Civilekonom i Global Marketing Management

Allmänt

Programbeskrivning

Detta program är speciellt utformat för att tillhandahålla:

  • En översikt över marknadsföring i en global miljö.
  • En förståelse mot marknadsplaneringsplanen som kan användas i alla länder, vare sig som standardmetod eller anpassad till specifika egenskaper hos en viss marknad.
  • Fokusera på tänkande och planera marknadsaktiviteter på global nivå i ljuset av marknaden och dess krav.

Varaktighet:
Heltid (12-18 månader)
Deltid (2 år)


Förkunskapskrav/>

  • Kandidatexamen med minst CGPA 2,75 av 4,00 eller motsvarande som senat godkännande. ELLER
  • Kandidatexamen med CGPA 2,5 av 4,00 men mindre än 2,75 CGPA kan accepteras med noggrann bedömning (ingår test, intervju eller portfölj). ELLER
  • Kandidatexamen med CGPA under 2,5 av 4,00 eller kvalifikation som motsvarar kan accepteras med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom relaterat område. Studenterna måste tillhandahålla CV / brev etc.
  • Bevis på tillfredsställande engelskspråkliga färdigheter krävs för kandidater där engelska inte är deras första språk, såsom IELTS 6.0 eller högre eller TOEFL 550 eller högre.


Vem ska delta/>

Master of Science i Global Marketing Management har utformats för att utrusta nyckelpersoner, ledande befattningshavare, chefer, företagare och andra yrkesverksamma för en karriär inom global marknadsföring genom att utveckla.

Den kritiska kunskapen och kompetensen i identifiering, utvärdering och lösning av problem som uppstår vid global marknadsföring och utveckling av globala marknadsstrategier. Dessutom är den utformad för dem som har en grundutbildning i affärer, liksom från andra branscher som är intresserade av att utveckla en övergripande förståelse för begrepp och aktuella teorier i hanteringen av globala företag.

Fördelarna med detta program

  • Efter framgångsrikt genomförande av detta program kommer du att kunna:
  • Bedöm relevansen av nationella och internationella trender och problem i gränsöverskridande marknadsföring.
  • Utvärdera vikten av att skapa, utveckla och behålla en konkurrensfördel i ett globalt sammanhang.
  • Kritiskt utvärdera utbudet av avancerade färdigheter som krävs för att utforma och genomföra en global marknadsplan.
  • Utveckla färdigheter för att vara anställd i en rådgivande eller praktisk ledningsförmåga i marknadsföringshantering.
  • Hantera marknadsföring och företags kommunikation i globala marknadsföringsmiljöer.
  • Ha den personliga, interpersonella, kulturella medvetenheten och kritiska färdigheter för att kunna arbeta i marknadsföring.
  • Integrera kunskap och hantera komplex marknadsinformation.
  • Utvärdera komplexa marknadsföringsscenarier och utveckla nya applikationer, insikter och strategier för global marknadsföring.
  • Utveckla en omfattande förståelse för komplexiteten i global marknadsföring.
  • Utforma och genomföra en global marknadsplan.

moduler

Modulerna är utformade för att ge den kunskap och kompetens som chefer behöver för att locka kunder globalt. Den är speciellt utformad för att möta den globala marknadsplatsens behov och trender i en internationell och mångkulturell miljö. Eleverna lär sig vikten av att definiera omfattningen av 21st century marketing, utveckla och genomföra effektiva marknadsföringsstrategier, anpassa sig till snabbt växande teknologier. bygga upp kundnöjdhet och behållande och underlätta kommunikation framgångsrikt.

Kärnmoduler
  • Statistik och beslutsfattande
  • Strategisk Marknadsföring
  • Euro Asia Global Business och Trends
  • Global Marketing Management
  • integrerad marknadskommunikation
  • Hantera kreativitet och innovation
  • Marknadsföring och hållbarhet i globaliseringsåldern
  • Ny produktutveckling och innovation
  • Forskningsmetodik
  • Tjänster Marknadsföring
    • Avhandling

      ELLER

    • Affärsetik och företagsansvar *
    • Entreprenörskap i Euro Asien *
    • Strategier i tillväxtmarknader *
    • Projektpapper / fallstudie *
* Ovannämnda fyra moduler kommer att erbjudas enligt villkoren. * Valfria moduler kan väljas ut för studenter i början av 2: e terminen. Om eleverna vill välja alternativmoduler kan de behöva välja mellan de intensiva leveransmoduler som planeras under hela året.


Avhandling/>

Du kommer att förväntas genomföra effektiv forskning i förhållande till affärer i Global Marketing för både akademiska och industriella ändamål. Endera vägen kräver att du planerar och bedriver effektiv akademisk forskning för att kritiskt utvärdera och välja globala marknadsintroduktionsstrategier som leder till en betydande avhandling eller genomförande av lämplig forskning och analys som leder till ett av ett akademiskt papper, en konsultrapport eller en sakhistoria i förhållande till en aspekt av Global Marketing Management.

avgifter

MALAYSIAN STUDENTFEST:
Kursavgifter:
Totalt: RM 29 500 £ 250

INTERNATIONELLA STUDENTFEST:
Kursavgifter:
Totalt: RM 36 800 (USD 8 770) £ 250


KPT / JPS (R / 342/7 / 0118) (MQA / FA0760) 22/03

All information är korrekt vid tidpunkten för offentliggörandet men kan komma att ändras av intresse för kontinuerlig förbättring.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU) is amongst Malaysia’s Premier Private Universities and is where a unique fusion of technology, innovation, and creativity works effecti ... Läs mer

The Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU) is amongst Malaysia’s Premier Private Universities and is where a unique fusion of technology, innovation, and creativity works effectively towards preparing graduates for significant roles in business and society globally. APU has earned an enviable reputation as an award-winning University through its achievements in winning a host of prestigious awards at national and international levels. Läs mindre