Master i företagsekonomi och internationell ekonomi
Danubius University
Nyckelinformation
Campus läge
Galați, Rumänien
språk
Engelsk, Rumänska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 900 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EU-studenter: 1 300 €/år - Studenter utanför EU: 2 900 €/år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program syftar till att erbjuda studenter den perfekta miljön för att utveckla färdigheter på hög nivå för tillgång och rörlighet inom ramen för internationella studier, för att få mycket goda kompetenser i att kommunicera på minst två internationella språk, för att bekanta sig med den internationella affärsmiljön och den europeiska Unionens institutioner och policyer, professionell kompatibilitet för att engagera sig i ett stort antal aktiviteter, från privata interna angelägenheter som organiserar utländska handelsaktiviteter, till multinationella företag och internationella institutioner.
Antagningar
Läroplan
Studieämnen: Aktuella trender i internationella relationer, Internationella ekonomiska relationer, PR i den internationella miljön, Världsekonomi, Globala förändringar, Strategier för affärshandel, Ekonomiska mediedimensioner, Affärsetik i internationella relationer.
Studieplanen innehåller steg av specialisering under det första studieåret, 3 veckor, och sammanlagt 90 timmar i slutet av andra terminen.
Karriärmöjligheter
Möjliga karriärvägar
Utexaminerade från detta program kan utveckla en professionell karriär i en mängd olika institutioner och organisationer som:
- Företag och institutioner för utrikeshandel;
- Företag som driver import-exporttransaktioner;
- Yrkesorganisationer med internationella samarbetsprogram;
- Representanter och filialer för utländska företag;
- Avdelningar för internationella relationer i banker;
- Försäkringsbolag och internationella finansinstitut;
- Europeiska unionens institutioner och organ;
- Världsekonomi och internationella marknadsinstitutioner och forskningscentra;
- Byråer specialiserade på forskning av internationella marknader och marknadsföringstjänster på de internationella marknaderna;
- Statliga organ för att hantera den internationella finansieringen;
- Organisera och genomföra internationella auktioner och transaktioner på lager;
- Transportföretag och internationella expeditioner.