Master i utveckling av utveckling
Turin School of Development (International Training Centre of the ILO)
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Turin, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 9 400 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Denna Master ger en möjlighet att utforska de teoretiska, konceptuella och operativa ramarna för att hantera utveckling ur ett tvärvetenskapligt perspektiv. Den integrerar socioekonomisk politik med en fördjupad förståelse av de juridiska, institutionella, lokala och ledningsmässiga sammanhangen för effektiv planering och genomförande av utvecklingsprogram och projekt. Innehållet och inlärningsmetoderna är utformade för att ge deltagarna hela spektrumet av kompetenser som behövs för att hantera de utmaningar som utvecklingspersonal för närvarande står inför i deras strävan efter sociala och ekonomiska framsteg, samtidigt som den naturliga miljön bevaras för framtida generationer. Detta är ett intensivt blandat inlärningsprogram som levereras i tre på varandra följande faser: internetbaserat distansundervisning, interaktiv klassundervisning och praktiskt forskningsarbete. Den genomförs på engelska och levereras nu för 19: e gången och har framgångsrikt slutförts av 600 studenter från mer än 85 länder.
Nyckelfunktioner
- Moderna metoder: Lär dig genom att göra, genom fallstudier, workshops och gruppövningar
- Inspirerande diskussioner: Utbyta idéer med internationella studenter och lärare
- Resurser på hög nivå: Samarbeta med experter från ILO och ITCILO, praktiker och universitetsprofessorer.
Vem går på denna Mästare?
Programmet är avsett för yrkesverksamma från offentliga och privata institutioner och icke -statliga organisationer som arbetar inom utvecklingsområdet och akademiker som strävar efter att arbeta inom detta område. Majoriteten av deltagarna kommer att vara utövare med många års erfarenhet inom utvecklingssektorn.
Master i siffror
- 18 upplagor
- 550+ deltagare
- 80 länder
Vilka är ämnena?
Mästaren tar upp ett antal kritiska frågor som konfronterar utvecklingsutövare och planerare som:
- Vilka kännetecken är hållbar utveckling? Vilka frågor och processer kan identifieras bakom detta breda koncept?
- Hur planerar och hanterar vi projektinsatser för att uppnå utvecklingsmål?
- Vad är resultatbaserad hantering och hur tillämpas den i utvecklingssammanhang?
- Vilken politik och strategi kan bidra till hållbara förändringar när det gäller kulturella, politiska, sociala, ekonomiska och miljömässiga förändringar?
Vad ska jag lära mig?
Mästarens mål är att ge personal som arbetar inom hållbar utveckling kompetens och kunskap kring:
- Analytiska och operativa kompetenser inom utvecklingsområdet
- Effektivt deltagande i den resultatbaserade ramen för nationell utveckling
- Design för effektiva utvecklingsprojekt och program
Vad kommer jag att kunna göra?
Innehållet och inlärningsmetoderna är utformade för att ge deltagarna hela spektrumet av kompetenser.
- Demonstrera en tvärvetenskaplig förståelse av frågorna, processerna och utvecklingspraxis.
- Tillämpa förvärvade tekniska och interpersonella kompetenser för att förbättra de ekonomiska och sociala fördelarna med utvecklingsprojekt och program.
- Konceptualisera och formulera ett projekt i full skala för ett utvecklingsinitiativ/projekt.
Varför ska jag anmäla mig?
Studenter lär sig genom att studera, samarbeta och observera utövare i aktion.
- Denna mästare drar från ITCILO: s utbildningsportfölj, ILO: s forskning och universitetet i Turin akademisk expertis.
- Dedikerade handledare finns tillgängliga för att svara på frågor och ge stöd under hela inlärningsresan.
- Undervisningsmetoder inkluderar föreläsningar, diskussioner och fallstudier, samt en online -plattform för läsningar, videor och övningar.
Antagningar
Läroplan
Del I
Distansutbildning
Den första fasen av programmet består av 22 veckors distansundervisning som huvudsakligen syftar till att ge bred kunskap om utveckling som en fråga, med användning av 2030-agendan för hållbar utveckling och dess 17 hållbara utvecklingsmål som ett strukturerande element. Dessutom läggs grunden på Project Cycle Management och utvalda andra verktyg för utvecklingsarbete. Lärandet stöds av en dedikerad distansutbildningsplattform på centrets e-campus, vilket möjliggör flera inlärningsmetoder. Masterstudenter får hjälp av en dedikerad handledare under hela distansutbildningsfasen.
Del II
Lärande ansikte mot ansikte
Den andra delen av programmet består av 11 veckors öga mot öga lärande som främst syftar till att göra deltagarna i stånd att förstå, kritiskt ifrågasätta och tolka utveckling som en process. Denna del syftar också till att få deltagarna att utöva kunskapen om utveckling som en frågeställning som förvärvats i Fas I, och att utforska den aktuella processen ur ett praktiskt perspektiv. Innehållet kommer att grupperas kring teman, inklusive:
- Mänsklig utveckling, mänskliga rättigheter och migration
- Utveckling, Ojämlikhet och Tillväxt
- Miljö och hållbarhet
- Lokal utveckling och delaktighet
- Styrning och demokrati
- Skådespelare, partnerskap och finansiering
- Resultatbaserad ledning och projektledning
- Metoder och tekniker för utveckling
- Den ansikte mot ansikte möjliggör också en djupgående förberedelse av projektskrivningsuppgiften, vilket kommer att kulminera i utarbetandet av ett fullskaligt projektdokument.
Del III
Sista pappret
Denna sista del av programmet är tillägnad utarbetandet av en akademisk uppsats om ett ämne med direkt relevans för projektidén som utvecklats till projektdokumentet i fas II.
Metodik
Programmet presenterar flera unika funktioner:
- Integration av teori och praktik;
- Fördjupad täckning av hela spektrumet av kompetenser för projektcykelledning som praktiseras i stora utvecklingsinstitutioner; och
- Ett tvärvetenskapligt förhållningssätt som betonar det starka förhållandet mellan olika discipliner och specifika utvecklingsfrågor, processer och praktiker.
Programmet består av tre delar och är utformat på ett sätt för att minimera deltagarnas frånvaro från arbetsuppgifterna hemma (endast 11 veckor i Turin).
Interaktion online och klassrum och lagarbete betonas för att förbereda deltagarna för ett effektivt engagemang i utvecklingsarbetets deltagande tillvägagångssätt.
Galleri
Programresultat
Programmet erbjuder en tillämpad inlärningsmöjlighet att utforska de teoretiska, konceptuella och operativa ramarna för hantering av utveckling. Detta görs ur ett tvärvetenskapligt perspektiv, dvs. integrera socioekonomisk politik med en djupgående förståelse för de juridiska, institutionella, lokala och ledningsmässiga sammanhangen för effektiv planering och genomförande av utvecklingsprogram och projekt.
Mästaren tar upp flera kritiska frågor för utvecklingsutövare och planerare:
- Vilka är de utmärkande kännetecknen för utveckling under 2030 års agenda för hållbar utveckling och dess 17 mål för hållbar utveckling? Vilka frågor och processer kan identifieras bakom dessa breda begrepp?
- Vilket är det framväxande landskapet i det internationella utvecklingssamarbetet?
- Hur planerar och hanterar vi projektinsatser för att uppnå utvecklingsmål?
- Vad är resultatbaserad hantering och hur tillämpas den i utvecklingssammanhang?
- Vilka andra verktyg används i utvecklingspraktik?
- Vilka policyer och strategier kan bidra till hållbara omvandlingar när det gäller kulturella, politiska, sociala, ekonomiska och miljömässiga förändringar?
Programmets mål är att ge personal som arbetar inom området hållbar utveckling den analytiska och operativa kompetens som är oumbärlig för ett effektivt deltagande i den resultatbaserade ramen för nationell utveckling och för att utforma effektiva utvecklingsprojekt och program.
I slutet av programmet kommer deltagarna att kunna:
- Visa en tvärvetenskaplig förståelse för frågor, processer och praxis för utveckling.
- Tillämpa förvärvad teknisk och interpersonell kompetens för att förbättra de ekonomiska och sociala fördelarna med utvecklingsprojekt och program;
- Konceptualisera och formulera ett projekt i full skala för ett utvecklingsinitiativ/projekt.
Innehållet och inlärningsmetoderna är utformade för att ge deltagarna hela spektrumet av kompetenser som behövs för att effektivt hantera de utmaningar som utvecklingsproffs ställs inför idag i deras strävan efter sociala och ekonomiska framsteg samtidigt som livsmiljön bevaras för framtida generationer.
Idealiska studenter
Vem deltar i denna mästare?
Programmet är avsett för yrkesverksamma från offentliga och privata institutioner och icke-statliga organisationer som arbetar inom utvecklingsområdet och akademiker som vill arbeta inom detta område. Majoriteten av deltagarna kommer att vara utövare med många års erfarenhet inom utvecklingssektorn.