Kursfil

  • Typ av kurs: Blended Master
  • Språket engelska
  • Skola: Mode
  • IED-poäng: 60
  • Varaktighet: 11 månader
  • Tidsplan: Morgon-eftermiddag På plats modul: Måndag till fredag, från 9:30 till 13:30 och från 15:00 till 18:00
  • Närvaro: blandad
  • Kvalifikation: Privat / En privat intyg utfärdas i slutet av kursen.
  • Direkt till: akademiker eller de som har ett examensbevis inom kommunikation, marknadsföring, mode, journalistik och design, som vill omdirigera sin professionella karriär till det digitala området. Professionell erfarenhet kommer att värderas.
  • Inlämningsprocess: CV / Motivation Brev / Portfölj (max 3 MB) / Web / Personlig intervju som anses nödvändig av Akademisk samordningsgrupp

Kan vi prata idag om Fashion 2.0? Vilka är internetets inverkan på varumärkets verklighet och deras kommunikationsstrategier? Hur förändras reglerna med den nya sociability, participation och communication?

Modemfenomenet svarar mot den digitala utmaningen, inför anpassningen av dess regler. Sociala förändringar, ny teknik, sociala nätverk, konsumentutveckling och demokratisering av mode har lett varumärkena att ompröva sina kommunikations- och marknadsstrategier. För många har denna "digital ålder" varit en möjlighet att göra sig bekant, positionera eller till och med uppfinna sig själv. Identiteten hos ett varumärke är en nyckelfaktor för att definiera en övergripande och sammanhängande strategi, inte bara i utformningen av varje samling utan också i affärsmodellen, typerna av produkter eller målgrupp.

Det är därför viktigt att alla avdelningar arbetar mot ett enda mål och ger varumärket igenkännliga och gemensamma värden, vilket förstärker sin positionering i en dynamisk och interaktiv miljö som den nuvarande. På grundval av denna förutsättning förstår vi vikten av goda kommunikationsstrategier i alla mode- och livsstilsföretag, oavsett storlek eller position. Oavsett om det är en del av lyxhandeln eller en liten hantverkare, behöver den en identitet.

Vi är alla medvetna om mediernas betydelse och inflytande kraft som har nått denna sektor, och därmed vikten av blandad mästare i mode digital kommunikation och marknadsföring, som erbjuder en övergripande vision från grunden för traditionell kommunikation till den nuvarande digitalt ekosystem, vilket kommer att leda till begrepp som digital kommunikation, bloggingplattformar, sociala nätverk (Flickr, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, etc.), hanteringsverktyg och analys etc. med de färdigheter som krävs för att bli effektiva och tvärvetenskapliga professionella.

mål

  • Ställ fasta stiftelser inom kommunikationsområdet och i synnerhet i modeindustrins särdrag
  • Förstå förhållandet mellan de olika sektorer som är involverade i förhållandet mellan mode och digital kommunikation
  • Förstå den digitala miljön och dess effekter, utmaningar och möjligheter ur kommunikations- och marknadsperspektivet
Hantera, bygga och måttliga samhällen som genereras online kring ett modemärke och livsstil med nödvändiga färdigheter för att hantera en strategisk plan för sociala medier
Förstå och behärska stora digitala verktyg, enheter och plattformar
Behärska teknikerna för mode e-marknadsföring

Professionella möjligheter

  • Kommunikationschef på ett mode-, skönhets- och livsstilsföretag
  • Kommunikation och digital marknadsföringskonsult vid kommunikation, evenemang och PR-byråer
  • Mode och livsstil media professionell
  • Kommunikationschef vid institutioner eller stiftelser inom mode och livsstil
  • Direktör för digital kommunikation
  • Social Media Manager
  • Social Media Strategist
  • Digital Manager
  • Gemensam chef
  • Brand Content Manager
  • Kommunikationschef på mode-e-handelsplattformar
  • Web Store Manager
Program undervisas på:
  • Engelska

Se 28 fler kurser från IED – Istituto Europeo di Design Madrid »

Senast uppdaterad juni 18, 2019
Denna kurs är Kombinerat online och på campus
Startdatum
Jan 2020
Duration
11 månader
Heltid
Pris
11,900 EUR
Inskrivningsavgift 2500 € - Kursavgift: 9400 €
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Jan 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Jan 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum