Civilingenjör i marknadsföring

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Master of Science i marknadsföring på UPF alt = "Barcelona School of Management är ett ettårigt heltidsprogram fullt utlagt på engelska riktat till studenter med starka kvantitativa och analytiska färdigheter. Programmet fokuserar på de tekniska och kreativa färdigheter som behövs för att förstå hur man tillgodoser kundernas behov ur ett strategiskt, ledande och empiriskt perspektiv.

Praktiskt orienterade och internationellt inriktade kommer Master of Science i marknadsföring att ge dig en fullständig förståelse för de viktiga processerna som är inblandade i att skapa, kommunicera och leverera värde till kunder samtidigt som du stärker din förmåga att möta och lösa komplexa utmaningar i en alltmer globaliserad marknadsmiljö. Master of Science i marknadsföring gynnas av den enastående, handplockade fakulteten för UPF: s världsrankade institution för ekonomi och näringsliv, känd för sitt vetenskapliga tillvägagångssätt, dess ständiga bidrag till att skapa kunskap och dess förmåga att stimulera och förmedla kunskap.

  • Klasser undervisas på: Engelska
  • Program: Heltid
  • Klassstart: 16 september 2019
  • Slut på programmet: 11 september 2020 (bekräftas)
  • Programtyp: Officiell masterexamen
  • ECTS: 60
  • Modalitet: På-Campus
  • Undervisningsavgifter: 18 500,00 €
  • Praktik: Kursplan

Varför detta program?

  • Du kommer att behärska och sätta i bruk de senaste banbrytande verktygen och teknikerna som används i marknadsföring, forskning, analys och strategi.
  • För sin innovativa natur och anpassning till dagens professionella verklighet: dess akademiska innehåll uppdateras varje år och bygger på nya trender inom marknadsföring (digital marknadsföring, Big Data, etc.).
  • Du kommer att lära dig att integrera konsumentanalys med branschanalys vid beslut om olika delar av varumärkesstrategin och marknadsföringsblandningen.
  • Eftersom det kommer att föra dig närmare marknadsföringsmarknaden, med hjälp av de mest aktuella analysverktygen och bidrag från yrkesverksamma inom branschen.
  • Eftersom du kommer att dra nytta av en lärare som består av högskoleprofessorer från nationella och internationella universitet och yrkesverksamma, som kommer att vägleda dig genom lärandeprocessen för att utveckla en marknadsplan.
  • För sin innovativa natur och anpassning till dagens professionella verklighet: dess akademiska innehåll uppdateras varje år och bygger på nya trender inom marknadsföring (digital marknadsföring, Big Data, etc.).
  • Du kommer att vara utrustad med de verktyg och färdigheter som behövs för en framgångsrik karriär inom Brand Consulting, Communication Management, Digital Marketing och Marketing Research.
  • Eftersom det ger dig möjlighet att säkra en praktikplats i marknadsavdelningen på högsta företag i olika sektorer.

mål

  • För att förstå de senaste marknadsutvecklingstrenderna och teknikerna från ett analytiskt tillvägagångssätt.
  • Att känna igen de praktiska och teoretiska verktygen för att välja marknader och planera en marknadsföringsstrategi.
  • För att få kunskap om de tekniker och färdigheter som är effektiva oavsett företagets resurser.
  • Att förutse och identifiera dagens konsumentbehov och kommunicera dem på ett innovativt sätt.
  • Att lära sig hur man hanterar ett företags marknadsföring, oavsett om det är ett företag för små och medelstora företag, icke-statliga organisationer, massmarknader eller tjänster.
  • Att utveckla kompetens som företags kreativitet, ledarskap, team samarbete och företagsengagemang inom marknadsföringshantering.
  • Att förvärva avancerad kunskap och förståelse för hur verksamhetsområdena i ett företag fungerar och hur de påverkar dess marknadsföring.

Vem är det till?

Profil

Arbetserfarenhet

Engelska kravet

Ekonomi, statistik, kommunikation, offentlig förvaltning,

Företagsekonomi. Andra grader om kandidaten har minst 2 års marknadsrelaterad erfarenhet

Vi söker kandidater med högst 3 års arbetslivserfarenhet.

TOEFL IBT:

CAE: C1

IELTS:

Engelska modersmål och de som har studerat sin kandidatexamen helt på engelska behöver inte presentera det nämnda certifikatet.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public admin ... Läs mer

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public administration sector: the Barcelona School of Management. Läs mindre
Barcelona , Barcelona + 1 Mer Mindre