Master in Management - Internationell strategisk marknadsföring
HEC Management School - University of Liège
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Liège, Belgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 4 175 / per year *
Ansökningstiden
30 Apr 2024
Tidigaste startdatum
14 Sep 2024
* Per akademiskt år: 835 € (EU-studenter), 4175 € (andra nationaliteter)
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
mål
- att utveckla en samtida vision för marknadsföring och strategi, med beaktande av IT-revolutionen.
- Att skapa anpassade strategier genom att förutse och förstå den komplexa internationella miljön där företagen arbetar.
Målgrupper
Programmet är avsett för:
- studenter som vill omvandla nya trender till affärsmöjligheter;
- studenter som uppskattar analysen av siffror för att stödja beslutsprocesser.
Modulen "Marknadsföring och strategisk intelligens" lärs helt på engelska.
Färdigheter som uppnåtts efter avslutad specialisering
Studenterna kommer att kunna:
- samla in, analysera och sammanfatta data för att hjälpa beslutsprocessen
- skapa och behålla en konkurrensfördel
- förutse och omvandla nya trender till affärsmöjligheter;
- utveckla strategier för e-marknadsföring och e-business;
- identifiera, kommunicera med och påverka huvudspelarna;
- utarbetar globala strategier för produkter och tjänster.
Diplom och specifika resultat
Efter avslutad specialisering ges studenterna examen "Master of Management Science, Specializing in Marketing".
Karriärmöjligheter som
- expert i strategisk intelligens;
- expert inom informationshantering och skydd;
- forskare (prognoser organisationer och forskningsbyråer).
i följande områden:
- kommersiella inlägg,
- marknadsföring,
- tjänster kopplade till övervakningsverksamhet (teknik, marknad och konkurrens).
http://www.hec.ulg.ac.be/en/masters/master-in-management/marketing#digital-marketing-sales-management
Läroplan
Denna avancerade Master ger studenterna den akademiska och professionella kompetens de behöver för chefspositioner inom marknadsföring och strategi i någon del av världen. Studenterna kommer att få banbrytande, både forsknings- och praktikbaserad utbildning. De färdigheter som utvecklas i programmet är relevanta för ett brett utbud av positioner i marknadsorienterade organisationer.
Huvudämnen för masterprogrammet
- Marknadsundersökningar och statistiska metoder: Lär dig hur du gör marknadsundersökningar, analyserar data med hjälp av avancerade statistiska verktyg och metoder för att få (konsument)insikter och anpassa din strategi därefter.
- Marknadsanalys: Förstå hur man analyserar (big) data som finns tillgänglig i miljön för att ta datadrivna strategiska beslut.
- Digital marknadsföringsstrategi: Utveckla taktiska beslut angående effektiva produkt-, prissättnings-, distributions- och marknadsföringsbeslut med hjälp av digitala marknadsföringskoncept och applikationer
- Varumärkeshantering: Förstå hur man strategiskt positionerar, växer och upprätthåller ett varumärke i ett sammanhang av ökad mediaexponering och konsumentvilja att samskapa varumärken.
- Konsumentbeteende: Att studera processer involverade när individer eller grupper väljer, köper, använder eller gör sig av med produkter, tjänster, idéer eller upplevelser för att tillfredsställa behov och önskemål.
- Strategisk marknadsföring: Lära sig hur man analyserar marknader och situationer analytiskt och strategiskt.
Programresultat
Färdigheter tillägnade efter avslutad specialisering
Eleverna kommer att kunna:
- samla in, analysera och sammanfatta data för att underlätta beslutsprocessen;
- skapa och upprätthålla en konkurrensfördel;
- förutse och omvandla nya trender till affärsmöjligheter;
- utveckla strategier för e-marknadsföring och e-handel;
- identifiera, kommunicera med och påverka huvudaktörerna;
- utarbeta globala strategier för produkter och tjänster.
Diplom och specifika resultat
Efter att ha avslutat denna specialisering tilldelas studenterna diplomet "Master in Management Science, Specializing in Marketing".
Antagningar
Galleri
Ackrediteringar
Idealiska studenter
Målgrupper
Detta program är avsett för:
- studenter som vill omvandla nya trender till affärsmöjligheter;
- studenter som uppskattar analysen av siffror för att stödja beslutsprocesser.
Modulen ”Marknadsföring och strategisk intelligens” undervisas helt på engelska.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter som
- expert på strategisk intelligens
- expert på informationshantering och skydd
- forskningsansvarig (prognosorganisationer och forskningskontor).
I följande fält:
- kommersiella tjänster,
- Marknadsföring.
- tjänster kopplade till övervakningsverksamhet (teknik, marknad och konkurrens).