Civilingenjör i internationell marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Öka din förståelse för framtida marknadsföringsbehov hos globala företag i en internationell miljö.

International Marketing är ett program som utvecklar din förmåga att hantera samtida marknadsföringsutmaningar. Frågor som digitalisering, globalisering och den snabba förändringstakten framhäver vikten av en internationell miljö och gör förnyelse till ett centralt tema.

Detta program, med sin internationella miljö och fokus på förnyelse, är ett utmärkt val för dem som vill bättre förstå och möta de internationella marknadsföringsbehoven hos nuvarande och framtida organisationer. Programmet betonar övning genom kursaktiviteter med företagsinteraktion kombinerat med teoretiskt djup.

Under året kommer du att studera ämnen som sträcker sig från konsumenternas beteende till den globala ekonomins natur. Du kommer till exempel att delta i diskussioner om hur konsumenter förhåller sig till och påverkar varandra, hur digitala medier påverkar planerad kommunikation och hur export hanteras.

Kurser fokuserar på konsumentbeteende, marknadsundersökningar, marknadsföringskommunikation, internationell marknadsföring och export och globalisering av ekonomisk aktivitet. Kursinnehållet speglar samtida forskning och situationen som företagen upplever just nu.

Alla kurser i programmet ges på engelska. Programmet är öppet för studenter från hela världen, och kurser har ett varierat internationellt deltagande av studenter. Denna internationella atmosfär bidrar till ett brett perspektiv på de frågor som diskuteras i klassen.

140567_Marketingpicture.jpg

Efter studenten

Programmet förbereder dig för en ledande karriär inom marknadsföring genom att ta positioner som marknadschef, exportchef / konsult eller internationell kontoansvarig. Programmet förbereder också studenter för forskarutbildning.

Kurser

OBS Preliminär lista över kurser

År 1 höst

  • Samtida frågor inom internationell marknadsföring 7,5 hp
  • Konsumentbeteende 7,5 hp
  • Marknadsundersökning 7,5 hp
  • Marknadskommunikation i en digital värld 7,5 hp

År 1 vår

  • Avancerad internationell marknadsföring, handel och exporthantering 7,5 hp
  • Examensarbete i företagsekonomi 15 hp
  • Globalisering av ekonomisk aktivitet 7,5 hp

Fakta

  • Poäng: 60
  • Nivå: Master
  • Studiegrad: Heltid
  • Studieplats: Campusbaserad
  • Språket engelska
  • Startdatum: Hösten 2021

Krav

Den sökande måste ha minst en kandidatexamen (dvs. motsvarande 180 högskolepoäng vid ett ackrediterat universitet) med minst 90 högskolepoäng i företagsekonomi, ekonomi, handel, industriell teknik och management eller motsvarande. Minst 60 högskolepoäng måste finnas i företagsekonomi. Bevis på kunskaper i engelska krävs.

Senast uppdaterad Sep 2020

Om skolan

We build an international university in Jönköping which attracts highly qualified, inventive and enterprising people from all around the world. We contribute to sustainable economic, social and cultur ... Läs mer

We build an international university in Jönköping which attracts highly qualified, inventive and enterprising people from all around the world. We contribute to sustainable economic, social and cultural prosperity in the region where we reside, making way for knowledge based innovation and enterprise. Läs mindre

Ackrediteringar

EFMD Equis Accredited
AACSB Accredited