Civilingenjör i marknadsföring
HKU Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Telegraph Bay, Hongkong
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
HKD 330 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* kan komma att ändras och godkännas av University of Hong Kong
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Program Syfte
HKU Master of Science in Marketing erbjuder en rigorös och spetsk inlärningsupplevelse, med fokus på bästa marknadsföringsmetoder och strategier i dagens ekonomi i snabb förändring.
När du har slutfört programmet kommer du att kunna:
- Håll dig före den viktiga marknadsutvecklingen inför förändrade konsumentvanor, tillväxtmarknader och internet, etc.
- Förstå marknadstrender och utvärdera konsumentinsikter när du formulerar marknadsföringsstrategier.
- Förvandla innovation och insikter till ledningsåtgärder för att driva på företagens tillväxt.
Läge och studietid
MSc-programmet sträcker sig över minst ett läsår och högst två läsår för heltidsstudier. De flesta studenter tenderar att avsluta programmet på ett läsår. Kurser erbjuds modulärt så att eleverna kan fokusera på ett studieområde i taget. Det finns 6 moduler under ett läsår och varje modul är sex till åtta veckor lång, inklusive examensveckan. Studenterna tar vanligtvis 2 kurser per modul och det finns 4 tre timmars klasser varje vecka.
Medium och kursbedömning
Programmet kommer att undervisas på engelska. Förutom individuella uppgifter och tentor, kräver vissa kurser också att eleverna arbetar med projektpresentationer i team. Fallstudier kommer också att användas för att illustrera tillämpningen av marknadsföringskunskaper i verkliga situationer.
Läroplanens struktur
Programmet består av tre grupper av moduler om (1) marknadsföringsinsikter, (2) analysverktyg och (3) beslutsramar för marknadsföringspersonal. Det är strateginriktat med väl avrundad utbildning för att skärpa din analytiska, kommunikation och intellektuella Kompetens. Etik och hållbarhetsfrågor med en företags vinstinriktning är också inbäddade i programmet.
Anmärkningar: Alla ovanstående kurser kommer inte nödvändigtvis att erbjudas varje år och listan ovan kan justeras ytterligare.
** Upp till två valbara kurser kan tas från andra undervisade forskarutbildningar som erbjuds av skolan, beroende på tillgänglighet och granskning av programdirektören baserat på din profil, förmåga och prestation i Master of Science in Marketing Program.
Antagningsschema
Antagningar för 2022 -intag är nu öppna.
Ansökningsfrister:
- Omgång 1: 12:00 (GMT +8), 19 oktober 2021
- Omgång 2: 12:00 (GMT +8), 7 december 2021
- Omgång 3: 12:00 (GMT +8), 25 januari 2022
- Omgång 4: 12:00 (GMT +8), 3 mars 2022
- Omgång 5: 12:00 (GMT +8), 6 april 2022
Erbjudanden kommer att göras löpande och tidiga ansökningar är att föredra, i den meningen att en stor andel erbjudanden kommer att tilldelas sökande i ett tidigt skede. Kandidater rekommenderas därför starkt att skicka in sina ansökningar och underlag så snart som möjligt.
Icke-lokala studenter uppmuntras starkt att ansöka i de två första omgångarna, för att ge tillräckligt med tid att ordna studentvisum och att förbereda sig för att flytta till Hong Kong.
Antagningsbeslut är i allmänhet tillgängliga 1 månad efter ansökningstiden och framgångsrika sökande kommer att meddelas via e -post. Sökande som inte har fått ett erbjudande kommer att övervägas igen i följande omgång (er) tills slutet av antagningscykeln.
Antagningskrav
För att vara berättigad till antagning till Master of Science in Marketing Programme måste en kandidat:
- Ha en erkänd examen eller motsvarande;
- Skaffa uttalanden från två domare om hans/hennes lämplighet för programmet; och
- Skaffa ett TOEFL/IELTS* -poäng om du inte är från ett engelska medelstort universitet.
Minsta poängkrav: TOEFL: 80 | IELTS: 6 (utan delprov under 5,5)
TOEFL iBT® Home Edition och IELTS onlinetester accepteras inte.
GMAT/GRE -poäng krävs inte, men en bra GMAT/GRE -poäng kommer att beaktas positivt och kan vara till hjälp för marginella fall.
I allmänhet är sökande inte skyldiga att delta i en intervju under antagningsprocessen.
*Skolkoder för testresultatrapporter:
TOEFL: 9671 | GRE: 2482 | HKU Master of Science in Marketing GMAT: FS2-WL-12
TOEFL- och IELTS -poängrapporter är endast giltiga i två år. GMAT -poängrapporter är giltiga i fem år. Om du till exempel skickar in ditt ansökningsformulär den 2 oktober 2020 anses endast rapporten från TOEFL/IELTS -testet som gjorts efter 1 oktober 2018 vara giltig. Se också till att du ordnar med att få den officiella testrapporten till oss i tid eftersom testmyndigheterna kanske inte utfärdar din rapport när testresultatet har gått ut.
Terminsavgift
Den föreslagna studieavgiften för intaget 2022 är 330 000 dollar*.
Efter att ha fått antagningserbjudandet kommer kandidaterna att behöva ordna en deposition på 85 000 HKD* för att bekräfta sitt godkännande. Saldot betalas ut i två omgångar under ett läsår, oavsett antalet kurser som tas i varje modul.
Det finns också en återbetalningsbar ansökningsavgift på 300 HKD.
*kan komma att ändras och godkännas av University of Hong Kong