Civilingenjör Ferrieres
Ferrières
Nyckelinformation
Campus läge
Ferrières-en-Brie, Frankrike
språk
Engelsk, Franska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 19 500 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
Introduktion
Ferrieres MSc syftar till att utveckla effektiva individer, kompetenta chefer och mångsidiga entreprenörer inom området Hospitality, Gastronomi, Events och Luxury Services Management.
Som examen från Ferrieres MSc kommer du att kunna:
- Hantera dig själv och leda andra som en positiv och etisk ledare och bygg ett högpresterande team.
- Förutse kundbeteende och dess inverkan på affärsutvecklingen.
- Fokusera på serviceinställning, serviceleverans, kvalitet och innovation på ett hållbart sätt.
- Tillämpa lednings-, finans- och marknadsföringsexpertis på projektet du piloterar.
- Fokusera på dataanalys, elektronisk distribution och intäktshanteringsstrategier.
- Hantera komplexa projekt och produktutveckling i en ständigt föränderlig miljö.
- Främja kollektiv intelligens och en samarbetsmiljö.
Utbildningsmetoder
Förutom viktiga akademiska kurser, Ferrieres Positive Education Approach. Inkorporerar lärande genom praktiska affärsprojekt såväl som evidensbaserade positiva psykologiska interventioner (Ferrieres Students Wellbeing Project). Konferenser, seminarier och workshops låter dig fördjupa din självmedvetenhet, identifiera dina värderingar och styrkor och utveckla ditt unika positiva ledarskap och ledarstil. Det odlar förmågan att effektivt hantera tid, stress och prioriteringar i ditt professionella och personliga liv.
I samarbete med partnerföretag får du möjlighet att engagera dig i branschen, utforska ny expertis och utöka din profil.
- De flesta kurser är i ett workshopformat.
- Dina studiehandledare är aktiva yrkesverksamma eller akademiker.
- Om det behövs kommer du att dra nytta av överbryggande kurser i kulinariska grunder, mat- och dryckeshantering, gästfrihetshantering, hantering av lyxtjänster och ekonomi inom gästfrihet.
- Din professionalisering är kärnan i Ferrieres MSc med veckovisa möten, mästarklasser, debatter och studier med fältresor som erbjuds.
- Kursen är över 4 vardagar vilket ger tid för ett deltidsarbete.
Program
Ferrières MSc erhålls på 18, 24 eller 36* månader beroende på vilken väg du väljer. Här nedan hittar du information om programmet på Ferrières Campus. Kontakta oss för mer information om dubbla examina.
MSc1 vårterminen fokuserar på det väsentliga för din framtida karriär oavsett din önskade specialisering. Viktig expertis och grundläggande humanvetenskap. Denna termin innehåller ett slutstensprojekt med en av våra internationella partners.
MSc2 höst- och vårterminerna fokuserar på att konsolidera dina kunskaper, tillämpa dina kompetenser och fördjupa DIN KOMPETENS i det valda huvudämnet. Under den här terminen kommer du att arbeta med ditt avslutande entreprenörskapsprojekt samt din MSc akademiska forskning. Flexibilitet är nyckeln, därför kommer du förutom ditt huvudämne att kunna ta fyra kurser från de andra huvudämnena.
Medan du på Ferrières Campus kommer att ha i genomsnitt 22 timmars veckoaktiviteter från måndag till torsdag, inklusive klasser, mästarklasser och möten. Du bör räkna med att lägga lika mycket tid på projektarbete, föreningsaktiviteter och personlig utveckling.
Majors
På Ferrieres tror vi att framgång börjar med ett intensivt akademiskt program som omfattar en blandning av teoretiska kurser, tillämpade projekt, praktiskt arbete och övningar för personlig utveckling.
Upptäck vår nya MSc major!
Lyxvarumärke och e-handel på franska*
Lyxaffärer har alltid varit föremål för olika tolkningar. Influerad av geopolitik och på senare tid e-revolutionen, behöver lyxföretag kontinuerligt anpassa sina strategier.
Nya generationer och deras motiverande drivkrafter leder varumärken att implementera störande förändringar. Följaktligen är utvecklingen av viktiga sociala färdigheter såväl som med branschexpertis avgörande för att leda framtiden för lyxvarumärken. Därför möjliggör denna läroplan eleverna att utveckla pragmatiskt och kreativt tänkande tillsammans med en entreprenörsanda och internationell vision.
Studenter som framgångsrikt slutför denna läroplan behärskar tillämpningen av lyxstrategier och taktik, upprättar en komplett och relevant affärs-, marknadsförings- och kommunikationsplaner med hjälp av digitala verktyg, vilket underlättar skiftet från produktbaserade affärsmodeller till upplevelsemarknadsföring.
Möjlighet till dubbelexamen med GEM Grenoble Ecole Management & Ecole 89
*Dessa koncentrationer underlättas på franska med kursmaterial på engelska. Avhandlingen kan skrivas på franska.
Lyxig gästfrihet och innovation
Läroplanen Luxury Hospitality & Innovation är en ämnesövergripande inriktning där studenterna deltar aktivt i projektarbeten gällande strategi, marknadsföring, kommunikation och affärsverksamhet. Detta alternativ täcker stora aspekter av lyxhotellbranschen, inklusive lyxföretagande och innovation och säkerställer att en kreativ kundupplevelse (globaliserad, lokal, personlig) implementeras. Utexaminerade från Luxury Hospitality kan avancera mot karriärer inom internationell gästfrihet och i den servicefokuserade lyxsektorn.
Möjlighet till dubbelexamen med Skema Business School & GEM Grenoble Ecole de Management.
Matservice och eventdesign
Food Services management har visat sig vara väsentligt i affärsverksamheten och på senare år har många yrken kopplade till event management vuxit fram i ett kultur-, affärs-, fritids- eller sportsammanhang. Det här alternativet introducerar eleverna för strategisk utveckling, vilket gör det möjligt för dem att säkra en position på chefsnivå i hotell, restauranger, evenemangs- och cateringföretag eller utvecklas mot företagspositioner och entreprenörskapskarriärer.
Dessutom förbereder de ämnesövergripande modulerna eleverna för att bli skickliga proffs redan från dagen för examen.
Möjlighet till dubbelexamen med GEM Grenoble Ecole de Management.
Vinmarknadsföring och distribution
The Wine Business är ett område för passionerade individer som vill kombinera yrke och yrke. Som alla Ferrières specialiseringar är denna väg mycket praktisk samtidigt som studenterna är utrustade med allmän affärskompetens och projektpraxis. Fokus ligger på produktutveckling, distribution, merchandising, förhandling och vinologi.
De potentiella karriärerna är många, för att bara nämna några: inköp, marknadsföring, kommunikation, export eller produktchef.
Möjlighet till dubbelexamen med GEM Grenoble Ecole de Management
Intäkter & distribution
Intäktschefen inom besökssektorn är involverad i varje enskild milstolpe på kundresan, både online och offline. Därför bör intäktsförvaltaren uppnå nivåer av kompetens inom allmän ledning, marknadsföring, distribution, ekonomi och dataanalys (Big Data). Förutom att dra nytta av de tvärvetenskapliga kursenheterna, lär sig studenterna av affärsspel i klassen och får en god grund i avancerad datahantering, digital marknadsföring, distribution, prissättning och prestandaoptimering.
Möjlighet till dubbelexamen med GEM Grenoble Ecole de Management
Hospitality Talent Development
Humankapitalet är en av de mest värdefulla tillgångarna en gästfrihetsinstitution kan lägga fram. I detta avseende fokuserar vägen "Gästfrihetsbegåvning" på att berika medarbetarens resa. Studenten tillägnar sig ledningsförmåga samt avancerade färdigheter i rekrytering, utbildning och resultatledning. Den framtida kandidaten kommer att kunna planera processerna för integration, implikation, erkännande och talangutveckling för varje anställd. Hospitality Talent-examinanden kan vara involverad i utvecklingen och förvaltningen av arbetsgivarens varumärke samt dess rekryteringsstrategier. Studenten blir affärspartner eller medlem av institutionens verkställande utskott.
Möjlighet till dubbelexamen med GEM Grenoble Ecole de Management
Hospitality Digital Strategy på franska*
Det här alternativet är för individer som dras till innovativ kommunikationsteknik och attraheras av den digitala revolutionens utmaningar. Detta ämnesområde är tvärvetenskapligt och fokuserar på digital marknadsföring, digital information och system (IT). Det omfattar också tillämpat projektarbete genom vilket studenter får teknisk kunskap i att utforma strategier som är tillämpliga för hotell- och restaurangbranschen. Kurserna täcker den utmanande mellanvägen mellan företag och IT och förbereder framtida akademiker för chefspositioner i en produktionsenhet samt karriärer inom konsultverksamhet eller ett företagskontor. Dubbelexamen levereras med Grenoble School of Management, eller 89 École Supérieure du Numérique.
Tillträde
- Fortsätt med foto
- Personligt uttalande
- Utskrifter från kandidat- eller högskoleexamen (180 hp)
- Akademiska eller professionella referenser
- Gymnasiebetyg
- Engelsk certifiering (IELTS, Cambridge, TOEFEL)
En enkät kommer att skickas som en del av ditt antagningsförfarande.