Kommunikation, MS
Grand Valley State University College of Liberal Arts and Sciences (CLAS)
Nyckelinformation
Campus läge
Allendale Charter Township, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Begär info
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
I takt med att kommunikationsområdet har utvecklats har forskningsbaserat beslutsfattande blivit allt viktigare. Specifikt måste yrkesverksamma inom kommunikation kunna förvärva och bedöma relevant information och effektivt integrera sin analys i beslutsprocessen.
PROGRAMÖVERSIKT
Master of Science in Communication är ett mångsidigt program som tillgodoser behoven hos dem inom kommunikationsområdet. Studenterna kommer att förbättra sin professionella effektivitet och sina ledarskapsförmåga, och de kommer att finna det till nytta för deras karriärutveckling. Besök webbplatsen för kommunikationshögskolan för antagningskrav: gvsu.edu/soc
VARFÖR STUDIEKOMMUNIKATION PÅ GRAND VALLEY?
Programmet är utformat med yrkesverksamma i åtanke. Kurser är planerade under kvällstid och erbjuds på Grand Valley's Robert C. Pew Grand Rapids Campus.
Under deltid kan programmet slutföras på 2-3 år, med assistentuppgifter tillgängliga på konkurrenskraftig basis.
Programmet har många band med näringsliv, samhälle och kulturorganisationer och har kontakter med experter inom olika kommunikationsområden. Dessa kontakter fungerar som enastående resurser både inom klassrummet och för praktikplatser.
PLATS & FORMAT
Klasser för doktorander i denna major möts i centrum på Robert C. Pew Grand Rapids Campus.
Formatera:
Ansikte mot ansikte
KURSARBETE
En mängd olika kurser erbjuds, inklusive:
- Systemteori
- Kommunikationsrätt
- Kommunikationsforskning
- Kommunikationshantering
- Etik i professionell kommunikation
- Nya kommunikationstekniker
KARRIÄRMÖJLIGHETER
Programmet är utformat för att förbättra effektivitet och ledarskap som är centralt för olika tillämpningar av professionell kommunikation, såsom:
- Reklam
- Broadcasting
- Kommunikationsforskning
- Hälsokommunikation
- Integrerad kommunikation
- Journalistik
- kampanjer
- Public relations