Master of Business Management (MBM) Digital marknadsföring och kommunikation
New European College
Nyckelinformation
Campus läge
Munich, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 100 / per semester *
Ansökningstiden
04 Apr 2024
Tidigaste startdatum
13 May 2024
* per termin
Introduktion
Coronavirus (COVID-19) uppdatering
Börja dina studier online och resa till Tyskland när ditt visum har utfärdats: Vi är engagerade i oavbruten utbildning för alla nuvarande, inkommande och framtida studenter på New European College . Av denna anledning erbjuder vi ett flexibelt "fantastiskt blandat" alternativ för studenter-börja dina studier online, utan ytterligare dröjsmål och bekvämt från ditt hem, och resa till Tyskland för att fortsätta studier på campus när det är möjligt och ditt visum har utfärdats. Kontakta vårt antagningsteam direkt på [email protected] så att de kan stödja ditt enskilda fall och svara på alla frågor du har om blandat lärande för läsåret 2020-2021.
The Master of Business Management är ett 3-terminsprogram som är utformat för att bygga vidare på dina befintliga grundutbildningar så att du kan utöva ett bredare utbud av karriärer inom näringslivet. Programmet består av kurser i finans, internationell marknadsföring, förvaltningsredovisning, verksamhet, etik, organisatoriskt beteende och mänskliga resurser, och förbereder dig för att utmärka dig på en ständigt utvecklande och internationell arbetsplats.
Alla kurser ges på engelska , med en rad undervisningsmetoder som påminner om grundutbildningar som presentationer och gruppprojekt i kombination med exempel från verkligheten och fallstudier. Programmet ger utrymme för större specialisering, med en exakt akademisk och teoretisk ram utformad för att hjälpa dig att bli expert på internationell förvaltning. Detta gör att du kan söka till mer specialiserade roller och erbjuder bättre förberedelser för en doktorsexamen. program i framtiden.
Specialiseringen inom digital marknadsföring och kommunikation ser specifikt på effekterna av den snabbt föränderliga "anslutna" världen av internetanvändning, smartphones, appar och sociala medier. Många företag och organisationer har helt förändrat sitt tillvägagångssätt för reklam och anpassat sina marknadsföringsstrategier - inte bara till dessa nya sätt att kommunicera med kunder och intressenter utan också med själva metoden och uppfattningen av marknadsföring och kommunikation i en digital tid.
Internet och de många och olika typerna av sociala medier har skapat ett oöverträffat sätt där människor kopplar företag till kunder, företag till företag och även människor som normalt inte skulle träffas. Denna miljö ger affärsstudenter en enorm potential för att lära sig och utveckla sig inom digital marknadsföring och kommunikation. Denna specialisering sammanför aktuell marknadsföringskommunikation, förståelse för digitala medier och implementering av big data-analys.
Programmet har ett praktiskt tillvägagångssätt i sin utformning-genom projektveckor, professionell utredning och en modul för professionellt baserat lärande där studenterna genomför en kort arbetsplats som ofta är direkt kopplad till sitt slutprojekt.
- Exempelkurser inkluderar:
- Marknadsföringsledning
- Globalisering, samhälle och kultur
- Framtiden för integrerad digital marknadsföring: video, mobil och artificiell intelligens
- Nya medier, marknadsföring och analys
- Strategisk ledning
- Business Intelligence & Data Mining
- Strategisk kommunikation och varumärke
Antagningar
Läroplan
Läsåret på New European College är uppdelat i två terminer – vintertermin och sommartermin, och sex huvudblock som vardera varar i sex veckor. Varje sexveckorsblock består av två lektionsveckor, följt av en projektvecka, sedan ytterligare två lektionsveckor, följt av en tentamensvecka, för att slutföra modulen.
Termin 1
(Kärnmoduler)
- Marknadsledning
- Globalisering, Samhälle & Kultur
- Forskningsmetoder Introduktion (Slutprojekt)
- Världsekonomin
- Professionell förfrågan
(Specialiseringsmoduler)
- Framtiden för integrerad digital marknadsföring: video, mobil och artificiell intelligens
- Nya medier, marknadsföring och analys
Termin 2
(Kärnmoduler)
- Forskningsmetoder (slutprojekt)
- Mikroekonomi – Globala perspektiv
- Strategisk ledning
- Projektmodul (3 projektveckor, kopplad till slutprojekt)
(Specialiseringsmoduler)
- Business Intelligence & Data Mining
- Strategisk kommunikation och varumärke
Termin 3 (arbetsförlagd och examen)
- Professionellt baserat lärande
- Slutprojekt
Galleri
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
I denna tid av digitalisering och internetdrivna livsstilar har näringslivet insett att framgång beror på en solid och underhållbar strategi för digital marknadsföring och kommunikation. Företag behöver människor som förstår nya medier, big-data-strategier och kombinationen av onlinemarknadsföring och kommunikation med den exakta mätningen av resultat som gör det möjligt att vidta strategiska åtgärder.
Att ta examen från ett mycket internationellt institut som lägger stor vikt vid kombinationen av akademisk forskning och professionell exponering innebär att karriärmöjligheterna för utexaminerade från Master of Business Management-programmet, specialiserade på digital marknadsföring och kommunikation, är mångsidiga och globala.
Många utexaminerade från detta program strävar efter att fortsätta sina studier vid Ph.D. nivå och/eller flytta direkt till verksamheten, ibland som ett resultat av sin praktik eller slutprojekt.
Exempel på företag där alumner arbetar sträcker sig från ledande globala företag, konsultföretag och företag för stordatahantering till mer lokala och specialiserade företag, icke-statliga organisationer och statliga myndigheter.