Master i design och visuell kultur
IADE
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master i design och visuell kultur ser design och visuell kultur i ett övergripande och multidisciplinärt perspektiv, där våra studenter arbetar inom flera områden som visuell kommunikation, grafisk design, illustration, digitala gränssnitt, motion design, fotografi, typografi, redaktionell design och animation.
Masterkursen fokuserar på en kreativ, samtida och multidisciplinär projektaktivitet, med en intensiv praktisk belastning åtföljd av reflektion och kritisk analys, vilket uppmuntrar "know-how" och "know how to think".
Under Masters avser vi att förbereda våra studenter för produktion av deras portfölj, självreklam och karriärledning.
Varför ska man läsa en magisterexamen i Design and Culture Visual?
Företagslänkar
Vi främjar kontakt med affärsverkligheten antingen genom seminarier och tematiska workshops med ledare och referensproffs eller genom fördjupningsaktiviteter i Fabriken.
Studior och labb
Tillgång till Labs (3D Lab, Photo Lab, UX Lab, Digital Lab, Print Lab, Media Lab, bland annat) för utveckling och materialisering av idéer och projekt.
Fabrik | IADE :s Special Projects Unit
Fabriken integrerar projektenheten, de tekniska labben och observatoriet.
Det är också en plattform för spridning av idéer, projekt och kreativa utmaningar där du deltar som IADE student.
I denna enhet, där värde och kunskap produceras, finns en tydlig satsning på relationen mellan elever, lärare, laboratorier och civilsamhället.
Fabrikens projekt definieras huvudsakligen i tre handlingslinjer: parallell tillverkning (utveckling av extracurricular projekt); läroplanstillverkning (projekt inom skolsammanhang och i samarbete med civilsamhällespartners) och framtida tillverkning (tillämpad forskning för att utveckla projekt som designats och skapats från grunden)
Antagningar
Karriärmöjligheter
Master syftar till att utbilda proffs för nuvarande och framtida visuell kommunikation:
- Visuella designers
- Konstdirektörer
- Plast skapare
- fotografer
- Skapare av audiovisuellt och multimediainnehåll
- I en mängd olika sammanhang och yrkesroller, i så utpräglade branscher som reklam, publicering eller kultur.
Masters i design och visuell kultur kommer också att vara beredda att påbörja en undervisnings- eller universitetsforskningskarriär.
Galleri
Läroplan
1: a halvåret
Ämne | Timmar | Ects |
Visuellt kulturprojekt | 56 | 9 |
Typografi, bild och grafisk komposition | 28 | 6 |
Fotografi | 28 | 6 |
Konst och visuell kultur | 28 | 6 |
Verkstad | 28 | 3 |
2: a halvåret
Ämne | Timmar | Ects |
Visuell designprojekt | 56 | 9 |
Valfritt I | Art Direction | Digitala gränssnitt | 28 | 6 |
Valfritt II | Grafiska berättelser | Informationsvisualisering | 28 | 6 |
Valfritt III | Grafisk produktion och experiment | Rörelsedesign | 30 | 6 |
Designteori och kritik | 28 | 3 |
Tredje termin
Ämne | Timmar | Ects |
Framtida trender och scenarier | 28 | 9 |
Forskningsmetoder | 28 | 6 |
Avhandling / Projekt / Praktikrapport | 15 | 18 |
4: e Semester
Ämne | Timmar | Ects |
Avhandling / Projekt / Praktikrapport | 15 | 30 |