Masterprogram i produktdesign
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 8 850 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Officiell examen: Universitetsmasters degree in Product Design
Varaktighet / ECTS: 10 månader / 60 ECTS
Platser / campus: 25 / Alfara
Undervisade på: spanska
Modalitet: ansikte mot ansikte
Jag riktar mig till | samordning | Akademiska avgifter och bidrag |
Kandidater, examensbevis eller examina i industriell och grafisk design, industriell designteknik och produktutveckling. Förutom andra högre eller medelgrader relaterade till aktiviteten. | Luis Calabuig | Kontrollera de akademiska priserna för denna mästare. San Pablo CEU University Foundation är den utbildningsinstitution som avsätter mest pengar i Spanien för att investera i stipendier och bidrag. |
Vad gör oss annorlunda?
1. 25 års erfarenhet av utbildningspersonal
Under 25 år har Higher School of Technical Education inriktat sig som utbildning för designers som kan möta utmaningar, som kan betjäna användare och erbjuda produkter och tjänster som gör att vi kan förstå sociala behov, som kan integreras i produktiv dynamik och företag i jakten på innovationer, kunna förstå marknaden som något levande, förändrande och ibland osäker.
Professionals som Héctor Serrano, Miguel Herranz, Joaquín García, Alberto Cienfuegos, Inma Bermúdez, Xavi Calvo (Estudio Mint), José Aranda, Paula Aloy och Carlos Velasco (Enblanc), Clara del Portillo (Yonoh), Nacho Carbonell har tränat med oss , etc.
Värdet av att studera titeln University Master in Product Design vid CEU UCH ligger i denna differentiering av fokus på utbildning, starkt kopplat till professionella och professionella aktiviteter. En utbildning som gör det möjligt för studenten att utveckla projekt inom alla produktområden inom produktdesign och placera studenten direkt på arbetsmarknaden och yrkesmarknaden, främst genom kontakt med aktiva yrkesverksamma och affärsnätverket i hela av din träning
2. Lärare på första nivån
Universitetets magisterexamen i produktdesign räknas som lärare bland annat: Héctor Serrano, Enrique Miñarro, Borja García, ODOSDESIGN, EnBlanc, Marcelo Alegre, Yonoh Estdio, Luis Eslava, Marcelo Martínez Lax och en lång etc.
3. Global vision
Designing är idag en komplex process för integration av kunskap och erfarenheter, av kunskap och kulturer, av teknik och psykologi, som gör det möjligt att fatta beslut om att skapa föremål, utrymmen och tjänster nära människor. En process som syftar till att tjäna samhället. Och samtidigt, en process som syftar till att betjäna produktions- och affärssektorerna som "behöver" för att förnya sig i sina produkter och tjänster för att tjäna en allt mer komplex, globaliserad och konkurrenskraftig marknad.
4. Professionella konferenser och möten
Bland de aktiviteter som utvecklats, både möten, konferenser och konferenser, är det värt att notera de välkända 1000 timmars designen som organiserats av Higher School of Technical Education i flera år, med högt uppskattade proffs i designvärlden: Miquel Milá, Paco Bascuñan, Nacho Lavernia, Pepe Gimeno, Marisa Gallén, Juli Capella, Vicent Martínez, Lola Castelló, Mariscal och så många andra.
Under de senaste tre åren organiserar gymnasiet för teknisk utbildning OFF DESIGN-konferensen, med ett tvärvetenskapligt format där verksamhetens centrum bygger på kreativitet: workshops, debatter och workshops för en liten grupp studenter som under en vecka de har kontakt med ett stort antal yrkesverksamma, bland vilka vi kan lyfta fram Luis Eslava, Nacho Carbonell, Miguel Herranz, La Granja, EnBlanc grafisk mynt, etc., de flesta av dem utbildade vid skolan; och för 2012 års upplagan: Inma Bermúdez, Belén Payá, Ramón Esteve, Xavi Calvo (MentaGráfica), Xavi Mañoso (Aparatu), med det unika samarbetet med företaget Gandía Blasco, där eleverna kommer att utveckla en workshop med Studio Banana.
5. Ledarskapsprogram integrerat i Mästaren
Denna magisterexamen inkluderar Leadership Program of Center for Creative Leadership (CCL), en av de ledande institutionerna för ledarskapsutbildning i mer än 120 länder.
CCL-utbildningen har erkänts bland de tio bästa i världen av Financial Times. I Spanien kan detta program endast tas på CEU: s forskarkurser.
6. Uppdatering av titeln
Denna master innehåller tjänsten Ten Update. I CEU UCH kommer den studerande som har avslutat en tio uppdateringsgrad att ha fri tillgång under de kommande tio åren till det uppdaterade innehållet i kursplanen via hans intranät, samt till vissa aktiviteter, seminarier, workshops och masterclass som genomförs som en del av befälhavaren eller egen titel. Varje kurs informerar universitetet alla tidigare studenter om titeln på det nya innehållet och aktiviteterna som finns tillgängliga.
Vad är en officiell eller universitetsmästare?
- Universitets (eller officiella) magisterexamen har verifierats och certifierats av det behöriga organet (National Agency for Quality Assessment and Accreditation, ANECA), under Ministry of Education. Till skillnad från själva examen, som verifieras av universitetet själv.
- Som officiell är den godkänd och erkänd i alla länder inom det europeiska området för högre utbildning.
- Den officiella examen möjliggör framtida tillgång till ett doktorandprogram.
- Den officiella mästaren utdelar poäng i tävlingen eller tävlingarna inom den offentliga förvaltningen, medan de egna titlarna punkterar som kontinuerlig träning. I företag är båda lika giltiga.
href = "https://www.uchceu.es/estudios/posgrado/master-universitario-diseno-producto
Läroplan
kompetens
allmänna
- CG1. Att studenterna kan analysera och syntetisera idéer och kunskaper för beslutsfattande och anpassning till förändringar i projektprocesser inom området design och grafisk kommunikation.
- CG2. Att studenterna kan tillämpa förhandlings- och konsensustekniker för att integrera dem i tvärvetenskapliga arbetslag som är nödvändiga för utveckling av design- och grafiska kommunikationsprojekt.
- CG3 Att studenterna kan analysera, utvärdera och relatera de olika kunskapsområden som samverkar i grafisk formgivares och kommunikatörs yrkesutövning.
- CG4. Att eleverna kan uppdatera sina kunskaper, anpassa sig till både tekniska förändringar och nya situationer, konstant i den grafiska formgivarens och kommunikatörens professionella verksamhet.
- CG5. Att eleverna visar etisk och professionell medvetenhet, samt aktiv respekt, både för människor och miljö, i utvecklingen av design- och grafiska kommunikationsprojekt.
- CG6. Att studenterna visar att de är kapabla att förstå och värdera dagens samhälle och kultur, väsentligt i design- och grafisk kommunikationsprojektprocesser.
Specifik
De specifika kompetenserna förknippade med titeln är:
- CE1. Att studenten kan känna till och tillämpa de tekniker och mjukvaruverktyg som behövs för att utveckla produktdesignförslag.
- CE2. Att studenten kan förstå och tillämpa samtida visuell kultur inom produktdesignområdet.
- CE3. Att studenterna kan analysera och tillämpa de olika teorier om designkultur som är tillämpliga på produktdesignprojektet.
- CE4. Att studenten kan integrera designprocesser med affärsstrategi genom design management.
- CE5. Att studenten kan identifiera nya sätt att entreprenörskap, nya marknader och nya sätt att utveckla sitt yrke.
- CE6. Att studenten kan föreslå och förmedla information, idéer, koncept och lösningar anpassade till varje produktdesignproblem.
- CE7. Att studenten kan integrera och tillämpa designens grunder: teoretiska, funktionella, estetiska, tekniska, kulturella, sociala, ekonomiska och miljömässiga, i alla produktdesignprojekt.
- CE8. Att studenten kan identifiera och analysera de ekonomiska, politiska och kulturella faktorer som påverkar miljön och sociala sammanhang för tillämpningen av produktdesignprojektet.
- CE9. Att eleven kan tillämpa koncept, tekniker och kreativa verktyg som gör att han/hon kan utveckla idéer.
- CE10. Att studenten kan tillämpa kommunikationstekniker och verktyg för utveckling av projekt.
- CE11. Att studenten kan hantera en produkts industriella utvecklingsprocess, från konceptualiserings- och definitionsfasen, till materialval och anpassning till industriella processer.
- CE12. Att studenten kan identifiera och tillämpa industriella teknologier och processer, enligt produktions- och kostnadskriterier.
- CE13. Att studenten kan känna till, välja och tillämpa snabba prototyptekniker.
- CE14. Att studenten kan analysera och använda olika informationskällor för kunskap och utveckling av trendvärden.
- CE15. Att studenten kan tillämpa trendstudier för att generera innovativa förslag på nya produkter.
- CE16. Att studenten kan känna till och tillämpa forskningsmetodik specifika för design av nya produkter.
- CE17. Att studenten kan utveckla designprojekt för barnartiklar och utrustning.
- CE18. Att studenten kan utveckla designprojekt för hemutrustning.
- CE19. Att studenten kan utveckla projekt för konstruktion av fordonsutrustning.
- CE20. Att studenten kan utveckla utrustningsdesignprojekt för den nautiska sektorn.
- CE21. Att studenten kan utveckla ljusdesignprojekt.
- CE22. Att studenten kan utveckla utrustningsdesignprojekt för offentliga och privata kollektiva utrymmen.
- CE23. Att studenten kan utveckla möbelprojekt.
- CE24. Att studenten kan utveckla produktdesignprojekt.
Galleri
Programresultat
mål
- Förbered studenten för att komma in i arbetskraften i den specifika industrisektorn.
- Komplett designutbildning utifrån branschens nya behov.
- Främja utbytet mellan designers och studenter genom att integrera yrkesverksamma från sektorn i undervisningen. Studierna som erbjuds är magisterexamen i den industriella sektorn som de är inriktade på tack vare deltagandet av ledande företag inom sektorn och deras mest erfarna yrkesverksamma. Yrkesprofilen är en designer som är specialiserad inom området produktdesign och utveckling för olika industrisektorer.
- Examen ger kunskap och specialiserad projekterfarenhet, nödvändig för de specifika processerna inom varje designområde som examen genomför.
- Produktdesign inkluderar en design, teknisk och kreativ aktivitet. Det är designerns uppgift att definiera något som saknar fysisk enhet för att produceras med begränsade tekniska och mänskliga medel. De kunskaper som designern ska använda sig av vid design omfattar såväl estetiska, sociologiska och kulturella aspekter som ekonomiska, produktiva och tekniska aspekter.
- Designers tar ett socialt ansvar för skapandet och konfigurationen av vår materiella miljö genom de föremål och produkter som omger oss (industriell eller produktdesign), de budskap vi uppfattar (grafisk design eller visuell kommunikation) och de utrymmen vi bor i. (inredning). Det är ett yrke kopplat till industriell produktion, och i den rådande kontexten av globaliserade marknader ökar dess betydelse till den grad att den ger ett mervärde och differentierande värde åt objekt och budskap.
- Designen har etablerat flera verksamhetsområden eller specialiteter som också bestämmer innehållet i de akademiska examina som lärs ut vid skolan. Produktdesign omfattar för sin del design av möbler, belysning, transporter, leksaker, vitvaror, förpackningar, skor etc., som kommer att utvecklas i universitetets masterexamen i produktdesign.
Karriärmöjligheter
karriärmöjligheter
Den professionella profilen är en designer specialiserad på produkter, som kan lösa projekt inom olika områden och som därför kommer att vara beredd att ta itu med en mer global och komplett vision av yrket.
Det finns olika och varierande möjligheter att utöva yrket designer. Å ena sidan finns möjligheten att arbeta som frilansande designer med egen studio, och å andra sidan som designer integrerad i en avdelning på ett företag.