Master i marknadsföring
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Världen rör sig i mycket snabb takt och modern verksamhet blir allt mer global.
Denna master är speciellt utformad för att möta behoven och trenderna på den globala marknaden.
Kursen undervisas fullt ut på engelska och är en innovativ akademisk upplevelse med sitt internationella fokus , dess betoning på digital, etisk och hållbar marknadsföring och dess starka band med industrin.
Filosofin bakom denna mästare gynnar öppen kunskap och upptäcktsledd inlärning, där alla intressenter bidrar till inlärningsprocessen.
Dessutom främjas en inlärningskultur genom att göra: genomföra teori i praktiken med praktiska branschpartnerskap, levande fallstudier, praktiska workshops och lagarbete. Efter avslutad kurs kommer studenterna att utrustas med den omfattande kunskap, expertis och färdigheter som behövs för att bygga en framgångsrik karriär i internationella miljöer.
Viktigaste fördelarna
- Utforska framtiden för marknadsföring i global skala, arbeta med globala och internationella företag i realtidsprojekt.
- Lär dig att kombinera skarpa analytiska färdigheter med kreativitet för att säkerställa att produkter och tjänster sticker ut på en global marknadsplats.
- Upptäck hur teknik kan hjälpa till att utveckla hållbara marknadsföringsmetoder, bättre förstå konsumentbeteende och planera marknadsföringsstrategier.
- Studera med ledande akademiker och branschexperter och få insikter i det senaste tänkandet och praxis inom global marknadsföring.
- Skaffa omfattande kunskap, expertis och färdigheter som behövs för att bygga en framgångsrik karriär i internationella miljöer.
- Förstå hur globala och internationella företag utformar och implementerar marknadsföringsstrategier för att skapa kundvärde och konkurrensfördelar på marknaderna, i samband med allt mer sofistikerade och krävande konsumenter, digital revolution och globalisering.
- Utveckla färdigheter för att bedriva högkvalitativ marknadsundersökningar genom Global Marketing Research Hub.
- Förbättra mjuka färdigheter relaterade till talang, ledarskap och förändringshantering för att hantera globala och internationella miljöer.
- Bygg ett globalt professionellt nätverk med akademiska och experter inom marknadsföring.
Karriärer
Denna mästare syftar till att utveckla elevernas kompetens för att bli marknadsförare med ett globalt tänkande . Studenterna kommer att kunna förstå hur man formar framtiden, hur man löser komplexa problem, hur man kan tänka och arbeta strategiskt och hur man blir känslomässigt intelligenta och socialt ansvarsfulla chefer.
Studenterna kommer också att förvärva kunskap och färdigheter för att arbeta i multinationella företag, små och medelstora företag som verkar globalt eller specialiserade marknadsföringsbyråer, i positioner som bland annat innefattar strategisk marknadsföringsledning, varumärkesledning, digital marknadsföring.
Potentiella karriärer inkluderar International Marketing Manager, Business Development Manager, Market Research Analyst, Global Product Manager, Digital Marketing Strategist, Brand Manager, Strategy Consultant, Marketing Partnerships Manager, Customer Experience Manager, Transformation and Innovation Manager, Chief Marketing Officer, International Marketing Professor.
Kursplan
1: a halvåret
- Global marknadsföringsstrategi
- Framtida konsumtionssamhälle
- Marknadsföringsmetoder
- Talang och förändringshantering
- Störande affärsmodeller
2: a halvåret
- Marketing Future Cast
- Digital marknadsstrategi
- Marknadsföringsstatistik och analys
- Global marknadsföringssimulator
- Global affärsplan
Tredje termin
- Global marknadsföring och varumärke*
- Artificiell intelligens tillämpas på marknadsföring*
- Marknadsföring och erfarenhet av tjänster*
- Hållbarhet i marknadsföringsledning*
- Teknik som tillämpas på marknadsföring*
- Avhandling / Professionellt projekt / Praktik
*Frivillig
4: e Semester
- Global Marketing Challenge Seminarium
- Avhandling / Professionellt projekt / Praktik
Tillträde
Magisterexamen vid IPAM är öppen för studenter som uppfyller något av följande krav:
Innehavare av kandidatexamen eller juridisk motsvarighet
För att påbörja ansökningsprocessen måste sökanden lämna följande originaldokument:
- Pass;
- Skattenummer;
- Kvalifikationsbevis (godkänt av Portugals ambassad eller konsulat i ursprungslandet);
- Uppdaterat CV.
Kandidatexamen är klar
För att påbörja ansökningsprocessen måste sökanden lämna följande originaldokument:
- Pass;
- Skattenummer;
- Uppdaterat CV.
Antagningar
Läroplan
Studieplansstruktur - Global Master in Marketing - Lissabon och Master i Global Marketing - Porto
1: a halvåret
- Global marknadsföringsstrategi
- Framtida konsumtionssamhälle
- Marknadsföringsmetoder
- Talang och förändringshantering
- Störande affärsmodeller
2: a halvåret
- Marketing Future Cast
- Digital marknadsstrategi
- Marknadsföringsstatistik och analys
- Global marknadsföringssimulator
- Global affärsplan
Tredje termin
- Alternativ 1
- Avhandling / Professionellt projekt / Praktik
- Global marknadsföring och varumärke
- Artificiell intelligens tillämpas på marknadsföring
- Marknadsföring och erfarenhet av tjänster
- Hållbarhet inom marknadsföringsledning
- Teknik tillämpad på marknadsföring
4: e Semester
- Global Marketing Challenge Seminarium
- Avhandling / Professionellt projekt / Praktik
Karriärmöjligheter
Bästa fördelarna - Global Master in Marketing - Lissabon
- Globalt orienterad
- Framtidsorienterad
- Uppslukande lärande
- Digital komponent
- Närmare och personlig interaktion
- Mångkulturella grupper
- Fakultet med hög internationell erfarenhet
- Externa certifieringar
- Nära kontakter med företag
- Examensarbete
- lissabon
- Mobilitet utomlands
Detta masterprogram syftar till att utveckla studenters avancerade kompetenser för att bli marknadsförare med ett globalt tänkesätt. Eleverna kommer att kunna förstå hur man formar framtiden, hur man löser komplexa problem, hur man kan tänka och arbeta strategiskt och hur man blir känslomässigt intelligenta och socialt ansvarsfulla chefer.
Studenterna kommer också att förvärva kunskaper och färdigheter för att arbeta i multinationella företag, små och medelstora företag som verkar globalt, eller specialiserade marknadsföringsbyråer, i positioner som bland annat involverar strategisk marknadsföringsledning, varumärkeshantering och digital marknadsföring.
Potentiella karriärer inkluderar:
- International Marketing Manager
- Affärsutvecklingschef
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Global Product Manager
- Digital marknadsföringsstrateg
- Brand Manager
- Strategikonsult
- Marketing Partnerships Manager
- Kundupplevelsechef
- Transformations- och innovationschef
Bästa fördelarna - Master i global marknadsföring - Porto
- Globalt orienterad
- Framtidsorienterad
- Uppslukande lärande
- Digital komponent
- Nära kontakter med företag
- Närmare och personlig interaktion
- Intensiva läroplansenheter (CU)
- Fakultet med hög internationell erfarenhet
- Externa certifieringar
- Examensarbete
- Mångkulturella grupper
- Mobilitet utomlands
- Porto
Detta masterprogram syftar till att utveckla studenters avancerade kompetenser för att bli marknadsförare med ett globalt tänkesätt. Eleverna kommer att kunna förstå hur man formar framtiden, hur man löser komplexa problem, hur man kan tänka och arbeta strategiskt och hur man blir känslomässigt intelligenta och socialt ansvarsfulla chefer.
Studenterna kommer också att förvärva kunskaper och färdigheter för att arbeta i multinationella företag, små och medelstora företag som verkar globalt, eller specialiserade marknadsföringsbyråer, i positioner som bland annat involverar strategisk marknadsföringsledning, varumärkeshantering och digital marknadsföring.
Potentiella karriärer inkluderar:
- International Marketing Manager
- Affärsutvecklingschef
- Marknadsundersökningsanalytiker
- Global Product Manager
- Digital marknadsföringsstrateg
- Brand Manager
- Strategikonsult
- Marketing Partnerships Manager
- Kundupplevelsechef
- Transformations- och innovationschef