Specialisering i företags- och institutionskommunikation
University of Concepción del Uruguay (Universidad de Concepción del Uruguay (UCU))
Nyckelinformation
Campus läge
Concepción del Uruguay, Argentina
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Feb 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Corporate and Institutional Communication Specialist är en professionell som har verktyg för strategisk hantering av kommunikation i organisationer, institutioner och företag. Den teoretiska och praktiska utbildningen gör det möjligt för kommunikationspersonal att förvärva institutionella och tekniska verktyg.
Den person som tar examen från specialiseringen inom företags- och institutionskommunikation kommer att kunna bli en agent inom området social kommunikation med de kunskaper och verktyg som gör det möjligt för honom att:
Hantera företags- och institutionella kommunikationsområden i offentliga och privata organisationer.
Utforma den lämpligaste företags- och institutionella kommunikationsplanen för den sociala miljön och varje organisations uppdrag.
Känn elementen och beteendet i företags- och institutionell kommunikationsprocess, med hänsyn till de möjligheter som kartan med aktuella medier erbjuder.
Projicera och förbättra en organisations image.
Analysera kommunikationsflödena för produktion, cirkulation och erkännande ur organisationens perspektiv.
Tillämpa diagnostiska processer för att uppnå en adekvat fördelning av resurser som gör det möjligt att effektivt projicera en organisations kommunikationsbehov.
Föreslå livskraftiga lösningar genom systematisering, integration och tillämpning av den kunskap som förvärvats genom studierna med relevant teoretiskt stöd.
Kombinera adekvat och effektivt akademisk kunskap med de mest relevanta strategierna för att lösa specifika problem inom den offentliga och privata sfären, när det gäller företagskommunikation och institutionell kommunikation.