SPECIALISERING I UNIVERSITETENS UNDERVISNING
Universidad Nacional De Jose C. Paz (UNPAZ)
Nyckelinformation
Campus läge
José C. Paz, Argentina
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Feb 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Specialiseringen i universitetsundervisning skapades genom rektorresolution nr 229/16 och validerades genom resolution av överrådsrådet nr 66/16. Den har provisoriskt officiellt erkännande genom resolution-2018-127-APN-MECCYT och ackreditering av National Commission for University Evaluation and Accreditation (CONEAU) genom lag nr 471/17. Denna forskarutbildning är den första ackrediterade vid UNPAZ.
Lärarutbildningen måste placeras i det bredare sammanhanget av institutionell politik, liksom den akademiska politiken för en universitetsinstitution. I denna mening försöker specialiseringen skapa utrymmen för reflektion och konstruktion av kritisk och mångsidig kunskap om politik och universitetsutbildning, i en komplex och heterogen institution och främja sökandet efter gemensamma ramar som möjliggör artikulering av centrala mål som, när det gäller The National University of José Clemente Paz, antar att erbjuda formativa förslag relaterade till stadens behov som upprätthåller den, med akademisk kvalitet och social integration, som svarar på den nuvarande utbildningspolitiken för sektorn.
Specialiseringen i universitetsundervisning bidrar till professionaliseringen av universitetsundervisningen och påverkar förbättringen av undervisningspraxis och undervisningsprocesser, eftersom den möjliggör artikulering av olika pedagogiska metoder och diskurser som återspeglas från olika disciplinområden inom José Clemente Paz nationaluniversitet. Det kommer att gynna identifiering av nya problem inom universitetsutbildning, eftersom det tillhandahåller en rad metodologiska apparater och strategier, som, inramade i det unika i varje situation, kommer att göra det möjligt för lärare att ta fram lösningar i ett sammanhang av reflektion. i och på åtgärden.