MA Luxury Brand Strategy & Business
Conde Nast College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 29 950 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
30 Sep 2024
* inklusive moms
Följ med oss för informationsevenemang online
Visa tillgängliga datum
Introduktion
MA Luxury Brand Strategy & Business är ett specialprogram som introducerar dig till lyxvarumärken, strategiska och affärsmodeller som är specifika för lyxindustrin.
Programmet erbjuder studenter med olika bakgrund och discipliner möjlighet att introduceras till lyxindustrin på forskarnivå, utnyttja och finjustera dina befintliga överförbara färdigheter samtidigt som du uppnår värdefull kunskap i linje med dina karriärssträvanden att arbeta i lyxindustrin.
Programmets mål
Programmets kärnmål är att ge dig möjligheter att bli effektiva utövare inom lyxaffärer och kommunikation, att kunna förstå affärsmodeller och kommunikationskanaler som används av lyxmärken och hur dessa affärsmodeller och kommunikationskanaler kan vara utnyttjas mest kreativt och effektivt genom att implementera effektiva strategiska lösningar.
Programmet syftar till att säkerställa att du efter avslutad kurs kan visa:
- Kritisk medvetenhet om aktuella frågor och utveckling inom lyxindustrin
- Den effektiva tillämpningen av kritiska tänkande färdigheter
- Kunskap och förståelse för professionellt och affärsansvar, integritet och etik
- Förmågan att reflektera över dina egna framsteg som lärare och yrkesutövare
Målet är att stödja en effektiv övergång från studier till anställning, vilket tydligt kopplar teoretiska ämnen och akademiska studier till samtida branschpraxis.
Du kommer att bekanta dig med livslångt lärande som gör att du kan fortsätta att utveckla dina kunskaper och förståelse och utveckla nya färdigheter till en hög nivå efter examen.
Programmet kommer att kombinera oberoende forskning med undervisat akademiskt innehåll och samtal / masterkurser från ledande branschpersonal. Teknisk support kommer att tillhandahållas för att stödja och utveckla färdigheter i Adobes kreativa svit, vilket förbättrar den kreativa kommunikationen och idéutbytet.
Programschema
Online-induktionsvecka | 7 december 2020 - 11 december 2020 |
Vintertermin (termin 1) | 11 januari 2021 - 19 mars 2021 |
Läsvecka | 22 mars 2021 - 26 mars 2021 |
Påsklov | 29 mars 2021 - 9 april 2021 |
Vårtermin (termin 2) | 12 april 2021 - 18 juni 2021 |
New York-resa (valfritt) / läsvecka | 21 juni 2021 - 25 juni 2021 |
Sommartid (termin 3) | 28 juni 2021 - 3 september 2021 |
Valfri placering | 06 september 2021 - 8 oktober 2021 |
Hösttermin (termin 4) | 11 oktober 2021 - 17 december 2021 |
Termen slutar | 17 december 2021 |
Kursstruktur
Programmet är uppbyggt som fyra tioveckorsperioder. De tre första lärs ut och den sista terminen ägnas åt självständig studie för att slutföra de slutliga projekten och en avhandling.
Programstruktur
Term 1 | Varumärkeskommunikation och marknadsföringsstrategi | Kritisk forskning: förstå publiken |
Term 2 | Affären av lyx | Kritisk forskning: förstå publiken |
Term 3 | Luxury Innovation & Futures: Live Luxury Project | Final Masters Project |
Term 4 | Final Masters Project | Final Masters Project |
Den första terminen i detta nya MA-program utforskar publikforskning och undersöker förändringar i lyxkulturen samtidigt som det underlättar utvecklingen av varumärkes-, marknadsförings- och kommunikationsförmåga. Den förvärvade kunskapen och färdigheterna kommer att stödja och stödja fortsatt studier genom att ge värdefullt sammanhang och medvetenhet om lyxindustrin.
Den andra termen syftar till att engagera varje elevs förmåga till affärstänkande och industrins framsynthet - de ombeds att undersöka ett lyxföretag och ifrågasätta vilken affärsmodell de använder och hur de har vänt sin modell för att anpassa sig till globala konsumentkrav.
Den tredje termen utvecklar samarbetsfärdigheter och uppfinningsrikedom med introduktionen av ett branschfokuserat projekt och undersöker och utforskar också några av de komplexa frågor som lyxindustrin står inför vid varje given tidpunkt. En viktig del av inlärningsupplevelsen är att varje elev ifrågasätter sin egen potentiella roll i lyxindustrin och reflekterar över vad och hur de kan göra en positiv inverkan eller bidrag via sitt valda specialområde.
Den sista terminen konsoliderar viktiga aspekter av den tidigare studien och gör det möjligt för studenten att utveckla sina egna teman, idéer och lyxaffärer, varumärkes- eller marknadsföringskoncept inom den valda lyxsektorn. Det slutliga magisterprojektet utgör en möjlighet för studenten att presentera ett arbete som stöds av en avhandling som visar deras akademiska förmåga, självständiga tänkande och kreativa skicklighet.
Ingångskrav
Vi välkomnar sökande från ett stort antal ämnesområden och yrkesbakgrund, men med ett genuint intresse för lyxindustrin.
Standardkraven för denna kurs är en BA-examen, helst 2: 2 eller högre, eller motsvarande EU / internationell examen. Sökande måste vara 18 år eller äldre den första dagen av kursen.
Ackreditering av tidigare erfarenhetsundervisning (APEL)
Exceptionella sökande som inte uppfyller standardkraven för inträde kan fortfarande övervägas genom APEL om de kan visa omfattande kunskaper och kapacitet för akademisk studie på forskarnivå. Ibland är upplevelsen lika bra som vad man lär sig i ett klassrum. Antagningarna och akademiska team kommer att överväga ansökningar som visar exceptionella styrkor och alternativa bevis, som kan inkludera:
- Arbetserfarenhet
- Icke-ackrediterade kurser
- Omfattande läsning och forskning
- Ett lysande, relevant och trovärdig personligt uttalande
- En utomordentligt stark akademisk eller professionell referens
- Eller en kombination av dessa.
Varje ansökan kommer att behandlas på sin egen merit, även om vi inte kan garantera varje sökande ett erbjudande.
Engelska språkkrav
IELTS nivå 6.5 eller högre eller motsvarande Secure English Language Test (SELT) Full information finns på vår internationella studentwebbplats.
Urvalskriterier
Vi väljer sökande enligt potentiell och aktuell förmåga på följande områden:
- Demonstration av en stark personlig identitet
- Potentialen att dra nytta av kursen
- Utmärkta kommunikationskunskaper
- Bevis på motivation och engagemang
Karriärer
Condé Nast College of Fashion & Design har ett starkt fokus på förberedelser inför industrin.
Kursen kommer att utforska distinkta karriärmöjligheter inom lyxindustrin, tilltalande för en rad studenter med olika bakgrund. Under de senaste åren har den tekniska utvecklingen drivit nya möjligheter i sektorn och kursen kommer att fokusera på globalt och framtida tänkande.
Fokus för MA är också relevant för ett allt bredare utbud av jobbmöjligheter som drivs av tillväxt inom lyx- och lyxupplevelsessektorerna.
Kursen bygger på expertis från Condé Nast Publications och dess bredare nätverk av branschpartners inom mode och lyx.
Studenterna kommer att stödjas för att engagera sig med relevanta yrkesverksamma och organisationer inom mode- och lyxindustrin.
Det primära programfokus ligger på lyxvarumärken och företag som skapar och säljer lyxprodukter och tjänster (t.ex. Condé-annonsörer snarare än att skapa tidningsinnehåll).
Den personliga och professionella utvecklingen av studenter är ett konstant fokus under hela kursen och är nyckeln i processen för att säkra praktikplatser och identifiera framtida karriärer inom lyxindustrin.
Karriärtjänster
Studenter på denna kurs kommer också att ha tillgång till våra karriärtjänster inklusive, men inte begränsat till:
- Styrkor testning
- CV-redigering
- Mock Interviews
- Karriärplanering
Betala kursavgiften
För att bekräfta och säkra en plats på kursen kommer studenterna att bli ombedda att betala en insättning på £ 1 200 vid mottagandet av ett erbjudande från oss.
UK / EU-studenter kan betala undervisningsavgiften i perioder under hela året.
Internationella studenter kommer att uppmanas att betala sin kursavgift i sin helhet innan de anländer till högskolan och innan CAS-utgåvan.
Varför studera med Condé Nast College?
Du studerar den här kursen med den enda leverantören av brittisk modeutbildning som verkar inom modebranschen. Denna exceptionella miljö ger dig en unik inblick i modekommunikation i alla dess former och hur de kreativa branscherna fungerar, samt ger tillgång till många oöverträffade experter inom sina områden.
Med veckovisa gästhögtalare från ett brett utbud av yrken inom mode- och kreativa branscher kommer du att lära dig direkt från branschens bästa.
Din campus
Condé Nast College ligger i en toppmodern byggnad i hjärtat av Soho, Londons kreativa och kulturella knutpunkt. Området är hem för många film-, mode- och mediehus som ger oöverträffade möjligheter för professionellt nätverkande och kulturupplevelser. Högskolan ligger 10 minuters promenad från huvudkontoret för Condé Nast International, liksom Vogue House, som våra studenter får uppleva genom besök eller onlineaktiviteter, som en del av deras exponering för den professionella världen.
Vem lär på Condé Nast College of Fashion?
En specialist inom kommunikation, media och skrivande, Johannes Reponen är programledare för vår MA Fashion Media Strategy-kurs. Han har tidigare varit magisterexamen vid London College of Fashion, skriver för ett antal mode- och designpublikationer och arbetar med internationella kunder om framtida insikt. Med BA- och MA-examen i kommunikation och kritik slutför Johannes för närvarande sin doktorsexamen.
Under din kurs kommer du också att undervisas av en rad akademiska medarbetare såväl som industriländer och besökande föreläsare.
Besöksföreläsare och gästtalare inkluderar:
- Osman Ahmed, senior redaktionsmedlem på The Business of Fashion
- Georgia Murray, moderedaktör på Refinery29
- Nova Dando, kreativ chef
- Aled John, chef för affärsutveckling på Condé Nast International
- Paul Nesbitt, chef för publikforskning på Condé Nast International
- Dr Kate Nelson Best, mode- och medieforskare
- Marcus Agerman Ross, grundare och redaktör för Jocks & Nerds
Studenter på kursen har också tillgång till det college-branschföreläsningsprogram som äger rum en gång i veckan. Tidigare talare inkluderar Victoria Beckham, Suzy Menkes och Becky Smith för att nämna några.
Karriärmöjligheter
Vi är dedikerade till att ge våra elever möjlighet att utmärka sig i modevärlden. Vi inser att en blomstrande karriär inom detta dynamiska område kräver mer än bara akademisk kunskap; det kräver praktiska färdigheter, vägledning och möjligheter. Under hela din utbildningsresa med oss kommer vi att tillhandahålla en rad karriärstödsalternativ som är skräddarsydda efter dina behov.
Detta program innehåller moduler, erfarenheter och möjligheter noggrant utformade för att utrusta dig med de grundläggande färdigheter, kunskaper och praktik som är avgörande för en framgångsrik modekarriär, från personlig utveckling till professionell praktik.
Kursen kommer att utforska distinkta karriärmöjligheter inom lyxindustrierna, och tilltala en rad studenter med olika bakgrunder. De senaste åren har den tekniska utvecklingen drivit på nya möjligheter inom sektorn och programmet kommer att fokusera på globalt och framtidstänkande. Fokus för denna MA är också relevant för ett allt bredare utbud av jobbmöjligheter som drivs av tillväxt inom lyx- och lyxupplevelsesektorerna. Programmets primära fokus ligger på lyxvarumärken och företag som skapar och säljer lyxprodukter och tjänster (t.ex. på Condé Nast-annonsörer snarare än på att skapa tidningsinnehåll).
Kursen är lämplig för dig som vill göra följande karriärer:
- Arbeta för ett lyxvarumärke i en huvudkontorsposition relaterad till marknadsföring, PR, marknadsföring eller kommunikation
- Starta ditt eget lyxföretag
- Arbeta för en lyxig mediapublikation på kommunikations-, försäljnings-, marknadsavdelningen
- Arbeta för en kreativ, PR- eller varumärkesbyrå som tillhandahåller tjänster till lyxvarumärken.
Inom kursinnehållet kommer det att finnas många karriär- och professionella utvecklingselement och aktiviteter tillgängliga för dig, inklusive:
- Alumnkarriärpanel under introduktionsveckan
- Flera karriärfokuserade workshops fram till din sista termin
- Karriärens dag i slutet av kursen
Du kommer också att ha tillgång till våra karriärtjänster inklusive, men inte begränsat till:
- Styrkor testning
- Redigering av CV och personligt brev
- Mock Interviews
- Valfri 1-2-1 handledning med vår karriärkonsult
Tidigare studenter som tar examen från våra högre utbildningsprogram har gått vidare till: Condé Nast, Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L'Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (AKA H-Lans ), GQ, Harper's Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton, The Times och många fler.
Läroplan
Programmet är uppbyggt som fyra 10-veckorsterminer. De tre första undervisas och den sista terminen ägnas åt självständiga studier för att slutföra de avslutande projekten och en avhandling. Programstrukturen består av moduler som delas över alla Fashion Business-program, som fokuserar på forskningskompetens och att bygga kritisk medvetenhet om aktuella frågor såväl som utvecklingen inom mode-, media- och lyxindustrin tillsammans med programspecifika moduler som gör att du kan förvärva tekniska och praktiska färdigheter anpassade till dina karriärmål.
Den första terminen av detta nya MA-program kommer att utforska publikforskning och undersöka förändringar i lyxkulturen samtidigt som det underlättar utvecklingen av varumärkes-, marknadsförings- och kommunikationsförmåga. De kunskaper och färdigheter som förvärvats kommer att stödja och underbygga fortsatta studier genom att ge värdefull kontext och medvetenhet om lyxindustrin.
Den andra terminen kommer att engagera din fallenhet för affärstänkande och branschförutseende – du kommer att bli ombedd att undersöka ett lyxföretag, ifrågasätta vilken affärsmodell de använder och hur de har svängt sin modell för att anpassa sig till globala konsumentkrav.
Den tredje terminen kommer att utveckla samarbetsförmåga och uppfinningsrikedom med införandet av ett branschfokuserat projekt och kommer också att undersöka och utforska några av de komplexa frågor som lyxindustrin står inför vid varje given tidpunkt. En viktig del av lärandeupplevelsen är att du ifrågasätter din egen potentiella roll i lyxbranschen och reflekterar över vad och hur du kan göra en positiv inverkan eller bidra genom ditt valda specialistområde.
Den sista terminen kommer att konsolidera viktiga aspekter av den tidigare studien samtidigt som du kan utveckla dina egna teman, idéer och lyxaffärer, varumärkesbyggande eller marknadsföringskoncept inom din valda lyxsektor.
Final Masters Project kommer att ge dig en möjlighet att presentera ett arbete som stöds av en avhandling som visar din akademiska förmåga, självständigt tänkande och kreativa skicklighet.