Master i audiovisuell kommunikation och multimedia
IADE
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
presentation
I de professionella kretsarna som utgör det breda kommunikationsområdet förändras produktiva processer idag ständigt. Gränserna mellan områden, funktioner och yrken är flytande och dynamiska. Och marknaden letar därför efter proffs som också är anpassningsbara, dynamiska och mångsidiga. Den professionella hybridprofilen är definitivt högt uppskattad.
Denna magisterexamen svarar på detta marknadsbehov, baserat på undervisning och förvärv av audiovisuella och medieproduktionskompetenser, som är grundläggande för proffs inom olika områden - såsom marknadsföring, organisationskommunikation, reklam, PR eller journalistik, bland andra - spelar en differentierande och oumbärlig roll på en så krävande och utmanande marknad som idag.
fördelar
- Innovativ och banbrytande utbildning som artikulerar områdena kommunikation, teknik och design.
- Det bidrar till utbildning av kreativa yrkesmän, entreprenörer, autonoma och kapabla att designa, producera eller hantera det mest mångfaldiga audiovisuella innehåll och multimediainnehåll.
- Studenten kommer att utveckla sin portfölj, som kommer att ha projekt och delar av audiovisuell kommunikation och multimedia-kommunikation som kan vara avgörande för hans inträde på arbetsmarknaden eller för att utnyttja hans karriär.
- Teknologiska moduler och undervisningsmetoder organiserade i projektbaserat lärande som kan stimulera elevernas kreativitet i inlärningsprocessen och i efterföljande tillämpning av den förvärvade kunskapen.
fabrik
Fabriken är IADE särskilda projektbyrå. Dess huvuduppdrag är att utnyttja IADE rykte och varumärkesigenkänning. I denna enhet, där värde och kunskap tillverkas, betonas förhållandet mellan studenter, lärare, laboratorier och det civila samhället tydligt.
Fabrikens projekt definieras i huvudsak i tre handlingslinjer: parallell tillverkning (utveckling av utomordentliga projekt); läroplanstillverkning (projekt inom det akademiska sammanhanget och i samarbete med partner i civilsamhället) och framtidens tillverkning (forskning tillämpad på utvecklingen av projekt designade och skapade från grunden).
Tidtabell / varaktighet
Dag eller efterarbete / 4 semestrar
campus
Santos - Lissabon
Antagningar
Galleri
Karriärmöjligheter
Denna magisterexamen syftar till att utbilda specialiserade yrkesverksamma att arbeta på ett annat sätt inom området för audiovisuella medier och digital medieproduktion i:
- Kommunikationsbyråer
- Publicitetsbyråer
- Kreativa byråer
Masters i audiovisuell kommunikation och multimedia kommer, förutom att vara beredda att starta en lärar- eller forskarkarriär, kunna utveckla arbeten som:
- Skapande av digitalt innehåll
- Hantering av multimediainnehåll för online- och offlineplattformar Hantering och publicering av webbinnehåll
- Ljud- och bildredigerare
- Digital animatör