Master i innovation och turismmarknadsföring
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
Nyckelinformation
Campus läge
Murcia, Spanien
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 500 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
- Finns även online
- Inkluderade nationella resor
- Garanterad arbetslivserfarenhet
- Maximera karriärmöjligheterna
- Spanska språkkurser
Varför studera denna mästare?
Spanien är världens ledande destination för semesterturism, och det näst mest besökta landet i världen med flest världsarvsstäder, det tredje när det gäller naturområden som förklarats som biosfärreservat, eller landet med flest blåflaggade stränder i hela norra delen av landet. Hemisfär.
Magisterexamen i innovation och turismmarknadsföring som erbjuds av UCAM, en ansluten medlem av World Tourism Organization (UNWTO), är ett viktigt steg i att finslipa yrkeskunskaper och ett stort steg i moderniseringen av turismledning, och därigenom förbättra turismens konkurrenskraft företag och populära turistmål.
Idealiska studenter
Master i innovation och turismmarknadsföring är avsedd för människor som brinner för kulturen av innovation, teknik och marknadsföring som tillämpas i turistorganisationer.
Studenter som går in på detta program måste ha en examen från en turismrelaterad studie eller ha en examen på universitetsnivå inom ett annat akademiskt område. Detta program är lämpligt för studenter som vill skaffa eller utöka sina kunskaper med avseende på upplägg och driftledning som syftar till innovations- och marknadsföringsprocesser inom turismsektorn .
Programresultat
Enligt det senaste numret av UNWTO World Tourism Highlights nådde de internationella turistankomsterna 2018 1,4 miljarder, vilket motsvarar en ökning med 5 % jämfört med föregående år. Internationell turism står för 7 % av världens export av varor och tjänster. Turismen har vuxit snabbare än världshandeln de senaste fem åren. Rese- och turistbranschen står för 10 % av sysselsättningen, genererar 339 miljoner jobb runt om i världen och förväntas växa med över 4 % per år under det kommande decenniet. Turism involverar andra nyckelsektorer som catering, evenemang, underhållning, wellness, sport och golfbanor, bland annat, vilket i hög grad påverkar arbetskraftsutbudet.
Sammanfattningsvis har turismen blivit en av de största och snabbast växande ekonomiska sektorerna i världen och därför är dess utveckling avgörande för den globala ekonomin. Denna utveckling ökar efterfrågan på kvalificerade yrkesverksamma som är anpassade till verkligheten i nya produktiva strukturer och förändringarna i företagsledningen. I denna mening spelar Spanien, en av de mest konkurrenskraftiga turistdestinationerna, rollen som världsledande inom turismutveckling och forskning, vilket gör det till det perfekta valet för studenter som är intresserade av turistnäringen.
Magisterexamen i innovation och turismmarknadsföring syftar till att erbjuda studenter den nödvändiga teorin och utbildningen för att uppnå, på högsta nivå, sin personliga och professionella utveckling inom turistnäringen. Därför är huvudsyftet med denna master att ge varje deltagare starka ledarskapsförmåga i ett internationellt och mångkulturellt sammanhang för att skaffa kunskap och kompetens om innovation, teknik och marknadsföring, och förmågan att tillämpa dem i verkliga situationer.
Läroplanen - både teoretisk och praktisk - är utformad för att ge eleverna den grundläggande kunskapen och för att säkerställa deras yrkeskarriär. Det teoretiska avsnittet täcker ett brett utbud av kurser om innovation och teknik, marknadsföringsprocesser, varumärke, affärsmodeller och offentlig förvaltning inom turistsektorn. Den praktiska delen eller praktiken omfattar 150 timmar och utvecklas i samarbete med väletablerade företag och organisationer.
I slutet av programmet är akademiker kvalificerade att:
- Framgångsrikt utveckla sin egen verksamhet inom turistsektorn
- Starta/återuppta sin karriär inom den privata sektorn, inneha ansvariga positioner inom avdelningar för allmän ledning, innovation, mänskliga resurser, marknadsföring eller kommunikation
- Arbeta som projekt- eller produktchefer, onlinechefer inom e-handel, sociala medier, revenue management etc. eller som chef för innovation och turismteknologi
- Utveckla sin karriär inom den offentliga sektorn t.ex. inom planering och förvaltning av smarta destinationer
- Ge råd till offentliga och privata företag i innovation, marknadsföring och implementering av ny teknik i utvecklingen av turismprojekt
- Börja sin professionella karriär inom området undervisning och forskning
Läroplan
Moduler
- I. Innovation en realitet inom turismen 6 hp
- I. Den nya globala turismmiljön 6 hp
- II. Innovation tillämpas på Tourism Business Models 3 hp
- II. Innovation och kreativitet tillämpas på Generation of Value 3 ECTS
- II. Innovation tillämpad på turismprocesser 3 hp
- II. Innovation tillämpas på Ledningen av turistföretag 3 hp
- III. Teknik tillämpad på turism 6 hp
- III. Det offentliga stödet för utveckling av teknik inom turism 6 hp
- IV. Kunskap och ledning av kund och marknad 6 hp
- IV. Innovation and Tourism Marketing Management 6 hp
- V. Praktik 6 hp
- V. Teoretiskt och praktiskt seminarium 6 hp
- VI. Slutarbete 6 hp
Praktik
UCAM:s karriärtjänster kommer att vara tillgängliga för Master in Innovation and Tourism Marketing-studenter inklusive SOIL – “ Orientation and Work Placement Service ” från UCAM, “Portal de Empleo” – universitetets sysselsättningsportal – och “Network of Recruiting Erasmus”, en tjänst som främjar internationella studenters anställning i toppföretag i hela Spanien .
Karriärmöjligheter
De teoretiska kunskaperna och den praktiska utbildningen i magisterexamen i Innovation and Tourism Management gör det möjligt för studenter att komma in på arbetsmarknaden, både inom den privata och offentliga sektorn.
Våra doktorander uppfyller kraven från ett brett spektrum av professionella profiler. Kunskaps- och färdighetsträningen vid masterprogrammet gör det möjligt för studenterna att ta ledande positioner i turistföretag och/eller offentliga institutioner, samt att göra upp sina egna affärsplaner som entreprenörer.
Praktikplatsen är valfri, eftersom våra studenter kan söka efter sina praktikplatser -i det land de väljer- med hjälp av Master's Coordinator. Vi strävar alltid efter att studenter ska söka praktik i erkända nationella eller internationella företag där det kan finnas möjligheter till framtida anställning.
I slutet av programmet är akademiker kvalificerade att bli:
- Turismprojekt eller produktutvecklare.
- Marknadschef.
- Digital marknadsföringschef.
- Online kommunikationsansvarig.
- E-handelschef.
- Social Media Manager.
- Community Manager.
- Webbprojektledare.
- Chief Innovation Officer.
- Direktör för digital transformation.
- Innovationschef.
- Ny teknikchef.
- (Smart) Destinationsplanerare/chef.
- Offentlig förvaltning Teknisk personal.
- Marknadsföringskonsult.
- Innovationskonsult.
- Public Relations / PR-ansvarig.
Antagningar
Ranking
Universitetet följer en intern process av ständig förnyelse och ackreditering för att upprätthålla de mest begränsade kvalitetsförändringarna i vårt utbildningssystem.
- Magisterexamen ingår i topp tio för arbetsinsättning och antal internationella studenter - Enligt Fundación CyD Ranking
- Master's Degree rankad först för förhållande mellan lärare och studenter på nationell nivå och fyra på europeisk nivå - Enligt Ranking U-multirank