Master i modebranschen
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
11 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
24 Jan 2025
* anmälningsavgift 3.000 € + kursavgift 16.200 €
Introduktion
Kursen hålls på engelska
Fem är kännetecknen hos dagens chef i modebranschen: djup kunskap om systemet, en avancerad varumärkesstrategi, marknadsförings- och kommunikationskompetenser, instinkt för affärsutveckling i kombination med en entreprenörsvision. Masterkursen i modeföretag täcker alla dessa områden och erbjuder en perfekt balans mellan kunskaper för deltagarna, oavsett om de syftar till att arbeta inom företag eller att starta och utveckla sitt eget personliga projekt. Det fördjupar deltagarna i modesystemets och dess processers djupa komplexitet. Det ger teoretisk och praktisk kunskap om varumärkes- och kommunikationsstrategi. Det förstärker företagets instinkt och företagarens vision. Det formar morgondagens proffs som stärker sina talanger och ökar deras färdigheter. Det ger dem hela affärsinformation som de behöver för att sticka ut på marknaden.
Studenter blir professionella med en djup kunskap om modesystemet och förvärvar färdigheter för att utveckla sitt eget modeprojekt, lära sig att starta ett företag, lansera ett varumärke, närma sig marknaden med sina produkter.
I tidigare utgåvor har projekt utvecklats i samarbete med: Adidas, Colmar, Luisaviaroma.com, 120% lino, Emilio Cavallini, The Bridge, Archivio, Roda .
Galleri
Idealiska studenter
Mål
Detta masterprogram riktar sig till akademiker som har avlagt en examen i kommunikation, ekonomi, modedesign eller styling, och till unga yrkesverksamma som är villiga att utveckla en stark, gedigen utbildning i modehantering.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett artikulerat system av faciliteter: partiella eller totala stipendier på studieavgifter; Early Bird är underlättande för studenter som slutför registreringen inom givna deadlines.; Finansiering med möjlighet att delbetala studieavgiften tack vare avtal med hypoteksbolag.
Läroplan
Metodik och struktur
Deltagarna arbetar tillsammans med företag i verkliga projekt, upplever utmaningarna och möjligheterna på den nuvarande marknaden och utvecklar kreativa lösningar genom övningar som inkluderar rollspel och simuleringar. Lektionerna är uppdelade enligt följande: föreläsningar, integrerande kurser, labbaktiviteter, projektutveckling inom fokusområden och att besöka företag. Kursen avslutas med ett avslutande evenemang organiserat av studenter och ett slutprojekt. Fakulteten består av professionella och hjälper studenter att komma i kontakt med de många möjligheter som lokala verkligheter erbjuder, vilket möjliggör en direkt koppling mellan projekt och omgivande aktiviteter. Masterprogramkursen består av olika moduler:
- Inledande mode-relaterat kulturområde
- Mycket specifik affärsledning och Made in Italy-modul
- Projektområde som syftar till att arbeta med verkliga affärsfall
- Slutprojektet utförs av studenter, enskilt eller i grupp, som arbetar med en fallstudie eller en verklig sammanfattning som ges av ett företag
Ranking
IED strävar efter att bygga en stödjande miljö och samarbetsrelationer med partners. Det är därför IED levererar de nödvändiga verktygen för att stödja blivande studenter i att utforska möjligheter, fatta välgrundade beslut och utforma sin framtid.
Tack vare den innovativa metodiken och den professionella framgången för IED-studenter har utbildnings- och forskningsministerierna i de länder där IED verkar direkt – Italien, Spanien och Brasilien – officiellt ackrediterat majoriteten av IED-grund- och masterprogram.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Slutprojektet ger deltagarna möjlighet att utveckla och presentera sitt eget projekt på den internationella utställningen Pitti i Florens.