Master i affärsorganisation
Universidad Rey Juan Carlos T
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 45 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* bosatta studenter, per kredit, pris; 84,07 €: icke-bosatta studenter, per kredit, pris
Introduktion
Vad ska jag lära mig genom att studera den här mästaren?
Att göra forskning inom affärsorganisationen och lära sig praktiska verktyg för att utföra bättre beslutsfattande hos företag. Befälhavaren tillåter utveckling av färdigheter och utbildning för att utföra forskning för att förbereda doktorsavhandlingar inom affärsorganisationer.
Är denna master officiell i enlighet med bestämmelserna i det europeiska området för högre utbildning?
Ja.
Rekommenderad profil
Studenter som äger en universitetsgrad i Spanien eller i en utbildningsinstitution belägen i det europeiska utrymmet för övrig utbildning eller på andra platser utomlands som gör det möjligt för det utfärdande landet att få tillgång till magisterexamina.
mål
Programmets huvudmål består av avancerad utbildning av studenter i forskningstekniker inom fältet Business Organization. Det gör det möjligt för studenter att utbildas i innehållet som gör det möjligt för dem att utveckla akademisk forskning av högsta kvalitet och förbereda dem för utvecklingen av en doktorsavhandling.
Programmet innehåller de viktigaste kunskapsområdena i affärsorganisationen. På jakt efter spetskompetens inom forskningskvalitet inkluderar det deltagande av enastående doktorsexamen. lärare som räknar med vetenskaplig forskning erkänd av det spanska utbildningsministeriet. Rörligheten bland gästprofessorer från andra länder och universitet främjas.
Programmet säkerställer förvärvet av följande grundläggande kompetenser:
- Grundläggande färdigheter i hantering av information för forskningsändamål.
- Förmåga att med vetenskapliga argument förklara egna synpunkter och analysera och värdera alternativ för forskningsartiklar.
- Möjlighet att verifiera och integrera uppdaterad kunskap inom området för affärsorganisationer.
- Förmåga att tillämpa kunskap på affärsmiljön ur ett kreativt perspektiv.
Kompetens
Allmänna kompetenser
- CG01 - Grundläggande färdigheter för hantering av informationsorienterad till forskning.
- CG02 - Förmåga att förklara synpunkter och att analysera och värdera alternativen i forskningsdokument.
- CG03 - Möjlighet att verifiera och integrera uppdaterad kunskap inom området för affärsorganisationer.
- CG04 - Förmåga att tillämpa kunskap till företag på ett kreativt sätt.
Transversala kompetenser
- CT04 - Förvärva inlärningsförmåga som gör det möjligt att studera på ett självhanterat och autonomt sätt.
- CT01 - Att tillämpa den förvärvade kunskapen och upplösningsförmågan på nya miljöer eller bredare.
- CT02 - Att integrera kunskap och möta komplexiteten för att formulera värderingsdomare utifrån information om att den inte är färdigställd eller begränsad och inkluderar reflektioner av sociala och etiska frågor som är förknippade med tillämpningen av kunskap och bedömningar.
- CT03 - Att kommunicera slutsatser till specialiserade eller icke-specialiserade områden på ett tydligt sätt som saknar tvetydigheter.
- CT05 - Att utveckla ett kritiskt tänkande perspektiv och förmågan att utföra analys och synteser från tillgänglig information.
Särskilda kompetenser
- CE01 - Att kunna identifiera behoven och kraven från sammanhang där tillämpning av metodiska verktyg krävs och lära sig att främja adekvata lösningar på forskningsfrågor härrörande från affärsorganisationsområden.
- CE02 - Att utveckla resonemang och kritiskt tänkande för att utföra analys av affärsverkligheten genom identifiering, beskrivning och diagnos av företagets problem nära de platser där studenten är belägen genom att använda de strategiska och organisatoriska verktygen som från affärsorganisationen Område tillhandahålls och företag använder ofta för sin diagnos.
- CE03 - Att tillämpa metodiska verktyg för att lösa problem och forskningsfrågor inom organisationen och strategiska områden.
- CE04 - Att veta hur man använder verktyg från strategi och organisation för att identifiera och lösa problem som Porters fem krafter, PESTLE-analys, för att bättre veta ekonomiska, sociala, tekniska, juridiska och miljömässiga faktorer, Porters diamant, SWOT-analys och Balanced Scorecard.
- CE05 - Att lära sig föreslå lämpliga lösningar baserade på det studerade företagets modeller.
- CE07 - Att få information på ett effektivt sätt. För att kunna söka, hantera, organisera och analysera den bibliografiska relevanta informationen inom affärsorganisationen och inom varje föreslaget forskningsområde.
- CE10 - Att utvärdera den forskning som projiceras av andra forskare och proffs genom utveckling av läsning och kritisk syntes av forskningsartiklar inom vart och ett av affärsorganisationens områden.
- CE12 - Att känna till de viktigaste teoretiska modellerna som går utöver de olika specifika forskningsmiljöerna. Studenter förvärvar specifik kunskap i de mest relevanta teorierna som förklarar företagets beteende, till exempel resursbaserad vy, vy över kostnadstransaktioner, syn på dynamiska förmågor, byråns teori, företagets beroende-resurssteori och eklektisk teori.
Åtkomst och registrering
Förkunskapskrav
Kraven för tillgång till den föreslagna titeln är enligt artikel 16 i kungligt dekret 1393/2007, ändrat genom kungligt dekret 861/2010, av den 2 juli:
- För att få tillgång till den officiella magisterexamen kommer det att vara nödvändigt att ha en officiell spansk universitetsgrad eller en annan utfärdad av en institution för högre utbildning som tillhör en annan stat som ingår i det europeiska området för högre utbildning som godkänner det tillträde undervisningen av Mästaren
- På samma sätt kan kandidaterna få tillgång till enligt utbildningssystem utanför det europeiska området för högre utbildning utan behov av godkännande av sina examina, efter att universitetet har bekräftat att de godkänner en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiella spanska universitetsgrader och som vid utfärdandet land har de rätt till tillgång till forskarutbildning. Tillträde via denna rutt innebär inte i vilket fall som helst homologeringen av den tidigare titeln som den berörda parten är i besittning, eller dess erkännande för andra syften än att ta mästarnas läror.
Villkor eller speciellt antagningsprov
- En B2-nivå på engelska krävs
Om det behövs kommer ett speciellt test att äga rum för utvärderingen av studenternas läroplan genom att ta hänsyn till deras yrkeserfarenhet och projektion enligt magistermålen och deras akademiska bakgrund.
Poängnotationerna för utvärderingen av läroplanen kommer att betygsättas från 0 till 10:
- yrkeserfarenheten väger 10%,
- den akademiska posten väger 20% och
- studentens projektion enligt mastermålen väger 20%.
Denna sista aspekt utvärderas med hjälp av ett skriftligt bevis på en timme till de sökande som är förskrivna. I tentamen erbjuds konkreta frågor som handlar om ett forskningsuppsats till studenter som frågar dem om de möjligheter, hot, styrkor och svagheter som uppsatsen presenterar.
Det skriftliga beviset väger 20% av det slutgiltiga värdet, det engelska beviset väger ytterligare 20% av det slutgiltiga värdet, och den personliga intervjun väger 10% av det slutgiltiga värdet.
Sits som erbjuds: 55 platser. Om det minsta antalet förväntade studenter på en kurs inte uppnås, kan universitetet välja att inte öppna undervisningsgruppen.
Lärplan
Första terminen
- Strategi och organisation
- Företagsekonomi
- Samarbetsavtal inom forskning och utveckling
- Strategier för affärsutveckling
- Andra forskningslinjer inom affärsorganisation
Andra semester
- Effekterna av informationsteknologier och system på affärsresultat
- Slutlig masteruppsats
Praktikplats
Denna befälhavare avser inte att göra en praktikplats.