Master i design och konstriktning
ESDESIGN - Escuela Superior de Diseño de Barcelona
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 5 200
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
May 2024
Introduktion
"Vi kommer att lära oss att generera relevanta budskap för konsumenter som kopplar dem till varumärken."
Joan Cascante - Programledare
Master in Design and Art Direction låter dig hantera varje beslut i ett kreativt projekt, förstå vem vi vänder oss till och i vilket medium vi kommunicerar budskapet. Regissörens eller art directors arbete måste svara mot en vision om kreativ och konstnärlig riktning och tillämpa sin egen metodik.
Denna onlinemästare erbjuder dig möjligheten att lära dig om tydligt störande ämnen och ämnen , såsom neuromarketing, där du kommer att förstå känslan bakom en typografi eller upptäcka, till exempel, de enorma möjligheterna att arbeta i miljöer så nya som augmented reality eller virtuell verklighet .
Master in Design and Art Direction låter dig göra en optimal övergång från grafisk designer eller designer till art director eller regissör, lära dig nycklarna för att identifiera målet som vi riktar oss till enligt projektet, och skaffa dig kommunikationsförmågan för att utveckla en art direction-projekt
titrering
Personer som klarar utvärderingen av programmet kommer att få den dubbla graden: ESDESIGNs egen titel och en titel från International University of Valencia (VIU), som kommer att ackreditera dem som yrkesverksamma inom den studerade specialiteten.
Programresultat
Mål för Master i Design och Art Direction
- Du kommer att närma dig ett kommunikationsprojekt från början till slutet ur den visuella synvinkeln.
- Du kommer att få en strategisk vision av professionell verksamhet för att leda multidisciplinära projekt.
- Du kommer att koordinera både professionella team och samarbetspartners och leverantörer.
- Du kommer att känna till potentialen hos de olika yrkesdisciplinerna kopplade till art direction.
Läroplan
Master i Design och Art Direction består av 10 ämnen, Master's Final Project och 3 ytterligare workshops:
- Adobe Open Classroom
- Introduktion till Art Direction 5 hp
- Mål- och visuella koder 5 hp
- Kommunikation och sammanhang: syftet med art direction 5 hp
- Design Thinking: a methodology to change the world 5 hp
- Typografi som väcker 5 ECTS
- Reklamfotografering 5 hp
- Projektledning i art direction 5 hp
- Hjärna och bild 5 hp
- Multichannel art director: språk, media, innehåll och tid 5 ECTS
- Audiovisuellt: definiera ett varumärke i rörelse 5 ECTS
- Masterexamensarbete 10 ECTS
- Anatomi av en briefing workshop
- Verkstad för konceptualisering av reklam
- Masterclass: Fotografiets språk
- Företagsverkstad
- Design Thinking Workshop
Idealiska studenter
Vem är Master i Art Direction för?
Master i Art Direction vänder sig till studenter som vill utveckla sin utbildning inom design och konstnärlig riktning. Studieprogrammet på vår högskola erbjuder dig en global vision om hur du ska möta ett helhetsprojekt, från den konceptuella delen (skapande av idéer) till den formella delen (estetik) och produktion.
Vår utbildning i design och art direction fokuserar på innovation, trender och nya teknologier,ur ett mycket professionellt perspektiv. Det kommer att tillåta dig att skaffa dig kunskap från många discipliner, det kommer att introducera dig till sektorer som neurovetenskap, virtuell verklighet, mål och nya visuella koder, bland annat.
De personer som utbildas av ESDESIGN art direction-programmet är proffs som kan föreställa sig hur framtidens varumärken kommer att se ut, hur de kommer att tala och hur de kommer att se ut. Likaså är de kvalificerade att kunna leda och leda ett art direction-projekt tillsammans med professionella på högsta nivå inom konstnärlig riktning.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Med denna masterexamen får du en bred och tydlig vision av allt som kreativ riktning omfattar. Dessa studier gör att du kan utvecklas professionellt inom följande områden:
- Marknads- och kommunikationsavdelningar på företag.
- Kreativa avdelningar på reklambyråer.
- Grafiska och företagsmärken studios, mediabyråer.
- Avdelningar för strategisk planering av byråer eller annonsörer.
- Kontoavdelningar på reklambyråer.