Civilingenjör i strategisk ledning och marknadsföring
University of Malta
Nyckelinformation
Campus läge
Msida, Malta
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* Lokala/EU/EES -sökande: Årlig anmälningsavgift: 400 euro; Icke-EU/EES-sökande: Totala studieavgifter: 10 800 euro
Introduktion
Kursinformation
- Kurstitel: Master of Science in Strategic Management and Marketing
- Kurskod : PMSCSMNMRKFTT8
- Postnominal: Civilingenjör (Melit.)
- Kvalifikationsnivå: Avancerad nivå
- Nationella kvalifikationer Ramnivå: Nivå 7
- Varaktighet: 3 terminer
- Närvarosätt: Heltid
- Totalt högskolepoäng: 90
- Koordinator: Emanuel Said
- Levereras av: Fakulteten för ekonomi, management och bokföring
Antagningar
Läroplan
Översikt över kursen
Programmet erbjuder en möjlighet för deltagarna att utveckla kritiska tänkande färdigheter och attityder, tillsammans med en balanserad kunskap (vad gäller djup och bredd) av aktuella teorier och metoder som organisationer i alla branscher kräver av moderna chefer och marknadschefer. Detta tillvägagångssätt syftar till att hjälpa akademiker att förvandlas till chefer som antar och upprätthåller en disciplin där beslut fattas efter en akut utvärdering av risker baserat på tillförlitliga och giltiga bevis som samlats in om marknader, konkurrens och kunder, snarare än att förlita sig på ledningsfads.
Alla studieenheter förlitar sig på det senaste tänkandet och idéerna inom relevant disciplin, baserat på empirisk forskning som leder till framväxten av nya områden som efterfrågas mellan arbetsgivare i utvecklade ekonomier.
Programresultat
Lärandemål
Programmet hjälper studenterna att utveckla:
- En balanserad kunskap och förståelse för det senaste tänkandet och idéerna inom relevant disciplin baserat på empirisk forskning inom nya områden som personers prestationsstatistik, digital analys, beslutsmodellering, tjänstedesign och social marknadsföring;
- Utvecklade intellektuella färdigheter manifesteras genom konceptualisering och resonemang av alternativ och positioner inom företags- och marknadsföringsstrategi genom utmanande koncept, information och data som centrala aspekter av insiktsåtkomst, insamling, filtrering och spridning i en företagsmiljö;
- Förbättrade färdigheter att diskutera aspekter av företags- och marknadsföringsstrategi till en rad målgrupper som råder i vanliga företagssammanhang;
- Förstärkta förmågor att kreativt konceptualisera erbjudanden som involverar produkt-/tjänstefunktioner, kommunikation, distribution, servicenivåer och processer under en mängd olika marknadsförhållanden;
- Förstärkt numerisk och kvalitativ analysförmåga samt förmåga att självständigt genomföra forskningsprojekt samt förmåga att distribuera digitala analysverktyg för att skapa och implementera marknadskommunikation som sticker ut från mängden;
- En entreprenörsbenägenhet att kreativt utforma och distribuera företagsstrategier som översätter i anpassad personalplanering och distribution med relevans för specifika marknadsföringsoperationer, samt
- En förmåga att utforma tjänsteerbjudanden som tilltalar riktade kunder (med kundinsikt) och effektivt distribuerar resurser genom akut rationalitet inbäddad i beslutsfattandet samtidigt som man behåller en balans mellan hårda företags- och affärsmål och samhällets behov.
Karriärmöjligheter
Kurs avsedd för
Programmet riktar sig till personer som har grundexamen i ledning eller marknadsföring och planerar en karriär inom dessa områden.
Karriärmöjligheter och tillgång till fortsatta studier
Kandidater från programmet står inför en myriad av karriärmöjligheter inom marknadsföring och relaterade ledningsroller i en mångfald av branscher, lokalt och utomlands. Specifika möjligheter kan omfatta sektorer med snabb tillväxt som i-gaming, finansiella tjänster och andra tjänstesektorer.