Civilingenjör i strategisk marknadsföring
Cardiff University
Nyckelinformation
Campus läge
Cardiff, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 14 700 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för studenter i Storbritannien/EU. £22 700 för internationella studenter
Introduktion
MSc i Strategic Marketing-programmet är ett ettårigt heltidsprogram utformat för att utöka kunskapen för dem som vill utveckla en framgångsrik karriär inom marknadsföring.
Programmet låter studenterna utforska den dynamiska rollen och värdet av marknadsföring på en mängd olika konsument-, industriella och internationella marknader.
Varför studera MSc i strategisk marknadsföring?
Civilingenjören i strategisk marknadsföring ger dig den kunskap du behöver för att lyckas som marknadsföringsproffs. Du kommer att utforska den dynamiska rollen av marknadsföring på ett brett spektrum av konsument-, industriella och internationella marknader.
Du kommer att få den senaste informationen om de framväxande metoderna och teknologierna som används för att marknadsföra produkter och tjänster. Du kommer att få en gedigen förståelse för den allt mer krävande affärsmiljön och kommer att utveckla en förbättrad förmåga att snabbt anpassa dig till utmanande marknadsföringssituationer.
Om MSc i Strategic Marketing-programmet
Programmet:
- är trippelackrediterad av Chartered Institute of Marketing, Federation of European Direct and Interactive Marketing och Marketing Research Society.
- inkluderar ett idealiskt tillfälle att omsätta teori i praktiken: som en del av marknadsföringsprojektet kommer du att arbeta med en verklig organisation på en av deras marknadsföringsutmaningar.
- undervisas i små grupper vilket maximerar möjligheten till diskussion och för interaktion med lärare.
- innehåller ett boendeprogram som vidareutvecklar dina praktiska färdigheter.
Ett bostadsprogram
Ett bostadsprogram tillhandahålls som en integrerad del av programmet, utan extra kostnad. Studenter tillbringar tre dagar i Gregynog Hall, ett ombyggt ståtligt hem i Mid-Wales. Under resan ger gästföreläsare insikter i sina affärserfarenheter och en serie fallbaserade praktiska sessioner ger studenterna möjlighet att öva på sina förhandlings- och konfliktlösningsförmåga.
Antagningar
Läroplan
Programmets struktur
MSc i strategisk marknadsföring består av två steg: den undervisade komponenten och marknadsföringsprojektet.
Steg 1: Den undervisade komponenten
Det undervisade programmet undervisas genom en kombination av formella föreläsningar, studentledda seminarier, diskussion av nyckeltexter och videomaterial, fallstudieanalyser och gruppproblemlösningsövningar.
Termin 1
- Beteendemässiga aspekter av marknadsföring
- Integrerad marknadskommunikation
- Forskning inom strategisk marknadsföring
- Strategisk marknadsföringshantering
Termin 2
- Marknadsföring av digitala medier
- Internationell marknadsföring
- Marknadsföring och samhälle
- Mäta marknadsföringseffektivitet
Steg 2: Marknadsföringsprojektet
Marknadsprojektet gör det möjligt för dig att arbeta med ett verkligt marknadsföringsproblem i ett företag, offentlig sektor eller ideell organisation. Du kommer att arbeta i ett team på tre till fem medlemmar, övervakas av en akademiker.
Du kommer att spendera två månader på att lära dig om organisationens verksamhetsmiljö, analysera deras marknadsföringsutmaningar, utforma en marknadsplan för organisationen och presentera den föreslagna lösningen för deras styrelse vid en formell presentation.
Deltagande organisationer har inkluderat:
- Equinox Kommunikation
- Konsumenternas intelligens
- Cynnal Cymru-Sustain Wales
- Monmouthshire County Council
- Cymru
- Södra Wales polis
- Welsh Music-SWN Festival
- IQED
- JP Executive Uthyrning och Fastighetsförvaltning
- SA: s hjärna och företag
- V12 Retail Finance
- År för Tiger Health Spa
- Kropp Clinic
- Box UK
- Holiday Inn
- Ledarskap och ledning Wales
- Nationella förlossningen förtroende
- Rhondda Heritage Park
Bedömning
De flesta moduler bedöms med motsvarande en 3000 ordsuppgift och en två-timmars tentamen. Vissa moduler bedöms genom löpande bedömning (individuell bedömning och grupppresentation).