Master i utbildningsadministration och planering
Metropolitan University of Science and Technology (Universidad Metropolitana de Ciencia y Tecnología (UMECIT))
Nyckelinformation
Campus läge
Panama City, Panama
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Magisterexamen i utbildningsadministration och planering syftar till att utbilda administratörer och utbildningsplanerare i planering, organisering, ledning, kontroll och utvärdering av utbildningsprojekt med en innovativ vision, som med hjälp av permanent förbättring av processerna gör det möjligt att höja kvaliteten på dessa institutioner.
Karriärens läroplanering utgör studenten som administratör och utbildningsplanerare, vars funktion är att distribuera eller omfördela resurser utifrån de fastställda syftena, och övervaka att planen uppfylls, för att uppnå de föreslagna målen, förutom att definiera i vad de kommer att spendera de resurser som erhållits genom skolbudgeten eller förvaltningen av en subvention för inrättandet eller administrationen av ytterligare medel i offentliga skolor, eller fastställandet av de månatliga betalningar som ska tas ut i privata skolor och deras användning; eller genomförandet av planer för lärarförbättring eller kontrollen av studenternas och personalens frånvaro.
Korrekt beslutsfattande, ledarskap, personalhantering, lärarutvärdering, organisation och hantering av externa relationer som krävs för att möta de dilemman som påverkar olika typer av utbildningssystem och de permanenta förändringar som uppstår. I skolor uppfylls denna funktion av direktivets personal: rektor / rektor, biträdande rektor och särskilt utbildningsadministratören.
Den mellanliggande utgången av karriären är Higher Teaching.
Magisterexamen i utbildningsadministration och planering är en professionell utbildad som administratör och utbildningsplanerare baserad på de senaste trenderna och globala innovationerna, med kapacitet att planera, organisera, styra och utvärdera utbildningsprogram, planer och projekt med en avantgardistisk vision , som genom permanent förbättring av processerna gör det möjligt att höja kvaliteten på dessa institutioner och den tillhandahållna tjänsten; samtidigt som undersökningskompetenser förstärks som ett sätt för den vetenskapliga förbättringen av det arbete som utförs i utbildningen.