Inledning
På grund av höga intressen för 2018/19 ansökningar för detta program stängs på söndag 17 juni. Ansökningar som tas emot utöver detta datum kommer att övervägas individuellt och sökande kan placeras på en väntelista om ytterligare platser blir tillgängliga.
Översikt
MSc i bevarandebiologi ger dig en kunskapsbas och den praktiska erfarenheten att ta itu med frågor som rör bevarandet av biologisk mångfald och hantering av biologisk mångfald.
Modern bevarandevetenskap överskrider de traditionella gränserna för biologi, ekologi och miljöledning. Dagens chefer för biologisk mångfald måste vara versed inom ett brett spektrum av specialområden, från befolkningsekologi och mänsklig samhällsutveckling, till internationell handel med vilda djur och ekonomi för bevarande, samt de senaste teknikerna för utrotning av utrotningshotade arter.
Vår MSc i bevarandebiologi är en tvärvetenskaplig Pathway som integrerar alla dessa aspekter av bevarandebiologi. Den är utformad för djurlivsförvaltare med praktisk erfarenhet av internationellt bevarande arbete som syftar till att förvärva formell vetenskaplig utbildning samt studenter med akademiska kvalifikationer som vill utveckla en karriär inom bevarande.
Varför studera med oss?
Ettårigt lärde sig masterprogrammet
Undervisning som integrerar natur- och samhällsvetenskap
Formella föreläsningar och seminarier som stöds av bostadsrätter och dagsturer inklusive till Wildfowl
En blandning av formell akademisk träning och praktisk erfarenhet av fälthantering
Forskningsledd Pathway undervisad av akademiker som är världsledande och internationellt utmärkta (REF 2014) som är medlemmar i DICE
Dra nytta av DICE: s omfattande förbindelser med internationella bevarandeorganisationer
Om Durrell-institutet för bevarande och ekologi (DICE)
Bevarande program som erbjuds av Antropologiska och naturvetenskapliga skolan levereras av medlemmar av DICE.
DICE är Storbritanniens ledande forskningscenter för att bevara biologisk mångfald och de ekologiska processer som stöder ekosystem och människor. Den driver innovativ och avancerad forskning för att utveckla den kunskap som underlättar bevarande och skiljer sig från mer traditionellt inriktade akademiska institutioner med sina tydliga mål att:
Bryta ner hindren mellan natur- och samhällsvetenskapen i bevarande
Genomföra forskning som informerar och förbättrar politik och övning i alla relevanta sektorer
Sprida kunskap och ge kompetens om bevarande frågor till intressenter
Bygg kapacitet i bevarande sektorn genom forskningsledande undervisning och utbildning
Sträva efter en hållbar försörjning och bevarande av biologisk mångfald som gynnar människor
Vår personal har utmärkta internationella forskningsprofiler, men integrerar detta med stor erfarenhet av att arbeta med bevarandebyråer runt om i världen. Denna kombination av expertis säkerställer att våra program levererar färdigheter och kunskaper som är viktiga komponenter för bevarandeimplementering.
Nationella betyg
I Research Excellence Framework (REF) 2014 rankades forskningen vid Antropologiska institutionen och konservativitet 10: e för forskningsstyrka och i de 20 bästa i Storbritannien för forskningsinverkan och forskningsstyrka.
En imponerande 94% av vår forskning bedömdes vara av internationell kvalitet och skolans miljö bedömdes vara en bidragande till utvecklingen av världsledande forskning.
I den senaste studieundersökningen om studenterbarometern var 100% av våra doktorander nöjda med det akademiska innehållet i kursen och 97% sa att de tyckte att deras program var intellektuellt stimulerande.
Kursstruktur
MSc består av sex månaders kurs och fem månaders forskning. De frivilliga modulerna ger dig möjlighet att utforma en Pathway som passar dina specifika intressen, med en lämplig balans mellan naturvetenskap och samhällsvetenskap.
moduler
Observera att inte alla moduler behöver springa varje år. Kontakta skolan för mer detaljerad information om tillgänglighet.
Modulerna kan inkludera
DI1001 - Tvärvetenskapliga perspektiv på bevarande 15
DI876 - Forskningsmetoder för samhällsvetenskap 15
DI877 - Befolkning och Evolutionell Biologi 15
DI884 - Forskningsfärdigheter för naturvetenskap 15
- Avhandling - Bevarande 60
Undervisning och bedömning
Bedömningen genomförs huvudsakligen genom kurser med skriftliga prov för vissa moduler. Forskningsavhandlingen är uppskriven i form av ett papper för publicering.
Programmets mål
Programmet syftar till att
producera doktorander utrustade för att spela ledande roller inom området för internationell bevarande och förvaltning av biodiversitet
utveckla nya undervisningsområden som svar på forskarutbildning och övning
ge dig möjligheter att få ett tvärvetenskapligt perspektiv på bevarandefrågor genom samarbete mellan DICE och det bredare universitetet
utveckla din kompetens vid tillämpning av teoretiska och metodiska färdigheter för genomförandet av bevarandepraxis och förvaltning av biologisk mångfald
utveckla dina kritiska och analytiska krafter i samband med policyformulering och dataanalys och tolkning
ge dig färdigheter att anpassa sig och reagera positivt på förändringar
utveckla kritiska, analytiska problembaserade inlärningsförmåga och överförbara färdigheter som krävs för professionell utveckling
förbättra utvecklingen av dina interpersonella färdigheter
hjälpa dig att utveckla de färdigheter som krävs för både autonom träning och lagarbete.
Lärandemål
Kunskap och förståelse
Du kommer att få kunskap och förståelse för:
grundläggande ekologiska begrepp och hur de gäller för bevarandebiologi och förvaltning av biodiversitet
bevarande av arter, befolkning, samhälle och ekosystemnivåer
grundläggande samhällsvetenskapliga perspektiv på bevarande och principerna om tvärvetenskaplighet
principer och betydelse av resursekonomi
lagstiftning om biologisk mångfald, politik och lagstiftning
principer och praxis som är inblandade i hållbar resursanvändning
principer och praxis som är inblandade i förvaltningen av skyddade områden för bevarande
Principer för bevarande av forskning, implementering och analys, inklusive problemledda tvärvetenskapliga metoder
principer och praktik inom bevarande, affärer och landsbygdsutveckling.
Intellektuella färdigheter
Du utvecklar intellektuella färdigheter i:
förmågan att marschera idéer och exempel till välorganiserade skriftliga och muntliga presentationer
kritisk analys av fallstudier
reflekterande utvärdering av teoretiska och metodiska ramar
design, genomförande, analys och skrivning av ett omfattande forskningsprojekt (din doktorsavhandling)
kopplingsteori till övning i naturvetenskap och samhällsvetenskap.
Ämnesspecifika färdigheter
Du får ämnesspecifika färdigheter i:
fältbiologi färdigheter
samhällsvetenskapliga metoder
experimentell design och statistik
metoder för analys och utvärdering av fallstudier
befolkningsbedömning och bedömning av hotstatus
metoder för att bedöma hållbar djurhållning
metoder för förvaltning och planering av skyddade områden.
Överförbara färdigheter
Du får följande överförbara färdigheter:
IT: Word, Excel, statistiska och modelleringsprogram, e-post, bibliografiska och webbsökningar
Presentations färdigheter
skriva rapporter och finansieringsförslag
tidsplanering
använder ett bibliotek
arbetar i grupper
färdigheter att utöva initiativ och personligt ansvar
oberoende inlärningsförmåga som krävs för fortsatt yrkesutveckling.
Studiestöd
Postgraduate resurser
Skolan har en livlig forskarutbildning som samlas inte bara av gemensamma resurser, till exempel postrum, datoranläggningar (med egen IT-officer) och laboratorier, men också av studentledda evenemang, samhällen, personal / forskarutbildningsseminarier, seminarier i veckors forskarstuderande och ett antal speciella föreläsningar.
Skolan innehåller välutrustade forskningslaboratorier för genetik, ekologi, visuell antropologi, virtuell paleoantropologi, Animal Postcranial Evolution, biologisk antropologi, antropologisk databehandling, botanik, osteologi och etnobiologi. Förutom olika långsiktiga studieplatser runt om i världen upprätthåller vi ett område för ekologifältförsök och ett fältlaboratorium på universitetsområdet.
DICE-doktorandkroppen är global. Sedan 1991 har det funnits över 500 lärda kandidatexamen från 75 länder, varav de flesta har nu framgångsrika heltidskonsulter. Ph.D. forskarutbildningen har producerat över 90 akademiker från 27 olika länder. Flera akademiker har gått på att vinna prestigefyllda internationella priser för sina fantastiska bevarandeprestationer.
Global Skills Award
Alla studenter som är registrerade för ett undervisat magisterprogram är berättigade att ansöka om plats på vårt Global Skills Award Program. Programmet är utformat för att bredda din förståelse av globala problem och aktuella angelägenheter samt att utveckla personliga färdigheter som ökar din anställbarhet.
Karriärer
Skolan har en mycket bra rekord för forskarutbildning och akademisk fortsättning. DICE-program kombinerar akademisk teori med praktisk erfarenhet av fält för att utveckla akademiker som är mycket anställbara inom regeringen, icke-statliga organisationer och den privata sektorn.
Våra alumner utvecklas till ett brett spektrum av organisationer över hela världen. Exempel är: Rådgivning för ett Darwin-initiativprojekt i västra Sumatra; Wildlife Management Officer i Kenya; Chef för enheten för biologisk mångfald - FN: s miljöprogram; Forskning och analys Programledare för TRAFFIC; Färskvattenprogramchef, Internationella fackförening för naturvård (IUCN); Chef för utvärderingen av ekosystem, FN: s miljöprogram - Övervakningscentrum för världsskydd (UNEP-WCMC); Community Based Natural Resource Manager, WWF; Managing Partner, Althelia Climate Fund; och programchef, Gordon och Betty Moore Foundation.
Ingångskrav
En bra andra klassens hedersgrad, eller bättre, i ett relevant ämne; en god hedersexamen i andra ämnen tillsammans med relevant praktisk erfarenhet.
I undantagsfall tillåter vi sökande utan en första examen om deras yrkes karriär och erfarenhet visar akademisk prestation av en tillräckligt hög standard.
Alla sökande behandlas individuellt och ytterligare kvalifikationer, och yrkeskvalifikationer och erfarenhet kommer också att beaktas vid behandling av ansökningar.
Internationella studenter
Vänligen se vår Internationella Studentwebbsida för inresa och vistelse efter land och annan relevant information för ditt land.
Engelska inmatningskrav
Universitetet kräver att alla engelska som inte är modersmål ska nå en minsta standard för färdighet i skriftligt och talat engelska innan de börjar på grundnivå. Vissa ämnen kräver en högre nivå.
Behöver du hjälp med engelska?
Observera att om du är skyldig att uppfylla ett engelskspråkigt skick erbjuder vi ett antal förberedande kurser på engelska för akademiska ändamål via Kent International Pathways .
Forskningsområden
Dynamisk publiceringskultur
Personal publicerar regelbundet och brett i peer-reviewed tidskrifter, konferenshandlingar och böcker. Artiklar har nyligen publicerats i prestigefyllda tidskrifter inklusive Nature ; Vetenskap; Biologisk konservering; Bevarande biologi; Bevarande brev ; Journal of Applied Ecology; Förhandlingar av National Academy of Sciences; Ekologisk ekonomi och human ekologi .
Worldwide forskning
Nya eller aktuella projekt omfattar ämnen som:
Ekologi av flaggskepp Amazonian arter - röda Uakari apor och jätte flod otters
Övervaka befolkningstrender i tigrar och deras byte i Kirinci Seblat National Park, Sumatra
Chameleon handel och bevarande i Madagaskar
Globala hot mot biologisk mångfald och utrotningsrisk
Bevaringsgenetik av det kritiskt hotade Seychellernas paradisflugfångare
Traditionell kunskap, immateriella rättigheter och skyddad områdeshantering
Samarbetande djurförvaltning och förändrade sociala sammanhang i Amazonas Peru
Det ekonomiska värdet av däggdjur i Storbritannien
Uppskattning av utrotningsdatum för växter, fåglar och däggdjur
Habitatförlust och fragmentering i olika vågar över hela Europa
Kartläggning av Falklandsland: Underlättande systematisk bevarande planering och genomförande
avgifter
2018/19 årliga studieavgifter för detta program är:
Bevarande Biologi - MSc i Canterbury:
För studenter som fortsätter på detta program, kommer avgifterna att öka årligen med högst 3 procent av RPI i varje läsår utom vad som regleras.