Civilingenjörs Arkitektonisk Bevarande

Allmänt

Programbeskrivning

MSc i Arkitektonisk Bevarande är en lärd kurs riktad till yrkesverksamma och akademiker världen över med intresse för arkitektoniskt arv inklusive arkitekter, ingenjörer, arkeologer, konsthistoriker, geografer och landmätare.

Översikt

Denna kurs är fullt erkänd av Institute of Historic Building Conservation (IHBC). Kursen ger både en grundlig förståelse av arkitektoniskt arv och de färdigheter som krävs för att bidra till bevarande och utveckling av historiska platser. Dra nytta av sin plats i den historiska staden Canterbury, kombinerar programmet studien av bevarandesteori och filosofi med en utforskning av de tekniska aspekterna av reparation och rekonstruktion. Stadens fantastiska katedral ger eleverna en pedagogisk resurs som ger dem möjlighet att lära av att bevara en världsarvslista.

Kursen är öppen för studenter och yrkesverksamma med intresse för arkitektoniskt arv. Den utgör en idealisk gateway till en karriär inom krävande yrkesområden, såsom bevarande-orienterad arkitektonisk praxis, konserveringsrådgivning och arvsledning. Som framtida ledare inom dessa områden förväntas kursens kandidater spela en central roll i discipliner som ligger i centrum för nuvarande ekonomiska, miljömässiga och sociala agendor.

Detta program erbjuds gemensamt inom två fakulteter, humaniora och vetenskap.

Om Kent School of Architecture

Forskning vid Kent School of Architecture uppnår excellens i både historia och teori om arkitektur och hållbar stads-, stads- och miljödesign. Skolpersonal har designkompetens och specialkunskaper; De står i spetsen för nuvarande arkitektoniska frågor, inklusive hållbarhet, teknik, yrkesutövning och forskning. Vår personal är aktiv på akademiska och professionella konferenser, både nationellt och internationellt, och visas och publiceras i lokala och nationella medier. Skolan främjar innovativ och tvärvetenskaplig forskning, med betoning på hållbar design.

Många av projektarbetet i Kent School of Architecture ligger på "levande" platser i den lokala regionen, med hjälp av riktiga kunder och engagemang i utmanande frågor. Studenter i alla stadier av skolan har introducerats för verkliga utmaningar i stads- och arkitektonisk design i Lille, Margate, Folkestone, Dover, Rye, Chatham och, naturligtvis, Canterbury. Många av detta arbete handlar om att koppla samman med externa organ, såsom arkitekter, planerare, råd och utvecklingsgrupper.

Extrakostnader

Som en del av modulen AR84 - Intervention måste studenter på kursen besöka projektplatsen minst två gånger. Resekostnaderna uppgår till cirka £ 70,00 per student för två besök.

Nationella betyg

I Research Excellence Framework (REF) 2014 rankades forskningen vid Arkitektskolan 8: e för forskningsintensitet och 8: e för forskningsproduktion i Storbritannien.

En imponerande 100% av vår forskningsaktiv personal som lämnades till REF och 88% av vår forskning bedömdes vara av internationell kvalitet. Skolans miljö bedömdes vara att främja utvecklingen av forskning av internationell kvalitet.

Kursstruktur

MSc består av fyra lärda moduler (två moduler per termin heltid, en modul per termin deltid) och en avhandling om ämnet av eget val.

Programmet har en varierad läroplan som speglar den multidisciplinära naturen av bevarande. Höstterminen odlar en kritisk förståelse för historiska byggnader och ger en introduktion till bevarandefilosofi och politik. Förvärvet av en stark teoretisk bakgrund är grunden för studiet av praktiska tekniker för undersökning och bevarande av arkitektoniskt arv.

Fallstudier och workshops utförda i samarbete med Canterbury Cathedral introducerar dig till egenskaperna hos historiska byggmaterial och teknikerna som används vid reparation av historiska byggnader. Denna aspekt av programmet gynnas av avancerad mätutrustning och användningen av bevarandelaboratorier. Ett bevarandeprojekt ger dig möjlighet att utforma ett ingrepp till en befintlig historisk plats i Canterburys historiska centrum. Avhandlingen som avslutar programmet inbjuder dig att studera en aspekt av bevarandecykeln efter eget val, med hög standard på stipendium.

moduler

Följande moduler är indikativa för de som erbjuds på detta program. Denna lista är baserad på den aktuella läroplanen och kan förändras från år till år som svar på ny läroplanutveckling och innovation. De flesta program kräver att du studerar en kombination av obligatoriska och valfria moduler. Du kan också ha möjlighet att ta moduler från andra program så att du kan anpassa ditt program och utforska andra ämnesområden som intresserar dig.

Modulerna kan inkludera

  • AR841 - Strukturell bedömning av historiska byggnader
  • AR842 - Lagstiftningsramen
  • AR843 - Intervention i historiska byggnader
  • AR844 - Bevarande principer
  • AR898 - Avhandling: Civilingenjör i Arkitektonisk Bevarande

Undervisning och bedömning

Bedömning sker huvudsakligen genom kurs, med uppsatser, rapporter, projekt och avhandling.

Programmets mål

Programmet syftar till att

  • se till att du är utrustad med akademiska, professionella och personliga färdigheter och kvaliteter som gör att du kan göra ett positivt bidrag i samband med bevarandet av historiska byggnader.
  • odla en uppskattning av de olika värden som människor kan fästa vid historiska byggnader och platser.
  • främja en medvetenhet om traditionell bygghantverk som en värdefull kulturresurs.
  • utveckla en grundlig förståelse för de processer som upprätthåller och förbättrar historiska platser och aktiviteter som förändrar dem.
  • utveckla kunskap om det teoretiska, historiska och professionella sammanhanget av arkitektonisk bevarande.
  • främja tvärvetenskapligt samarbete och interaktion med ett brett spektrum av professionella organ och individer som har en roll att spela i utvecklingen av den byggda miljön.
  • se till att de studerande utvecklar den kunskap och det förtroende som krävs för att ge informerade och specialiserade råd och att utveckla en medvetenhet om sitt ansvar som konsulter inom arkitektonisk bevarande.
  • förstå den roll som arkitektonisk bevarande måste spela som en del av den moderna ekologiska agendan.
  • uppmuntra observationen av den historiska miljön som helhet och dess användning som en pedagogisk resurs.
  • ge undervisning informerad av forskning och stipendium.
  • utveckla en förståelse för hur kunskapens gränser avanceras genom forskning.
  • gör det möjligt för dig att utveckla strategier för självförbättring och engagemang för forskning och lärande.
  • bygga på nära band i Europa och på andra håll, vilket speglar Kents ställning som Storbritanniens europeiska universitet.
  • främja förståelsen och bevarandet av lokalt och nationellt arkitektoniskt arv.

Lärandemål

Kunskap och förståelse

Du får:

  • En förståelse för lagstiftningen och politiken för skydd och bevarande av historiska byggnader och platser på lokal, nationell och internationell nivå.
  • Medvetenhet om det bredare sammanhanget av bevarande, förbereder eleverna att interagera effektivt med alla kroppar och individer på detta område.
  • En kritisk medvetenhet om de sociala, kulturella, politiska, estetiska, ekonomiska och ekologiska värden som ligger till grund för bevarandepolitik och övning.
  • En informerad kunskap om den historiska utvecklingen av arkitektoniska former, som gör det möjligt att analysera historiska monument i stilistiska, konstruktions-, kontextuella och kulturella.
  • En förståelse för forskningsmetoder och förmågan att tolka och utvärdera arkivmaterial.
  • Kunskap om dokumentations- och inspelningsmetoder som används för att fånga upp betydelsen av historiska byggnader och platser och bedöma effekterna av utvecklingsförslag på dem.
  • En förståelse för orsakerna och mönstren av skador i ett brett spektrum av strukturer och en medvetenhet om tekniken som används för reparation och förstärkning av historiska byggnader.
  • En förståelse för traditionella konstruktions- och konstruktionsprinciper som är tillräckliga för att restaurera en historisk byggnad på ett sympatiskt sätt.
  • Förståelse av de kontraktsmässiga och administrativa aspekterna av bevarandeprojekt.

Intellektuella färdigheter

Du får förmågan att:

  • Utvärdera historiska och kulturella betydelsen och betydelsen av historiska byggnader och inställningar, som en grund för bevarandestrategier.
  • Ta tag i monumentets värde som element i ett bredare sammanhang, vilket kan omfatta andra byggnader, trädgårdar eller landskap.
  • Analysera och utvärdera kvaliteten på designen, befintliga och föreslagna, av byggnader och områden och att presentera fynd på ett sätt som är tillgängligt för både professionell och låg publik.
  • Identifiera varför bevarande är lämpligt, vad ska bevaras och hur det kan bli gjort.
  • Bedöm och övervaka tillståndet för byggnader, diagnostisera strukturella brister och lämna förslag till reparation, underhåll och förbättring.
  • Rådgöra med nya och utvecklande tekniker för bevarande och deras praktiska konsekvenser.
  • Fråga och utvärdera kritiskt förflutna och nuvarande bevarande metoder och verktyg.
  • Tolka lagar och strategier för bevarande och formulera bevarandeförslag som är förenliga med dem.

Ämnesspecifika färdigheter

Du får följande ämnesspecifika färdigheter:

  • Möjlighet att inspektera, spela in och göra rapporterna begripliga för icke-specialiserade läsare av monument, ensembler eller webbplatser, illustrerad med grafiska medel som skisser och fotografier.
  • Kompetens inom design och presentation. Förmåga att använda visuell, muntlig och skriftlig kommunikation och lämpliga media för att presentera underhållsstrategier för professionell och allmän publik.
  • Grafisk presentationskunskaper som används vid bedömningen av betydelsen av historiska byggnader, deras strukturella bedömning och utvecklingen av bevarandestrategier.
  • Förhandlingsförmåga och professionell attityd i samspel med alla grupper och individer med intresse för den historiska miljön.
  • Möjlighet att främja eller generera investeringar i den historiska miljön.
  • Möjlighet att ge råd och vägledning om nuvarande lagstiftning och regeringens politik som påverkar bevarandet av den historiska miljön.
  • Forskningsförmåga som inbegriper användningen av en rad informationskällor.

Överförbara färdigheter

Du får följande överförbara färdigheter:

  • Förmåga att förbereda och hantera välunderbyggda kritiska analyser baserat på teori och empiriska bevis.
  • Att utöva initiativ i antingen genomförande eller igångsättning av forskning och analys.
  • Förmåga att självständigt definiera och utvärdera idéer och göra motiverade bedömningar.
  • Demonstrera förmåga att utvärdera antaganden, argument och forskningsmetoder, utveckla kritik av dem och utforska alternativa strategier.
  • Möjlighet att arbeta i tvärvetenskapliga grupper som löser potentiella konflikter och erkänner när man bör söka råd från experter på andra områden.
  • Förmåga att systematiskt planera, genomföra och hantera ett projekt inom en given tid.
  • Förmåga att vara självkritisk om eget arbete och konstruktivt i hur man hanterar och utvecklar det.
  • Att lära sig att fungera inom en kod för professionellt beteende, erkännande av ansvar och skyldigheter gentemot samhället, yrket och miljön.

Studiestöd

Postgraduate resurser

Arkitektskolan innehåller en dedikerad datorsuit med en rad miljöbyggande program och en ny digital critstudio. Det finns en fullt utrustad byggnadsverkstad för konstruktion av modeller och storskaliga prototyper.

Professionella länkar

Skolan har utmärkta kontakter med företag och kultur i lokalområdet, inklusive regionala organisationer som Kent Architecture Center, Royal Institute of British Architects (RIBA), Kent County Council och Kent Design Initiative. Hållbarhetsplanen är särskilt stark i sydöstra England, vilket gör regionen till en idealisk plats att debattera innovativa lösningar på arkitektoniska frågor.

Kent har också utmärkta länkar till arkitekturskolorna i Lille, Brugge, Rom, Bauhaus-Dessau, Peking och i USA, Virginia och Kalifornien.

Akademisk studie kompletteras med ett mentorprogram som anordnas i samarbete med Kungliga institutet för brittiska arkitekter (RIBA) och involverar studenter i händelser med lokala metoder.

Dynamisk publiceringskultur

Personal publicerar regelbundet och brett i tidskrifter, konferenshandlingar och böcker. Bland annat har de nyligen bidragit till Arkitektonisk Forskning kvartalsvis; Den arkitektoniska granskningen; Byggnad och miljö; Journal of Architecture; och interiörvärlden.

Global Skills Award

Alla studenter som är registrerade för ett undervisat magisterprogram är berättigade att ansöka om plats på vårt Global Skills Award Program. Programmet är utformat för att bredda din förståelse av globala problem och aktuella angelägenheter samt att utveckla personliga färdigheter som ökar din anställbarhet.

Karriärer

Våra masterprogram har utformats för att förbättra dina framtidsutsikter i en konkurrenskraftig värld. Professionella inom arkitektoniska, planerings-, miljö- och bevarandefält som utvecklar avancerade färdigheter, ackrediterade av relevanta organ, kommer att vara välplacerade för att utvecklas inom sitt område. Våra studenter har gått på jobbet för större offentliga myndigheter och universitet, samt ledande utövare inom den privata sektorn.

Ingångskrav

En första eller 2,1 i arkitektur eller en relaterad disciplin (t.ex. teknik, landmätning, planering, geografi, arkeologi, konsthistoria, arvsledning). Sökande kan vara skyldiga att delta i en intervju eller att lämna in en portfölj som visar en lämplighet för ämnet och lämplig förmåga.

Sökande som inte kan delta i en intervju kommer att bli ombedda att skicka en portfölj eller ett urval av sitt skriftliga arbete.

Alla sökande behandlas individuellt och ytterligare kvalifikationer, och yrkeskvalifikationer och erfarenhet kommer också att beaktas vid behandling av ansökningar.

Engelska inmatningskrav

Universitetet kräver att alla engelska som inte är modersmål ska nå en minsta standard för färdighet i skriftligt och talat engelska innan de börjar på grundnivå. Vissa ämnen kräver en högre nivå.

Behöver du hjälp med engelska?

Observera att om du är skyldig att uppfylla ett engelskspråkigt skick erbjuder vi ett antal förberedande kurser på engelska för akademiska ändamål via Kent International Pathways .

Forskningsområden

Forskningscentra

KSA har två forskningscentra: Centrum för forskning inom europeisk arkitektur (CREAte), som fokuserar på forskning inom arkitektoniska humaniora och design samt Centrum för arkitektur och hållbar miljö (CASE), som främjar forskning inom hållbar arkitektur.

Skapa

Centrumet fokuserar på forskning inom arkitektur i det europeiska sammanhanget. Dess betoning ligger på humanistiska rollers roll och bidrag till arkitektur och stadsdesign i samband med stads- och regional regenerering, nationellt och internationellt.

CREAte utgör en plattform för kvällsföreläsningar av samtida arkitekter och forskare; värd debatter och händelser som ligger i centrum för arkitektoniska dagordningen idag.

Centrum bygger på sina personalers specialiteter, intressen och kompetens inom följande områden: regionala studier, samtida arkitektur och urban teori och design, arkitekturhistoria och teori (från antiken till samtida europeiska städer), hållbarhet, europeiska topografier (landskap, förorter och storstäder) osv. Personal deltar i aktiviteterna i AHRA - Arkitektur Humaniora Research Association och är internationellt publicerade författare.

FALL

Centret främjar forskning inom hållbar miljö regionalt, nationellt och internationellt.

Dess forskningsfokus omfattar olika aspekter och vågar av den hållbara byggda miljön från den enskilda byggnaden till stadsblocket, främjar den bredare miljöagendan och håller skolan i framkant av forskning och utveckling inom området. CASE bedriver även forskning om den historiska och kulturella dimensionen av miljödesign för att främja kopplingar mellan vetenskap, konst och humaniora. Det finns ett starkt intresse av att förstå historiska byggnaders miljöbeteende och de strategier som ursprungligen användes för att hantera den interna miljön.

Centret har redan finansierat finansiering från olika källor. Detta omfattar tre EPSRC-projekt om klimatförändringens väderinformation för en hållbar byggd miljö, hållbarhet hos flygplatsens terminalbyggnader och designinterventioner i det offentliga området för att påverka människors beteende, samt två TSB-finansierade projekt om byggprestandevaluering. CASE är också inblandat i det senaste stora EPSRC-nätet på Digital Economy Communities and Culture.

Personalforskningsintressen

Professor Gerry Adler: Biträdande chef för skolan; Programchef: MA Arkitektur och Urban Design (Canterbury och Paris)

1900-talets arkitektoniska historia och teori, särskilt i Storbritannien och Tyskland; Heinrich Tessenow; arkitektur i dess bredare kulturella och filosofiska sammanhang; ruinens plats i den moderna arkitektoniska fantasin.

Dr Timothy Brittain-Catlin: Universitetslektor i kulturell sammanhang

Nittonde och tidiga 1900-talets engelska arkitektur och i synnerhet AWN Pugins arbete.

Dr. Luciano Cardellicchio: Föreläsare i design och teknik

Förhållandet mellan form och konstruktion; kopplingen mellan tekniska detaljer, stadsform och byggnadstradition i modern arkitektur i Europa och modern arkitektur i Italien.

Professor Gordana Fontana-Giusti: Professor i Arkitektur och Urban Regeneration

Samtida arkitektonisk och urban teori, särskilt filosofi och dess relation till arkitektur; perspektiv och dess relation till arkitektur och stad; representation, konceptuell konst och förhållandet mellan konsten och arkitekturen; regenerering, offentliga utrymmen och hållbar stadsdesign urbana landskap, städer och vatten.

Dr. Manolo Guerci: Universitetslektor i kulturell sammanhang och design; Direktör för forskarutbildning

Sekulär arkitektur, särskilt inhemska, från tidiga moderna europeiska palats med betoning på förbindelser mellan Italien, Frankrike och Storbritannien i 17th, 18th och 19th århundradet, till efterkrigstidens sociala bostadsområden. relationerna mellan europeisk modernism och traditionell japansk arkitektur; bevarande av historiska byggnader, särskilt byggnadsteknik från 1700-talet i Rom.

Dr David Haney: Universitetslektor i kulturell sammanhang och design; Direktör CREAte Research Center

Förhållandet mellan landskap och arkitektur betraktas både från professionella och kulturella perspektiv. historia av modern arkitektur och landskap; historia av "grön" eller ekologisk design; ekologiska begrepp i tysk modernism.

Dr Nikolaos Karydis: Seniorlärare; Direktör för forskarutbildning (Forskningsdeklaration); Programchef, Arkitektonisk Bevarande MSc

Utveckling av byggteknik och designaspekten av stadsproduktion, med ett särskilt fokus på de europeiska traditionerna; stadsutveckling i det tidiga moderna Rom och de sätt på vilka specifika byggprojekt från 1600-talet och 1700-talet konditionerade stadsförnyelse.

Professor Marialena Nikolopoulou: Professor i hållbar arkitektur; Programchef, Arkitektur och Hållbara Miljöer MSc; Direktör för CASE Research Center

Komfort i komplexa miljöer; stadsmikroklimat; ockupantens uppfattning och användning av rymden; hållbar design och rationell energianvändning i den byggda miljön.

Dr Giridharan Renganathan: Föreläsare i hållbar arkitektur

Urban morfologi och klimatologi (miljödesign), med ett särskilt intresse för UHI-effekten (Urban Heat Island) utomhus termisk komfort; sommartid överhettning i byggnader; passiva ventilationsstrategier; Användning av coola material.

Michael Richards: Seniorlärare i Design; Programchef, MArch

Designstudiepedagogik inom etikområdet; skillnaderna mellan de fysiska och fiktiva relativa platserna för "plats" i bio; konsekvenserna för en förståelse för samtida städer.

Dr Richard Watkins: Föreläsare i hållbar arkitektur

Urban mikroklimat och stadsvärmeö, kylning, luftrörelse och luftkvalitet; daylighting; klimatförändring; framtida väderdata; byggnadsmodellering och mätning.

avgifter

2018/19 årliga studieavgifter för detta program är:

  • Storbritannien / EU: 7300 £ (heltid), 3650 £ (deltid)
  • Utland: £ 15200 (heltid), £ 7600 (deltid)

För studenter som fortsätter på detta program, kommer avgifterna att öka årligen med högst 3 procent av RPI i varje läsår utom vad som regleras.

Extrakostnader

Som en del av modulen AR84 - Intervention måste studenter på kursen besöka projektplatsen minst två gånger. Resekostnaderna uppgår till cirka £ 70,00 per student för två besök.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create ... Läs mer

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create an inspirational learning environment. Läs mindre