Yrkesmässig magisterexamen inom affärsadministration med en betoning på marknadsföring
Saint Mark University for Administrative Sciences. (Universidad en Ciencias Administrativas San Marcos (USAM))
Nyckelinformation
Campus läge
San José, Costa Rica
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Feb 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Examensprogrammen vid San Marcos University försöker utbilda yrkesverksamma inom företagsekonomi med medvetenhet och socialt ansvar som kan genomföra strategisk, marknadsföring och ekonomisk planering i företag med professionell etik och ledarskap för att uppnå lönsamhet och nödvändig konkurrenskraft, vilket säkerställer att behoven och kraven för varor som kunderna behöver är nöjda med kvalitetsprodukter, liksom generering av innovativa och entreprenöriella affärsprojekt, implementering av inkluderande personalhanteringsmetoder och effektiv och ansvarsfull användning av resurser. I synnerhet utmärker sig de färdigheter som studenten får från marknadsföringsledningen i denna magisterexamen. Tillåta honom att vara expert på utveckling av konkurrenskraftiga och flexibla marknadsföringsstrategier som gör det möjligt att identifiera kundernas behov och krav vid tillhandahållande av efterfrågade produkter och tjänster med socialt ansvar, yrkesetik, ärlighet och proaktivitet.
GRADUATE PROFILE
En professionell examen från Master of Business Administration med betoning på marknadsföring kännetecknas av sin kunskap om organisationsteori, planering, projektledning, arbetsrätt, planering och utveckling av marknadsföringsstrategier. Ledningsförmåga, beslutsfattande, strategisk planering, ledarskap, analys av finansiella rapporter.