MA i internationell företagsekonomi
Tallinn University of Technology
Nyckelinformation
Campus läge
Tallinn, Estland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 4 700 / per year *
Ansökningstiden
01 Apr 2024
Tidigaste startdatum
Aug 2024
* för EU/EES-medborgare och icke-EU-medborgare
Introduktion
Vårt program har två specialiseringar: International Business Administration och Marketing and Customer Experience Management. Oavsett vilken inriktning du väljer ger vi dig alla verktyg du behöver för att starta en framgångsrik karriär inom företagande och/eller marknadsföring. Allt du behöver göra är att arbeta hårt och vara uppmärksam.
Du kommer att studera grunderna i internationell marknadsföring, strategisk ledning, affärsplanering och genomförande. Det är bara fantasin som sätter gränser: tänk stort och du kommer att få genomslag. Men viktigast av allt: ge dina studier högsta prioritet, vi kommer att visa dig verktygen, men det är bara du som kan lära dig att använda dem.
International Business Administration-programmet ger studenterna en gedigen förståelse för moderna affärsmetoder och de ledarskapsförmågor som krävs för att vara konkurrenskraftig i dagens globala affärslandskap.
- Det sägs att "ditt nätverk är din nettovärde". TalTech-studenter kommer att bygga upp ett nätverk av lojala vänner och förtrogna, samhällskontakter som kan leda till en mängd möjligheter
- Kursen i internationell företagsekonomi förbereder dig för omedelbart arbete var som helst, oavsett geografiska eller kulturella begränsningar. Alla kurser undervisas av erfarna professorer med internationell bakgrund
- När du investerar tid och energi i dina studier kan du förvänta dig mycket mer än bara pengar. Och du kan göra allt detta samtidigt som du bor i Estland, ett av de mest innovativa och tekniskt avancerade länderna i världen
- Estland utnämns till "det mest avancerade digitala samhället i världen" av tidskriften Wired. Om du vill uppleva framtiden just nu är TalTech din bästa chans
Varför studera internationell företagsekonomi på Taltech?
Många universitet erbjuder kurser i internationell affärsverksamhet, men varför nöja sig med bra när det bästa finns inom räckhåll?
- Vår kurs kombinerar teoretiska kunskaper med praktiska färdigheter, vilket gör dig till en eftertraktad yrkesman på den moderna arbetsmarknaden. Du kommer att undervisas av de bästa teknik- och affärsexperterna.
- International Business Administration-programmet ger dig allt du behöver för att göra ett bestående avtryck i den globala affärsvärlden. TalTech-utbildade rekryteras regelbundet av företagsledare runt om i världen
- Världen blir allt mindre, och att hitta en nisch är avgörande för alla företag, såväl nystartade företag som multinationella koncerner. Eftersom vi uppmuntrar både specialiseringar och flexibilitet kommer vi att exponera dig för en mängd olika ämnen så att du sedan kan skräddarsy varje program efter dina egna utbildnings- och karriärmål
- I dagens värld är erfarenhet allt. Kursen International Business Administration uppfyller standarderna och kraven i den snabbt globaliserande världen och du kommer att ha tillgång till en mängd internationella forskningsprojekt samt EU-relaterade strävanden
- Estland är ett av de mest digitala samhällena i världen. Vi är ett land som tror på entreprenörskap och att studera företagsekonomi här är bara naturligt
Antagningar
Läroplan
Internationella företagsekonomin
Nyckelämnen: Strategiskt ledarskap, Export Management, International Business, Business Trends, Logistics, Business Management.
Definitionen av vad som gör en effektiv företagsledare har breddats över tid, med fler ledande positioner i Fortune 500-företag inom räckhåll för alla, oavsett kulturell eller geografisk bakgrund.
Vi ger dig det du behöver för att arbeta i nästan vilket företag som helst i alla länder i världen, från globala företag till små nystartade företag. Med lite fokus och beslutsamhet kommer du att lära dig vad du behöver för att hjälpa företag i din föredragna sektor att blomstra.
Från affärsgrunderna till strukturering till beslutsfattande på hög nivå, vi täcker alla grunderna i ett modernt sammanhang som inte erbjuds av de flesta institutioner.
När eleverna bygger färdigheter inom områden som organisationskultur, affärsteknik och företagsstrategi kommer de att lära sig hur dessa tillämpas i moderna miljöer. TalTech erbjuder studenter precis vad de behöver för att bli kompetenta och effektiva ledare som känner till moderna arbetsplatsfilosofier och metoder.
Oavsett om ditt fokus ligger på internationella marknader, försäljning eller marknadsföring, kommer du att utveckla den expertis som krävs för att driva ett blomstrande företag genom praktiska inlärningsmöjligheter som undervisas av exceptionell personal och professorer.
Seminarier och workshops gör att lärande kan tillämpas i ett verkligt sammanhang, vilket ger eleverna chansen att lära sig bortom läroboken.
TalTech arbetar med många kända gästföreläsare och internationella handledare som guidar dig genom specifika utländska marknader, och kanske till och med förbinder dig med jobbmöjligheter.
Marknadsföring och Customer Experience Management
Nyckelämnen: Internationell marknadsföring, marknadsundersökningar, strategisk marknadsföring, produktdesign, digitalisering av marknadsföring och försäljningsledning.
Företag är sårbara för så många krafter idag. Eftersom stöld av immateriell egendom nästan är oundviklig, spelar innovativ marknadsföring en allt viktigare roll i alla affärsscenarios.
Alla kunniga affärsmän måste kunna tänka kreativt och komma med lösningar som överträffar konkurrenterna. När allt kommer omkring kan vem som helst köpa en annons i en tidning, men väldigt få kan dra fram en vinnande marknadsföringsstrategi.
På TalTech kommer du att bli en skicklig marknadsföringsproffs, redo för de mest komplexa utmaningarna. Du kommer att lära dig hur du utformar effektiva marknadsföringsplaner och koncept, kör mycket riktade digitala kampanjer och hanterar sociala plattformar.
"Att engagera människor handlar om att möta deras behov – inte dina", har den amerikanske författaren Tony Robbins sagt. Han har rätt: att känna till din kund är nyckeln. Med lite hjälp från dina TalTech-vänner blir du en kompetent analytiker redo att leda och utföra omfattande marknadsundersökningar.
Du kommer att studera begreppen bakom köpbeteende och konsumenternas köpmönster, varumärkeshantering och försäljning. Som en skicklig förhandlare och affärsutvecklare kommer du att ta examen och känna dig säker på att du kan avsluta vilken affär som helst.
När konkurrensen blir hårdare för varje dag spelar försäljning och marknadsföring en allt viktigare del av alla företag. För att bli framgångsrik måste du se kopplingarna mellan produkter och potentiella kunder. TalTech kommer att ge dig verktyg för att göra just det: våra utexaminerade är oerhört attraktiva sökande till toppjobb inom försäljning och marknadsföring över hela världen.
Som en skicklig affärsanalytiker och marknadsstrateg kommer du att vara en oersättlig tillgång för alla organisationer.
Programresultat
Syfte och mål
Att stödja den mångfacetterade utvecklingen av studenter genom att tillhandahålla systematiska grundläggande kunskaper och färdigheter på masternivå, fördjupa och forma kreativa verksamhetschefer och experter samt tillhandahålla nödvändig kompetens för sektoriell verksamhet. Att slutföra läroplanen skapar attityder som gör det möjligt att arbeta som medlem av rådet eller ledningen, som mellanchef eller högsta chef och som ekonomisk specialist på högsta nivå både i Estland och på andra håll i världen. Läroplanen är utformad för studenter vars mål är att förbättra sig själva och klättra på karriärstegen och skapar tillräckliga förutsättningar för snabb och flexibel orientering både i praktiskt företagande och i eventuell efterföljande akademisk verksamhet, inklusive doktorandstudier inom det aktuella området.
Lärandemål
- Har skaffat sig uppdaterad och systematisk kunskap om de principer som tillämpas på verksamheten och ledningen av företag som verkar inom olika sektorer av en internationell miljö
- Känner till metoder och instrument för att analysera, bedöma och styra ett företags verksamhet och effektivitet, samt kan tillämpa teoretiska principer och utvecklingsmöjligheter på marknadsföring, export, försäljning och driftledning samt är medveten om deras inbördes samband med ett företags affärsverksamhet. och särdrag
- Kan identifiera problem och relatera teoretisk kunskap till den praktiska ledningen av ett företag och till utformningen av dess affärsstrategi i en specifik socioekonomisk kontext, med hänsyn till olika intressegrupper
- Kan planera, organisera och kontrollera verksamheten i en organisation med hänsyn till de ekonomiska, sociala, politiska och etiska principerna
- har skaffat sig god kommunikationsförmåga och självständigt planerar sin personliga utveckling
- Förstår hur samhället och ekonomin fungerar och analyserar och kritiskt utvärderar de processer som sker i samhället och ekonomin mot bakgrund av företagens sociala ansvar och etiska principer.
Utexaminerade från detta program kommer att tilldelas en Master of Arts in Social Sciences (MA).
Stipendier och finansiering
Studenter kan ansöka om prestationsstipendier. Beloppet för stipendiet är 100 € (euro) per månad. Förstaårsstudenter kan söka från andra terminen. För mer information, vänligen kontakta universitetet.
Karriärmöjligheter
Vem kommer du att bli efter examen?
Internationell verksamhet
Specialiseringen i International Business lär dig att se ett företags huvudfunktioner i ett internationellt sammanhang. Vi ger dig ett globalt tänkesätt för att hjälpa dig att verka framgångsrikt på globala marknader. Du får fördjupade kunskaper om affärs- och exportledning och har alla förutsättningar att bli en toppchef i en internationell organisation.
Marknadsföring och Customer Experience Management
Marknadsföring och försäljning är de viktigaste delarna av varje företag, eftersom konkurrensen på globala marknader hårdnar. För att bli framgångsrik måste du hitta genvägar mellan potentiella kunder och produkter och tjänster. Efter avslutat TalTech-programmet har du alla förutsättningar att bli en organisations marknads- eller försäljningschef. Du kan ansvara för att hantera ett företags försäljningsintäkter kundrelationer och marknadsföring. Dessutom kan du analysera resultat och omforma företagets strategier och policyer.