenhet i Storbritannien eller internationellt i en händelsehanteringsroll. Du kommer att undersöka en marknadsföringsutmaning i en kommersiell eller ideell organisation. Under hela denna modul, du tillämpar de praktiska begrepp du lär dig i kursen. När du arbetar för organisationen, du kommer att ansvara för att hantera en stor del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina framsteg.
Vi erbjuder massor av stöd för att hjälpa dig hitta betald arbetserfarenhet och få kontakter med olika organisationer. Vårt placeringsteam (WAVES) har en databas som registrerar arbetsmöjligheter och de driver många placeringsmässor där du kan träffa potentiella arbetsgivare. Att säkra en arbetslivserfarenhet är ditt ansvar och kräver mycket ansträngning, men det ger dig värdefull erfarenhet. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela denna tid.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Våra akademiker är anställda i roller över hela världen, inklusive jobb i:
- media
- digital
- varumärkes- och kommunikationsbyråer
Och interna marknadsförings- och evenemangshanteringspositioner inom områden så olika som:
- snabbrörliga konsumtionsvaror
- detaljhandeln
- gästfrihet
- resa
- publicering
- tillverkning
- konferenser och utställningar.
Nuvarande arbetsgivare inkluderar:
- &Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Samt ett antal små och medelstora ”digitala” byråer.
Vi har starka relationer med företag inom en rad branscher. Dessa relationer informerar programmets utformning och leverans och ger möjligheter till placeringar och anställning.