Civilingenjör i mänsklig utveckling
Aichi Prefectural University
Nyckelinformation
Campus läge
Nagakute, Japan
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Graduate School of Human Development erbjuder en magisterkurs inom institutionen för mänsklig utveckling.
För närvarande verkar omständigheterna kring ett barns uppväxt vara långt ifrån rosiga, och det som har kallats ”barnutvecklingskrisen” förvärras allmänt.
Därför är denna avdelning engagerad i att undersöka möjliga vetenskapliga lösningar på denna kris - som manifesteras i alla aspekter av ett barns liv. Kursplanen bygger därför på disciplinerna pedagogik, psykologi, läroplanforskning och utveckling samt barnomsorg och utbildning. Detta program är dessutom inriktat på att utveckla experter som besitter forskningsförmåga och praktiska färdigheter för att analysera i detalj och för att hypotesera om potentiella svar på dagliga problem.
Dessutom fokuserar denna avdelning särskilt på området för återkommande utbildning och odlar också avancerade specialister som aktivt kan bidra till regionala samhällen. Forskning bedrivs i samarbete med institutioner, såsom grundskolor, förskolor, förskolor, stöd för uppfostran av barn, konsultcenter och ideella organisationer.
Läroplanen består av ämnen som är relaterade till välfärd och på två centrala teman byggda på de discipliner som nämns ovan - dessa teman är teorierna om mänsklig utveckling och metoden för hur man stöder mänsklig utveckling.
Dessutom har vissa ämnen som är väsentliga för att få en examen för att bli klinisk utvecklingspsykolog införts i kursplanen.
Dessutom bedrivs all pedagogisk forskning som samarbetar vid institutionens ”Lifespan research center”.
Avdelningens noggrant organiserade läroplan hjälper studenterna att skaffa sig kunskapen för att hantera "Barnens utvecklingskris", från ett antal olika vinklar.