Civilingenjör i turism marknadsföring och ledning
University of Eastern Finland
Nyckelinformation
Campus läge
Joensuu, Finland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2025
* per läsår. Vi erbjuder generösa undervisningsavstående, vilket är upp till 50% av den årliga studieavgiften
Introduktion
Gör turismen bättre
Ansökningsperiod 1 december 2020 - 20 januari 2021. Följ www.uef.fi/tmm för att hålla dig uppdaterad.
Magisterexamen i marknadsföring och förvaltning av turism handlar inte bara om att tjäna pengar; vi strävar efter att göra turismen bättre. Bättre för turistföretag, bättre för turister, bättre för miljön och bättre för lokala samhällen. Det är vad vi lär våra studenter och det är vad studenterna kan göra när de har avslutat vårt utbildningsprogram. Våra studenter är problemlösare som tycker om utmaningar och vill se effekterna av sitt arbete. De är kritiska tänkare som kan identifiera och hantera komplexa problem inom turismområdet. De är kreativa, serviceinriktade, kvalitetsmedvetna och hårt arbetande. Vi ger studenterna omfattande kunskap om hur man hanterar och marknadsför turistföretag och destinationer inom det moderna, globala turistfältet. Vårt program är inte det enklaste som finns, men det finns inte många som det i världen. Vi fokuserar på att förstå kunden, på att skapa värde för alla människor och organisationer som är inblandade i turism, på små och medelstora företag och på välbefinnandet för turister, natur, företag och lokalbefolkningen. Vi gör detta med den senaste akademiska kunskapen i kombination med verkliga affärsutmaningar.
Vad är det för dig? Varför ska du studera hos oss?
Resor och turism är ett ständigt växande, globalt och internationellt företag. Vi kommer att sätta dig mitt i detta och lära dig de färdigheter som behövs för att fungera på dagens och morgondagens marknad. Vi ger dig en chans att göra turismen bättre. Denna MBA är inte bara för en karriär, men det låter dig också hitta din passion och få den att leva inom turismområdet. Din utbildning på vårt program ger dig kunskapen och verktygen för att arbeta i olika positioner inom området. Du kan vara en entreprenör, en målmarknadsförare, en social media-specialist, en affärschef eller en konsult, för att bara nämna några exempel. Vårt fokus på teknik, välbefinnande och ansvarsfull turism ger dig en bra position för att arbeta inom turismområdet med kompetens och kunskap respekterad och eftertraktad av arbetsgivare.
University of Eastern Finland är ett tvärvetenskapligt akademiskt universitet som erbjuder studenter ett brett utbud av studiemöjligheter och mindre ämnen. Det ligger i vackra och säkra östra Finland med naturen som omger oss överallt. Boendekostnaderna är mindre än i större universitetsstäder och storstäder runt om i världen och studenter värderas och uppskattas. University of Eastern Finland , UEF, är engagerad i en hög standard för forskning och utbildning. UEF har godkänt en kvalitetssäkringsgranskning som genomförts av Finlands högskoleutvärderingsråd och antagit ett ISO 9001: 2000-kompatibelt kvalitetsledningssystem. Sedan UEF startade sin verksamhet 2010 har dessutom UEF dykt upp ofta, faktiskt årligen, på flera rankningar med världsledande universitet. 2015 rankades UEF bland de ledande 400 universiteten i världen av Times Higher Education, bland de ledande 350 universiteten i världen av QS World University Rankings och bland de ledande 401–500 universiteten i världen av Academic Ranking of World Universities .
Vad är MDPTMM gjord av?
Magisterexamen i turistmarknadsföring och management är ett tvåårigt program som innehåller olika studier totalt 120 högskolepoäng. Läroplanen innehåller kurser om konsumentbeteende inom turism, marknadsföring och ledning av turistföretag och destinationer, forskningsmetoder och elektronisk verksamhet. Alla kurser i läroplanen kommer att fokuseras på tre centrala teman: välbefinnande turism, hållbar turism och naturbaserad turism.
Vem kan ansöka, och hur?
Vi letar efter studenter som brinner för att utveckla turismen både som försörjning och ett fenomen som påverkar hela vår planet. Vi välkomnar ansökningar från personer som har en kandidatexamen i antingen affärer eller turism eller som har minst 60 högskolepoäng i ovan nämnda ämnen. Vår ansökningsperiod är alltid i slutet av året och studierna börjar i september.
Vad kostar det?
För studenter från EU / ETA-regionen tar MDPTMM inte avgiftavgifter. För de bästa sökande utanför EU / ETA-området har vi ett attraktivt stipendiumsprogram tillgängligt. För bra sökande är det möjligt att få stipendier som täcker 50% av årlig studieavgift.
Det är så som det blir som att studera hos oss
Magisterprogrammet i turistmarknadsföring och management är ett tvåårigt program i slutet av vilket du kommer att tilldelas en magisterexamen i affärer och ekonomi! Under de två åren spenderar du med oss, du lär känna våra utmärkta anställda och du kommer att spendera mycket tid i våra toppmoderna inlärningsmiljöer. Programmet består av föreläsningar, kurser, projekt och självständiga studier. Klicka på länkarna till vänster för att lära dig mer om vår läroplan och kurser och för att hitta vårt elektroniska kursmaterial.
Karriärmöjligheter
Ett examensprogram i turistmarknadsföring och -förvaltning ger dig kunskaper och kunskaper för olika positioner inom affärs- och turismområdet. Programmet lär dig färdigheter som är användbara i vardagen, som att förstå kundbeteende och skapa kundupplevelser samt marknadsföring på nätet, skapande av innehåll och curation i sociala medier och analytiskt tänkande. Specialisering inom turismmarknadsföring och ledning gör att du kan arbeta i till exempel följande positioner inom turismområdet:
- Destination manager
- Entreprenör
- Konsult och expert
- Destination marknadsförare
- Marknadsansvarig
- Social media marknadsförare
Men många av de framtida arbetena finns inte ens ännu! TMM lär eleverna färdigheter och kunskaper för att förbereda sig och anpassa sig till förändringar för att komma och hur de kan hjälpa turismindustrin och forskningen att hålla sig uppdaterad med den senaste ekonomiska och tekniska utvecklingen.
Studieavgifter och stipendier - studenter utanför EU / EES
Ansökningsperiod
1 december 2020 - 20 januari 2021.
Terminsavgift
Undervisningsavgiften är 8 000 € per läsår.
Vad ingår undervisningsavgiften?
Studieavgiften inkluderar studierna som ingår i examen (120 hp) och studierelaterad rådgivning och handledning. För övrigt:
- Stöd till ansökan om studenthem
- Ett orienteringsprogram
- En utsedd studenthandledare
- Tillgång till IT-tjänster
- Trådlös Internetanslutning på campus, datorkurser tillgängliga 24/7
- Fri användning av biblioteket
- Finska språkkurser
Hur ansöker du om stipendium?
Stipendiet söks vid ansökan om antagning till universitetet genom att fylla i relevant avsnitt i ansökningsformuläret. Beslutet om stipendiet fattas i samband med studentintag och studenten meddelas om saken i godkännandebrevet. Stipendiet delas ut på grundval av studentens akademiska prestationer som beskrivs i antagningskriterierna. Stipendiet är personligt och det delas ut för två läsår. Se kriterierna på http://www.uef.fi/tmm Sökande kommer att underrättas om deras godkännande till universitetet och eventuellt stipendium. Studenter som tilldelas ett stipendium måste underteckna och skicka tillbaka ett stipendieformulär till programkoordinator innan utbetalningen av stipendiet kan börja.
Betalning av studieavgiften
Vi debiterar studieavgiften i två lika stora delar varje år. Den första delbetalningen måste betalas senast i juni innan du börjar dina studier.
En annan obligatorisk avgift
Alla universitetsexamen är medlemmar i Studentkåren. Studentkårens medlemsavgift är 126 € per läsår. Studentkårens medlemsavgift berättigar till till exempel:
- gratis grundläggande hälsovård
- reducerade lunchpriser på studentkafeterier
- rabatter på lokala bussar och långväga transporter
- rabatter på många offentliga tjänster och fritid aktiviteter.
Kontaktperson
Om du har några frågor om studieavgifter eller stipendier, tveka inte att kontakta: [email protected] (Juho Pesonen)
Behörighet för magisterexamen i marknadsföring och förvaltning av turism
Behörighet: Sökande med följande grader är berättigade till studierna: Minst en 3-årig kandidatexamen från ett erkänt universitet eller ett erkänt universitet för tillämpad vetenskap / yrkeshögskola. Minst 60 hp i företagsstudier, turism och gästfrihetsstudier eller tillräckligt motsvarande studier krävs. Studier av språk, kommunikation och forskningsmetoder ingår inte i ovan nämnda studier. Graden måste vara avslutad i slutet av ansökningsperioden. Sökande med en finsk eller utländsk högre universitetsexamen i företagsekonomi [magisterexamen (ekonomi och företagsekonomi)] är inte berättigade.
Kunskaper i engelska
Sökandena ska bevisa sina språkkunskaper på engelska enligt följande:
1. Engelska test:
- TOEFL-pappersbaserad: Totalt poäng 600 och Skriv 4.0
- TOEFL Internetbaserade: Totalt poäng 100 och Skrivning 22
- IELTS (Academic): Totalt poäng 6.5 och Skriv 5.5
- PTE (Pearson Test of English), min. 59 poäng
2. Eller, om den sökande uppfyller minst ett av följande krav, krävs inte ett separat språktest, men den sökande ska bevisa sin engelska färdighet med tillämpligt examensbevis och utskrift av hans / hennes akademiska rekord:
- Kandidatexamen eller magisterexamen genomförs på engelska i ett nordiskt land (Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige)
- Kandidat- eller magisterexamen på engelska, i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Förenade kungariket eller USA
- Kandidat- eller magisterexamen på engelska i ett EU / EES-land
- Gymnasieutbildning på engelska i ett nordiskt land (Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige)
- Gymnasieutbildning på engelska i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Förenade kungariket eller USA
- Gymnasieutbildning på engelska i ett EU / EES-land
- Gymnasieutbildning i ett nordiskt land (Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige)
- Engelska som A1-språket som en del av en internationell baccalaureatexamen (lägsta betyg 2)
Antagningar
Programresultat
Det är så som det blir som att studera hos oss
Magisterprogrammet i turistmarknadsföring och management är ett tvåårigt program i slutet av vilket du kommer att tilldelas en magisterexamen i affärer och ekonomi! Under de två åren spenderar du med oss, du lär känna våra utmärkta anställda och du kommer att spendera mycket tid i våra toppmoderna inlärningsmiljöer. Programmet består av föreläsningar, kurser, projekt och självständiga studier. Klicka på länkarna till vänster för att lära dig mer om vår läroplan och kurser och för att hitta vårt elektroniska kursmaterial.
Stipendier och finansiering
Observera att information om studieavgifter, undervisningsavskrivningar och stipendier för 2025 års intag kommer att slutföras och meddelas så snart som möjligt.
Galleri
Idealiska studenter
Vem kan ansöka, och hur?
Vi letar efter studenter som brinner för att utveckla turismen både som försörjning och ett fenomen som påverkar hela vår planet. Vi välkomnar ansökningar från personer som har en kandidatexamen i antingen affärer eller turism eller som har minst 60 högskolepoäng i ovan nämnda ämnen. Vår ansökningsperiod är alltid i slutet av året och studierna börjar i september.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Ett examensprogram i turistmarknadsföring och -förvaltning ger dig kunskaper och kunskaper för olika positioner inom affärs- och turismområdet. Programmet lär dig färdigheter som är användbara i vardagen, som att förstå kundbeteende och skapa kundupplevelser samt marknadsföring på nätet, skapande av innehåll och curation i sociala medier och analytiskt tänkande. Specialisering inom turismmarknadsföring och ledning gör att du kan arbeta i till exempel följande positioner inom turismområdet:
- Destination manager
- Entreprenör
- Konsult och expert
- Destination marknadsförare
- Marknadsansvarig
- Social media marknadsförare
Men många av de framtida arbetena finns inte ens ännu! TMM lär eleverna färdigheter och kunskaper för att förbereda sig och anpassa sig till förändringar för att komma och hur de kan hjälpa turismindustrin och forskningen att hålla sig uppdaterad med den senaste ekonomiska och tekniska utvecklingen.