MSc. i internationell handel och digital marknadsföring
ESC Clermont Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Clermont-Ferrand, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 12 950 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
MSc. i internationell handel och digital marknadsföring vid ESC Clermont i Frankrike är ett masterprogram (100% undervisat i engelska, varaktighet 16 till 18 månader) som gör det möjligt för studenter att utforska de olika områdena internationell handel och marknadsföring . Målet med programmet är att ge eleverna kunskap, erfarenhet och färdigheter som krävs för att utmärka sig i dagens utmanande affärsmiljö och digitala era. Förutom att lära sig om den globala kommersiella världen och lokala affärsmetoder , kommer eleverna att behärska de digitala verktygen och ha en unik kombination av kunskap och färdigheter inom marknadsföring, försäljning och sociala medier . Lektionerna varar från oktober till maj, följt av en praktikplats på minst fyra månader tillsammans med en verkställande rapport.
Att få en dubbelgrad är möjlig från antingen Nottingham Trent University i Storbritannien eller Aalen University i Tyskland .
Programmet är helt ackrediterat av 'Conférence des Grandes Ecoles '.
Programstyrkor:
- Undervisas helt på engelska .
- Spetskompetens inom affärer och marknadsföring.
- Master i digitala verktyg som webbsidesdesign, Google Analytics, SEO och sociala medier .
- Konsultprojekt för lokala små och medelstora företag.
- Möjlighet att få en dubbelgrad .
- Multikulturell studentgrupp.
- Praktikplatser i Frankrike eller utomlands i små och medelstora företag och multinationella företag.