Master of Science (MSc) i artificiell intelligens för marknadsföringsstrategi
EPITA School of Engineering and Computer Science
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 19 400 *
Ansökningstiden
31 Jul 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* totala programavgifter; inkludera rese- och boendekostnader för inlärningsupplevelsen i Dublin
Introduktion
EPITA: s Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy-programmet är ett gemensamt program med EM Normandie School som sträcker sig över 18 månader och undervisas 100% på engelska i Paris. Detta program utrustar eleverna med AI-färdigheter för att tillämpa teknik för att förbättra ett företags marknadsföringsstrategier och beslutsprocess. Programmet är ackrediterat av CGE (Conférence des Grandes Ecoles) och består av 3 terminers campus klasser, 1 termin praktik och inlärningserfarenhet i Dublin.
Idealiska studenter
Detta program är öppet för kandidater som innehar en 3- eller 4-årig kandidatexamen (eller högre) oavsett domänen för deras grundutbildning. Studenter med bakgrund i företagsekonomi skulle särskilt ha nytta av detta program.
Antagningar
Studieavgift för programmet
Studentberättelser
Galleri
Läroplan
Översikt
EPITAs Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy-program är ett gemensamt program med EM Normandie Business School som sträcker sig över 18 månader och undervisas till 100 % på engelska i Paris. Programmet är ackrediterat av CGE (Conférence des Grandes Ecoles), och består av 12 månaders lektioner på campus, en 6-månaders praktik och en lärandeupplevelse i Dublin. För att få sin examen måste studenterna förvärva 120 ECTS (European Credits Transfer Systems) och en A2-nivå i franska.
Praktik
Den sista terminen är en obligatorisk 6-månaders praktik, vilket är grundstenen för programmet. Studenterna får teknisk affärserfarenhet genom att arbeta i en riktig miljö som förbereder dem för arbetsmarknaden.
Programresultat
Syftet med Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy är att förbereda studenter med AI-färdigheter för att tillämpa teknik för att förbättra en organisations marknadsföringsstrategier och beslutsprocess.
Kandidater från detta program kommer att kunna använda artificiell intelligens tekniker och verktyg för att:
- förbättra upplevelsen av konsumenternas engagemang genom att skapa relevanta kundprofiler baserade på KYC-koncept (Know Your Customer);
- övervaka och analysera en mängd olika kommunikationskanaler, till exempel sociala medier, och hjälpa till att förstå marknadens uppfattning om ett varumärke;
- ge företag relevant, snabb och exakt kundservice och interaktion på sociala medier;
- optimera marknadsföringsinnehållet för att öka företagens synlighet och driva trafik till varumärkets webbplatser; och
- utnyttja datorsyn för att revolutionera den visuella engagemangsstrategin.
Karriärmöjligheter
- Datahanterare
- Datavisualiseringskonsult
- Marknadsföringsanalytiker
- Entreprenör
- Kundintelligenschef
- E-marknadsförare
- Operationsforskare
- Business intelligence-konsult
- Datahanterare
- Dataanalytiker
- Datastrategist
- Dataplanerare
- Marknadsföring forskare
- Big data-konsult
- Datavetenskapare
- Marknadsföring strateg
- Expert / analytiker i marknadsanalys / marknadsundersökning / CRM / kreditanalys
- Affärsanalytiker