MA i utbildning: Undervisning i engelska till högtalare på andra språk
University of Nottingham Malaysia
Nyckelinformation
Campus läge
Semenyih, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
MYR 46 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Malasyan per program - icke-malaysisk; RM55.200 per program
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna kurs är lämplig om du är närvarande eller ute efter att undervisa engelska till talare på andra språk, angelägen om att bygga vidare på din befintliga kunskap och erfarenhet, försöka förbättra dina karriärmöjligheter eller intressera dig för att undersöka dina egna lärandepraxis / sammanhang.
Den kommer att förbereda dig för självständig forskning i undervisning och lärande och ger en Pathway till doktorandstudie. Du kommer att träffa experthandledare inom engelskspråkig undervisning, en stor filial av tillämpad lingvistik, som har många års erfarenhet av undervisning på den här nivån och som är engagerade i att ge högkvalitativ studieupplevelse.
Vår undervisning är informerad av ledande forskning och vi erbjuder valfria moduler som speglar det senaste inom tillämpad språkvetenskap och språklärarutbildning. Du kommer att lära dig i en modern, högteknologisk inlärningsmiljö med en livlig, multikulturell social erfarenhet.
Vi erbjuder ett brett utbud av support, bland annat interaktiva, samarbetande undervisningsmetoder, individuella handledning, möjligheter att bedriva dina yrkes- och forskningsintressen, tillgång till omfattande läromedel och gratis support för att utveckla kunskaper i akademisk engelska.
Kursstruktur
Det undervisade elementet i denna kurs består av fyra 30-poängsmoduler, plus en 60-poängsavhandling.
För att få en MA TESOL måste du genomföra och godkänna fyra moduler (två kärnämnen och två valfria) plus en avhandling.
bild med tillstånd av University of Nottingham Malaysia
moduler
Kärnmoduler
Språkundervisning: Metod och läroplan
Modulen fokuserar på ämnen som har varit föremål för nyligen diskuterat och forskning inom området främmande och andraspråkig undervisning. Dessa inkluderar:
- En historisk genomgång av språkundervisningsmetoder och metoder.
- Innehåll kontra processplanutformning i språkundervisning.
- Humanism i språkundervisning.
- Kommunikativ språkundervisning och arbetsuppgifter.
- Områden inom tillämpad språkvetenskap som är särskilt relevanta för undervisningen i produktiva färdigheter, särskilt sociolingvistik och pragmatik.
- Områden inom tillämpad språkvetenskap som är särskilt relevanta för undervisningen i mottagande färdigheter, särskilt psykolingvistik.
Du kommer att förväntas läsa, förstå och engagera dig kritiskt med den forskning som presenteras om dessa ämnen.
Förstå språkinlärning och språkläraren
Modulen fokuserar på nyckelområden inom tillämpad språkvetenskap relaterad till andra språkanskaffning (SLA) och utforskar dem ur ett språkperspektiv och lärares perspektiv. Dessa inkluderar:
- "Den goda språkstudenten".
- En historisk översikt över SLA-teorier (nyckelinsikter från tillämpad språkforskning).
- Nyligen tillämpad språklig utveckling i teoretiseringen av SLA som ett dynamiskt komplext system och social process.
- Implikationer av förvärv av första språk för SLA.
- Variabilitet och individuella skillnader i SLA (kön, ålder, lämplighet, motivation, attityder och övertygelser, kognitiva stilar, strategier, autonomi och självreglering).
- Grammatik-, ordförråd- och fonologinstruktionens roll i andraspråk.
- Trender i tillämpad språklig forskning om SLA inklusive breddning av fältet, större utnyttjande av datoriserade språkprover, den växande statusen i klassbaserad utredning.
Du kommer att förväntas läsa, förstå och engagera dig kritiskt med den forskning som presenteras om dessa ämnen.
Valfria moduler
Fyra alternativ kommer att erbjudas varje år. Endast en valfri modul erbjuds under varje modulleveranspunkt. Det finns fyra leveranspunkter för moduler varje år.
Det finns två alternativ för att välja dina valfria moduler:
- Alternativ 1: Välj Två valbara moduler som erbjuds i TESOL-grupper.
- Alternativ 2: Välj EN valfri modul i TESOL-gruppen och en annan modul från andra program som erbjuds av School of Education.
Bedömning i språkundervisning
Den här modulen kommer att titta på:
- Bedömningens syften.
- Bedömningstyper.
- Kommunikativ bedömning.
- Utvärdering av '4 färdigheter'.
- Fallstudier av internationella viktiga tentor.
- Aktuella frågor i språkbedömning.
Hantera språkundervisning och språklärare
Modulen omfattar:
- Organisationsstrukturer och ledning av språkundervisningsorganisationer (LTO).
- Frågor inom marknadsföring, finansiering och hantering av förändringar.
- Ledande personal: personalval, utvärdering och relationer, personalutveckling.
- Modeller för lärarutbildning som utvecklar aktiviteter och material för lärarutbildning observation av lärare som undersöker diskursen om hantering, utbildning och undervisning
Material och teknik i språkundervisning
Denna modul kommer att se på:
- Rollen för lärande / läromedel och resurser.
- Typer och modeller för utvärdering av material och resurser.
- Förhållandet mellan metod och material / resurser.
- Modeller av teknikförbättrad språkundervisning.
- Mobilt språklärande.
- Datormedierad kommunikation.
- Konsekvenserna av material och teknik för lärarutbildningen.
Undervisning i engelska för akademiska syften: sammanhang, språk och pedagogik
Den här modulen omfattar:
- Nuvarande status för engelska för akademiska ändamål (EAP) och engelska för specifika ändamål.
- Akademiska samhällen och sammanhang: kunskapskapande, kritiskt tänkande och evidensbaserat resonemang.
- Genre: kommunikativt syfte, retorisk organisation och hållning.
- Akademisk grammatik och ordförråd.
- Textbearbetning och produktion.
- EAP-elevidentitet, bakgrunder och förväntningar.
- Typer av EAP-kurser baserade på behov, sammanhang och begränsningar.
- EAP klassrummet.
- EAP-lärare: övertygelser, identiteter och professionell utveckling.
- Forskningsfilosofier och metoder.
Undervisning av språk till unga elever
Modulen fokuserar på nyckelområden som rör språkundervisning till yngre elever och utforskar dem ur både språklärares och lärares perspektiv. Dessa inkluderar:
- Profiler och språkbehov hos yngre språkstudenter åldersanpassade metoder.
- Multisensoriska, elevcentrerade aktiviteter, till exempel berättelser, sånger, filmer drama och lek.
- Samarbete, interaktiv personlig kommunikation och integrerad grammatik.
- Klassrumshantering / organisation och utredning av kritiska klassrumshändelser.
- En översikt över teorier och forskning om yngre elever.
- Att engagera sig med kultur och samhälle.
- Frågor som rör tvåspråkighet, flerspråkighet och översättning.
Avhandlingsmodul
Detta materiella stipendium inom kursens område kommer normalt att baseras på intressen och färdigheter du har utvecklat under de moduler som redan studerats. Du väljer ett ämne i samråd med din kursledare och en lämplig handledare.
bedömning
Varje 30-kreditmodul utvärderas med ett skriftligt uppdrag på 6 000 ord. För att slutföra mästarna måste du uppnå ett pass på 50 på varje uppdrag.
15 000-ordsavhandlingen är en original del av arbetet och bör relateras till en av de valda modulerna på ett godkänt ämne.
Ingångskrav
En relevant utbildning i andra klass (eller internationellt motsvarande). Relevant erfarenhet kan krävas för vissa av programmen.
Utbildning utanför Storbritannien kommer att bedömas mot denna standard.
Mogna sökande utan några standardkrav men med betydande och relevant erfarenhet kan övervägas för inträde på forskarutbildningsnivån och godkännandet sker efter utbildningsskolans bedömning.
Engelska språkkrav
- IELTS: 6,5 (med inte mindre än 6,0 i varje element).
- TOEFL (iBT): 87 (minst 20 i tal och 19 i alla andra element).
- PTE (akademiskt): 62 (med inte mindre än 55 i varje element).
- MUET: Band 4.
Testresultaten för IELTS, TOEFL och PTE (Academic) måste vara mindre än två år gamla och alla IELTS måste vara den akademiska versionen av testet. MUET-resultaten är giltiga i fem år från och med dagen för publicering av resultaten.