MSc i internationell företagsledning och entreprenörskap
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £11 000 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc International Business Management and Entrepreneurship-kurs är ackrediterad av Association of MBA (AMBA) och Chartered Management Institute (CMI). Kursen förbereder dig för en framgångsrik internationell karriär med antingen en kommersiell eller icke-vinstdrivande organisation, eller med din egen start-up.
Du lär dig att:
- identifiera, analysera och utvärdera en rad affärsrelaterade frågor
- utveckla lämpliga svar på dessa problem
- välja det lämpligaste tillvägagångssättet
Specialismen på denna kurs fokuserar dina studier på området entreprenörskap. Företagande och entreprenörskap är avgörande för utvecklingen av den moderna ekonomin, oavsett om det är nystartade företag eller en del av att leda och växa befintliga organisationer.
Ackrediteringar
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Global strategisk ledning
Strategisk ledning är den process genom vilken chefer formulerar och implementerar strategier för att generera hög prestanda. I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för den ledningsstrategiska utmaningen; hur man levererar hållbar konkurrensfördel. Du kommer att delta i kritisk utvärdering av de viktigaste strategiska frågorna. Du kommer att överväga den bredare ekonomiska miljön och utforska varför strategi är viktig, hur organisationer fattar strategiska beslut genom analysprocesser, val och ansvarsfull och etisk ledning och ledarskap. - Innovation, Förändring och organisationer
Syftet med denna modul är att ge insikt i en serie ämnen som representerar viktiga frågor kring innovation och förändring och den organisatoriska kontexten i modern allmän ledning. Modulen är framåtblickande från samtida organisation mot framtida utveckling. Ett nyckelperspektiv är en utveckling hittills av entreprenörskap, innovation, förändring och organisatoriska metoder som gör eleverna medvetna om långsiktiga mönster och cykler, och hur och i vilken utsträckning det förflutna kan forma nuet. - Introduktion till principerna för marknadsföring
I denna modul, du kommer att introduceras till de viktigaste principerna för marknadsföring. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, och övervaka marknadsföringsprogram i en internationell miljö. - Utveckla färdigheter för företagsledarskap
Framgångsrika ledare har olika tillvägagångssätt för sitt arbete, dela en rad olika personlighetsdrag. Ett viktigt syfte med denna modul är att uppmuntra dig att utveckla en stark känsla av självmedvetenhet om dina egna styrkor och svagheter som chef och kollega. För övrigt, du kommer att utveckla en rad överförbara färdigheter som är avgörande för framgångsrik ledningspraxis. Dessa inkluderar beslutsfattande färdigheter, teamarbete och interpersonella färdigheter och andra som är förknippade med att utveckla personlig effektivitet. - Operations Management
I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för en organisations förmåga att leverera varor och tjänster av kvalitet, kvantitet och kostnad som tillgodoser kundernas behov, samtidigt som resurserna används effektivt. De centrala principer som införs i denna modul kan tillämpas på alla näringslivssektorer och funktioner. Frågor som behandlas inkluderar etik, miljömässig hållbarhet, global verksamhet, komplexitet och osäkerhet, och fortsatt professionell utveckling. - Ekonomi och redovisning för företag
I denna modul, du kommer att utveckla din kritiska bedömning av företagens finansiella information ur användarnas perspektiv. Du kommer att studera både ekonomisk och ledningsredovisning som täcker tre områden: grunder (terminologi, syften, användare), regler och förordningar och affärsenheter.- Finansiell redovisning - viktiga finansiella rapporter, publicerade räkenskaper samt analys och tolkning genom nyckeltal.
- Ledningsredovisning - kostnadsberäkning, budgetering och prognoser, budgethantering och prissättning.
- Forskningsmetoder
Denna modul förbereder dig för att slutföra hög kvalitet, systematisk affärs- och ledningsforskning, och utrustar dig för att lyckas i din slutavhandling eller en annan capstone-modul. Du kommer att lära dig att genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor och kommer att introduceras till en rad verktyg som krävs för forskning inklusive metodfrågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. - Entreprenörsteori& Practice
Denna modul förbättrar din förståelse för företag och entreprenörskap och hjälper dig att utveckla viktiga entreprenörskunskaper. Dessa färdigheter inkluderar idégenerering och utvärdering, kommunikation, nätverk och utvärdering av risker. Dessutom kommer du att utveckla en förståelse för de sociala och ekonomiska effekterna av entreprenörskap. Delkursen fokuserar på att utveckla en förståelse för faktorer relaterade till entreprenörens utveckling, entreprenörsidén och entreprenörsorganisationen. Genom att studera dessa ämnen överbryggar modulen klyftan mellan teori och praktik. - Planering för nya affärsföretag (endast tillgängligt för inträde i september)
Denna modul utvecklar dina affärsplaneringsfärdigheter och är avgörande för de studenter som tänker starta och driva sina egna företag. Kärnan i modulen är en utvärdering av ett företags affärsmodell. Du kommer att utarbeta en affärsplan i grupper för ett nytt eller befintligt företag, som kommer att bedömas av en panel. Du kommer att utvärderas på dess ekonomiska logik, värde för kunden och avkastning på investeringen för sina ägare. - Strategisk affärssimulering (endast tillgänglig för januari-post)
Den här modulen lär dig om gruppbeslut. Det handlar om ett levande nytt affärsutvecklingsscenario, genom vilket du tillämpar din förståelse för affärs- och entreprenörskapsprinciper på en datorsimulering. Simuleringen kommer att utmana ditt företag, företagande och ansvarsfulla ledningsbeslut när du driver ett internationellt företag och kommer att överväga en rad affärsfunktioner. Du kommer att utveckla ledningsförmåga som teamledning, budgetering, strategisering, implementera en kommunikationsstrategi och hantera oväntad konkurrentaktivitet. - Konsultprojekt eller internationell studieresa
- Du kan välja mellan:
- Konsultprojekt: få praktisk internationell projekterfarenhet genom att arbeta i ett tvärkulturellt team på ett verkligt problem för en kundorganisation. Du kommer att utveckla problemlösnings- och kommunikationsförmåga samt förmågan att arbeta i tvärkulturella team. Ditt team kommer att arbeta virtuellt, ansikte mot ansikte och med hjälp av handledare.
- Internationell studieresa: denna modul ger dig en praktisk, intensiv upplevelse av aktuella affärsidéer och praxis genom att besöka multinationella företag och internationella organisationer. Du träffar ledare för globala företag och internationella organisationer och har möjlighet att turnera anläggningar. Programmet innehåller presentationer från lokala och internationella chefer, chefer och akademiker. För att delta i studieresan måste studenterna betala en extra avgift, se avsnittet Studieresor till exempel kostnader.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Detta är en möjlighet för dig att genomföra en fördjupad utredning av ett ämne Business Management som är av särskilt intresse för dig. Den ska ha ett lämpligt tydligt fokus och vara en undersökning baserad på primär och/eller sekundär data, motiverad och stödd med detaljerad hänvisning till relevanta teorier och begrepp från litteraturen. - Synoptiskt forskningsprojekt
I denna modul, du kommer att integrera, tillämpa och utöka dina kunskaper och färdigheter som erhållits inom kärnmodulerna genom en internationell fallstudie och muntlig tentamen. Du kommer att lära dig mer om komplexiteten i Business and Management genom att syntetisera och tillämpa lärandet som erhållits i andra moduler - Klientprojekt
Det arbetsbaserade projektet är en möjlighet för dig att koppla teori med praktik. Du kommer att analysera en verklig organisatorisk fråga inifrån och tillhandahålla ett fungerande tillvägagångssätt. Frågan kan vara ett problem som organisationen för närvarande möter eller berör dess framtida strategi. Du ansvarar för att hantera en betydande del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina egna framsteg.
Praktik
- Arbetsplats
Denna handledda arbetslivserfarenhetsmodul ingår i det tvååriga sandwichläget för studenter som går med i programmet i september. Delkursen stödjer och bedömer studenter som bedriver betald handledd arbetslivserfarenhet (en praktik) i en roll som är relevant för deras program. Det ger studenterna möjlighet att förstå från första hand hur företag arbetar och att tillämpa lärandet från det undervisade elementet i sitt program i en verklig arbetsmiljö.
Vi kommer att ge stöd för att hjälpa dig att hitta en placering - vårt team har en databas med möjligheter och driver evenemang där du kan träffa potentiella arbetsgivare. En placering ger dig värdefull erfarenhet, även om det krävs mycket ansträngning att säkra en och framgång garanteras inte. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela din placering.
Avgifter kommer att debiteras för placeringsåret under året 2 och finns tillgängliga på begäran i maj studieåret.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
MSc Business Management and Entrepreneurship förbereder dig för en spännande karriär i affärer. Kursen är utformad för att förbereda dig för att starta eller utveckla ditt eget företag, utveckla entreprenörsmöjligheter, eller för att arbeta inom bredare organisationer. Studenter kan arbeta eller fortsätta att starta företag inom den kommersiella eller ideella sektorn.
Många av våra akademiker hittar chefspositioner vid ett brett spektrum av organisationer, Inklusive:
- företag som producerar snabba kommersiella varor
- konsultföretag
- finansinstitut
- detaljhandeln jättar
- välgörenheter
- SMF
Exempel på dessa arbetsgivare är:
- Amazon
- IBM
- Deutsche Telekom
- Deloitte, KPMG, PwC, EY
- Oxfam
- BASF-koncernen
- Kautex
- Raiffeisen
- Revolution Försäkring
- Amerikanska företagskonferenser
- Consilio
- Eller återvända till sitt familjeföretag