Civilingenjör i internationell lyxmarknadsföring
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £10 400 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc International Luxury Marketing-kurs ger dig möjlighet att planera och tillämpa lyxiga marknadsföringsstrategier. Allt inom ramen för internationell marknadsföring.
Dina studier kommer att ge dig insikt och kritiska färdigheter, och du kommer att:
- lära sig att bedöma situationer ur finansiell, kommersiell och kulturell synvinkel
- lär dig hur du tar beslut om lösningar och åtgärder genom att integrera akademisk och praktisk kunskap med praktiska fallstudier och levande scenarier
- utveckla marknadsföringsstrategier i ett lyxigt sammanhang
- förstå hur det är avgörande att bygga upp kundernas förtroende och kämpa för lyxvarumärken
- lära sig att fatta beslut om operativa och strategiska affärsaktiviteter för lyxvarumärken och deras distributionskanaler.
Med smörgåsläget kan du ansöka om ett års betalt, handledat arbete i en lyxig marknadsföringsroll för att förbereda dig för din karriär. Detta är tillgängligt om du börjar kursen i september.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lärande och bedömning
Du kommer att studera åtta obligatoriska moduler, inklusive en modul som hjälper dina professionella och akademiska färdigheter. Du väljer antingen en avhandling eller ett kundprojekt.
Om du börjar i september kan du välja smörgåsläge. Detta ger dig möjlighet att ansöka om ett års betald övervakad arbetslivserfarenhet i en marknadsföringsroll. Kursen varar i två år.
Om du väljer att inte ta en praktik, kursen varar ett år.
Om du börjar i januari tar kursen ett år eftersom det inte finns något placeringsalternativ.
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Introduktion till principerna för marknadsföring
Denna modul introducerar de viktigaste principerna för marknadsföring genom att studera de teorier som ligger till grund för ämnet. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, implementera och övervaka marknadsföringsprogram inom ramen för 2000-talets internationella miljö. - Förstå kundbeteende
Du kommer att kritiskt bedöma kundernas beteenden och deras interaktion med marknadsföring. Informerad av beteendevetenskap, du kommer att analysera varför kunder beter sig som de gör och hur marknadsföringsaktiviteter påverkar deras beteende. Denna analys informerar din kritiska förståelse och implementering av både strategiska och ansvarsfulla marknadsföringsmetoder. En innovativ dimension av denna kurs är utredningen av förändringsagenter som väsentligt kommer att påverka kundernas beteenden i framtiden, till exempel neurovetenskap, klimatförändringar och teknikinnovation. Detta är en analytisk modul som använder forskningsbevis för att informera utvärdering, beteende- och kommunikationsforskning. - Forskningsmetoder för evenemang och marknadsföring
- Denna modul levererar de färdigheter som gör att du kan bedriva marknadsundersökningar självständigt. Studenter på MSc-programmen förväntas genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor vid utarbetandet av kurser. Det är viktigt att du utsätts för en rad metodologiska frågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. För övrigt, denna modul för forskningsmetoder är inriktad på förberedelserna för, och framgångsrik slutförande av, hög kvalitet, rigorös och systematisk forskning för företag och ledning.
- Professionell och akademisk utveckling
Denna professionella och akademiska kompetensutvecklingsmodul hjälper dig att bli en livslång elev och förbättrar din anställbarhet. Börjar med fokus på hur du kan uppnå ditt bästa akademiskt, du kommer sedan att utveckla dina färdigheter för anställning och karriärplanering. Du kommer att arbeta igenom en självutvecklingsplan, ta ledningen i ditt eget lärande och utveckling. Du kommer att coachas i att identifiera, engagera sig i och reflektera över hur du kan vinna på utvecklingsaktiviteter inom universitetet och externt. - Marknadsföringsstrategi för digitala och sociala medier
Digital teknik har förändrat marknadsföringen, de erbjuder nya källor till kundinsikt, de har dramatiskt förändrat kundbeteendet, möjliggjort nya affärsmodeller och påverkat hur organisationer interagerar med sina kunder och viktiga intressenter. Denna modul syftar till att ta ett strategiskt perspektiv på den digitala och sociala mediemiljön. Den fokuserar på samspelet mellan konsumenter, företag och andra organisationer och hur digitalt tänkande kan bidra till effektiv marknadsföring. Webbaserade medier, mobila plattformar, sociala medier och digitala verktyg granskas, praktiseras och kritiskt utvärderas för att identifiera framgångsrika resultat och skapa samtida digitala marknadsföringsstrategier. - Global marknadsföringsstrategi
Du kommer att bygga vidare på modulen Principles of Marketing, och utforska den globala marknadsföringsmiljön. Särskild tonvikt läggs vid internationalisering och skapande och utveckling av globala marknader. Du kommer att förstå principerna, influenser, och institutioner som påverkar utvecklingen av internationell handel och globala marknadsföringsstrategier. Du kommer att analysera möjligheter och begränsningar i samband med global marknadsföringsstrategi, och tillhörande organisatoriska och kontrollfrågor i samband med utvecklingen av globala marknader. Detta inkluderar en uppskattning av vikten av etiska och sociala frågor. - Internationell lyxmarknadsföring
Denna modul undersöker de strategiska besluten som är involverade i lyxmarknadsföring och lyxvarumärkeshantering. Studenterna har möjlighet att planera och kritiskt utvärdera lyxmarknadsföringskampanjer. Lyxmärken är unika genom att de erbjuder konsumenten en högkvalitativ produkt eller tjänst i kombination med de känslomässiga fördelarna med prestige och exklusivitet. Denna modul samlar samtida teorier och metoder för lyxmarknadsföring, spänner över många områden som smycken, modeaccessoarer, turism, fint vin, sprit och prestigebilar. - Hantera lyxupplevelsen
Denna modul länkar driftshantering till de viktigaste strategiska aspekterna av internationell lyxhantering över olika kanaler. Studenterna kommer att förstå hur vissa platser har blivit synonymer för lyxdestinationer, på grund av deras förmåga att skapa och leverera en sömlös lyxupplevelse. Nyckeln till detta är inte bara hanteringen av kanaler till marknaden utan också förmågan att skapa, hantera och främja en trovärdig och konsekvent relation med kunderna. I en tid då förfalskade varor också har blivit en vanlig fråga för denna bransch, att hantera upplevelsen av lyxvaror och tjänster är mer centralt än någonsin för lyxvarumärkens varaktiga framgång.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Avhandlingenär en möjlighet för dig att utforska och utveckla expertis inom internationell lyxmarknadsföring. Du uppmuntras att välja ett ämne som kommer att vara värdefullt i din framtida karriär. Detta är en självstyrd aktivitet, där du driver ditt eget forskningsprojekt, med handledning och rådgivning av en handledare, baserat på det förslag som utvecklats i modulen Research Methods in Marketing. - Kundprojekt
Du har möjlighet att koppla teori till praktik genom att analysera en verklig organisatorisk fråga. Efter att ha identifierat ett projekt (med godkännande av både kundföretaget och modulledaren) undersöker du en viss fråga, en som kan stödjas genom relevant litteratur och genom att bedriva primär forskning med klienten. Denna modul är inte en praktikplats men kan tas i samband med en praktik du har identifierat och deltar i. Frågan i fråga kan vara ett aktuellt ledningsproblem för kundorganisationen eller relaterat till framtida strategiska val. Klientprojektet ger dig en betydande erfarenhet av lärande och personlig utveckling.
Praktik
- Marknadspraxis (sandwich-läge)
Denna modul är ett utmärkt tillfälle att få ett års övervakad heltidsbetald arbetserfarenhet i Storbritannien eller internationellt i en marknadsföringsroll. Du kommer att undersöka en marknadsföringsutmaning i en kommersiell eller ideell organisation. Under hela denna praktik, du tillämpar de praktiska begrepp du lär dig i kursen. När du arbetar för organisationen, du kommer att ansvara för att hantera en stor del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina framsteg.
Vi erbjuder massor av stöd för att hjälpa dig hitta betald arbetserfarenhet och få kontakter med olika organisationer. Vårt placeringsteam (WAVES) har en databas som registrerar arbetsmöjligheter och de driver många placeringsmässor där du kan träffa potentiella arbetsgivare. Att säkra en arbetslivserfarenhet är ditt ansvar och kräver mycket ansträngning, men det ger dig värdefull erfarenhet. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela denna tid.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Programmet säkerställer att akademiker är väl placerade för att vara anställda i marknadsföringsroller över hela världen, och inom lyxsektorer som:
- smycke
- mode
- turism
- fint vin
- sprit
- prestige bilar.
Dessa positioner är inte begränsade till intern marknadsföring, men kan också vara i media, digital, varumärkes- och kommunikationsbyråer, särskilt de som är specialiserade på lyxmarknaden.
För övrigt, akademiker från vår portfölj av kurser är anställda i marknadsföringsroller över hela världen; dessa inkluderar jobb i media, digital, varumärkes- och kommunikationsbyråer, såväl som interna marknadshanteringspositioner inom så olika områden som snabba konsumtionsvaror, detaljhandeln, lyxhandel och gästfrihet, resa, publicering och tillverkning. Arbetsgivare inkluderar:
- &Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Våra kandidaters positioner inom marknadsföring är marknadschefer, marknadsföringsplanerare, varumärkeschefer, företagskommunikationschefer och sociala medier community managers. För övrigt, några av våra studenter fortsätter att starta egna företag.
Marknadsföring på Oxford Brookes University har starka relationer med företag inom en rad branscher. Dessa relationer informerar programmets utformning och leverans och ger möjligheter till placeringar och anställning. Utöver det professionella karriärutvecklingsstöd som ges inom programmet, universitetet har en aktiv och entusiastisk karriärtjänst. Denna tjänst hjälper eleverna att få ”konkurrenskraftig kant” när de söker jobb genom att erbjuda hjälp med CV, och håna bedömningscentra och intervjuer.