Master of Science i spel för lärande
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Skapa, använd och utvärdera digitala spel för det specifika syftet med inlärning. Denna examen kommer att förbereda dig för att använda bevisbaserad forskning för att underlätta design, utveckling, implementering och utvärdering av program som integrerar spel i ett brett spektrum av formella och informella inlärningsmiljöer.
Programfördelar för internationella studenter
Om du är en internationell student kan du kanske arbeta i USA efter examen under en längre tid. De flesta studenter som studerar på F-1-visum kommer att vara berättigade till 12 månaders Optional Practical Training (OPT) arbetstillstånd utanför campus. F-1-studenter i vårt program kan också vara berättigade till STEM (Science, Technology, Engineering eller Mathematics) OPT-förlängning, så att du kan förlänga din tid i USA för att utöva examensrelaterad arbetslivserfarenhet i totalt 36 månader eller 3 år. För mer information om vem som kan ansöka om denna förlängning besök NYU: s Office of Global Services: STEM OPT.
praktikplatser
En valfri fältpraktik (3 hp, valbar) gör det möjligt för eleverna att tillämpa sina färdigheter och kunskaper i en mängd olika företag, kulturinstitutioner, ideella organisationer och speldesignstudior, som alla också är potentiella framtida anställda i våra akademiker.
Läroplan
Vad du lär dig
Vi erbjuder flera studieområden inklusive speldesign, spelutveckling, spelforskning och studentanpassade fokusområden under fakultetshandledning. Du tar examen med djup kunskap om:
- Rollen av sociala, emotionella, kulturella och kognitiva aspekter av lärande och frågor om speldesign.
- Speldesignmodeller och utvecklingsmetoder.
- Värdet av narrativa funktioner i speldesign.
- Forskningsmetoder som syftar till att förbättra och utvärdera designen av spel för lärande.
Ditt arbete med fakulteten och i fältet kommer att göra det möjligt för dig att:
- Förklara de potentiella värdena och begränsningarna för användningen av digitala spel för lärande, och för vilka typer av lärande, vilka typer av elever, i vilka innehållsdomäner och i vilka miljöer spel har potential att stödja lärande.
- Diskutera lekens roll och funktion i spel för lärande och, i det sammanhanget, bidraget av olika egenskaper hos spel, såsom rollspel, fördjupning, narrativ, feedback, situerad erfarenhet, distribuerad kognition, konsekvenser av misslyckande, etc.
- Tillämpa de sociala, kognitiva, emotionella och kulturella dimensionerna av faktorer som påverkar lärande i speldesign, med utgångspunkt från teorier inom lärande vetenskaper och kognitionsvetenskap som är relevanta för speldesign för lärande.
- Visa kompetens inom något av följande områden: teknisk utveckling av digitala spel för lärande, lärandedesign av digitala spel, metoder för forskning och utvärdering av spel för lärande, eller ett relaterat område som bedöms lämpligt av programfakulteten.
- Demonstrera kompetens i att bedriva designbaserad forskning för att stödja utvecklingen av effektiva spel för lärande, inklusive användbarhetsforskning, speltestning och olika metoder för utvärdering.
Din akademiska erfarenhet
- Flexibel studie
Läroplanen erbjuder flexibilitet i att skapa ett studieprogram som du och din rådgivare kan skräddarsy för att passa dina professionella mål och intressen. Du kan välja att studera på heltid eller deltid.
- Games for Learning Institute
Du kommer att dra nytta av exponering för och deltagande i Games for Learning Institutes (G4LI) pågående forskningsarbete och nya idéer om spel. G4LI, som involverar nio andra universitet, bedriver forskning om design av effektiva spel för lärande i en mängd olika formella och informella miljöer.
- Fältarbete och praktikplatser
Våra praktikanter tillämpar sina färdigheter och kunskaper i ett brett utbud av företag, kulturinstitutioner, ideella organisationer och speldesignstudior - vilket alla också kan leda till din framtida anställning.
- Avhandling Capstone-projekt
Avhandlingens slutstensprojekt är ett kulminerande projekt där du kommer att integrera och tillämpa det du har lärt dig genom tidigare akademiskt arbete, praktikplatser och andra erfarenheter och intressen, med fakultetshandledning.
Programresultat
Du kommer att vara förberedd för en karriär som:
- Chef för projekt relaterade till spel för lärande
- Lärande speldesigner
- Spelforskare
- Programutvärderare
Utexaminerade arbetar i sådana miljöer som:
- Universitetsbaserade forskningscentra
- Gemenskapsbyråer
- Icke vinstdrivande organisationer
- Skolsystem
- Privat industri, såsom speldesignstudior, pedagogiska designföretag och pedagogiska forskningsföretag