Master i internationella affärer i Kina (MIBC)
Università LUM - School of Management
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1500 timmar
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 8 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Programmet avser att ge akademiker en omfattande och kritisk förståelse för nyckelfrågor i internationell affärs- och ekonomisk utveckling, samt värdefulla perspektiv på Kinas ekonomier och multinationella företag. Dess slutmål är att förbereda deltagare med starka färdigheter för en framgångsrik internationell affärskarriär på asiatiska marknader, närmare bestämt i utvecklingen av projekt och partnerskapsrelationer mellan Italien och Kina.
Inför de djupgående globala omvandlingarna utgör den kinesiska ekonomin referenspunkten för italienska företag både för dess processer för kommersiell expansion över hela världen och dess ledningsstrategier för produktionens delokalisering. Också på grund av det största intresse som de viktigaste kinesiska företagen visar för italienska företag som ofta motsätter sig förvärv och partnerskap. I det här riket står denna mästare som en verklig förvandlande upplevelse för nya begåvade akademiker som är villiga att få en omfattande förståelse för globala affärer och en djup insikt i Kinas dynamiska affärsmiljö samt kunskap om Kinas historia, kultur, lag och politik.
Programmet är utformat för att utrusta akademiker med en blandning av analytiska och problemlösande affärsrelaterade färdigheter med en mycket stark betoning på relevanta internationella utmaningar och framväxande frågor i internationella affärer. Mästaren, helt undervisad på engelska, syftar till att ge eleverna banbrytande utbildning, med både avancerad kunskap och en praktisk känsla för asiatiska ledningsmodeller, vilket skapar en gemenskap av olika kulturer.
Startdatum – 2021-02-01
Program
- International Business Management (Plats: Milano)
- Internationella strategier
- Företagsekonomi & redovisning
- Global Economics & International Finance
- Personalavdelning
- Entreprenörskap och uppstartsledning
- Fokus på Kina ( Plats: Milano )
- Ledande i ASIA Pacific
- Cross-cultural Management
- Internationell affärsjuridik
- Digital marknadsföring och kommunikation i sociala medier
- Supply Chain Management & Logistik
- Mode, lyx och Made in Italy
- Professionella tjänster för internationalisering i Kina
- China Culture Immersion (Plats: Shanghai, Kina)
- Kinesiskt språk
- Affärsorientering i Kina
- Praktik i Kina (Plats: Shanghai, Kina)
- Projektarbete och avslutande avhandling (Milano, Italien)
Antagningar
Läroplan
Kursens struktur
Mängden timmar är uppdelad enligt följande:
- 420 timmars föreläsningar
- 510 timmars individuell studie
- 200 timmars tester, konferenser, workshops, etc.
- 370 timmars praktik