Civilekonom i International Business Communications

Allmänt

Programbeskrivning

Detta program är speciellt utformat för att tillhandahålla:

  • En bred och omfattande kunskap om internationell och interkulturell kommunikation.
  • En övergripande förståelse för hur kulturen påverkar kommunikationen.

Varaktighet:
Heltid (12-18 månader)
Deltid (2-5 år)

Förkunskapskrav

  • Kandidatexamen med minst CGPA 2,75 av 4,00 eller motsvarande som senat godkännande. ELLER
  • Kandidatexamen med CGPA 2,5 av 4,00 men mindre än 2,75 CGPA kan accepteras med noggrann bedömning (ingår test, intervju eller portfölj). ELLER
  • Kandidatexamen med CGPA under 2,5 av 4,00 eller kvalifikation som motsvarar kan accepteras med minst fem års relevant arbetslivserfarenhet inom relaterat område. Studenterna måste tillhandahålla CV / brev etc.
  • Bevis på tillfredsställande engelskspråkliga färdigheter krävs för kandidater där engelska inte är deras första språk, såsom IELTS 6.0 eller högre eller TOEFL 550 eller högre.

Vem ska delta

Master of Science i International Business Communication fokuserar på företags- och företags kommunikation i multinationella affärsmiljöer. Kommunikationsgränssnittet är mellan företags kommunikation, språk och ledning. Detta program är idealiskt för chefer, chefer och proffs som vill bli effektiva kommunikationschefer i dagens komplicerade globala miljö.

Vårt program ger studenterna möjlighet att studera olika aspekter av kunskap, teorier, tekniker, medieteknik och färdigheter inom företags- och företagsekonomi. Karriärvägar för MIBC-studenter omfattar företags kommunikation, marknadsföringskommunikation, managementkonsulting, PR och reklam i internationella affärsmiljöer.

Fördelarna med detta program

Efter framgångsrikt genomförande av detta program kommer du att kunna:

  • Utveckla färdigheter för att vara anställd i en rådgivande eller praktisk ledningsförmåga i internationell kommunikation.
  • Hantera företags- och företags kommunikation i multinationella affärsmiljöer.
  • Demonstrera den personliga och interpersonella kompetensen och kunskapen är nödvändiga för att hantera kommunikation i olika
  • Interagera effektivt
  • Demonstrera etiskt beteende genom lämplig kommunikation i en internationell miljö.
  • Bygg upp känslighet, öppenhet och förmåga att kommunicera i ett okänt kulturellt sammanhang.
  • Utveckla förmågan att genomföra en tvärvetenskaplig analys av företagskommunikation i en internationell miljö.
  • Demonstrera kreativa och innovativa metoder för att lösa kommunikationsproblem och utveckla nya strategier för effektiv affärskommunikation.

moduler

Modulerna är utformade för att utrusta studenter med kunskaper, färdigheter, tekniker och personliga egenskaper för att säkra och blomstra i lämplig anställning eller vidare forskning, med en övergripande förståelse för de olika sätten att kommunicera i en internationell affärssammanhang. Modulerna utrusta befintliga yrkesverksamma med högt utvecklade förmågor i relation till innovation, integrering av idéer och begrepp i affärskommunikation.

Kärnmoduler
  • Statistik och beslutsfattande
  • Kommunikationsteori och övning
  • Business Communication Research and Audit
  • Interkulturell kommunikation i näringslivet
  • integrerad marknadskommunikation
  • Planerar företags kommunikationskampanjer
  • Marknadsföring och hållbarhet i globaliseringsåldern
  • New Media Industries and Technologies
  • Internationell affärskommunikation och kompetens
  • Forskningsmetodik
  • Teknik, kultur och människor: Ett globalt perspektiv
    • Avhandling

ELLER

  • Affärsetik och företagsansvar *
  • Entreprenörskap i Euro Asien *
  • Strategier i tillväxtmarknader *
  • Projektpapper / fallstudie *
* Ovannämnda fyra moduler kommer att erbjudas enligt villkoren. * Valfria moduler kan väljas ut för studenter i början av 2: e terminen. Om eleverna vill välja alternativmoduler kan de behöva välja mellan de intensiva leveransmoduler som planeras under hela året.


Avhandling/>

Du kommer att förväntas genomföra effektiv forskning i relation till internationell affärskommunikation för både akademiska och industriella ändamål. Endera vägen kräver att du planerar och bedriver effektiv akademisk forskning i förhållande till genomförandet av väsentlig och substantiv individuell forskning och analys. i förhållande till en aspekt av internationell affärsverksamhet som leder till en betydande avhandling eller genomförande av lämplig forskning och analys som leder till ett av ett akademiskt papper, en konsultrapport eller en sakhistoria; i förhållande till en aspekt av International Business Communications.

avgifter

MALAYSIAN STUDENTFEST:
Kursavgifter:
Totalt: RM 29 500 £ 250

HIDA INTERNATIONELLA STUDENTFEST:
Kursavgifter:
Totalt: RM 36 800 (USD 8 770) £ 250

KPT / JPS (R / 340/7 / 0117) (MQA / FA0761) 22/03

All information är korrekt vid tidpunkten för offentliggörandet men kan komma att ändras av intresse för kontinuerlig förbättring.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU) is amongst Malaysia’s Premier Private Universities and is where a unique fusion of technology, innovation, and creativity works effecti ... Läs mer

The Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU) is amongst Malaysia’s Premier Private Universities and is where a unique fusion of technology, innovation, and creativity works effectively towards preparing graduates for significant roles in business and society globally. APU has earned an enviable reputation as an award-winning University through its achievements in winning a host of prestigious awards at national and international levels. Läs mindre