Grand Ecole Program
EDC Paris Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Franska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 9 660 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* franska eller EU-studenter per år. 10.440 euro per år: internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår kursfilosofi är att utbilda unga yrkesverksamma till att bli ledare med en entreprenörsanda genom att fokusera på affärsutveckling, skapande av nya företag, tvärvetenskap och digital transformation.
Programmets viktigaste fördelar
- Det är möjligt att studera hela kursen på engelska eller franska från början av året.
- Årliga seminarier om personlig utveckling och ledarskap.
- Minst 6 månaders erfarenhet utomlands; 12 månader i genomsnitt; 100 partneruniversitet spridda över alla fem kontinenter.
- 1 dubbelgrad gemensamt belönad med en ingenjörsutbildning för specialisering: "E-Business och digital transformation".
- 20 möjligheter för dubbla grader i Frankrike eller utomlands med prestigefyllda universitet som McGill i Kanada.
- Lärlingskap är kärnan i vår affärsmodell med nästan 40% av våra studenter som studerar en specialisering på blockrelease.
- 93% av våra studenter tecknar sitt första permanenta kontrakt inom två månader efter examen.
Antagningar
Läroplan
Curriculum
Grande Ecole -programmet Grande Ecole (magisterexamen) - 3 viktiga perioder
Första och andra året: ledningens pelare
Behärska de grundläggande principerna för managementvetenskap i ett fransk eller internationellt sammanhang (redovisning, ekonomi, marknadsföring, försäljning, mänskliga resurser), få en god kunskap om den digitala världen (kodning, digital entreprenörskap) och humaniora (geopolitik, design) för låter dig effektivt interagera med andra från olika bakgrunder och discipliner (ingenjörer, designers, datoringenjörer)
3: e året: integrativ förvaltning
Få en 360 ° bild av ledningen och interaktioner mellan de olika ledningsområdena genom att förstå den digitala transformationens inverkan på ett företags övergripande resultat (strategi, ekonomistyrning, digital transformation, etc.)
4: e och 5: e året: specialisering
Välj en specialisering, av 11, för att öka din anställbarhet och starta din karriär rätt
- Entreprenörskap och innovation
- Entreprenörskap och innovation (på engelska)
- International Business (på engelska)
- Företagsekonomi (Arbetsstudie)
- Corporate Finance (på engelska)
- Revision och kontroll (arbetsstudier)
- Varumärkesmarknadsföring (på engelska)
- Digital marknadsföring (arbetsstudie)
- E-handel och digital transformation (Arbetsstudie)
- Affärsutveckling & Key Account Management (Arbetsstudie)
- Datavetenskap & affärsanalys (arbetsstudie)
6 specialområden för tillfället
Entreprenörskap och innovation (franska, heltid)
- Skapa eller ta över ett företag
- Hantera ett innovativt eller digitalt omvandlingsprojekt
- Få starka ledaregenskaper
- Ha en strategisk vision samtidigt som du är ansvarig för den operativa sidan av verksamheten för att övervaka företagets affärsutveckling
Entreprenörskap & Innovation (Full-English)
- Att orientera sitt professionella projekt genom valet av en specialiseringsmajor.
- Att förbereda våra framtida ledare att lyckas i en dynamisk och komplex affärsmiljö som kräver entreprenörsskapande ledarskap, innovativitet och socialt ansvar.
- Att förvärva solida ledaregenskaper och lära sig att implementera kreativa strategier.
- Att använda praktiska verktyg som är viktiga för ett företag för att bygga ett innovativt projekt och behärska all kunskap för att hjälpa företag att komma in på nya marknader.
Internationell affärsverksamhet (engelska)
- Att orientera sitt professionella projekt genom valet av en specialiseringsmajor.
- Att fokusera på internationella affärssektorer, särskilt inom logistik och inköp.
- Att förstå mekanismerna för internationella institutioner och globala företagsfrågor.
- För att behärska internationella logistik och finansiella flöden
Revisions- och kontrollhantering (på engelska)
- Att orientera sitt professionella projekt genom valet av en specialiseringsmajor.
- Att få tillgång till yrken som arbetar med siffror och bedriva en karriär i finansiella anläggningar eller i funktioner som hanterar företagens ekonomiska frågor i Frankrike och utomlands
- Att göra bedömningar med tanke på att förbättra prestandan
- Att ge stöd vid utveckling och hantering av risker
Marketing Management (Full-English)
- Att orientera sitt professionella projekt genom valet av inriktning.
- Förvärva nödvändiga färdigheter för att bygga marknadsförings- och kommunikationsstrategier, inklusive den digitala sektorn
- Att hantera varumärkesstrategier och deras design
- Att implementera och distribuera digital marknadsföring
E-handel och digital transformation (franska, arbetsstudie)
- Att orientera sitt professionella projekt genom valet av en specialiseringsmajor.
- Förvärva ledaregenskaper inom den digitala sektorn
- Att lära sig att använda alla digitala spakar för att generera ekonomisk aktivitet i den digitala sektorn
- För att få tillgång till höga positioner inom den digitala sektorn
Programresultat
Viktiga programmål är:
- Att ge allmän chefsutbildning genom att integrera etiskt driven beteende och ett internationellt perspektiv.
- Att bibehålla en nyckelroll för entreprenörsupplevelse (både ur entreprenöriell och intrapreneuriell synvinkel).
- Att ge professionell erfarenhet genom en portfölj av specialiseringar och många arbetsplatser, projektbaserat lärande och till och med lärlings- eller entreprenörskapsprojektcoaching (Student Entrepreneurship Track) för några av dem.
- Att uppmuntra tvärvetenskap och dubbel kompetens.